quote:
learsi schreef op 04 februari 2013 om 11:12:Harry, je bent op je pik getrapt geworden nadat ik jou vertaal-uitleg ondergeschikt heb gemaakt aan de Vertaling in de Staten Vertaling. Sindsdien is het hommeles, doordat je je in je trots gekrenkt voelt.
[...]
Harry, je verwart op een ernstige manier jou hobby-vertaling met G-d Zijn Woord
Off-topic:
Ik zeg "ik zie dit niet zozeer als een belediging van mij".
learsi zegt: "je bent op je pik getrapt" en "je voelt je in je trots gekrenkt".
Ik heb keer op keer gezegd: ik
vertaal niet, ik kijk in de concordantie naar de gebruikte woorden in de grondtekst, naar mogelijke vertalingen van die woorden, naar het gebruik van datzelfde woord in andere teksten, ik kijk naar vertalingen zoals de oude statenvertaling en de King James, ik lees kanttekeningen, en wil weten wat dat alles betekent.
learsi zegt: "jou vertaal-uitleg, jou hobby-vertaling."
learsi's houding: Ik hoef niet te zoeken, ik weet wel wat God zegt. Mijn interpretatie van de statenvertaling is Gods woord. Vertrouw mij nou maar, steeds meer mensen doen dat ook.
Ja hoor, ik verwar. Ernstig.
Maar goed, als jij graag een oorzaak wilt aanwijzen, zal ik je daarbij helpen. Het gaat alleen niet om één specifiek moment, maar om vele momenten, en het gaat om heel andere kwesties dan bijbelvertaling.
Dat gaat om momenten dat jij stelt dat mensen zoals ik vastzitten in valse kerkleer, zonder mijn visie daarover te kennen.
Dat gaat om momenten dat jij stelt dat mensen zoals ik net als sekten de bijbel manipuleren om het eigen gelijk aan te tonen, terwijl je dat nog steeds geen enkele keer hebt aangetoond.
Dat gaat om momenten dat jij mij zaken in de mond legt die ik niet gezegd heb (zoals bijvoorbeeld ook in deze discussie: "Maar het is duidelijk dat je denkt dat satan altijd de volle waarheid spreekt.").
Dat gaat om momenten dat jij mensen zonder reden gaat beschuldigen van antisemitisme.
En zo kan ik nog even doorgaan.
Dat zijn oorzaken van hommeles. Maar die liggen niet op het vlak van gekrenkte trots.
Maar goed learsi, als jij mijn houding ten opzichte van jou alleen wilt toeschrijven aan dat vertaal-issue, en meent dat ik dingen verwar, en vindt dat dit allemaal komt door gekrenkte trots: houd die oogkleppen maar lekker op.