Auteur Topic: Einde van het forum  (gelezen 29480 keer)

small brother

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #60 Gepost op: januari 31, 2013, 02:05:18 pm »

quote:

Ursa schreef op 31 januari 2013 om 13:27:
...inzet GKv op sociale media.

Credible richt zich vooral op jongeren en hun geloofsleven en -vragen.

Het is ook overal gelijk: wie de jeugd heeft... :(   :nee:
       =  
meegaan met de veranderingen   :-)  :nee:
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 03:46:43 pm door small brother »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #61 Gepost op: januari 31, 2013, 02:45:02 pm »

quote:

AVee schreef op 31 januari 2013 om 14:03:
Een beetje perspectief over hoe het forum er nu bij staat.
...

De vraag is wel of dat al het werk waard is als we toch al zien dat het forum een aflopende zaak lijkt te zijn.

Eens kijken: 2013 is nog maar een maand gaande en kan dus niet dienen als "teken van het einde der tijden"...

Zouden de getallen van de maand januari echter een gemiddelde weerspiegelen, dan is de voorspelling voor 2013:
12 x 2892 berichten (34704)
12 x 23 nieuwe onderwerpen (276)
12 x 10 nieuwe aanmeldingen (120)

Waarmee het resultaat van 2010 toch wel geevenaard zou kunnen worden... In mijn beleving waren de jaren 2010-2011 toch best "levendige forumjaren"!!

Het "enthousiasme" van de beginjaren zal wel niet meer worden geevenaard, maar daar waren het ook beginjaren voor!

Maar wat de users vooral te doen staat is dus blijkbaar het frequent(er) starten van nieuwe topics...  :P

(Dat maak ik tenminste op uit de cijfers...)

(edit: En, ja, 2012 was een wat "slap" jaar...)
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 02:45:48 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #62 Gepost op: januari 31, 2013, 02:46:11 pm »

quote:

small brother schreef op 31 januari 2013 om 14:05:
[...]

Het is ook overal gelijk: wie de jeugd heeft... :(   :nee:
       = / =
meegaan met de veranderingen   :-)  :nee:

nou, dat valt wel mee, menig jongere is zelfs veel orthodoxer en conservatiever dan diegenen die wat ouder zijn en meer ervaring hebben
jongeren zijn zeker niet altijd flexibeler wat dat betreft.

met leeftijd heeft het niet altijd te maken - eigenlijk helemaal niet, meer met eigen onderzoek en/of opvoeding of in contact komen met andere culturen/religies

veel christelijke jongeren zitten ook vast in een streng religieuze opvoeding - sommigen ontworstelen zich daaraan  en worden vrijzinniger, atheïst of agnost etc. maar voor zover ik het kan bekijken in die fora, is dat maar een zeer klein aantal en is het merendeel dat daar reageert behoorlijk orthodox en conservatief.

wellicht hebben veel vrijzinnig denkenden er ook niet zoveel zin in, aangezien ze vaak als geen echte christen worden betiteld of in het ergste geval als ketters - komt ook voor.

ja, dan is het vaak vechten tegen de bierkaai en heeft het weinig zin.

maar wat bedoel je eigenlijk precies : met de veranderingen meegaan?

het is altijd weer moeilijk je op een nieuw forum aan te melden, zeker als je ergens al heel lang bent, daarom begrijp ik de reactie van 'grondig christelijk' ook heel goed.

ik heb gemerkt dat het voor hem heel hard aangekomen is. :'(
zo van: net alsof je opeens geen familie meer hebt.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #63 Gepost op: januari 31, 2013, 02:59:35 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 31 januari 2013 om 14:45:
[...]

Eens kijken: 2013 is nog maar een maand gaande en kan dus niet dienen als "teken van het einde der tijden"...

Zouden de getallen van de maand januari echter een gemiddelde weerspiegelen, dan is de voorspelling voor 2013:
12 x 2892 berichten (34704)
12 x 23 nieuwe onderwerpen (276)
12 x 10 nieuwe aanmeldingen (120)

Waarmee het resultaat van 2010 toch wel geevenaard zou kunnen worden... In mijn beleving waren de jaren 2010-2011 toch best "levendige forumjaren"!!

Het "enthousiasme" van de beginjaren zal wel niet meer worden geevenaard, maar daar waren het ook beginjaren voor!

Maar wat de users vooral te doen staat is dus blijkbaar het frequent(er) starten van nieuwe topics...  :P

(Dat maak ik tenminste op uit de cijfers...)

(edit: En, ja, 2012 was een wat "slap" jaar...)
We moeten niet vergeten dat in al deze jaren Zolderworm nog niet meedeed. Inmiddels is hij er wel en hebben we een berichtenkanon erbij. Bovendien roept Zolderworm nog wel eens uitgebreid reacties van anderen op, wat ook weer lekker scoort. Dus gaat de lijn dit jaar ongetwijfeld weer stijgen.
Tato na vicikitsate

callista

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #64 Gepost op: januari 31, 2013, 03:14:24 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 31 januari 2013 om 14:59:
[...]

We moeten niet vergeten dat in al deze jaren Zolderworm nog niet meedeed. Inmiddels is hij er wel en hebben we een berichtenkanon erbij. Bovendien roept Zolderworm nog wel eens uitgebreid reacties van anderen op, wat ook weer lekker scoort. Dus gaat de lijn dit jaar ongetwijfeld weer stijgen.

juist gezien
 - die statistiek van Avee is rubbish  :+

in het verleden behaalde 'resultaten'  bieden geen garantie voor de toekomst
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 03:14:54 pm door callista »

learsi

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #65 Gepost op: januari 31, 2013, 03:14:26 pm »

quote:

Pooh schreef op 30 januari 2013 om 22:25:
De keus om met dit forum te stoppen komt niet bji de crew vandaan. Die keus is op een veel hoger niveau genomen.

Moderatoren zijn vrijwilligers.

Dit forum is een gratis dienst.

Kortom: Als we er de stekker uit willen trekken, dan trekken we er de stekker uit. Daar hebben we geen enkel excuus voor nodig. Maar het was de bedoeling om dat in de zo _O_ mer te doen, de softwareupgrade heeft dat proces alleen maar wat versneld.

Maar als je er ziek van wordt, dan mag je best voor 1 maart al weg.

Precies !  _O_

Waarschijnlijk heeft Zolderworm niet nagedacht bij het feit dat jullie je geheel belangeloos hebben ingezet als moderator. Grote klasse en respect daarvoor, want dit is wat dat betreft wel een forum met (enkele) erg veeleisende gebruikers.

Misschien als we allemaal zelf de kosten ophoesten voor de software, se server, het onderhoud en dan nu ook een nette vergoeding voord e moderators, dat er opties zijn? Maar euh... ik doe daar niet aan mee hoor, zo belangrijk is het voor mij nu ook weer niet. Dan zou ik zelf wel een forum opzetten.

wimnusselder

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #66 Gepost op: januari 31, 2013, 03:30:57 pm »

quote:

Dus gaat de lijn dit jaar ongetwijfeld weer stijgen.

Aantallen alleen zijn natuurlijk niet zaligmakend; je moet vooral kijken naar kwaliteit...
Deze aantallen zijn -vanuit mijn perspectief...- jaloersmakend hoog.
Een internet-gemeenschap met zo'n aantal deelnemers en zo veel activiteit moet je mijns inziens koesteren, in tijden waarin mensen uitgewaaierd zijn over aanzienlijk meer manieren waarop ze actief kunnen zijn in cyberspace dan toen dit forum startte.
Die dalende lijnen zeggen op zich niets over de levendigheid, kwaliteit en levensvatbaarheid van de internet-gemeenschap die zich hier gevormd heeft.

Wat voor mij vooral ... vreemd ... voelt, is dat zo'n besluit om 'de stekker er uit te trekken' genomen kan worden door 'eigenaars' van de infrastructuur die zich nooit als zodanig gemengd hebben in de discussie hier, zonder dat hun overwegingen en hun bedoelingen met dit forum hier ooit gedeeld zijn (voorzover ik weet) en zonder dat de waarde ervan voor ons als gebruikers mee lijkt te wegen in de besluitvorming.
In elk geval is ons niets gevraagd.

Ik voel mij niet geroepen tot protest via de band van het ND, Grondig christelijk.
In plaats daarvan zou ik bij deze degenen die dit besluit genomen hebben willen verzoeken om dat besluit hier minsten toe te lichten en zelf in gesprek te gaan over de reacties, als ze Pooh daar niet toe willen machtigen.
Pooh en elle, zouden jullie dat verzoek over willen brengen?

Ik denk dat we dankbaar mogen en moeten zijn voor wat die deputaten administratieve ondersteuning hier al die jaren mogelijk hebben gemaakt.
Zou het -in de geest van wat ze in het leven hebben geroepen- niet passend zijn dat het overleg met hen over de besluiten die ze over en zonder ons dankbare gebruikers denken te kunnen nemen (in elk geval ook) hier plaatsvindt?

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 10:25:35 pm door wimnusselder »

small brother

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #67 Gepost op: januari 31, 2013, 03:36:04 pm »

quote:

learsi schreef op 31 januari 2013 om 15:14:
Waarschijnlijk heeft Zolderworm niet nagedacht ...

Beter tien beschuldigingen van niet nagedacht in de lucht,
dan één bewijs van naar gedacht in de hand..  :)
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 04:08:37 pm door small brother »

Zolderworm

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #68 Gepost op: januari 31, 2013, 03:58:10 pm »

quote:

learsi schreef op 31 januari 2013 om 15:14:
[...]
Precies !  _O_

Waarschijnlijk heeft Zolderworm niet nagedacht bij het feit dat jullie je geheel belangeloos hebben ingezet als moderator. Grote klasse en respect daarvoor, want dit is wat dat betreft wel een forum met (enkele) erg veeleisende gebruikers.

Misschien als we allemaal zelf de kosten ophoesten voor de software, se server, het onderhoud en dan nu ook een nette vergoeding voord e moderators, dat er opties zijn? Maar euh... ik doe daar niet aan mee hoor, zo belangrijk is het voor mij nu ook weer niet. Dan zou ik zelf wel een forum opzetten.

Ja klopt. Ik heb niet nagedacht. Mijn opmerkingen waren volkomen onterecht.
BEROUW, BEROUW, BEROUW...
Tato na vicikitsate

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #69 Gepost op: januari 31, 2013, 04:05:07 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 31 januari 2013 om 15:30:
Wat voor mij vooral ... vreemd ... voelt, is dat zo'n besluit om 'de stekker er uit te trekken' genomen kan worden door 'eigenaars' van de infrastructuur die zich nooit als zodanig gemengd hebben in de discussie hier, zonder dat hun overwegingen en hun bedoelingen met dit forum hier ooit gedeeld zijn (voorzover ik weet) en zonder dat de waarder ervan voor ons als gebruikers mee lijkt te wegen in de besluitvorming.
In elk geval is ons niets gevraagd.
Als ik die indruk heb gewekt, dan spijt me dat, want dat is duidelijk niet waar. De waarde van dit forum voor de users is via mij ingebracht in de discussie, en meegewogen. Er is misschien geen expliciete vraag geweest, maar die leek mij ook niet nodig, als admin weet ik prima wat users van dit forum vinden, en hun aanwezigheid zegt iets over de waarde die ze eraan hechten.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 04:05:15 pm door Pooh »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #70 Gepost op: januari 31, 2013, 04:25:52 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 31 januari 2013 om 11:39:
Mijn voorstel is: laten we met ons allen naar Setfire gaan:
http://setfire.nl/forum/

Dat is een christelijk forum waar op dit moment maar weinig gebruik van wordt gemaakt, maar dat wel goed werkt. Je kunt er zelfs ook plaatjes plaatsen. Ik ben er zojuist geweest en trof er niemand aan.
Het was een beetje als een verlaten kasteel. De wind woei er doorheen en het was er een beetje spookachtig. Maar het ziet er echt voortreffelijk uit en alles werkt nog perfect.
Zie http://setfire.nl/forum/viewthread/99/ onderaan de pagina, het laatste bericht.

Dus lui, op naar Setfire! Het is maar een ideetje.

Lijkt me de moeite waard. Ze hebben er een Cafe, dus kunnen we er een Boom oprichten :)
Natuurlijk ook reageren op inhoudelijke onderwerpen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #71 Gepost op: januari 31, 2013, 04:49:59 pm »

quote:

[...]

En niet te vergeten Learsi, die mij ook weer uit mijn versuftheid rukte :)
Ik had weer iets om over te prakkezeren.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #72 Gepost op: januari 31, 2013, 05:17:54 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 30 januari 2013 om 23:30:
[...]

dus dat was alles? weggooi-artikel als je heel persoonlijke dingen deelde?

Weet je. Ik ben deze lijn gewend geraakt. Afgelopen tijd heb ik zo ook afscheid moeten nemen van de tienerclub van de YFC, iets waar ik me 10 jaar voor ingezet heb en zelf ook er in Gods aanwezigheid heb mogen ervaren. Er kwam echter iets nieuws uit voort. Nu komt ook onze gemeente met alternatieven dat opgezet worden. Nieuwe deuren gaan open.

Even zo pijnlijk was het wegvallen van onze jeugddienstcommissie. Nog zeer actueel. Want de laatste jeugddiensten staan nog in de planning. Aanstaande zomer zal de laatste zijn.  Echter heeft onze kerk een werkgroep opgericht voor meerdere generaties. We hopen en bidden dat hieruit diensten komen die alle generaties aanspreken.

Wat ik hierin geleerd heb is dat je niet kunt vechten tegen de bierkaai. Veel heb ik gestreden voor de tienerclub. Moet wel zeggen dat het erdoor enkele jaren langer is blijven bestaan. Maar de vergrijzingsgolf in heel christelijk Nederland slokte de club ook op.

Jezus leeft echter, al huilt Hij tranen met tuiten om al het verlorene, Hij leeft!
Dus de vraag: wat nu verder?

GC: daarom goed om de alternatieven te overwegen.
Vandaar het nieuwe forumzoektopic.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2013, 05:19:53 pm door gaitema »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #73 Gepost op: januari 31, 2013, 05:30:40 pm »
Maar goed. Ik open het forum en lees de volgende volgorde:

Einde van het forum
en daaronder:
Begraven of cremeren.

Spijtig genoeg dit.

En wat Pooh ook al zegt: de deputaten hebben een ruim mandaat om te doen naar welbevinden.
Dat dit, met name hier, het gesprek tussen verschillende kerkleden gaat raken is imho meer dan spijtig: juist op dit forum zie je de oecumene ontstaan....
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
Einde van het forum
« Reactie #74 Gepost op: januari 31, 2013, 05:52:15 pm »

quote:

small brother schreef op 31 januari 2013 om 15:36:
[...]

Beter tien beschuldigingen van niet nagedacht in de lucht,
dan één bewijs van naar gedacht in de hand..  :)
Je bent toch een wijs persoon small brother?
Waarschijnlijk, geeft aan dat ik het ook niet zeker weet, maar dat dit de reden zou kunnen zijn van zijn verwijt richting moderatoren...