Hallo Small Brother,
Je schreef o.a.:
quote:
Als iets van wat ik heb gezegd hout snijdt;
wat moet ik dan hier met deze nieuwe inbreng van jou??
Hebben Ignatius en ik het gehad over de verwekking van Jezus?
Dacht ik niet. Waarom kom jij hier dan met de opmerking dat Jezus door Jozef is verwekt? Dat is een Topic-start voor een ongelovige. Of voor een jood die van mening is dat Jezus een buitenechtelijk kind was. Of voor een vrijzinnige die bovendien gelooft dat God wel macht heeft, maar niet meer dan de regelmatige samenhangen die Hij heeft geschapen.
Geen van de hierboven genoemde zaken hebben betrekking op mij.
Nog even over het (menselijke-) geslacht van Jezus:
Het geslachtsregister van Jezus Christus In Matth. 1 : 1 – 17 vinden we het geslachtsregister van de Heere Jezus. In deze studie wordt niet op alle namen uit dat register ingegaan, maar toch wordt bij een aantal belangrijke zaken stilstaan. In Lukas 3 : 23 – 38
vinden we nog
een geslachtsregister van Jezus Christus. In Matth. 1 : 16 wordt Jozef “
de man van Maria” genoemd, “
uit wie geboren is JEZUS, genaamd Christus”. Deze Jozef wordt een zoon van ene Jakob genoemd. In Lukas 3 : 23 wordt Jozef echter “de zoon van Heli” genoemd. Het blijken twee verschillende geslachtslijnen te zijn, want Jozef is volgens Matth. 1 : 7 een afstammeling van Salomo, die een zoon was van David (Matth. 1 : 6), maar Lukas spreekt over afstamming van David via zijn zoon Nathan (Luk. 3 : 31). Het geslachtsregister in Matthéüs
moet het geslachtsregister van Jozef zelf zijn, omdat Matth. 1 : 16 zegt: “En Jakob gewon Jozef...”. Het geslachtsregister in Lukas moet dan het geslachtsregister van Maria zijn! Maar hoe kan het dan dat Jozef in Luk. 3 : 23 “de zoon van Heli” genoemd wordt? Dat komt omdat het Bijbelse begrip “zoon” een veel bredere betekenis heeft dan alleen “direct mannelijke afstammeling van”. In Matth. 1 : 1 zien we reeds dat er geschreven staat: “Het boek van het geslacht van Jezus Christus, de Zoon van David, de zoon van Abraham”. Ondanks dat David niet een directe zoon van Abraham was, maar wel een achter, achter, achter, achter, etc. achterkleinzoon, wordt hij in Gods Woord een zoon van Abraham genoemd.
Zo wordt Jezus Christus een Zoon van David genoemd. En wanneer iemand trouwt en dus een schoonzoon wordt in de familie van zijn vrouw, noemt Gods Woord hem een zoon van de familie van zijn vrouw. Zo noemde Saul David bijvoorbeeld “mijn zoon”, terwijl de vader van David Isaï heette (1 Sam. 16). Maar David werd de schoonzoon van Saul (1 Sam. 18 : 17 – 30). En zo noemde Saul David “mijn zoon” in 1 Sam. 24 : 17: “En het geschiedde, toen David geëindigd had al deze woorden tot Saul te spreken, zo zeide Saul: Is dit uw stem, mijn zoon David? Toen hief Saul zijn stem op en weende”. En
zo werd Jozef, als man van Maria, gerekend onder de zonen van Heli. De afstamming werd nu eenmaal bepaald via de mannelijke lijn.
De essentie van Christus is dus:
a. Hij uit een normaal menselijke relatie tussen man en vrouw is ontstaan (als voorbeeld voor een neormaal huwelijk, zoals de Allerhoogste God dat heeft bedoeld)
b. Door het feit dat de HEILIGE GEEST het ontstaan van het kind, heeft bewerkstelligd, staat hier centraal. Jezus kreeg, door de Geest van de Allerhoogste God een bepaald karakter mee! Maar tenslotte moets Hij, de Heiland wél als mens gedoopt worden en ook een 'wedergeboren hart' krijgen, door het ontvangen van de Heilige Geest. Precies zoals het ook de bedeoling is voor mensen die 'herboren worden' vanuit het Hemels Jeruzalem (onze Moeder) door diezelfde Heilige Geest.
het is dus ook geen wonder Small brother, dat sommige christenen de mening zijn toegdaan dat Jezus, exact in de vleselijke en menselijke geslachtslijn, de opvolger van David zal worden. Maar dat kan niet, omdat Jezus niet meer 'in het vlees' zal komen, omdat het geloof een Geestelijk karakter heeft gekregen en vanuit dié positie een Nieuwe aarde nodig is en een Nieuw Jeruzalem ook!
Tenslotte; Maria speelt dus GEEN ENKELE rol, anders dan de moeder te zijn, van Jezus als een mensen kind. Zeggen dat zij een grotere of belangrijkere rom speelt is dus buitenbijbels, en wordt zelfs door Jezus afgewezen! Omdat Maria een gewoon mens was zoals ieder ander! Ook zij heeft moeten kiezen voor de navolging van haar (eigen) Zoon, omdat Hij een Hemels gezag had ontvangen.
Als dus ook mensen, in navolging van Jezus herboren worden door de Heilige Geest en Tempels van de Heilige Geest zijn, volgens Jezus uitspraken, dan zijn ook zij bijwoners en geen inwoners meer van het Grote Babylon.
Dus er is geen enkele reden om mensen een grotere eer te geven dan Jezus Christus. En als we toch bezig zijn, hier de profane uiçtspraken van het Pausdom die NERGENS op slaan, en wat ik dus bedoel met onterechte eer en onterechte aanbidding van een Kerk, die reeds VERLOREN is gegaan:
quote:
1e grote leugen:”Wij bekleden op deze aarde de plaats van
God Almachtig.”Paus Leo XIII, in zijn encycliekvan 20 juni, 1894
2e grote leugen:
quote:
"De paus is niet alleen de plaatsvervanger van Jezus Christus, maar
is Christus zelf, verborgen onder een sluier van vlees.” The Catholic National, juli 1895
Deze of één van de opvolgers van het Pausdom zal zich nederzetten in de 3e Tempel, die sommige christenen en joden zich menen te moeten voorstellen op het Tempelplein in Jeruzalem, in het aardse Israël 'in het vlees'. De uitspraak is dus veelbelovend en volledig in overeenstemming met de profetie! Satan kan alleen maar gebruik maken van 'een heiligdom' dat met mensenhanden gemaakt is, waar 'Jezus" zich in kan nederzetten. Maar Jezus is juist NU in een heiligdom dat -juist- NIET met mensenhanden gemaakt is.
Openbaring 13quote:
1 Toen zag ik uit de zee een beest opkomen. Het had tien horens en zeven koppen; het had een kroon op elke horen, en er stonden godslasterlijke namen op zijn koppen. 2 Het beest dat ik zag leek op een panter, met poten als van een beer en een bek als de muil van een leeuw. De draak droeg zijn kracht en heerschappij en gezag aan het beest over. 3 Een van de koppen van het beest zag eruit alsof hij geslacht was; het was een dodelijke verwonding, maar de wond genas. Vol bewondering ging de hele wereld achter het beest aan. 4 Iedereen aanbad de draak, omdat hij het beest gezag had gegeven. Ook het beest zelf aanbaden ze, met de woorden: ‘Wie is gelijk aan het beest? Wie kan het tegen hem opnemen?’ 5 Het beest kon zijn bek gebruiken voor grootspraak en godslasteringen, en dat tweeënveertig maanden lang. 6 Het opende zijn bek en lasterde God, zijn naam en zijn woning en hen die in de hemel wonen. 7 Het mocht de strijd met de heiligen aanbinden en hen overwinnen. Ook kreeg het macht over alle landen en volken, over mensen van elke stam en taal. 8 Alle mensen die op aarde leven zullen het beest aanbidden, iedereen van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, het boek van het lam dat geslacht is.
NOOT: Geestelijke Joden: = Griek en Jood vormen dus een Geestelijk Israël, waarvan het getuigenis IN DE HEMEL is, in het HEMELSE JERUZALEM dus.
Het zijn dus hier; bijwoners!
9 Wie oren heeft, moet horen. 10 Wie gevangenschap moet verduren, zal in gevangenschap gaan. En wie door het zwaard moet sterven, zal sterven door het zwaard. Hier komt het aan op de standvastigheid en trouw van de heiligen.
11 Toen zag ik een tweede beest, dat opkwam uit de aarde. Het had twee horens, net als een lam, en het sprak als een draak. 12 Voor de ogen van het eerste beest oefende het heel diens macht uit. Het dwong de aarde en alle mensen die erop leefden het eerste beest, dat van zijn dodelijke verwonding genezen was, te aanbidden. 13 Het verrichtte indrukwekkende tekenen, het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel neerdalen op de aarde. 14 Het wist de mensen die op aarde leven te misleiden door de tekenen die het voor de ogen van het eerste beest kon verrichten. Het droeg hun op een beeld te maken voor het beest dat ondanks zijn steekwond toch leefde. 15 Het kreeg de macht om dat beeld leven in te blazen, zodat het beeld van het beest ook kon spreken en ervoor kon zorgen dat iedereen die het beeld niet aanbad, gedood zou worden. 16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
Let eens op Small brother:
vers 15: lees dat nog eens en kijk nu eens wat de RKK Staat zich permiteert te beweren:
”Daarom eist de katholieke kerk ook het recht op van
dogmatische intolerantie met betrekking tot haar leer op en is het onjuist,
haar te verwijten om het uitoefenen van dit recht. … Zij beschouwt
dogmatische
intolerantie niet alleen als haar onbetwistbare recht, maar ook een heiligeplicht. … Volgens Romeinen 13:4, hebben de wereldse autoriteiten het recht om vooral ernstige misdaden, met de dood te straffen, daaruit volgt dat ‘ketters’ niet alleen geëxcommuniceerd, maar ook gedood mogen worden.” The Catholic Encyclopedia, uitgave 1911, Deel 14, pag. 766, 768.[/quote]
Opmerking; als Europa politiek één is, en de nu nog deels individuele fiscaliteit der landen, waar zij om strijd, hààr eigendom is geworden, dan zal de President van Europa, met toestamming van de 'gehele wereld' een Geestelijkheid verbinden aan die éénheid van Europa. Maar 'Europa' is in de kern een strijd die de RKK Staat voert, als sinds haar onstaan ten tijde van Constatijn, de grondlegger van de zondagsviering. Je zult begrijpen als de RKK Staat haar Merkteken, zoals ik hier heb aangetoond, zal verbinden met individuele personen van de Europese Unie en dan de gehele wereld, er geen ruilte meer is voor 'de bijwoners' van dat Rijk van Christus, dat NIET van deze wereld is. Satan kan zich dan, te midden van zijn volgelingen nederzetten als een god in een aardse Tempel. Want wat is nu dat merketen dat zo centraal staat in de verzen 16 en 17 van Openbaring 13:
quote:
dit....”De zondag is ons merkteken van gezag.De kerk staat boven de Bijbel en deze overdracht van de viering van de sabbat is het bewijs van dit feit.” The Catholic Record, London, Ontario, 1 september 1923
En wat zegt de RKK Staat tegen de zogezegde 'protestantse gelovigen':
”Met het inachtnemen van de zondag door de protestanten brengen zij een
hulde, zichzelf ten spijt, aan de (katholieke) kerk.” Plain Talk About the
Protestantism of Today, p. 213.[/qsuote]
Zo; nu maar eens dus eerst Geestelijke bijstand vragen, om te begrijpen wat ik schrijf. Want eer geven aan je vader en moeder, is geheel iets anders dan wat jij er van denkt; kijk maar....
quote:
De Heiland zei Zijn discipelen, niet te hopen dat de vijandigheid van de wereld jegens het evangelie overwonnen zou worden en dat na verloop van tijd de tegenkanting ten einde zou komen. Hij zei: "Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matth.10:34) Dit veroorzaken van strijd is niet de uitwerking van het evangelie, maar het gevolg van de tegenkanting daartegen. Van alle vervolging is de onenigheid in huis, de vervreemding van de dierbaarste vrienden het moeilijkst te verdragen. Maar Jezus verklaart: "Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig." (Matth.10:37,38)
Zie je Small brother, dat staat toch in tegenstelling met de' eer duie we vader en moeder' moeten geven.
Waar het om gaat is dat de aanbidding die de RKK Staat opeist, AFGODERIJ is. Dat geloof heeft NIETS met Jezus te maken. Ik heb je daarvoor ook Openbaring 13 voorgehouden en de uitspraken van de RKK Staat zélf.
Zoals gezegd, als de Europese Unie één is, dan zal Rome haar échte en ware gezicht laten zien, dan zal zij de zogezgede Christelijkheid (moeten) toevoegen aan de Nieuwe burgerwetten van het Vereintes Europa!
Ik heb persoonlijk contact met een enkele EU politicus en hem de politiek van de RKK Staat voorgehouden. Hij komt nog niet aan lezen toe, blijkbaar,want ik hoor hem voortdurend 'kwaken' in de EU raad met vol anthousiasme en vooral 'geloof' in eigen kunnen. Geen wonder; de gehele wereld moet deel worden van Europa, deel hebben aan haar oprichting, deel aan haar ontstaan. Het Babylon van Brussel moet gestalte krijgen in de gehele wereld. Geestelijke en economisch. Het verwondert mij niet dat er een 'crisis' is, en het verwondert mij ook niet dat de mensen alsmaar armer worden en dat er van de 'democratie' maar niets terecht komt. Want 'democratie' is slechts een woord, waar je alles aan kunt ophangen.
Stel je voor; een geloofsgemeenschap die nu al zegt dat ze intolerant zijn als het om geloof en aanbidding gaat! We hebben niets geleerd, zelfs niet van de beide WO I en II, er worden weer naar hartelust dezelfde scenario`s afgedraaid als in 1914-1918 en 1940 -1945 met het Pausdom voorop.
Eens goed over nadenken Small brother, wat je dan maar wauwelt over het aanbidden van 'doden' die immers niets meer horen en zien en slechts "hun werken" meenemen, waarover ze het 'loon zullen ontvangen', als Jezus wederkeren zal.
Tja, we kunnen nu al weten, waar we hele bladen van vol pennen, dan niets anders dan nietszeggende ideeën ontsproten aan ons eigen brein maar weinig aan het Geestelijke aspect dat verborgen is in de Schriftuurlijke waarheden -ook voor onze tijd- en allen door de Heilige Geest begrpenen en aanvaard kan worden en door niemand anders dan Jezus alleen.
advies: lees eens het boek 'The keys of this blood' over het Pausdom en de Vereniging van Europa. (Malachi Martin Jezuit Kardinaal ISBN 0671691740)
Ik denk dat je dan snel genezen bent van de Rome en het Vaticaan en de oprichting van een Europa van de hoop.
Daarom: Efeziërs 5:11
11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, 12 want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden. 13 Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar, 14 en alles wat openbaar wordt, is zelf licht. Daarom staat er:
‘Ontwaak uit uw slaap, sta op uit de dood, en Christus zal over u stralen.’
Hartelijke groet!