Auteur Topic: Einde van het forum  (gelezen 41671 keer)

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #200 Gepost op: februari 12, 2013, 05:04:33 pm »
bedankt voor de moeite en de informatie Wim...http://i301.photobucket.com/albums/nn53/Koppernicus/smileys/bedankt-2.gif

spannend.

Promtus

  • Berichten: 744
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #201 Gepost op: februari 12, 2013, 08:16:49 pm »
Mensen die socialmedia als alternatief bieden snappen internet denk ik niet echt. Het is overigens wel een trend, internet wordt minder anoniem door een verschuiving van fora -> social.

Je kunt je afvragen of dat bij de onderwerpen die hier besproken worden gewenst is. Werkgerelateerde vraagstukken beantwoord ik wel op FB/Twitter/Linkedin, je kunt je daarmee zelf ook profileren. Mijn geloofsvragen ga ik echter niet met alles en iedereen delen, omdat die info niet altijd gewaardeerd wordt en vaak verkeerd begrepen wordt door niet-gelovigen. Die mensen wil ik dan ook recht in de ogen kunnen kijken als we het over zo`n onderwerp hebben.

Via twitter stel ik gerust vragen aan Ziggo en Enexis (bedrijven), maar niet aan de dominee, huisarts etc... Dat is een beetje het verschil denk ik.

Besloten groepen op FB en Linkedin geloof ik dus niet in. Je moet dan maar vertrouwen op de leden dat die fatsoenlijk met hun account omgaan...

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #202 Gepost op: februari 12, 2013, 11:30:37 pm »
Hoi Promtus,

quote:

Promtus schreef op 12 februari 2013 om 20:16:
Besloten groepen op FB en Linkedin geloof ik dus niet in. Je moet dan maar vertrouwen op de leden dat die fatsoenlijk met hun account omgaan...
Hoe bedoel je dat?
Je kunt die groepen toch als beheerder afsluiten ongeacht de instellingen van gebruikers?
Je kunt zelfs de hele groep onvindbaar maken voor zoekopdrachten (terwijl bij een besloten groep de inhoud al onvindbaar is voor zoekmachines).
Bij (binnen Facebook/LinkedIn en met zoekmachines) onvindbare groepen moet je de preciese url krijgen om je aan te kunnen melden als lid.
(Als ik e.e.a. goed begrijp.)

Met v&Vriendengroet,

Wim

Zolderworm

  • Berichten: 638
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #203 Gepost op: februari 12, 2013, 11:45:01 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 12 februari 2013 om 23:30:
Hoi Promtus,
[...]
Hoe bedoel je dat?
Je kunt die groepen toch als beheerder afsluiten ongeacht de instellingen van gebruikers?
Je kunt zelfs de hele groep onvindbaar maken voor zoekopdrachten (terwijl bij een besloten groep de inhoud al onvindbaar is voor zoekmachines).
Bij (binnen Facebook/LinkedIn en met zoekmachines) onvindbare groepen moet je de preciese url krijgen om je aan te kunnen melden als lid.
(Als ik e.e.a. goed begrijp.)

Met v&Vriendengroet,

Wim
Ja, maar kun je daar ook onder een alias werken? Ik wil graag anoniem blijven.
Tato na vicikitsate

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #204 Gepost op: februari 13, 2013, 01:37:45 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 12 februari 2013 om 16:00:
...Ik begreep dat ze er naar streven om nog deze week contact met ons op te nemen in dit forum....


Ik ben benieuwd. Welke alternatieven zijn er nog meer, behalve het reeds genoemde forum?

Overigens dank voor al je inspanningen! Het wordt zeer gewaardeerd!  :)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Thorgrem

  • Berichten: 3000
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #205 Gepost op: februari 13, 2013, 04:50:16 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 13 februari 2013 om 13:37:
[...]


Ik ben benieuwd. Welke alternatieven zijn er nog meer, behalve het reeds genoemde forum?

Overigens dank voor al je inspanningen! Het wordt zeer gewaardeerd!  :)
Jij (en anderen) bent natuurlijk altijd van harte welkom op Credible en bijvoorbeeld Refoweb.

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #206 Gepost op: februari 14, 2013, 07:31:52 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 12 februari 2013 om 23:45:
[...]

Ja, maar kun je daar ook onder een alias werken? Ik wil graag anoniem blijven.
Je kunt natuurlijk altijd een facebook account openen onder een fake-name  (en geboortedatum) , dat is echter uiteraard niet de bedoeling van facebook en zou ik ook absoluut niet willen promoten. Weet ook niet waarom je zo graag anoniem wilt zijn. Je bijdragen kunnen, al ben je een zolderworm, beslist het volle daglicht verdragen!!  Maar voor de rest deel ik volledig je skepsis. De naam FACEbook zegt het al, het gaat vooral om het gezicht. Jouw gezicht (zet je glaasje sap maar als profielfoto) , je vriendin haar gezicht, en het gezicht van al haar vriendinnen. Niet het medium waar je snel verborgen wijsheden zult vinden. Maar alle gekheid op een stokje: volgens mij is het zo dat je er niet echt kunt discuseren met gerangschikte topics zoals hier gebeurd. Je kunt discuseren met iemand, of met een (besloten groep), maar het wordt gewoon 1 lange lijst van berichten, zonder dat je die op onderwerp kunt rangschikken. Mocht het niet kloppen wat ik nu schrijf hoor ik het graag.
Ahdoeb

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #207 Gepost op: februari 14, 2013, 09:01:32 pm »
Ik stel voor om de discussie over de voor- en nadelen van alternatieven voor dit forum te verplaatsen naar "Nieuw forum zoeken".
Hier zou ik af willen wachten wat de GKv (verder) toe gaan lichten.
In het kader daarvan kan dan aan de orde komen of het zo'n goed idee is om dit forum te willen sluiten en ons naar LinkedIn en Facebook te dirigeren en of het echt niet te vermijden is om dat te doen gezien het verminderen/veranderen/stoppen van de ondersteuning van de software leverancier.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Promtus

  • Berichten: 744
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #208 Gepost op: februari 16, 2013, 02:57:38 pm »

quote:

tin schreef op 14 februari 2013 om 19:31:
[...]


Je kunt natuurlijk altijd een facebook account openen onder een fake-name  (en geboortedatum) , dat is echter uiteraard niet de bedoeling van facebook
Dit mag niet van Facebook, dus wordt dat profiel gewoon verwijderd.

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #209 Gepost op: februari 16, 2013, 03:03:12 pm »

quote:

Promtus schreef op 16 februari 2013 om 14:57:
[...]
Dit mag niet van Facebook, dus wordt dat profiel gewoon verwijderd.


klopt.
bij het CIP kon men vroeger gewoon reageren onder een nickname, maar nu kan men daar alleen nog maar reageren via social media en zie ik daar iedereen onder zijn/haar eigen naam - met foto.

zit ook een heel verhaal achter.

no , thanks for me. :nee:

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #210 Gepost op: februari 16, 2013, 03:40:22 pm »

quote:

Promtus schreef op 16 februari 2013 om 14:57:
[...]
Dit mag niet van Facebook, dus wordt dat profiel gewoon verwijderd.
Zolang je het maar bij 1 fake account houdt per pc/IP adres gaat het goed en dan geen Mickjy Mouse als naam kiest.

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #211 Gepost op: februari 16, 2013, 11:43:43 pm »

quote:

callista schreef op 16 februari 2013 om 15:03:
[...]


klopt.
bij het CIP kon men vroeger gewoon reageren onder een nickname, maar nu kan men daar alleen nog maar reageren via social media en zie ik daar iedereen onder zijn/haar eigen naam - met foto.

zit ook een heel verhaal achter.

no , thanks for me. :nee:
Me neither. :)
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2013, 11:57:04 pm door Droppy »
....easy does it....

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #212 Gepost op: februari 17, 2013, 05:07:51 am »
Sociale Media al helemaal niet, vond Hyves al zwaar irri op een gegeven moment.
Dat was dus het enige waar ik mij ooiy voor heb aangemeld,jammer genoeg,want hoe krijg ik dat er weer uit,

Nee,voor mij geen Face boek off what ever.

Trouwens heb ik ook heel veel moeite met sites die je niet meer kan bezoeken als je de cookii's niet accepteerd.
Das in mijn ogen niet meer vrij toegankelijk ,dat terwijl we in een vrij land leven/wonen.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 05:10:17 am door mandarijn »

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #213 Gepost op: februari 17, 2013, 05:08:19 am »
.

O ja,Goeie mogge iedereen  :-)
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 05:10:00 am door mandarijn »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #214 Gepost op: februari 17, 2013, 12:20:32 pm »

quote:

mandarijn schreef op 17 februari 2013 om 05:07:
Sociale Media al helemaal niet, vond Hyves al zwaar irri op een gegeven moment.
Dat was dus het enige waar ik mij ooiy voor heb aangemeld,jammer genoeg,want hoe krijg ik dat er weer uit,

Nee,voor mij geen Face boek off what ever.

Trouwens heb ik ook heel veel moeite met sites die je niet meer kan bezoeken als je de cookii's niet accepteerd.
Das in mijn ogen niet meer vrij toegankelijk ,dat terwijl we in een vrij land leven/wonen.


De overheid controleert alles..........
Je intresses, je voorkeuren, je mening etc.
De Schrift laat zien dat straks in de eindtijd de antichrist alles onder controle heeft en dus van ieder mens alles weet.
Maar in elke (goede) browser kan je instellen of je altijd, nooit of pas na acceptatie cookies wilt accepteren.
Het vreemde is dat ons land op zijn kop zou staan als we een winkel fysiek zouden binnengaan, ons zouden moeten legitimeren.

Vergeet niet dat je tegenwoordig op vele openbare locaties niet meer kan vertoeven zonder op camera te staan:
- Trein en bus stations.
- Snelwegen.
- Grote verkeerspleinen.
- Winkelcentra.
- Binnensteden.
- Pompstations.
- Hotels.
- Vliegvelden.

Kortom, verplaatsen in ons land zonder op de camera te komen is onmogelijk geworden. Het enige dat nog kan is op een motor-of bromfiets met helm, maar dan is ons kenteken nog steeds datgene dat onze anonimiteit wegneemt.

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #215 Gepost op: februari 17, 2013, 12:37:53 pm »
Ik dacht een paar jaar geleden dat dat alleen maar in Engeland zou blijven en niet hierheen gehaald word. :nee:
Big brother is watching you :X

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #216 Gepost op: februari 19, 2013, 10:36:36 pm »
ongelofelijk en respectloos, in het menu is forum al weggehaald. Hier word ik toch echt verdrietig van. De arrogantie van GKV blijkt wederom!!

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #217 Gepost op: februari 19, 2013, 10:43:22 pm »
ongelofelijk en respectloos, in het menu is forum al weggehaald. Hier word ik toch echt verdrietig van. De arrogantie van GKV blijkt wederom!!

Lieve allemaal....bedankt en tot in heaven

Marjo

  • Berichten: 76
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #218 Gepost op: februari 19, 2013, 11:03:36 pm »
Heel verdrietig!
Waarom op deze manier het forum sluiten???

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #219 Gepost op: februari 20, 2013, 12:15:08 am »
Een nieuw bericht van een of andere communicatieadviseur van het GKV:

"Dit interkerkelijke karakter heeft iets moois in zich. En juist daarom vinden we dat de GKv zich als kerk hieruit moet terugtrekken, zodat het interkerkelijke nog meer vorm en inhoud kan krijgen."


Ligt het nu aan mij, of is bovenstaande zin nogal vreemd? Dan bedoel ik niet taalkundig, maar de reden die wordt aangevoerd om de stekker eruit te trekken. Moet ik hieruit opmaken dat streven naar eenheid geen gereformeerde doelstelling is?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

grondig christelijk

  • Berichten: 3071
  • Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #220 Gepost op: februari 20, 2013, 12:23:00 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 februari 2013 om 00:15:
Een nieuw bericht van een of andere communicatieadviseur van het GKV:

"Dit interkerkelijke karakter heeft iets moois in zich. En juist daarom vinden we dat de GKv zich als kerk hieruit moet terugtrekken, zodat het interkerkelijke nog meer vorm en inhoud kan krijgen."


Ligt het nu aan mij, of is bovenstaande zin nogal vreemd? Dan bedoel ik niet taalkundig, maar de reden die wordt aangevoerd om de stekker eruit te trekken. Moet ik hieruit opmaken dat streven naar eenheid geen gereformeerde doelstelling is?
Ook voor jouw alle goeds St.Ignatius. Ik ken je niet en toch kende ik je....

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #221 Gepost op: februari 20, 2013, 12:25:10 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 20 februari 2013 om 00:23:


Ook voor jouw alle goeds St.Ignatius. Ik ken je niet en toch kende ik je....
Voor jou ook alle goeds en zegen. Hopelijk kom ik je op credible tegen...
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #222 Gepost op: februari 20, 2013, 11:36:40 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 februari 2013 om 00:15:
Een nieuw bericht van een of andere communicatieadviseur van het GKV:

"Dit interkerkelijke karakter heeft iets moois in zich. En juist daarom vinden we dat de GKv zich als kerk hieruit moet terugtrekken, zodat het interkerkelijke nog meer vorm en inhoud kan krijgen."


Ligt het nu aan mij, of is bovenstaande zin nogal vreemd? Dan bedoel ik niet taalkundig, maar de reden die wordt aangevoerd om de stekker eruit te trekken. Moet ik hieruit opmaken dat streven naar eenheid geen gereformeerde doelstelling is?



ik vind het ook een zeer vreemde zin en heb hem tig keer overgelezen .
het lijkt een contradictio in terminus.

het ontgaat me wat er werkelijk bedoeld wordt.

zou mooi zijn als er nog een toelichting zou worden gegeven voor wat meer duidelijkheid,  maar het verandert uiteindelijk niets aan hun beslissing.

zou wel meer inzicht kunnen geven in waar ze werkelijk voor staan als denominatie.

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #223 Gepost op: februari 20, 2013, 02:12:27 pm »

quote:

callista schreef op 20 februari 2013 om 11:36:
...zou mooi zijn als er nog een toelichting zou worden gegeven voor wat meer duidelijkheid,  maar het verandert uiteindelijk niets aan hun beslissing.


Dat denk ik ook niet en vermoed dat er ook geen verdere toelichting meer volgt.

quote:

zou wel meer inzicht kunnen geven in waar ze werkelijk voor staan als denominatie.
Tja, wat moet je met zo'n opmerking dat het mooi is dat het forum interkerkelijk is en dat je je daarom terugtrekt? Blijkbaar wil men niet interkerkelijk bezig zijn of voelt men zich verheven boven de rest van het christendom ...of tja, wat er precies bedoeld wordt blijft onduidelijk.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #224 Gepost op: februari 20, 2013, 03:22:21 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 februari 2013 om 00:15:
Een nieuw bericht van een of andere communicatieadviseur van het GKV:

"Dit interkerkelijke karakter heeft iets moois in zich. En juist daarom vinden we dat de GKv zich als kerk hieruit moet terugtrekken, zodat het interkerkelijke nog meer vorm en inhoud kan krijgen."


Ligt het nu aan mij, of is bovenstaande zin nogal vreemd? Dan bedoel ik niet taalkundig, maar de reden die wordt aangevoerd om de stekker eruit te trekken. Moet ik hieruit opmaken dat streven naar eenheid geen gereformeerde doelstelling is?


Nee, het ligt beslist niet aan jou.
Het heeft IETS moois (voor sommigen?), maar wij willen onze handen er niet aan branden (want sommige anderen vinden het maar niks). En dus stoppen we ermee.
Dat is wat ik er in lees.
Maar als men het interkerkelijke wél vorm en inhoud wil geven, níet met het GKV als website-label, dan heb ik een goed idee: laten ze een mooie donatie doen zodat snel een mooi neutraal forum opgezet kan worden (geloofsgesprek.nationalesynode.nl  -??? )  En natuurlijk een mooie vewiizing op de eigen site maken. Dat is wat anders dan de link naar dit forum verwijderen terwijl er (voor zover ik heb kunnen zien) niet eens een verwijzing naar de (overigens als forum niet geschikte) Linkedin GKV groep op staat.
Ahdoeb

Hendrik-NG

  • Berichten: 3757
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #225 Gepost op: februari 20, 2013, 04:38:11 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 20 februari 2013 om 00:15:
Een nieuw bericht van een of andere communicatieadviseur van het GKV:

"Dit interkerkelijke karakter heeft iets moois in zich. En juist daarom vinden we dat de GKv zich als kerk hieruit moet terugtrekken, zodat het interkerkelijke nog meer vorm en inhoud kan krijgen."

Ligt het nu aan mij, of is bovenstaande zin nogal vreemd? Dan bedoel ik niet taalkundig, maar de reden die wordt aangevoerd om de stekker eruit te trekken. Moet ik hieruit opmaken dat streven naar eenheid geen gereformeerde doelstelling is?
Ik vind de regel "dit interkerkelijke karakter heeft iets moois in zich" in het licht van de geschiedenis van de GKV een hele mooie en betekenisvolle zin... Want er zijn tijden geweest dat (vrees ik) de gedachte alléén al als "ongereformeerd" zou zijn bestempeld...

Ook het idee dat "interkerkelijk" werkelijk interkerkelijk zou moeten zijn, met een "denominatie-neutrale moderatie" (dat lees ik er maar in) vind ik niet onlogisch. Maar wel een "spannende gedachte"... Hij vraagt namelijk om "interkerkelijke samenwerking". Maar juist daar denk ik dat de GKv zich niet zou moeten "terugtrekken" binnen een eigen "vriendengroep op Facebook"...

Maar goed: mijn ideeën daarbij had ik al weergegeven in mijn "appeltopic"... (Met dat - enigszins, maar niet vervelend bedoelde - "provocerende" aanhalen van die Open Brief uit '66).

Want ik meende het echt (en sommige momenten uit de geschiedenis moeten we wel aanhalen, maar zonder in verwijten te vervallen - ook hier geldt: "behoudt het goede!"):

quote:

We worden als Gereformeerde Kerken in Nederland weggeroepen naar het niveau van de wereldkerk. En dat zal steeds meer gebeuren, of we dat wensen of niet. Daarheen dringt ons Christus' leiding van de wereldgeschiedenis.


Die dringende oproep lees ik hier:
Johannes 17,21
  Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals U in Mij bent en Ik in U, laat hen zo ook in Ons zijn, opdat de wereld gelooft dat U Mij hebt gezonden.

Hier klinkt nogal een verantwoordelijkheid in door... "Opdat de wereld mag geloven..."
Waarbij de bede weliswaar tot God gericht is. Maar dat maakt ons aandeel in de taak geen spat minder... Want waar die éénheid (in welke vorm dan ook) ontbreekt zouden we wel eens slecht kunnen luisteren naar de Stem van de Herder...

En een bepaalde vorm van eenheid heb ik juist ook op dit forum ervaren...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #226 Gepost op: februari 22, 2013, 11:45:58 am »
Beste mede-forummers,

Inmiddels lukt het ook mij niet meer om mijn frustratie helemaal te onderdrukken.
Ik heb ruggespraak gehouden met de deputaat kerkelijke eenheid die de GKv vertegenwoordigt in de werkgroep geloofsgesprekken van de Nationale Synode.
Vervolgens heb ik opnieuw contact opgenomen met de voorzitter van het deputaatschap administratieve ondersteuning.
Die verkeerde in de veronderstelling dat er een gesprek georganiseerd zou worden tussen de deputaat administratieve ondersteuning die verantwoordelijk is voor de website, die deputaat kerkelijke eenheid uit de werkgroep geloofsgesprekken en mij als coördinator geloofsgesprekken van de Nationale Synode.
Over die mogelijke afspraak had ik dus nog niets gehoord.
Hij zou er achteraan gaan.
Ik heb hem er op gewezen dat de tijd dringt en dat naar mijn indruk de gang van zaken rond de mogelijke sluiting van dit forum het imago van de GKv bij de gebruikers van dit forum niet echt ten goede komt.

Maaike Oosten schrijft dat de GKv zich terug wil trekken uit dit forum vanwege het interkerkelijke karakter.
Dat is een argument dat nog niet eerder gebruikt is, waarin ik -met Hendrik- ook positieve aspecten lees.
Het logische uitvloeisel daarvan zou echter zijn om andere kerken of een interkerkelijke organisatie bij het beheer ervan te betrekken en niet om het forum te sluiten.

Inmiddels ben ik als niet-GKv-lid geaccepteerd als lid van de LinkedIn-groep GKv waarnaar Maaike o.a. verwees (zonder dat ze een link gaf).
Dit is de link voor wie dat ook wil proberen.
LinkedIn heeft als kenmerk dat je niet (zinvol) je echte identiteit kunt verbergen (door een pseudoniem te gebruiken).
Het heeft bovendien als nadeel dat discussies niet in een logische structuur (van subforums) zijn onder te brengen om het terugzoeken te vergemakkelijken en overzicht te houden.
Het trekt aandacht voor discussies die al het meest aandacht krijgen en maakt het moeilijk om discussie te vinden die bij je interesse aansluiten.
Het is echter wél mogelijk om (ook besloten) subgroepen te creëren en om buiten het zicht van anderen te communiceren met andere leden van de groep (zonder dat je je e-mail adres of andere contactgegevens bloot hoeft te geven, als je die niet in je LinkedIn-profiel wil opnemen).
Met die (al dan niet besloten) subgroepen is een primitieve thematische structuur te creëren die vergelijkbaar is met wat we hier hebben.

Maaike is sinds een maand "manager" van die LinkedIn-groep.
Ze schreef daar begin deze maand:

quote:

Het GKv-Forum sluit per 1 maart. Veel forumgebruikers vinden de social medial geen goed alternatief. Wat zou jij zeggen om ze over te halen?
Ze kreeg daarop 2 negatieve reacties, 1 neutrale (annex reclame voor forum.credible.nl) en mijn aanbod van uitgebreider advies over de e-communicatiestrategie van de GKv en over het combineren van de verschillende mogelijkheden die internet biedt.
Ze ging tot nu toe niet op die reacties in.

Met v&Vriendengroet,

Wim Nusselder
coördinator geloofsgesprekken Nationale Synode
telefoon 06-24184801
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2013, 11:21:39 pm door wimnusselder »

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #227 Gepost op: februari 25, 2013, 06:21:33 pm »
Het zit er niet in dat er vóór dit forum sluit nog meer duidelijkheid zal komen of er mogelijk toch nog een doorstart op latere datum zou kunnen zijn.
Voor het verder forummen is er al door diverse forummers voorgesteld, dat we allemaal zouden kunnen overstappen naar één ander forum.  
Om te inventariseren hier het volgende:

Oproep de volgende vragen te beantwoorden

- Ga je verder met forummen of stop je met forummen als dit forum stopt?

- Zou je overstap naar één ander forum door zoveel mogelijk van de forummers graag zien gebeuren?

- Zo ja, welk forum heeft dan je voorkeur?



Namen die hier al vaker genoemd zijn zijn Credible en SetFire en het lijkt er dus op dat deze forums de meeste kans maken voor een overstap er naartoe door veel van de forummers, maar je kunt natuurlijk ook een ander forum noemen als goed alternatief.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2013, 06:22:28 pm door Trajecto »

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #228 Gepost op: februari 25, 2013, 06:27:39 pm »
Ikzelf blijf wel forummen en ik heb een voorkeur voor SetFire.
Ik ben daar al member maar het forum ligt nagenoeg stil.
Daar echt gaan forummen zal dus alleen lukken als er een aantal actieve forummers ook naar dat forum komt.

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #229 Gepost op: februari 25, 2013, 06:55:12 pm »
Ik heb net Facebook. Ik weet niet of ik ook Linkin erbij wil.
Ik vraag me wel af: als er op Linkin ook bij het gkv gebeuren mensen van vele stromingen gaan discuseren, wordt het dan ook gesloten omdat het te interkerkelijk geworden is? Ik denk dat ze het aantal vrijgemaakten zullen tellen en dat als weegfactor nemen.
Eigenlijk vind ik dat wat achterhaalt om zo mensen op identiteit te volgen.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2013, 06:56:08 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #230 Gepost op: februari 25, 2013, 06:56:45 pm »

quote:

Trajecto schreef op 25 februari 2013 om 18:27:
Ikzelf blijf wel forummen en ik heb een voorkeur voor SetFire.
Ik ben daar al member maar het forum ligt nagenoeg stil.
Daar echt gaan forummen zal dus alleen lukken als er een aantal actieve forummers ook naar dat forum komt.
Maar heb ik niet gelezen dat het een forum voor jongeren is? Dan hoor ik er niet bij.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #231 Gepost op: februari 25, 2013, 07:02:40 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 februari 2013 om 18:55:
Ik heb net Facebook. Ik weet niet of ik ook Linkin erbij wil.
Ik vraag me wel af: als er op Linkin ook bij het gkv gebeuren mensen van vele stromingen gaan discuseren, wordt het dan ook gesloten omdat het te interkerkelijk geworden is? Ik denk dat ze het aantal vrijgemaakten zullen tellen en dat als weegfactor nemen.
Eigenlijk vind ik dat wat achterhaalt om zo mensen op identiteit te volgen.
Een facebook groep kan ook best. Ik neem al deel aan een besloten groep, waar ook dieper op de onderwerpen wordt ingegaan.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #232 Gepost op: februari 25, 2013, 07:06:27 pm »

quote:

Trajecto schreef op 25 februari 2013 om 18:21:
Het zit er niet in dat er vóór dit forum sluit nog meer duidelijkheid zal komen of er mogelijk toch nog een doorstart op latere datum zou kunnen zijn.
Voor het verder forummen is er al door diverse forummers voorgesteld, dat we allemaal zouden kunnen overstappen naar één ander forum.  
Om te inventariseren hier het volgende:

Oproep de volgende vragen te beantwoorden

- Ga je verder met forummen of stop je met forummen als dit forum stopt?
Nee. Het forum is voor mij een illusoir middel van communicatie met de kerk, waar andere middelen verboden, geweigerd of belemmerd zijn geworden. Mijn deelname is gestart en ook geëindigd buiten mijn keuze om.

quote:

- Zou je overstap naar één ander forum door zoveel mogelijk van de forummers graag zien gebeuren?
Ik denk dat dat goed en nuttig zou zijn. Maar in Christus weten we ons voldoende verbonden om de gemeenschapszin niet méér te hoeven zoeken dan de gemeenschap met God via "toevallige" dienstknechten van God. Juist in een tijd van verbrokkeling en verdwazing is die "toevallige" gemeenschapsoefening (niet met elkaar maar met God en Gods Woord en met recht en waarheid) misschien wel een elementair onderdeel van de onderlinge gemeenschap in Christus..

quote:

- Zo ja, welk forum heeft dan je voorkeur?
Probeer Credible, zou ik zeggen. Wees klein en volhard in het goede. De gemeenschap met God hoef je niet af te schermen. Die ìs. En er zal zegen komen waar de mensen het kunnen opbrengen om in liefde en waarheid te blijven. De zegen voor een enkeling kan grote groepen tot genade zijn. Slechte moderatie beproeft het goede, en goede moderatie kan het slechte niet weren. Het vraagt lijdzaamheid. Ga niet samenklitten als "wij onder ons". Je bent normatief één. Hoe meer verspreid, hoe meer zaad er wordt gezaaid. Hoe meer ballast van ongewenste sujetten, hoe meer je elkaar leert kennen en het goede waarderen.  Doe het openljk, nooit met onderlinge mail. Want God wil dat Zijn Naam wordt erkend, en het goede van Zijn Naam in openbaarheid geprezen wordt. Alles kan het daglicht verdragen, en er is naast een wereld van getuigen, ook een leger van engelen die graag meedoen.

quote:

Namen die hier al vaker genoemd zijn zijn Credible en SetFire en het lijkt er dus op dat deze forums de meeste kans maken voor een overstap er naartoe door veel van de forummers, maar je kunt natuurlijk ook een ander forum noemen als goed alternatief.

Credible. Eenduidig. Het motto van de Shop Around The Corner tegen de Foxes van deze tijd:
"Go to the mattresses".
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2013, 09:11:52 pm door small brother »

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #233 Gepost op: februari 25, 2013, 07:09:15 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 februari 2013 om 18:55:
Ik heb net Facebook. Ik weet niet of ik ook Linkin erbij wil.
Ik vraag me wel af: als er op Linkin ook bij het gkv gebeuren mensen van vele stromingen gaan discuseren, wordt het dan ook gesloten omdat het te interkerkelijk geworden is? Ik denk dat ze het aantal vrijgemaakten zullen tellen en dat als weegfactor nemen.
Eigenlijk vind ik dat wat achterhaalt om zo mensen op identiteit te volgen.

1: ik snap niet goed hoe het toelatingsbeleid van LinkedIn-GKv groep is. Je moet je aanmelden, en dat wordt goedgekeurd. Ik denk niet dat elke jandoedel door de keuring komt, maar weet ook niet waar naar gekeken wordt. Op een forum is dat helder.
2: de software is maar matig geschikt voor een heleboel discussies
3: momenteel wordt er niet bepaald gediscussieerd
4: LinkedIn is niet anoniem, en dat zal meespelen in de discussies

5: LinkedIn is bedoeld als hulp bij het vinden van banen of werk. Je zet er je CV neer, je werkervaring etc. En als je een nieuwe werknemer zoekt voor je bedrijf, dan kun je makkelijker kandidaten vinden. Je kunt elkaar op werkgebied pluimen geven. En je kunt deelnemen aan groepen; van je bedrijf, je opleiding enz. En er zijn ook niet-werkgerelateerde groepen.
't Is een beetje: wanneer je je kerk op je CV zet als je gaat solliciteren, dan is 't ook logisch om lid te willen worden van de LinkedIn GKv-groep. En daar stel je dan vragen over bijv. geloof en werk, of zet je een oproep neer om een christelijke draaibankmedewerker te vinden.
Het is gewoon niet te vergelijken met dit forum. Heel misschien een heel klein beetje met ons 'GL'. En daar gebeurt ook hier al jaren niet zoveel.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2013, 07:09:47 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #234 Gepost op: februari 25, 2013, 07:23:07 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 22 februari 2013 om 11:45:
Beste mede-forummers,

Inmiddels lukt het ook mij niet meer om mijn frustratie helemaal te onderdrukken.
Ik heb ruggespraak gehouden met de deputaat kerkelijke eenheid die de GKv vertegenwoordigt in de werkgroep geloofsgesprekken van de Nationale Synode.
Vervolgens heb ik opnieuw contact opgenomen met de voorzitter van het deputaatschap administratieve ondersteuning.
Die verkeerde in de veronderstelling dat er een gesprek georganiseerd zou worden tussen de deputaat administratieve ondersteuning die verantwoordelijk is voor de website, die deputaat kerkelijke eenheid uit de werkgroep geloofsgesprekken en mij als coördinator geloofsgesprekken van de Nationale Synode.
Over die mogelijke afspraak had ik dus nog niets gehoord.
Hij zou er achteraan gaan.
Ik heb hem er op gewezen dat de tijd dringt en dat naar mijn indruk de gang van zaken rond de mogelijke sluiting van dit forum het imago van de GKv bij de gebruikers van dit forum niet echt ten goede komt.

Maaike Oosten schrijft dat de GKv zich terug wil trekken uit dit forum vanwege het interkerkelijke karakter.
Dat is een argument dat nog niet eerder gebruikt is, waarin ik -met Hendrik- ook positieve aspecten lees.
Het logische uitvloeisel daarvan zou echter zijn om andere kerken of een interkerkelijke organisatie bij het beheer ervan te betrekken en niet om het forum te sluiten.

Inmiddels ben ik als niet-GKv-lid geaccepteerd als lid van de LinkedIn-groep GKv waarnaar Maaike o.a. verwees (zonder dat ze een link gaf).
Dit is de link voor wie dat ook wil proberen.
LinkedIn heeft als kenmerk dat je niet (zinvol) je echte identiteit kunt verbergen (door een pseudoniem te gebruiken).
Het heeft bovendien als nadeel dat discussies niet in een logische structuur (van subforums) zijn onder te brengen om het terugzoeken te vergemakkelijken en overzicht te houden.
Het trekt aandacht voor discussies die al het meest aandacht krijgen en maakt het moeilijk om discussie te vinden die bij je interesse aansluiten.
Het is echter wél mogelijk om (ook besloten) subgroepen te creëren en om buiten het zicht van anderen te communiceren met andere leden van de groep (zonder dat je je e-mail adres of andere contactgegevens bloot hoeft te geven, als je die niet in je LinkedIn-profiel wil opnemen).
Met die (al dan niet besloten) subgroepen is een primitieve thematische structuur te creëren die vergelijkbaar is met wat we hier hebben.

Maaike is sinds een maand "manager" van die LinkedIn-groep.
Ze schreef daar begin deze maand:
[...]
Ze kreeg daarop 2 negatieve reacties, 1 neutrale (annex reclame voor forum.credible.nl) en mijn aanbod van uitgebreider advies over de e-communicatiestrategie van de GKv en over het combineren van de verschillende mogelijkheden die internet biedt.
Ze ging tot nu toe niet op die reacties in.

Met v&Vriendengroet,

Wim Nusselder
coördinator geloofsgesprekken Nationale Synode
telefoon 06-24184801

klopt mijn conclusie dat het sluiten van dit forum dus puur gebaseerd is op willekeur en er geen echte reden aan te dragen valt?
Zo komt het namelijk wel op mij over.
Ik heb eerder aangegeven dat ik wel een forum elders zou willen hosten maar gezien mijn gezondheid zie ik daar op dit moment vanaf.

Mijn voorstel is dat de deputaten de stekker eerst nog laten zitten in het stopcontact en eens gaan nadenken over wat ze weggooien als ze de stekker er uit halen.
Daar lijkt tot op heden niet over nagedacht....
Mail me maar als je wat wilt weten

Trajecto

  • Berichten: 4990
  • Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #235 Gepost op: februari 25, 2013, 07:37:59 pm »

quote:

Adinomis schreef op 25 februari 2013 om 18:56:
[...]

Maar heb ik niet gelezen dat het een forum voor jongeren is? Dan hoor ik er niet bij.
Ja, het is een forum voor jongeren, maar ga maar eens kijken. Vrolijke heeft er zich aangemeld en hij kwam pas later tot de ontdekking dat hij toch wel duidelijk buiten de leeftijdsgroep viel. In zijn voorsteltopic kun je zien wat de moderator zegt. Vrolijke is en blijft welkom.
Ik denk wel dat het goed zou zijn om als we er heen gaan in flinke getale dat we even in contact gaan treden met de eigenaar van het forum.
Nú is het eigenlijk wel zo dat lange posts, diepgravend in Bijbelteksten met grote citaten niet echt daar zullen passen, maar mogelijk voelt de eigenaar er wel voor om de doelgroep toch wat te wijzigen.
Zijn forum ligt al tijdenlang stil en het draait er nu om de chat die er ook is en die wordt goed bezocht door jongeren (al staat het aantal chatters op 0 op de frontpagina; dat is gewoon even een bug).
Het geheel is opgezet door iemand in het vak van webdesign e.d. en het is niet zo groot. Communiceren met de eigenaar gaat dus ook gemakkelijk -- er is geen grote organisatie die ergens mee moet gaan instemmen.

Peter68

  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #236 Gepost op: februari 25, 2013, 07:58:51 pm »

quote:

Trajecto schreef op 25 februari 2013 om 19:37:
[...]

Ja, het is een forum voor jongeren, maar ga maar eens kijken. Vrolijke heeft er zich aangemeld en hij kwam pas later tot de ontdekking dat hij toch wel duidelijk buiten de leeftijdsgroep viel. In zijn voorsteltopic kun je zien wat de moderator zegt. Vrolijke is en blijft welkom.
Ik denk wel dat het goed zou zijn om als we er heen gaan in flinke getale dat we even in contact gaan treden met de eigenaar van het forum.
Nú is het eigenlijk wel zo dat lange posts, diepgravend in Bijbelteksten met grote citaten niet echt daar zullen passen, maar mogelijk voelt de eigenaar er wel voor om de doelgroep toch wat te wijzigen.
Zijn forum ligt al tijdenlang stil en het draait er nu om de chat die er ook is en die wordt goed bezocht door jongeren (al staat het aantal chatters op 0 op de frontpagina; dat is gewoon even een bug).
Het geheel is opgezet door iemand in het vak van webdesign e.d. en het is niet zo groot. Communiceren met de eigenaar gaat dus ook gemakkelijk -- er is geen grote organisatie die ergens mee moet gaan instemmen.


Ik dacht ook dat het niks voor mij zou zijn al oudere jongere, maar als vrolijke vrolijk wordt onthaald dan moet ik ook maar eens kijken. Heb me inmiddels wel op credible aangemeld maar nog niet veel gedaan omdat het hier ook gezellig is. Maar ja, als het stopt moet je wat anders gaan doen.
Of een ander forum zoeken. Ben er nog niet helemaal uit.

vrolijke

  • Berichten: 1104
  • bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #237 Gepost op: februari 25, 2013, 08:05:31 pm »

quote:

Peter68 schreef op 25 februari 2013 om 19:58:
[...]


Ik dacht ook dat het niks voor mij zou zijn al oudere jongere, maar als vrolijke vrolijk wordt onthaald dan moet ik ook maar eens kijken. Heb me inmiddels wel op credible aangemeld maar nog niet veel gedaan omdat het hier ook gezellig is. Maar ja, als het stopt moet je wat anders gaan doen.
Of een ander forum zoeken. Ben er nog niet helemaal uit.
Ik vind het spijtig, dat er zo weinig beweging is. Ik vind het kwa opmaak en design, een aangenaam forum.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #238 Gepost op: februari 25, 2013, 09:14:55 pm »
Hoi Trajecto,

quote:

Trajecto schreef op 25 februari 2013 om 18:21:
- Ga je verder met forummen of stop je met forummen als dit forum stopt?
- Zou je overstap naar één ander forum door zoveel mogelijk van de forummers graag zien gebeuren?
- Zo ja, welk forum heeft dan je voorkeur?

Ik ga waarschijnlijk wel mee-forummen en/of meepraten in Facebook en/of LinkedIn.
Waarschijnlijk ook op meerdere plaatsen.
Ik hoop op verbindingen tussen die verschillende platforms en de groepen die daar actief zijn.

Ik had al voor ik hier kwam slechte ervaringen met eigenaars van forums die zonder overleg met hun 'doelgroep' besluiten nemen en een belangrijk criterium voor mij om ergens mee-verantwoordelijkheid te nemen en veel tijd in te steken is dus inspraak of zelfs mede-eigendom van deelnemers.
Ik zal vooral zijn op platforms die dat kunnen bieden (en ik ben zelf bereid dat mee te organiseren; daar heb ik ook ervaring mee).

Ik probeer namens de werkgroep geloofsgesprekken in contact te komen met eigenaars van zulke internetplatforms waar christenen van diverse pluimage elkaar ontmoeten en zal daar deze wensen (verbinding en inspraak/mede-eigendom) ook inbrengen/suggeren.
Dat kost enige tijd; mogelijk langer dan dit forum open blijft.

Ik vraag me af of we als gebruikersgroep hier -behalve zoveel mogelijk gezamenlijk overstappen, mogelijk afhankelijk van inwilliging van wensen- niet ook in gesprek kunnen gaan met de GKv om (minimaal) uitleg te krijgen over de gang van zaken en respons op wat dat bij ons teweeg brengt.
Als we dat willen organiseren moeten we ook na sluiting van dit forum contact met elkaar houden.
Wie dat wil moet misschien (minimaal) zijn e-mail adres in zijn profiel vermelden of iemand anders met wie je dat samen zou willen doen wiens e-mail adres je hebt even e-mailen.
Sommigen van ons kunnen daartoe (als GKv-leden) neem ik aan ook binnen-kerkelijke wegen bewandelen.
Ik kan bemiddelen, maar door mijn dubbele pet niet uitsluitend namens de gebruikers hier spreken.

Met v&Vriendengroet,

Wim Nusselder
coördinator geloofsgesprekken Nationale Synode
wim.nusselder@antenna.nl
06-24184801

GJP

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #239 Gepost op: februari 25, 2013, 09:28:38 pm »
Hallo allen,

Ik zal me eerst ff voorstellen,
Mijn naam is Jan Grosscurt voorzitter van het GJP (gereformeerd jongeren platform)
Het GJP is eind 2011 begonnen nadat de jongerenbond (BGJ) was opgehouden te bestaan, wij als jongeren vonden dat er iets specifieks moest blijven voor jongeren binnen de GKv, en aangesloten kerken.

Ruim een week geleden kreeg ik via 1 van de bestuursleden te horen dat het GKv Forum opgeheven werd vanwege problemen rond de software e.d.
wij als GJP hebben sinds de oprichting een actief forum in onze site willen hebben. sinds onze nieuwe site in mei 2012 gelanceerd is hebben wij ook een goed bruikbaar forum tot onze beschikking.

door onbekendheid, is er helaas nog niet tot geen gebruik van gemaakt. wij bieden dan ook het gebruik van het forum aan. als alternatief van dit forum als het stopt.
wij zijn te vinden via www.gjp-online.nl (website) www.gjp-online.nl/forum (forum)

Verder zou ik graag in contact komen met de beheerders van dit forum zodat we, waar nodig elkaar tegemoet kunnen komen.

Namens GJP-online,

Jan Grosscurt
Voorzitter GJP-online/Het platform
GJP

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #240 Gepost op: februari 25, 2013, 09:32:18 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 25 februari 2013 om 21:14:

Wim Nusselder
coördinator geloofsgesprekken Nationale Synode
wim.nusselder@antenna.nl
06-24184801


Goed idee, om in ieder geval als groep een verdere mogelijkheid tot communicatie te houden, dus hierbij een ondersteunende oproep:
Stuur Wim een mailtje! Veel gebruikers hier zijn nogal gesteld op hun annonimiteit,  en dus weinig adressen in de profielen, maar zend dan in ieder geval Wim even een mailtje dat hij contact kan houden als er interessant nieuws is !!
Ahdoeb

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #241 Gepost op: februari 25, 2013, 09:35:57 pm »
Hoi Trajecto & anderen,

quote:

Trajecto schreef op 17 februari 2013 om 17:49:
Ik weet niet of het de bedoeling is dat we nu op je post antwoorden Wim
Daar hoopte ik wel op ja.
Ik herhaal die post van 14 februari hier onder.

quote:

allerlei gedachten over nieuw-soortige constructies die wellicht op klantenwens te maken zijn, zijn misschien wel mooi, maar ik vrees dat het te kort dag is voor dat soort overwegingen. Voordat er een uitvoerbaar plan uit zoiets komt is het forum al gesloten en verleden tijd, vrees ik.
Dus moeten we dan buiten het forum om, m.n. per e-mail neem ik aan, contact met elkaar houden om dat samen te organiseren.
Wie niet mee wil organiseren maar misschien wel later wil aanhaken moet dan maar berichtjes op andere forums in de gaten houden.

Ik heb dit al eerder meegemaakt, toen online Meeting for Worship (toen nog inclusief forum) in 2007 tijdelijk op zwart ging en we QF&F moesten opzetten als vervanging (waarbij we gebruik bleven maken van oMfW toen dat weer deels opende).
Het kan, maar kost veel energie en tijd (zucht).
QF&F stond pas in 2009 weer goed op de rails... (en heeft inmiddels ook te lijden van concurrentie van Facebook).
Ik zou het nu, gezien de alternatieven die er al op dit terrein bestaan, in elk geval samen of in overleg daarmee willen organiseren.
Aanbiedingen, zoals die hieronder van Jan Grosscurt, zijn dus wat mij betreft zeer welkom.

Het blijft doodzonde als we onze geschiedenis/archief/groepsidentiteit hier achter ons moeten laten.
We moeten nog maar afwachten of die voldoende toegankelijk blijft om bijvoorbeeld naar oude posten terug te linken, om zo discussies voort te kunnen zetten en op oude discussies voort te bouwen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

quote:

wimnusselder schreef op 14 februari 2013 om 21:53:
In principe zie ik 2 soorten alternatieven voor dit forum, als het sluit.
Sommige voor- en nadelen zijn al gesuggereerd in dit topic en in "Einde van het forum".
Zou het mogelijk zijn om in dit topic een wat systematischer afweging te maken?
Als we dat een beetje gedisciplineerd en samen doen, kunnen we misschien een besluit nemen waar zoveel deelnemers hier in mee gaan, dat we naar dat andere forum datgene van de 'cultuur' hier kunnen verplaatsen wat we hier waarderen.

In principe zie ik drie soorten opties:
1) meegaan in de suggestie van de GKv (besloten in hun reden om dit forum te willen sluiten, voor zover tot nu toe bekend) om naar LinkedIn (of Facebook) te gaan
2) overstappen naar een ander bestaand forum
3) een nieuw forum starten

Allerdrie de opties bieden de mogelijkheid om met pseudoniemen (nepnamen) te werken en om met gesloten groepen of gedeelten te werken om de veiligheid te creëren die je nodig hebt om over sommige zaken te discussiëren.
Een nieuw forum starten, inrichten én vooral een enigszins stabiele en voldoende grote gebruikersgroep opbouwen is héél véél werk en kan makkelijk mislukken.

Persoonlijk vind ik beide doen (én nepnamen accepteren én geheel of gedeeltelijk gesloten) dubbelop.
Dat bevestigt (of creëert misschien zelfs) overdreven angst om uit te komen voor wat je vindt en voelt.
Op steeds meer plekken uit leren komen voor je geloof is mijns inziens een stap die sowieso goed is om vroeg of laat te zetten, zodat je persoonlijk steviger in je schoenen komt te staan en zodat we als christenen samen wat beter om leren gaan met de ontkerkelijking.
Een combinatie van 'open' en 'gesloten' discussie, waartussen je kunt switchen zonder heel andere mensen tegen te komen, lijkt mij de beste omgeving daarvoor.
Daarvoor moet wél duidelijk zichtbaar zijn wat open is (voor Google & co) en wat alleen zichtbaar is voor ingelogde leden; hier mis ik dat.
Leden die zich in het gesloten deel misdragen en het gevoel van veiligheid van anderen verminderen, waardoor ze de neiging krijgen om een nepnaam te gaan gebruiken, moeten daarop aangesproken worden.
Dat kan onderling, liefst per persoonlijk (niet voor anderen zichtbaar) bericht (in dit forum niet ingesteld als mogelijkheid), e-mail of telefoon.
Desnoods kunnen daar de moderatoren ingeschakeld worden.
Nog desnoodser kan dat publiekelijk.
Publieke kritiek op elkaars gedrag verpest de sfeer en vermindert daardoor het gevoel van veiligheid van anderen.

LinkedIn en Facebook bieden veel minder mogelijkheden dan een forum om onderwerpen in een structuur te hangen en later terug te vinden wat daarover gezegd is.
LinkedIn en vooral Facebook nodigen wél uit (of verleiden zelfs) tot levendiger uitwisselingen met als gevolg dat aandacht weggezogen wordt van forums en dat te kleine forums doodbloeden.

Wat mij zelf intrigeert is de mogelijkheid om communicatiemogelijkheden te combineren: een forum met open en gesloten gedeeltes, open en gesloten LinkedIn- en Facebook-groepen, misschien ook twitter etc. etc..
Je zou de inlogmogelijkheden van die verschillende 'communicatieplatforms' dan moeten koppelen, zodat je herkenbaar dezelfde mensen tegenkomt op die verschillende plekken, makkelijk tekst heen en weer kunt kopiëren en dus één gemeenschap vormt die van verschillende communicatie-middelen gebruik maakt.
Net zoals in het leven buiten cyberspace met dezelfde mensen zowel per telefoon, per brief, in het café, in de kerk en bij elkaar thuis kunt communiceren.
Ieder kan dan zijn eigen combinatie van opties kiezen.

Net zoals je in huiskamer niet zo gauw wildvreemden binnenlaat of er in elk geval zo snel mogelijk achter probeert te komen wat voor vlees je in de kuip hebt, zo zou je als gemeenschap ook bepaalde plekken moeten hebben waar je alleen mee mag praten als je bereid bent je 'bloot' te geven (je echte naam te gebruiken en contactgevens achter te laten waardoor je ook te vinden bent als je niet meer reageert op kritiek op je gedrag).
Door je op die manier kwetsbaar op te stellen help je anderen om dat ook te doen en gaat geleidelijk iedereen voorzichtiger met elkaar om.
Dat creëert een sfeer waarin het makkelijker wordt om over iets gevoeligs als geloof te 'praten'.
Ja, anoniem blijven is gemakkelijker, maar ook gemakzuchtiger en komt de kwaliteit van de gemeenschap niet ten goede.
Er zijn overgangsvormen en combinaties te verzinnen en te ontwikkelen (desnoods door een softwareleverancier maatwerk te laten bouwen, als je met genoeg gebruikers bent om de kosten daarvan samen op te kunnen brengen): in de trein leg je tenslotte ook niet je hele liefdesleven bloot binnen gehoorsafstand van al te veel medereizigers en wie dat tegenwoordig wel doet, loopt in elk geval niet met een naambordje op, maar je kunt wél de medereizigers herkennen waarmee je in een andere context wél bereid bent dieper te gaan.

Met v&Vriendengroet,

Wim

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #242 Gepost op: februari 25, 2013, 09:40:48 pm »
Eigenlijk zoek ik een forum voor ouwe lullen.
Al die fora die jongeren willen trekken zijn toch bij voorbaat gedoemd?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #243 Gepost op: februari 25, 2013, 09:42:50 pm »

quote:

GJP schreef op 25 februari 2013 om 21:28:
Hallo allen,

Ik zal me eerst ff voorstellen,
Mijn naam is Jan Grosscurt voorzitter van het GJP (gereformeerd jongeren platform)
Het GJP is eind 2011 begonnen nadat de jongerenbond (BGJ) was opgehouden te bestaan, wij als jongeren vonden dat er iets specifieks moest blijven voor jongeren binnen de GKv, en aangesloten kerken.

Ruim een week geleden kreeg ik via 1 van de bestuursleden te horen dat het GKv Forum opgeheven werd vanwege problemen rond de software e.d.
wij als GJP hebben sinds de oprichting een actief forum in onze site willen hebben. sinds onze nieuwe site in mei 2012 gelanceerd is hebben wij ook een goed bruikbaar forum tot onze beschikking.

door onbekendheid, is er helaas nog niet tot geen gebruik van gemaakt. wij bieden dan ook het gebruik van het forum aan. als alternatief van dit forum als het stopt.
wij zijn te vinden via www.gjp-online.nl (website) www.gjp-online.nl/forum (forum)

Verder zou ik graag in contact komen met de beheerders van dit forum zodat we, waar nodig elkaar tegemoet kunnen komen.

Namens GJP-online,

Jan Grosscurt
Voorzitter GJP-online/Het platform
Jullie zijn een jongerenplatform, hier zit veel "jeugd van vroeger". Hoe welkom zijn die bij jullie forum?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #244 Gepost op: februari 25, 2013, 09:43:37 pm »

quote:

elle schreef op 25 februari 2013 om 21:40:
Eigenlijk zoek ik een forum voor ouwe lullen.
Al die fora die jongeren willen trekken zijn toch bij voorbaat gedoemd?
http://seniorenpartij.nl
Iets voor jou?
Mail me maar als je wat wilt weten

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #245 Gepost op: februari 25, 2013, 09:46:15 pm »

quote:

tin schreef op 25 februari 2013 om 21:32:
zend dan in ieder geval Wim even een mailtje dat hij contact kan houden als er interessant nieuws is !!

Wie aangeeft anoniem te willen blijven voor de anderen krijgt dan alleen bcc-e-mails, zodat je e-mail niet bekend wordt bij anderen dan mij.

Je loopt wel kans op e-discussie met mij over de vraag of je echt je anonimiteit niet prijs wilt te geven binnen de beslotenheid van (een deel) van een ander forum.
Over hoe we voldoende beslotenheid kunnen organiseren en garanderen kunnen we het dan hebben.

Ik ben er namelijk heilig van overtuigd (op grond van ervaringen elders) dat echte veiligheid, waarin we over geloof kunnen praten en over andere zaken waarmee we ons kwetsbaar opstellen, alleen dan georganiseerd kan worden als de meerderheid van de deelnemers kwetsbaar durft te zijn en dus ook off-forum aanspreekbaar op het (meestal onbedoeld) kwetsen van anderen.

Met v&Vriendengroet,

Wim

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #246 Gepost op: februari 25, 2013, 09:50:43 pm »
Hoi Jan,

quote:

GJP schreef op 25 februari 2013 om 21:28:
Verder zou ik graag in contact komen met de beheerders van dit forum zodat we, waar nodig elkaar tegemoet kunnen komen.
Daar kan ik je telefonisch meer over vertellen.

Met v&Vriendengroet,

Wim
06-24184801

GJP

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #247 Gepost op: februari 25, 2013, 10:10:27 pm »
Hallo,

Wij mogen ons dan wel op Jongeren richten, maar dit zegt niet dat 'ouderen' niet welkom zijn. Jong geleerd is immers oud gedaan en de jongeren leren van de ouderen en andersom. En daarnaast zijn we samen 1 in christus en niet jong en oud apart.

@Wim ik zal van de week telefonisch contact met je opnemen.
verder is het wellicht mogelijk om recente fora deels over te zetten, maar dit zullen we moeten uitzoeken. Wij werken met een PHPBB forum.

Met vriendelijke Groet,

Jan Grosscurt
06-28262122
GJP

Pooh

  • Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 5794
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #248 Gepost op: februari 25, 2013, 10:14:48 pm »
Er lijkt nogal wat verwarring te ontstaan hier.

Voor alle duidelijkheid: Dit forum, de content van dit forum, de userbase en dergelijke zijn niet overdraagbaar, en zullen niet worden overgedragen. In die zin heeft het dus geen nut om over een 'doorstart' of iets dergelijks te praten. We zullen proberen om dit forum als archief beschikbaar te maken.

Het staat een ieder vrij om een eigen initiatief te beginnen, maar ik zou vooral oproepen om aan te sluiten bij de bestaande initiatieven. Er zijn meer dan genoeg nederlandsetalige, christelijke fora op het internet, nieuwe oprichten is -naar mijn bescheiden mening- verspilde energie en leidt alleen maar tot meer versplintering.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #249 Gepost op: februari 25, 2013, 10:22:12 pm »
Hoi Pooh,

quote:

Pooh schreef op 25 februari 2013 om 22:14:Dit forum, de content van dit forum, de userbase en dergelijke zijn niet overdraagbaar, en zullen niet worden overgedragen.
Kunnen we als gebruikers de gegevens die we hier zelf hebben achtergelaten opvragen?

Met v&Vriendengroet,

Wim