Auteur Topic: Jezus kan je vandaag genezen  (gelezen 11837 keer)

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #50 Gepost op: februari 03, 2013, 11:33:06 pm »

quote:

HarryK schreef op 03 februari 2013 om 20:32:
Inzake het werk van de Heilige Geest:
1 Kor. 12 : 3 "Daarom maak ik u bekend, dat niemand, door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus; en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest."
Dus overal waar wordt gezegd: "Jezus is Heer", is de Heilige Geest aan het werk.
Ik denk dat dit in alle kerken gebeurt, traditioneel en niet-traditioneel.


Het is ook een kwestie van weten wat je zegt, als je zegt: "Jezus is Heer." Want meen je dat dan ook echt? Is Hij echt Heer over je leven of zeg je het alleen maar. Dat zal voor ieder persoonlijk dan een vraag zijn. Jezus zei immers ook: "niet iedereen die 'Here, Here tegen Mij zeggen...'(etc).. Ik zal tegen ze zeggen: 'ik heb u nooit gekend'."
Het is een kwestie van een band met Jezus hebben.

Vanmorgen is in onze kerk een preek geweest waarin het verschil werd aangegeven tussen iemand die goed doet, maar geen christen is en christenen die goed doen. Er werd gezegd dat het verschil hem zit in de relatie met God.

Vanavond werd er gepreekt over de woorden van Jezus: "wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien." In zijn handelen zie je de hand van God. In het handelen van elkaar kan je wel eens de ervaring hebben dat je net die hulp krijgt die je dan net nodig hebt. Door die hulp, door anderen heen, herken je de hand van God.

Jezus is Heer betekend dus dat Hij echt Heer is over je leven. Dat de hand van God in je leven werkt. Dat je dat echt geloofd en er op vertrouwt, dat Hij met je mee gaat en voor je zorgt. Ook dat je Zijn weg wilt gaan. Zijn volgeling wilt zijn. Zijn leerling. Je stelt je echt in dienst van Hem. Het blijft niet slechts bij woorden.

quote:

Inzake klanktaal:
1 Kor. 13 : 8 "De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan ..."
Het ontbreken van klanktaal en profetieën is 'voorzien', is te wijten aan ons aller tekortschieten. Niet het tekortschieten van alleen de mensen in de traditionele kerken.
Dat zie ik voor me als het 1000 jarig vredesrijk of het paradijs er na. Dan zullen de profetieën niet meer nodig zijn en iedereen verstaat elkaar hoogst waarscheinlijk, dus ook geen klanktaal. Echter de liefde, ja die blijft zeker bestaan :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #51 Gepost op: februari 04, 2013, 12:51:32 am »
Learsi zegt dat Jezus alleen je heer is als je ook zijn Israelsvisie (dwz de visie van Learsi) deelt.
Elke andere gelovige is in zijn overtuiging fout dus ook jij Gaitema bent fout.
En harry, en Riemer, en Dingo en vele anderen.
Het wordt nog gezellig in het Limbus :)
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2013, 12:56:23 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #52 Gepost op: februari 04, 2013, 01:02:33 am »
Hij heeft inderdaad moeite met het verwoorden van dingen.
Het is met de paplepel in gegoten om het wat overdreven uit te drukken.
Een soort religieuze puberfase :D
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #53 Gepost op: februari 04, 2013, 11:46:33 am »

quote:

HarryK schreef op 03 februari 2013 om 20:32:

Inzake klanktaal:
1 Kor. 13 : 8 "De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan ..."
Het ontbreken van klanktaal en profetieën is 'voorzien', is te wijten aan ons aller tekortschieten. Niet het tekortschieten van alleen de mensen in de traditionele kerken.

Is het vetgedrukte ook al van toepassing in onze traditionele kerken dan?
Want het wordt in een zin genoemd.
8 De liefde vergaat nooit.
Wat dan profetieën betreft,
zij zullen tenietgedaan worden,
wat talen betreft, zij zullen ophouden,
wat kennis betreft, zij zal tenietgedaan worden.


Of heeft het meer hier mee te maken?
10 maar wanneer het volmaakte zal gekomen zijn,
zal wat ten dele is, tenietgedaan worden.


Het 1000 jarige vredesrijk.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #54 Gepost op: februari 04, 2013, 11:48:38 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 04 februari 2013 om 00:51:
Learsi zegt dat Jezus alleen je heer is als je ook zijn Israelsvisie (dwz de visie van Learsi) deelt.

Zie boven de Dyslexie uitleg van ons Riemer  :?
Lezen Riemer, goed begrijpend proberen te lezen !

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #55 Gepost op: februari 04, 2013, 07:25:48 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 23:33:
Het is ook een kwestie van weten wat je zegt, als je zegt: "Jezus is Heer." Want meen je dat dan ook echt? Is Hij echt Heer over je leven of zeg je het alleen maar. Dat zal voor ieder persoonlijk dan een vraag zijn. Jezus zei immers ook: "niet iedereen die 'Here, Here tegen Mij zeggen...'(etc).. Ik zal tegen ze zeggen: 'ik heb u nooit gekend'."
Het is een kwestie van een band met Jezus hebben.

[...]

Jezus is Heer betekend dus dat Hij echt Heer is over je leven. Dat de hand van God in je leven werkt. Dat je dat echt geloofd en er op vertrouwt, dat Hij met je mee gaat en voor je zorgt. Ook dat je Zijn weg wilt gaan. Zijn volgeling wilt zijn. Zijn leerling. Je stelt je echt in dienst van Hem. Het blijft niet slechts bij woorden.

Wat je hier zegt, ben ik op zich helemaal met je eens.
Natuurlijk is het voor iedere gelovige van belang dat de uitspraak "Jezus is Heer" ook diens eigen uitspraak en overtuiging wordt.
Maar Paulus spreekt hier toch echt iets zekerder.
Hij zegt volgens mij toch echt dat wanneer ik zeg "Jezus is Heer", terwijl ik het zelf niet geloof, dat de Heilige Geest dat dan toch bewerkt heeft.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #56 Gepost op: februari 04, 2013, 08:06:55 pm »
Dat zal denk ik met die situatie waar hij over schrijft te maken hebben.
Wij als christenen zijn nog wel eens bang dat we het allemaal verkeerd doen en misschien toch niet echt Jezus volgen. Van de twijfelmomenten en schuldgevoelens. Je weet wel, dat de duivel eigenlijk toch weer ons bij onze zwaktes onder uit wist te halen en vervolgens ons probeerd wijs te maken, dat het ons niet lukt om een christen te zijn. Daarop zegt Paulus ter bemoediging juist tegen deze mensen: "maar het is de Heilige Geest die jou er van heeft overtuigd dat Jezus Heer is!"

Dat is net zo iets als de uitspraak van Jezus: "het is zoals Ik het zeg: wie in Mij geloofd heeft het eeuwige leven. Hij is overgeplaatst van de dood naar het leven!"

Juist die worsteling in een mens is een worsteling waarop God maar wat graag in wil werken. Juist mensen die zo strijden met zichzelf, wil God in de strijd bij staan.
Een nieuwe start is een nieuw begin