Auteur Topic: Jezus kan je vandaag genezen  (gelezen 7380 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Jezus kan je vandaag genezen
« Reactie #30 Gepost op: februari 03, 2013, 02:13:45 pm »
ps: de studies worden door de kerken aangeleverd. Dat was wel handig.
daar konden ze mee doen wat ze wilden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: februari 03, 2013, 02:28:12 pm »

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 12:42:
[...]
Maar feit blijft dat het [kostbaar nieuwbouwproject] onnodig is. Dat geld zou men beter in evangelisatie kunnen steken.

Mensen als br. Holder (Levende steen gemeente Spijkenisse) en br. Zijlstra (Levensstroom gemeente Leiderdorp) stellen hun hele leven in dienst van evangelieverkondiging. Een nieuwbouwproject is voor zulke mensen niet anders dan een middel tot dat doel.

Het evangelie vertelt van een vrouw die dure mirre gebruikte om Jezus te zalven. De penningmeester vond dat het geld beter besteed had kunnen worden. Maar voor God telt de intentie waarmee die dingen worden gedaan. Voor dienstknechten als Holder en Zijlstra (ik heb hun diensten vaak bezocht) is die intentie ongetwijfeld een diepe bewogenheid voor de onbekeerde medemens, en niet een hang naar luxe zoals jij suggereerde.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 02:29:29 pm door pyro »

Pottenbakker

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: februari 03, 2013, 02:35:46 pm »

quote:

learsi schreef op 03 februari 2013 om 14:04:
[...]

Oke,
Ja dat komt doordat ik uit eigen ervaring heb geleerd dat "mijn" kerkgenootschap/kerkinstituut mij het bos instuurde, van de wal in de sloot hielp.
Ik dacht daarvoor altijd dat de kerk waarheid was, maar ik heb helaas de harde les geleerd dat dit zeker niet het geval is.
De opgevoerde argumenten van het onderzoek waarnaar je verweest zijn voor mij dan ook zeer herkenbaar.

[...]

Vaak wordt dit opgelost met:
- regel invoeren dat wie een huisgemeente bezoekt zelf bij toerbeurt ook de anderen ontvangt.
- De broeders die een huisgemeente in huis hebben, ook op zondag bij toerbeurt mogen preken en op kosten van het kerkgenootschap bijbelstudie volgen.

Beste Learsi,
Ter overdenking!
1 En schrijf aan den engel der Gemeente, die te Sardis is: Dit zegt, Die de zeven geesten Gods heeft, en de zeven sterren: Ik weet uw werken, dat gij den naam hebt, dat gij leeft, en gij zijt dood.
2 Zijt wakende, en versterk het overige, dat sterven zou; want Ik heb uw werken niet vol gevonden voor God.
3 Gedenk dan, hoe gij het ontvangen en gehoord hebt, en bewaar het, en bekeer u. Indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal.
Een hartelijke groet.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 03:08:17 pm door Pottenbakker »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: februari 03, 2013, 02:44:30 pm »

quote:

pyro schreef op 03 februari 2013 om 14:28:
[...]

Mensen als br. Holder (Levende steen gemeente Spijkenisse) en br. Zijlstra (Levensstroom gemeente Leiderdorp) stellen hun hele leven in dienst van evangelieverkondiging. Een nieuwbouwproject is voor zulke mensen niet anders dan een middel tot dat doel.

Het evangelie vertelt van een vrouw die dure mirre gebruikte om Jezus te zalven. De penningmeester vond dat het geld beter besteed had kunnen worden. Maar voor God telt de intentie waarmee die dingen worden gedaan. Voor dienstknechten als Holder en Zijlstra (ik heb hun diensten vaak bezocht) is die intentie ongetwijfeld een diepe bewogenheid voor de onbekeerde medemens, en niet een hang naar luxe zoals jij suggereerde.

Wat betreft de bediening van broeder Zijlstra (die andere ken ik niet) is het een punt. Het is een groot modern gebouw, maar niet overdadig in luxe. Het is inderdaad groot om de toestroom van vele mensen aan te kunnen. Maar de foto's van die andere kerken lijken toch wel op luxe panden.

Ik weet dat de denkwijze van de evangelischen anders is als de onze:
Zij denken:
We bidden tot G-d om nieuwe zielen in onze kerken te mogen ontvangen, we evangeliseren daarbij en in vertrouwen in Hem breiden we onze lokatie alvast uit.

Wij denken:
We bidden tot G-d om nieuwe zielen in onze kerken te mogen ontvangen, alleen we evangeliseren niet of nauwelijks en wachten af op het moment dat onze kerkgebouw zal gaan uitpuilen. Hierbij als excuus/argument gebruikend dat we G-d niet mogen verzoeken.

Als ik de parallel trek naar Jezus en de vissers die niets gevangen hadden de hele nacht. Toen Jezus hen zei de netten weer aan boord te hijsen en uit te varen hadden de vissers 2 dingen kunnen doen:

Als ons traditionelen:
Eerst met een klein bootje de zee opvaren om te checken of er nu inderdaad een school vissen te zien is, zoals Jezus aangaf.

Als de evangelischen:
De netten in vol vertrouwen binnenhalen om uit te varen zoals Jezus geboden had.

Voor mij ligt de grens bij luxe!
-Moet een orgel van goud zijn of voldoet hout ook?
-Moet de vloer marmer zijn of voloen tegels ook?
-Moeten er luxe fauteuils in staan of voldoen houten banken ook?
Enz.

Uiteindelijk kan je geen 2.500 mensen kwijt in een plaatselijke kantine van een school en ons klimaat laat het niet toe buiten onze diensten te houden helaas. Dat zou in het kader van evangelisatie veel beter zijn.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: februari 03, 2013, 02:52:46 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 03 februari 2013 om 14:06:
[...]

Learsi is juist helemaal niet op weg naar eenheid.
Voor Riemer speciaal weer de dyslexie uitleg:

Gaitema schreef:
Ik snap het al. Hij is in Rijssen geboren. Kan hij ook niet helpen.
Dat is zo ongeveer de strengst christelijke stad van Nederland. Daar preken "sommigen" nog steeds dat Nijverdal (waar ik woon) de poort tot de hel is.
Daar komt geen goed volk vandaag, zeggen ze. Wie lid wordt van een Nijverdalse kerk, die zet de laatste stap voor hij in de hel komt. Let wel: dat preken de gereformeerde bonders niet. Wat dat betreft is Learsi nog redelijk gematigd en bijzonder ver opweg in het zoeken naar éénheid én door de Heer aan geraakt. Zijn taalgebruik is alleen nog te aanvallend. Dat zit in de genen.

Wat dat betreft, Riemer.
Dat slaat dus op het feit dat ik mijn roots in Rijssen heb liggen, de zo ongeveer strengste christelijke stad van Nederland.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: februari 03, 2013, 02:55:41 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 14:13:
Zij zei me daarover dit: in veel kringen zeiden ze dat iedereen het een keer moest leiden, maar niet iedereen is daar geschikt voor. ."

Nee, ombeurten je huis inzetten voor een dienst, dat hoef als je het ombeurten doet niet te betekenen dat je dus ook de dienst leiden moet.

Dat dienst leiden sloeg op degenen die als enkelingen altijd de huiskring leiders willen zijn.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: februari 03, 2013, 03:01:24 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 14:01:

Dat is zo ongeveer de strengst christelijke stad van Nederland. Daar preken "sommigen" nog steeds dat Nijverdal (waar ik woon) de poort tot de hel is.
Daar komt geen goed volk vandaag, zeggen ze. Wie lid wordt van een Nijverdalse kerk, die zet de laatste stap voor hij in de hel komt. "
Voor iemand uit de poorten van de hel ben je een hele beste peer gaitema !  ;)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: februari 03, 2013, 03:02:39 pm »
Nou ben ik een keer gevraagd door een pinksterbroeder uit Almelo (zat ooit bij mij inde klas) om mee de stad in te gaan voor een groot evangelisatieactie. Ze zijn toen met tientallen mensen (zo niet, honderden) vanuit de hele omgeving de stad in gegaan. Opbrengt? 0,0. Ik was overigens er niet bij, want ik durfde dat niet en vertrouwde er niet op dat het zou werken. Bleek achteraf ook de juiste inschatting te zijn geweest.

Echter kent de gemeente wel tientallen bekeerlingen. Hoe? Kwamen mee met hun vrienden. Anderen zochten de gemeente ook op, maar het was vooral vriendschapsevangelisatie. Gebedsgenezing komt daar ook wel eens voor.

Echter betekend dat niet dat straatevangelisatie niet werkt. Er zijn immers wel degelijk evangelisten die "biddend gebedswandelingen" maken en vervolgens iemand aanspreken die daardoor de Geest ontvangen en zich bekeren. zo hoorde ik een getuigenis in Rijssen van een turk die een biddende groep trof die hem aanspraken met het simpele: "God houdt van jou." Hij uit ergenis terug: "ja en Allah ook van jou!!"Dit herhaalden ze: "God houdt van jou."Hij woest: "ja en Allah houdt ook voor jou!" Zij weer: "we gaan voor je bidden"en ter plekke baden ze, werd deze turk doorstroomt met de Heilige Geest en viel door overrompeling. Kon ook gewoon weer opstaan en ervoer een geweldig onbeschrijvelijk mooi gevoel. De ervaring dat je altijd al zocht, dat je thuis bent aan gekomen. Voor het eerst van je bestaan je echt "thuis" voelt, "gearriveerd" voelt.
Daarna leerde hij via hen van Jezus en bekeerde zich. Wat natuurlijk een hoop geduvel thuis opleverde. Maar toch..

Het kan dus. Zulke mensen zijn echter hoe dan ook zeldzaam. Velen tref je er niet van. Dat zijn christenen die echt heeeel dicht bij de Heer leven, in hun geloof en overgave.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 03:05:05 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: februari 03, 2013, 03:11:35 pm »
@ gaitema,

Ook binnen de evangelische kerkgenootschappen wordt helaas soms meer vertrouwd op de eigen kracht, de eigen strategie dan op G-d. Dan heeft men een heel plan gemaakt en "vergeet" dat het G-d is Die de mensen tot Jezus brengt en niet de kerk of de mens. Dat kan een reden zijn geweest. Maar ook ik ben er niet bij geweest.

En ja Almelo, dan kan ik me voorstellen dat.............. ;-)

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: februari 03, 2013, 03:41:58 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 13:29:
[...]

De natuur is het grootste wonder.
Daarover zijn wij het helemaal eens.

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: februari 03, 2013, 03:44:48 pm »

quote:

vrolijke schreef op 03 februari 2013 om 15:41:
[...]

Daarover zijn wij het helemaal eens.

sluit ik me helemaal bij aan..... :ja:
en dat kunnen we ook God noemen...
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 03:48:31 pm door callista »

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: februari 03, 2013, 04:36:43 pm »

quote:

callista schreef op 03 februari 2013 om 15:44:
[...]

Doe ik toch.

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: februari 03, 2013, 04:41:40 pm »

quote:

gaitema schreef op 03 februari 2013 om 14:01:
[...]
of bedoelen ze Hellendoorn?  :+
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 04:43:54 pm door pyro »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: februari 03, 2013, 05:39:05 pm »

quote:

callista schreef op 03 februari 2013 om 15:44:
[...]