Auteur Topic: Nieuw Forum zoeken  (gelezen 11779 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #60 Gepost op: februari 20, 2013, 01:22:23 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 februari 2013 om 22:38:
ongelofelijk en respectloos, in het menu is forum al weggehaald. Hier word ik toch echt verdrietig van. De arrogantie van GKV blijkt wederom!!
Ik kom hier via een omweg!!!

Daar liep ik ook tegen aan   }:|
Ach ja, lang leve de onderlingen verbondenheid!  |:(
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #61 Gepost op: februari 20, 2013, 01:23:24 am »

quote:

Peter68 schreef op 19 februari 2013 om 22:19:
[...]

Daar zorgt Trajecto vast wel voor!
Hij is al druk doende op Set Fire!  :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

pjotr

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #62 Gepost op: februari 22, 2013, 09:23:46 pm »

quote:

Trajecto schreef op 22 februari 2013 om 20:29:
Gaan jullie nog wat schrijven over de forumsluiting?
Het is een beetje stilgevallen...

De afgelopen weken heb ik Setfire en Credible gevolgd. Setfire is nu een dooie boel, als je daar met alle gebruikers van hier naar toe gaat, kun je denk ik de sfeer van dit forum wel een beetje meenemen.

Als je naar Credible gaat, ga je op in de bestaande gebruikersgroep. Er zijn daar zoveel actieve onderwerpen, dat de onderwerpen die ik interessant vond, snel wegzakten. Het lijkt alsof het er wat vluchtiger toegaat dan hier. Minder grondig (ik bedoel niet oppervlakkig): men bijt zich minder vast, er is minder de neiging om iets tot op de bodem uit te zoeken. Maar dat is mijn indruk van maar enkele weken. Ik laat ook bepaalde onderwerpen (over de tien geboden en zo) bewust liggen, misschien dat het er daar grondiger aangepakt wordt. Tot nu toe vind ik Credible dus niet zo bevredigend.

Ik roep daarom iedereen op om naar Setfire te gaan. We kunnen enkele lopende discussies volgende week overzetten naar dat forum. En sommige dingen lopen daar al. Trajecto schenkt daar bijvoorbeeld ook koffie en hij zal daar ook wel thee hebben voor Wim.

wimnusselder

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #63 Gepost op: februari 22, 2013, 10:55:26 pm »
Hoi pjotr,

quote:

pjotr schreef op 22 februari 2013 om 21:23:
Ik roep daarom iedereen op om naar Setfire te gaan. [...] Trajecto [...] zal daar ook wel thee hebben voor Wim.

Dat geeft natuurlijk de doorslag!  ;)
Dan zal ik daar ook verdere updates verstrekken over de voortgang van de contacten tussen werkgroep geloofsgesprekken en (de verantwoordelijken binnen) de GKv (voor het besluit tot sluiting van dit forum) en anderen over samenwerking tussen plekken op internet waar christenen over de kerkmuren heen met elkaar ingesprek zijn.
Serieus: we kunnen het besluit welk forum het wordt (waar zoveel mogelijk van ons naartoe verhuizen om onze onderlinge band zoveel mogelijk vast te houden) nog uitstellen tot uiterlijk a.s. donderdag 28 februari, gezien het risico dat dit forum vrijdag niet meer te bereiken is.

Hoe dacht je 'discussies hier vandaan over te zetten' naar een ander forum?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #64 Gepost op: februari 22, 2013, 11:11:07 pm »
http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/mini-plaatjes/eten-en-drinken/animaatjes-eten-en-drinken-26506.gif Voilà! :)

wimnusselder

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #65 Gepost op: februari 22, 2013, 11:19:22 pm »
Hoi Trajecto,

quote:

Dank je, maar is thee hier niet een tikkeltje off-topic? :P
Pas op hoor, anders riskeren we een slotje! ;)

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #66 Gepost op: februari 22, 2013, 11:22:12 pm »
Ooow ja, dat is waar. Sorry elle ik liet me even gaan in mijn vrijgevigheid voor Wim die zo goed voor ons bemiddelt! :P

Trajecto

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #67 Gepost op: februari 25, 2013, 06:47:39 pm »
Gaarne even aandacht voor mijn oproep hier:
Trajecto in "Einde van het forum"

(We hebben een aantal topics over de forumsluiting dus hier maar even een link.)

pjotr

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #68 Gepost op: februari 26, 2013, 12:35:28 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 22 februari 2013 om 22:55:
Serieus: we kunnen het besluit welk forum het wordt (waar zoveel mogelijk van ons naartoe verhuizen om onze onderlinge band zoveel mogelijk vast te houden) nog uitstellen tot uiterlijk a.s. donderdag 28 februari, gezien het risico dat dit forum vrijdag niet meer te bereiken is.

Hoe dacht je 'discussies hier vandaan over te zetten' naar een ander forum?

Voor mij is er momenteel niet zoveel interessants bij. Ik hou van serieuze, diepgaande discussies, maar de discussies die dat in potentie zijn, worden gedomineerd door preken en daar heb ik een hekel aan.

Ik wil wel kijken of ik vóór donderdag op Setfire een nieuw onderwerp kan starten.

Wat betreft het overzetten: als iemand zo enthousiast is dat hij of zijn een bestaande discussie wil overzetten, dan kan dat alleen met eigen posts en met posts van mensen die daarvoor toestemming geven. Een post kan mijns inziens inclusief quotes worden overgezet, als de bron op het nieuwe forum maar duidelijk is (bron: user op gkv-forum).

wimnusselder

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #69 Gepost op: februari 26, 2013, 12:58:02 pm »
Hoi pjotr,

quote:

pjotr schreef op 26 februari 2013 om 12:35:
Ik hou van serieuze, diepgaande discussies, maar de discussies die dat in potentie zijn, worden gedomineerd door preken en daar heb ik een hekel aan.
Geen ruimte voor serieuze discussie en liturgie gedomineerd door een preek was een van de redenen voor mij om de Gereformeerde Kerk van mijn vader vaarwel te zeggen 35 jaar geleden... :P

quote:

Een post kan mijns inziens inclusief quotes worden overgezet, als de bron op het nieuwe forum maar duidelijk is (bron: user op gkv-forum).
Technisch kan dat als er gelinkt kan worden naar individuele posten in een archief, ja.
Hoe ligt dat volgens jou juridisch?

Hele discussies overzetten ook zonder toestemming moet m.i. ook kunnen als de GKv (mede)eigenaar is/wordt van het nieuwe forum.
Dat lijkt me vergelijkbaar met software-update en/of serververhuizing, maar ik ben geen jurist.

Met v&Vriendengroet,

Wim

pjotr

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #70 Gepost op: februari 26, 2013, 01:15:15 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 26 februari 2013 om 12:58:
Geen ruimte voor serieuze discussie en liturgie gedomineerd door een preek was een van de redenen voor mij om de Gereformeerde Kerk van mijn vader vaarwel te zeggen 35 jaar geleden... :P
Kun je nagaan hoe lang preken al uit de tijd zijn...

quote:

Technisch kan dat als er gelinkt kan worden naar individuele posten in een archief, ja.
Hoe ligt dat volgens jou juridisch?

Hele discussies overzetten ook zonder toestemming moet m.i. ook kunnen als de GKv (mede)eigenaar is/wordt van het nieuwe forum.
Dat lijkt me vergelijkbaar met software-update en/of serververhuizing, maar ik ben geen jurist.
Ik bedoelde niks technisch, gewoon handmatig. Je kunt bijvoorbeeld de openingspost kopiëren en enkele van de laatste reacties. Eventueel vat je het nog samen wat er aan argumenten de revue is gepasseerd. Het is even wat werk, maar je kunt, als het archief blijft bestaan, altijd verwijzen naar de discussie op dit forum.

small brother

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #71 Gepost op: februari 26, 2013, 01:24:42 pm »

quote:

pjotr schreef op 26 februari 2013 om 12:35:
Ik hou van serieuze, diepgaande discussies, maar de discussies die dat in potentie zijn, worden gedomineerd door preken en daar heb ik een hekel aan.
http://1.bp.blogspot.com/-IRt-r_of35Q/T-swRbnKXtI/AAAAAAAAJQI/il7gyiHhr70/s400/cinderellaslippersmall+(1).jpg

Alleen de mooiste schoen wordt aangereikt,
als symbool van selectie en erkenning,
door dienaren van de koning.

Die trek je niet aan;
dat wordt voor je gedaan. :+ :+

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #72 Gepost op: februari 26, 2013, 01:27:19 pm »

quote:

small brother schreef op 26 februari 2013 om 13:24:
[...]

[afbeelding]

Die trek je niet aan;
d:)b
....easy does it....

pjotr

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #73 Gepost op: februari 26, 2013, 01:41:36 pm »

quote:

small brother schreef op 26 februari 2013 om 13:24:
[...]

[afbeelding]

Die trek je niet aan;
Gelukkig zijn er steeds vaker plaatjes bij de preek...

small brother

• Bekijk profiel
Nieuw Forum zoeken
« Reactie #74 Gepost op: februari 28, 2013, 08:42:19 am »
http://www.great-quotes.com/static/managed_images/D8/D8655312-736F-11E1-9569-B4E799E8981D.jpg

Betrokkenheid gaat niet via wegen van eenstemmigheid;
maar via vele soorten van geraaktheid.

Ik wens iedereen betrokkenheid toe
in de wetenschap dat het betere deel,
van rust en harmonie in heerlijkheid;
is beloofd en voorzegd, en toebereid
voor de mensen van Gods welbehagen.

Tot Ziens !

http://www.desktopwallpaperhd.net/wallpapers/13/c/background-bridge-tower-casting-londons-dazzles-sky-night-london-wallpapers-fireworks-red-135660.jpg
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 08:46:12 am door small brother »