Auteur Topic: Israël en het beloofde land  (gelezen 7514 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Israël en het beloofde land
« Reactie #30 Gepost op: februari 01, 2013, 01:01:45 pm »

quote:

small brother schreef op 01 februari 2013 om 12:50:
[...]

Ja; en pro-Israël is ook een ruim begrip..

Want het praktisch geleidelijk of radicaal toe werken naar een Israëlische staat onder de Messias die ook zeker geestelijk en feitelijk komen zal, is gewoon het gedachtengeod van een Joodse Jihad... !

Waarbij jij heel specifiek ook de innerlijke jihad wegpoetst met een leer van alverzoening zelfs voor ongelovige en onbekeerlijke joden.

Joodse Jihad!  Kom op small brother !
Je steelt nu een begrip van pure afgoderij des satans en legt dat bij de Joden neer? ;(

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: februari 01, 2013, 01:12:15 pm »

quote:

callista schreef op 01 februari 2013 om 13:00:

je voorbeelden kloppen niet.
Dries van Agt, Gretha Duisenberg en Anja Meulenbelt zijn niet antisemitisch.

Nee en Hitler was ook geen nazi  8)7

quote:

deze site had ik eerder gegeven learsi - al eens bekeken?
visie van de Jood Etsel.
[christ.] zionisme zou je zelfs antisemitisch kunnen noemen.

**Wie denkt dat alle christen zionisten uit liefde voor de Joden en Israël handelen heeft het volkomen mis. Veelal komt de christelijke steun voor Israël voort uit het geloof in de wederkomst van Jezus.

Veel christen zionisten zien de terugkeer van Joden naar Israël slechts als tussenstap voor de oprichting van een christelijke staat in Palestina o.l.v. Jezus zonder het rabbijnse Jodendom.**

http://mijn-kijk-op.infon...ten-wederkomst-jezus.html
Het Platform infonu kan door een ieder worden gebruikt om een artikel te schrijven. Logisch dat op onze bijdragen, bijdragen volgen van tegenstanders die anders beweren.

Uiteindelijk als Jezus wederkomt naar Israel als Messias dan zullen ze Jezus aannemen als Messias, zoals ik vaak heb laten zien in de Schrift. Dit kan je uitleggen dat er dan geen Jodendom meer bestaat. Maar als Jezus wederkomt is het eindelijk een feit geworden dat er nog maar Een Kudde is Die Hem volgt.

Zie Lukas 24
50En Hij leidde hen buiten tot aan Bethanie, en Zijn handen opheffende, zegende Hij hen.
51En het geschiedde, als Hij hen zegende, dat Hij van hen scheidde, en werd opgenomen in den hemel.
52En zij aanbaden Hem, en keerden weder naar Jeruzalem met grote blijdschap.
53En zij waren allen tijd in den tempel, lovende en dankende God. Amen.

Na op Hemelvaart van Christus gingen de discipelen gewoon nog naar de Joodse tempel om G-d te eren en te danken. Gewoon het joodse gebruik dus, want Jezus heeft dat niet afgeschaft.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2013, 01:17:14 pm door learsi »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: februari 01, 2013, 01:13:54 pm »

quote:

learsi schreef op 01 februari 2013 om 13:01:
Joodse Jihad!  Kom op small brother !
Je steelt nu een begrip van pure afgoderij des satans en legt dat bij de Joden neer? ;(
Nee, zeker niet. Maar bij jou. Jouw terminologie. Jouw benadering. Jouw verstaan. Jouw spreken.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2013, 01:15:42 pm door small brother »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: februari 01, 2013, 01:22:37 pm »

quote:

small brother schreef op 01 februari 2013 om 13:13:
[...]

Nee, zeker niet. Maar bij jou. Jouw terminologie. Jouw benadering. Jouw verstaan. Jouw spreken.

Je gaat er maar weer aan voorbij dat er meer christenen zijn die mijnmening delen dan de vervangingsleer die jij laat horen. Onze eigen kleine gereformeerde kerkinstituut is een maar klein spatje op het grote christendom schilderij. het is dus niet alleen mijn benadering, maar die van vele christenen die niet vastgeklemd blijven zitten in theologie en kerkleer. Die de Schrift lezen door de bril van de Theologie en niet zoals het er staat. je geeft er talloze voorbeelden van hier.

En in onze theologie is de vervangingsleer ernstig diep doorgevreten, zoals je ook steeds bewijst. Misschien heet het daarom wel Theo loog? ;)

Alleen al het feit dat men door deze studie te volgen vaak van het geloof af valt, geeft ernstig te denken. Een bijbelschool dient juist het geloof op te bouwen en niet af te breken.

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: februari 01, 2013, 01:42:00 pm »
Hallo,

Tjonge tjonge Iearsi, je kent geen grenzen vriend. We hebben je hele relaas al eens moeten ervaren in het forum: Bidden en preken voor Israël en nu begin je hier weer hetzelfde verhaaltje opnieuw te verkondigen.

Ziende blind en horende doof!

en dan schreef je nog dit:

quote:

Je gaat er maar weer aan voorbij dat er meer christenen zijn die mijn mening delen dan de vervangingsleer die jij laat horen. Onze eigen kleine gereformeerde kerkinstituut is een maar klein spatje op het grote christendom schilderij

Ik dacht dat je 'joodse roots' had en dat je elke Sabbat (het 4e gebod en de wekelijkse Sabbat die Jezus aan ons voorhoudt) naar de 'synagoghe' ging, die je me zelf hebt aangeduid. Hoe kun je nu vanuit een 'zondags' denken, joodse traditie begrijpen, en notabene op OT gegeven baseren. Die 'kleine gereformeerde gemeente" is dan een dwaalgemeente van jewelste, die zeer klein zal heten in het Koninkrijk der hemelen. Sorry hoor Iearsi met respect echt, maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen. Joodje spelen binnen de grenzen van het Grote Babylon leidt onherroeplijk naar de afgrond, het bewijs:

Christus!

Hartelijke groet!
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2013, 01:42:56 pm door nicodemus »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: februari 01, 2013, 01:58:02 pm »

quote:

nicodemus schreef op 01 februari 2013 om 13:42:
Joodje spelen binnen de grenzen van het Grote Babylon leidt onherroeplijk naar de afgrond, het bewijs:
Dat is toch precies wat de sekte ZDA doet ! Denkend en liegend dat zij het geestelijk Israel zijn.

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: februari 01, 2013, 02:12:21 pm »
Hallo,

Iearsi spreekt regelmatig over andersdenken in de trant dat zij vermeend anti-semitistsich zouden zijn.
Nu de term antisemitisme wordt veelal gebruikt om vooral Joden onterecht te behandelen in geschrift of houding. We diene zoiets altijd af te wijzen en er zelfs niet aan mogen denken!
Als we de term nu eens veralgemenen, dan zien we het volgenden:

quote:

ongeoorloofd onderscheid of ongelijke behandeling op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid of op welke grond dan ook

Wat leert Jezus als we kijken naar Zijn karakter, dat Hij wil leren aan Zijn volgelingen. Wat zegt de Heiland over 'oorlog' ook geestelijk, als het om Zijn volgelingen gaat:

We hebben het er al over gehad, dat het Koninkrijk der hemelen niet van deze wereld is en dat het niet komt met uiterlijk vertoon zoals bij aardse koningen en keizers. God heeft Zijn koningschap verborgen in de mens (Mat.13:44, Luc.17:20-21). Wie het zoekt, zal het vinden (Mat.7:7-8, Luc.11:13). Het is namelijk Gods eer iets te verbergen, maar de eer van koningen het te ontdekken (Spr.25:2).

Inmiddels hebben we ook ontdekt, hoe het Koninkrijk Gods begint, wat men er voor moet overhebben, wanneer men het kan zien en binnengegaan en hoe het in ons groeit. Er zijn tal van vergelijkingen gemaakt. Exodus beschrijft hoe God Zijn volk roept uit Egypte (=het domein van het vleselijke, Ex.4:22-23, Hos.11:1, Mat.2:15). Het doel was dat het volk Hem als Zoon zou dienen, het beloofde land zou beërven (=het Koninkrijk Gods) én Zijn heilige berg (=Zijn koninklijke macht, Jes.57:13b). Obadja beschrijft het binnengaan van het Koninkrijk Gods als het "bestijgen van de berg Sion, om over het gebergte van Esau (=de macht van het ik) gericht te oefenen" (Ob.1:21).

Jezus zegt, dat de komst van goddelijk koningschap in Gods volk een wordingsproces is, een geboorteproces uit Woord en Geest (Joh.3:3-5). En in tal van beelden en gelijkenissen maakt Hij allerlei aspecten duidelijk van de komst van het Koninkrijk der hemelen.

Geweld – de eerste zonde

In de laatste periode van onze heilstijd zal God nog overvloedig van zijn Geest uitstorten over alles wat voor Hem en door Hem leeft. In die tijd is er evenwel ook sprake van een explosie van duivelse kracht. Er komt dus een sterke geesteswerking naar twee richtingen. Er vinden in de hemel wonderen plaats van herstel en vervulling, die de geestelijke christenen verder omhoog stuwen, en er zijn wonderen in de geestelijke wereld die tekenen van ontbinding zijn: bloed, vuur en rookwalm. Daarin komen de leden van de verbasterde kerk allen om, want Babylon zal prijs gegeven worden aan het vuur van de demonen en haar rook die opstijgt, is symbool van het gericht dat aan haar wordt voltrokken. Wij merken dan echter ook dat Christus zijn volk om zich verzamelt met als einddoel de werken van de duivel te verbreken. De tijd is dichtbij dat de zonen van God worden geopenbaard, maar tegelijkertijd staat de draak met opengesperde muil klaar om de mannelijke zonen die voortgebracht worden, te verslinden. Christus met zijn lichaam vertegenwoordigt dan de gezalfden met de Heilige Geest, en de antichrist met zijn gemeente is dan doordrenkt met de geest die uit het dodenrijk opstijgt. Geen wonder dat er voorspeld is: er komt oorlog in de hemel. De duivel kon immers niet verhinderen dat Christus op de troon zit, maar hij zal alles in het werk stellen om te beletten dat wij ons koningschap verwerven. Wij willen enkele facetten van deze apocalyptische tijd aan de hand van Zacharia 4:6,7 belichten[/quote]

Opwekking: niet door kracht

niet door kracht, noch geweld maar door mijn geest , zò spreekt de heer de wapens die wij dragen zijn niet van de wereld maar machtig door God

De kracht van zijn genadede kracht van zijn liefde zijn groter altijd  groter altijd!!! aanbid nu de eenheid Jezus de heer, hij geeft ons zijn woord overwinning steeds meer!!!
Niet door kracht noch geweld maar door mijn geest
zo spreekt de heer. niet door kracht: noch geweld
maar door mijn geest zo spreekt de heer!!![/quote]

Israël, natuurlijke staat in het vlees, deel van het Grote Babylon, het geestelijke Egypte. En staat die zich normaal wil, leren gedragen zoals alle andere landen zijn. Wég met de privileges van onverdraagzame Rabbi`s en Orthodoxe geestelijken; Geen voorbeelden van Christus, nee inderdaad.

Gaat uit van haar, mijn volk!

"Hierna zag ik een andere engel, die grote macht had, nederdalen uit de hemel, en de aarde werd door zijn lichtglans verlicht. En hij riep met sterke stem, zeggende: Gevallen, gevallen is de grote (stad) Babylon" (Openbaring 18:1,2). "En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht" (Openbaring 18:4,5).

Als we dus nu anti-semitisme vanuit de de algemene defenitie beschouwen, dan is dus de essenti er van, niet van Christus, maar van degenen, zij die hun medemens haten en denken of menen, meer (Hemels-) rechten te bezitten dan dat het Grote Babylon kan bieden, Je zult maar een Palastijn zijn:

quote:

ongeoorloofd onderscheid of ongelijke behandeling op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid of op welke grond dan ook
Hartelijke groet

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: februari 01, 2013, 04:44:28 pm »

quote:

learsi schreef op 01 februari 2013 om 13:12:
[...]

Nee en Hitler was ook geen nazi  8)7

Hitler was een christen , op de belts van de soldaten stond Gott mitt uns.

[...]

quote:

Het Platform infonu kan door een ieder worden gebruikt om een artikel te schrijven. Logisch dat op onze bijdragen, bijdragen volgen van tegenstanders die anders beweren.

dit is de visie van een Jood over zijn eigen geloof  en niet van een Christen, die over het geloof van anderen [Joden]  spreekt.

quote:

Uiteindelijk als Jezus wederkomt naar Israel als Messias dan zullen ze Jezus aannemen als Messias, zoals ik vaak heb laten zien in de Schrift. Dit kan je uitleggen dat er dan geen Jodendom meer bestaat. Maar als Jezus wederkomt is het eindelijk een feit geworden dat er nog maar Een Kudde is Die Hem volgt.

daar denken de Joden dus duidelijk anders over - zij willen geen Christen worden.

quote:

Na op Hemelvaart van Christus gingen de discipelen gewoon nog naar de Joodse tempel om G-d te eren en te danken. Gewoon het joodse gebruik dus, want Jezus heeft dat niet afgeschaft.
Jezus niet, maar Paulus, die het christendom heeft gesticht wel.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: februari 01, 2013, 05:55:58 pm »

quote:

callista schreef op 01 februari 2013 om 16:44:
Hitler was een christen , op de belts van de soldaten stond Gott mitt uns.

Helaas is dit waarheid, een traditioneel christen. Van huis uit Katholiek.
Tegenwoordig schiet men allerlei leugens in de media om dit te verhullen en zou Hitler als jongeman al geen christen meer zijn, om deze inktzwarte bladzijden uit ons traditioneel christendom te verhullen en de bloedrode inktvlekken ervan weg te poetsen.
Maar ook de Protestantse zijde steunde men Hitler, gevangen in de vervangingsleer dat de Joden de moordenaars van G-d zouden zijn.
Het was antisemitisch traditioneel christendom van de ergste soort.

Helaas heeft onze traditionele kerk hiervan nooit en nog steeds niet geleerd. :9~

In hoeverre Hitler werkelijk geloofde blijft uiteraard een vraag, of dat hij slechts traditioneel religieus was zonder echt of met zwak geloof, zoals bij ons kerkinstituut nog teveel voorkomt.

quote:

dit is de visie van een Jood over zijn eigen geloof  en niet van een Christen, die over het geloof van anderen [Joden]  spreekt.

Uiteraard zijn Joden niet blij wanneer christenen zeggen dat ze verblind zijn door G-d. Dat zien ze zelf uiteraard anders. Ook het feit dat ze bij de voor hun komst van de Messias (onze wederkomst van Christus) Jezus zullen gaan (h)erkennen verwerpen ze. Logisch vanuit hun standpunt.

quote:

daar denken de Joden dus duidelijk anders over - zij willen geen Christen worden.

Zie boven de uitleg.
Zolang de verblinding op hen rust zal dat zo blijven, inderdaad.

quote:

Jezus niet, maar Paulus, die het christendom heeft gesticht wel.
Nee, ook paulus heeft niet het Jodendom afgeschaft. :*)
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2013, 06:02:47 pm door learsi »

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: februari 01, 2013, 07:34:33 pm »
Hallo Iearsi,

Je schreef:

quote:

Dat is toch precies wat de sekte ZDA doet ! Denkend en liegend dat zij het geestelijk Israel zijn

Nu, Ierasi je spreekt ook hier weer, een onwaarheid uit. Je LIEGT er steeds maar op los. Ook nu weer geef je blijk van een gebrek aan kennis, niet alleen over andere geloofsgemeenschappen, maar ook over het volk Israël.
Want Jezus verstrooide het OT volk, omdat Hij hen lief had! Zij, dat OVERBLIJFSEL dat uit zowel Joden als bekeerde heidenen bestond, was het eerste Geestelijke Israël als groep, als de eerste christengemeente; Joden worden dus ware Christenen, als zij Messiaans belijdende volgelingen worden.
Ze zijn danwel geen Christenen in de directe relatie, maar ze zijn één in Hem, omdat de scheidsmuur weggenomen is, door Christus.

Dus, wat je nu weer eens beweert over een andere groep gelovigen, is weer een hersenspinsel van je, dat de mensen eens an het denken moet zetten!

Eerst beweer je dat je joodse roots hebt, vanwege uw moeder. En nu zeg je weer dat je tot een 'kleine groep gereformeerden' behoort. Een Joodse jongen die de zondag viert, ja het Beest aanbidt! Ik zeg dat niet, maar je Heiland Jezus!
Wat weten we uit Openbaring 13:14-17 van dit beeld:

(Openbaring 13:14-17)

quote:

….terwijl het tot hen die op de aarde wonen, zegt dat zij een beeld moeten maken voor het wilde beest dat de zwaardslag had en toch weer opgeleefd was. 15 En het werd hem toegestaan adem aan het beeld van het wilde beest te geven, zodat het beeld van het wilde beest niet alleen zou spreken maar ook zou bewerken dat allen die het beeld van het wilde beest op generlei wijze zouden aanbidden, gedood werden. 16 En het oefent dwang uit op alle personen, de kleinen en de groten, en de rijken en de armen, en de vrijen en de slaven, opdat men dezen een merkteken aan hun rechterhand of op hun voorhoofd zou geven, 17 en opdat niemand zou kunnen kopen of verkopen, behalve wie het merkteken heeft, de naam van het wilde beest of het getal van zijn naam.

Hartelijke groet

Hartelijk groet

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: februari 01, 2013, 08:04:22 pm »
Iearsi schreef:

quote:

Nee, ook paulus heeft niet het Jodendom afgeschaft
Zie je Iearsi dat je maar "in het vlees" blijft ronddwalen, op onbijbels manier dus een vals evangelie verkondigen, buiten het feit dat er tot aan de wederkomst mensen ui: alle taal, natie, stam en volk in "het vlees" zullen blijven verkondigen, geheel tegen de Schrift in en de profetie van Christus! Paulus waarschuwt voor dwaalleraars die de  bekeerde Joden, weer terug willen voeren naar OT gewoonten, net zoals jij doet in feite Iearsi, want je hebt zelf al eens gezegd, dat je "gelooft in een Israël in het vlees" Echter zonder  de mededeling dat alles dat in het vlees blijft, verloren zal gaan, omdat dezen voor het vlees blijven kiezen! Ze zien het Geestelijke aspect van het Evangelie niet!
Door 'gebrek aan kennis' gaan dezen verloren! Dat zegt Jezus althans.

Je verraad de hele boel dus aan alle kanten en je houdt maar vol, ondanks de waarschuwingen van mij en anderen op dit en andere forums. Ziende blind en wellicht dan ook horende doof, als je in je kerkgemeente bent!

Wie een (ware) Jood is, dat leert Christus:

Een Jood zijn
 ‘Wie is een Jood?’ Omdat veel Joden op zoek zijn naar hun eigen identiteit, is dit een veel gestelde vraag in Israël.

Toen ik nog in Israël woonde als ‘gewone’ Jood, las ik het Nieuwe Testament, en kreeg toen het enorme inzicht, dat in wezen niet het uiterlijk leven mij tot Jood maakt; ik ben een Jood als in mijn hart de waarheid wordt geschreven en de wet (de Torah) wordt vervuld.

Toen ik deze waarheid inzag, werd ik blij en ging ik mijn leven hiernaar inrichten. In de tijd dat deze woorden werden geschreven, was de apostel Paulus (Saul) een zeer religieuze Jood geweest.

In het Nieuwe Testament schreef hij in zijn brief aan de Romeinen het volgende: ‘Want niet hij is een Jood die het uiterlijk is, en niet dat is besnijdenis wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar hij is een Jood die het in het verborgen is, en de ware besnijdenis is die van het hart, naar de geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.’ Rom. 2:28-29.

God van harte dienen

Als je een goed religieus Joods leven leidt, kun je sterk worden in jezelf met een sterke eigen gerechtigheid, en daarbij misschien bij alles wat je doet God vergeten. Maar met dit nieuwe inzicht krijg je ook een nieuw verlangen om Gods wil met blijdschap te doen, van harte, en niet omdat je je ertoe verplicht voelt!

Hij is een Jood die het in het verborgene is

Ik werd christen (een Jood van binnen, in mijn hart) toen ik dit verlangen kreeg om voor God te leven en Hem met blijdschap te dienen, en niet voor mijzelf te leven en een eigen gerechtigheid op te bouwen. Toen ik dit leven ging leven, merkte ik dat mijn hartstochten en de begeerten van het vlees tegenover Gods wetten staan, de wetten die in mijn hart werden geschreven. Door Gods genade verloochende ik nu mijzelf en hield ik ermee op naar die hartstochten en begeerten te leven.

quote:

In Hebreeën 8:10 staat: ‘Want dit is het verbond waarmee Ik Mij verbinden zal aan het huis Israëls na die dagen, spreekt de Here: Ik zal mijn wetten in hun verstand leggen en Ik zal die in hun harten schrijven, en Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn.’
Dezelfde mogelijkheden voor Joden en heidenen

Een andere belangrijke openbaring voor mij als Jood was, dat er in de gemeente van de levende God geen onderscheid is tussen een Jood en een heiden. Omdat we allemaal dezelfde zelfzuchtige natuur hebben geërfd, hebben we ook allemaal dezelfde mogelijkheden om verlossing te krijgen en ‘een echte Jood’ te worden, die niet anders is dan andere mensen. Dit was heel belangrijk voor mij, omdat ik niet een speciale positie wilde hebben als Jood.

Wij hebben allen dezelfde mogelijkheden om verlost te worden

Paulus schrijft hierover in Rom. 3:9: ‘Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn.’ Verder, in vers 10-18, schrijft hij over de zonden, die bij alle mensen aan het licht komen.

Om dit nog verder te bevestigen schrijft hij in hoofdstuk 10:12-13: ‘Want er is geen onderscheid tussen Jood en Griek. Immers één en dezelfde is Heer over allen, rijk voor allen die Hem aanroepen, want: al wie de naam des Heren aanroept zal behouden worden.’

Paulus schrijft ook op andere plaatsen over deze grote openbaring, en als Jood ben ik daar enorm dankbaar voor.

Moge God ook anderen in Israël, die hun zonden moe zijn, moe om slaaf te zijn van hun begeerten en hun huichelachtigheid, de ogen openen voor dit bevrijdende evangelie, zoals ook mijn ogen daarvoor open zijn gegaan.

Geschreven door: Yoram Eisenberg| Gepubliceerd: donderdag 30 juni 2011

Nu je ziet dus Iearsi, dat Joden zich een Christen kunnen voelen?. Terwijl jij ergens beweert, op deze site, dat Joden nooit Christen zullen worden
zoals je beweert tegenover Callista, vandaag, want je zegt:

quote:

Inderdaad, dat is dan hun keuze, en dienovereenkomstig ontvangen ook zij hun verdiende loon, net zoals de verlosten en zij die de Messias wél hebben aangenomen. Een Overblijfsel in het vlees naar het Beest en de Duivel én een Overblijfsel naar de Geest in Christus en de Hemelse Heilige Vader.
Twee groepen, twee koningen en één Hemelse God en één aardse (Af-)god.

Blijkbaar zijn er misschien wel 144.000 symbolische Joden die, op gelijk dezelfde manier als Yoram Eisenberg, Christen geworden zijn, volgelingen van de Messias.

Hartelijke groet
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2013, 08:11:28 pm door nicodemus »

Pottenbakker

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: februari 01, 2013, 09:46:42 pm »

quote:

learsi schreef op 01 februari 2013 om 17:55:
[...]

Helaas is dit waarheid, een traditioneel christen. Van huis uit Katholiek.
Tegenwoordig schiet men allerlei leugens in de media om dit te verhullen en zou Hitler als jongeman al geen christen meer zijn, om deze inktzwarte bladzijden uit ons traditioneel christendom te verhullen en de bloedrode inktvlekken ervan weg te poetsen.
Maar ook de Protestantse zijde steunde men Hitler, gevangen in de vervangingsleer dat de Joden de moordenaars van G-d zouden zijn.
Het was antisemitisch traditioneel christendom van de ergste soort.

Helaas heeft onze traditionele kerk hiervan nooit en nog steeds niet geleerd. :9~

In hoeverre Hitler werkelijk geloofde blijft uiteraard een vraag, of dat hij slechts traditioneel religieus was zonder echt of met zwak geloof, zoals bij ons kerkinstituut nog teveel voorkomt.

[...]

Uiteraard zijn Joden niet blij wanneer christenen zeggen dat ze verblind zijn door G-d. Dat zien ze zelf uiteraard anders. Ook het feit dat ze bij de voor hun komst van de Messias (onze wederkomst van Christus) Jezus zullen gaan (h)erkennen verwerpen ze. Logisch vanuit hun standpunt.

[...]

Zie boven de uitleg.
Zolang de verblinding op hen rust zal dat zo blijven, inderdaad.

[...]

Nee, ook paulus heeft niet het Jodendom afgeschaft. :*)

Beste Learsi,
 Een wolf in schaapskleren verminkt het Woord van God, zoals jij!
 Ende hy seyde tot haer, Siet wat ghy hoort: Met wat mate ghy metet sal u gemeten worden, ende u die hoort sal [meer] toegelegt worden.
 Toon mij aan waar ik Gods WOORD verminkt heb?
Een "hartelijke"groet.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: februari 02, 2013, 11:18:54 am »

quote:

Pottenbakker schreef op 01 februari 2013 om 21:46:
[...]

Beste Learsi,
 Een wolf in schaapskleren verminkt het Woord van God, zoals jij!
 Ende hy seyde tot haer, Siet wat ghy hoort: Met wat mate ghy metet sal u gemeten worden, ende u die hoort sal [meer] toegelegt worden.
 Toon mij aan waar ik Gods WOORD verminkt heb?
Een "hartelijke"groet.

Wanneer persoon B de wegenverkeerswet helemaal kent en zich altijd netjes aan de wegenverkeerswet houdt en persoon A meldt aan persoon B dat hij het fout doet, omdat hij het anders doet, zoals het niet in de wegenverkeerswet staat vermeld, wie is dan een overtreder van de wegenverkeerswet? Persoon A of B

Dus jij pottenbakker, verminkt het Woord van G-d verblind door kerkleer als een waar theo loog.

Zoek even rond op diverse christen fora en je zult ontdekken dat het Christendom juist door deze kwestie Liefde voor israel aan het scheuren is. De bijbel-getrouwe broeder christenen pikken the antisemitische theologische leugens niet langer meer......

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: februari 03, 2013, 10:07:05 am »

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 11:18:
[...]

Wanneer persoon B de wegenverkeerswet helemaal kent en zich altijd netjes aan de wegenverkeerswet houdt en persoon A meldt aan persoon B dat hij het fout doet, omdat hij het anders doet, zoals het niet in de wegenverkeerswet staat vermeld, wie is dan een overtreder van de wegenverkeerswet? Persoon A of B

Dus jij pottenbakker, verminkt het Woord van G-d verblind door kerkleer als een waar theo loog.

Zoek even rond op diverse christen fora en je zult ontdekken dat het Christendom juist door deze kwestie Liefde voor israel aan het scheuren is. De bijbel-getrouwe broeder christenen pikken the antisemitische theologische leugens niet langer meer......

Waarbij je dus direct beweerd dat JIJ de totale Schrift kent.
Over zelfbeeld gesproken...

Maar goed, zo kennen we je inmiddels in alle draden.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: februari 03, 2013, 11:48:53 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 februari 2013 om 10:07:
[...]

Waarbij je dus direct beweerd dat JIJ de totale Schrift kent.
Over zelfbeeld gesproken...

Maar goed, zo kennen we je inmiddels in alle draden.
Wederom toon je aan dat niets van gelijkenissen begrijpt, begrijp jij daarom ook zo weinig van het Woord?