Auteur Topic: Genesis 3  (gelezen 7126 keer)

HarryK

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #15 Gepost op: februari 03, 2013, 08:53:45 pm »

quote:

pyro schreef op 03 februari 2013 om 20:20:
Ik proef duidelijk uit je woorden dat je beledigd bent. En dat is een ongelukkige basis voor verdere discussie.

Nee hoor. Dat proef je verkeerd.
Ik zie dit niet zozeer als belediging van mij, maar als belediging van God, en het niet serieus nemen van Zijn woord.
Dit zijn geen uitingen van iemand die Gods woord serieus neemt, en samen wil zoeken wat God van ons wil en elkaar daarin opbouwen.
En daar wil ik en blijf ik voor waarschuwen.

En je hoeft niet bang te zijn voor het ontbreken van een basis voor verdere discussie met learsi. learsi heeft zelf aangegeven daarin niet geïnteresseerd te zijn.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

pyro

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #16 Gepost op: februari 03, 2013, 09:09:56 pm »

quote:

HarryK schreef op 03 februari 2013 om 20:53:
[...]
Ik zie dit niet zozeer als belediging van mij, maar als belediging van God, en het niet serieus nemen van Zijn woord.
Dit zijn geen uitingen van iemand die Gods woord serieus neemt, en samen wil zoeken wat God van ons wil en elkaar daarin opbouwen.
En daar wil ik en blijf ik voor waarschuwen.

En je hoeft niet bang te zijn voor het ontbreken van een basis voor verdere discussie met learsi. learsi heeft zelf aangegeven daarin niet geïnteresseerd te zijn.

Nou ja, als je schrijft :
"in vrijwel alle vragen en opmerkingen richting learsi krijg ik verwijten naar mijn hoofd over dingen die ik niet eens zeg, verwijten van eigenmatig verdraaien van Gods woord en sektarisme, verwijten van vastzitten in één of andere extremistiche antisemitische kerkleer, en zo kan ik nog wel even doorgaan."
kan ik me voorstellen dat je je beledigd voelt. Maar om te stellen dat God Zelf beledigd wordt,  tja... zeg dan nog maar eens wat terug, he?
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2013, 09:10:15 pm door pyro »

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #17 Gepost op: februari 03, 2013, 10:24:03 pm »

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 16:56:

Hier loog de satan al.... want G'd had dat niet gezegd.
1 De slang nu was de listigste onder alle dieren van het veld, die de HEERE God gemaakt had; en hij zei tegen de vrouw: Is het echt zo dat God gezegd heeft: U mag niet eten van alle bomen in de hof?

Eva sprak de waarheid;
2 En de vrouw zei tegen de slang: Van de vrucht van de bomen in de hof mogen wij eten,
3 maar van de vrucht van de boom die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: U mag daarvan niet eten en hem niet aanraken, anders sterft u.
Eva sprak de waarheid? Waar zei God tegen Eva dat ze de boom niet mocht 'aanraken'?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Adinomis

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #18 Gepost op: februari 03, 2013, 10:44:14 pm »
Als God zegt dat "ten dage dat gij daarvan eet, zult gij zeker sterven" dan zijn Adam en Eva ook werkelijk geestelijk gestorven op die dag, wat ook inhoudt dat ze lichamelijk zullen sterven.

In Efeze 2 lezen we dat in Christus we geestelijk weer levend gemaakt worden (en dat betekent dat we ook lichamelijk weer zullen opstaan):

Ef, 2:1 Ook u heeft Hij met Hem levend gemaakt, u die dood was door de overtredingen en de zonden,
2   waarin u voorheen gewandeld hebt, overeenkomstig het tijdperk van deze wereld, overeenkomstig de wil van de aanvoerder van de macht in de lucht, van de geest die nu werkzaam is in de kinderen van de ongehoorzaamheid,

1 Kor. 15:22 Want zoals allen in Adam sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #19 Gepost op: februari 04, 2013, 10:52:10 am »

quote:

learsi schreef op 02 februari 2013 om 16:56:

...

Is de mens niet sterfelijk geworden dan door de zondeval van Eva? Is de prijs op de zonde dan niet de dood?...
Nog eentje dan... als de dood pas na het zondigen van Eva de wereld is ingekomen, hoe kon God dan dreigen met de dood? Blijkbaar was het concept 'dood' al bekend, want anders is het een beetje zinloos om ermee te dreigen. Verlicht ons, o learsi...

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2013, 11:12:56 am »

quote:

HarryK schreef op 03 februari 2013 om 20:04:
[...]

Off-topic:
Met alle respect pyro: in vrijwel alle vragen en opmerkingen richting learsi krijg ik verwijten naar mijn hoofd over dingen die ik niet eens zeg,

Harry, je bent op je pik getrapt geworden nadat ik jou vertaal-uitleg ondergeschikt heb gemaakt aan de Vertaling in de Staten Vertaling. Sindsdien is het hommeles, doordat je je in je trots gekrenkt voelt.

quote:

En om ook nu maar weer even de zaken scherp te zetten:
Ik neem alle gesprekspartners serieus. Behalve learsi. Maar dat komt omdat learsi zelf heeft aangegeven geen serieuze gesprekspartner te willen zijn.
DAAR ligt Learsi nog geen seconde wakker van  :*)

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2013, 11:15:15 am »

quote:

HarryK schreef op 03 februari 2013 om 20:53:
[...]

Harry, je verwart op een ernstige manier jou hobby-vertaling met G-d Zijn Woord.

quote:

Learsi heeft aangegeven dat hij jou hobby vertaling uitleg ver ondergeschikt acht aan de Statenvertaling en daarmee heeft hij jou in je trots gekrenkt.

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #22 Gepost op: februari 04, 2013, 11:22:34 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 04 februari 2013 om 10:52:
[...]

Nog eentje dan... als de dood pas na het zondigen van Eva de wereld is ingekomen, hoe kon God dan dreigen met de dood? Blijkbaar was het concept 'dood' al bekend, want anders is het een beetje zinloos om ermee te dreigen. Verlicht ons, o learsi...
Inderdaad was het begrip sterven en dood al bekend bij Adam en Eva.
Immers van wie hadden beiden leren spreken? Niemand die het hen geleerd heeft, G'd heeft het dus in hun gelegd. Dus ook deze begrippen.
Maar nog geen mens was er nog gestorven, de dood bestond nog niet en was ook niet de bedoeling. Net zoals na het eindoordeel in het Paradijs de dood niet meer bestaan zal.

Voldoende Licht voor je?

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2013, 11:30:03 am »

quote:

learsi schreef op 04 februari 2013 om 11:22:
[...]

Inderdaad was het begrip sterven en dood al bekend bij Adam en Eva.
Immers van wie hadden beiden leren spreken? Niemand die het hen geleerd heeft, G'd heeft het dus in hun gelegd. Dus ook deze begrippen.
Maar nog geen mens was er nog gestorven, de dood bestond nog niet en was ook niet de bedoeling. Net zoals na het eindoordeel in het Paradijs de dood niet meer bestaan zal.

Voldoende Licht voor je?
Het is weliswaar geen bijbels Licht, totaal onbijbels zelfs... maar het is kunstlicht a la learsi, zoals we gewend zijn.... dus het antwoord verbaasd mij niet. ;)

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #24 Gepost op: februari 04, 2013, 11:32:17 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 04 februari 2013 om 11:30:
[...]

Het is weliswaar geen bijbels Licht, totaal onbijbels zelfs... maar het is kunstlicht a la learsi, zoals we gewend zijn.... dus het antwoord verbaasd mij niet. ;)

Jammer dat je blind bent voor het Licht !
Het is en blijft iets dat de RK achtervolgt.....

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #25 Gepost op: februari 04, 2013, 11:42:26 am »

quote:

learsi schreef op 04 februari 2013 om 11:32:
[...]

Jammer dat je blind bent voor het Licht !
Het is en blijft iets dat de RK achtervolgt.....

Voor jouw flikkerende peertje hoop ik eeuwig blind te blijven! En geen enkele weldenkende katholiek zal jouw dwalende kunstlampje volgen...

Gods almachtige Licht schijnt vooral in de RK maar voor degene die met kunstlampjes in de duisternis tasten was dat nog niet helemaal duidelijk. ;)

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #26 Gepost op: februari 04, 2013, 12:10:21 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 04 februari 2013 om 11:42:
[...]

Voor jouw flikkerende peertje hoop ik eeuwig blind te blijven! En geen enkele weldenkende katholiek zal jouw dwalende kunstlampje volgen...

Gods almachtige Licht schijnt vooral in de RK maar voor degene die met kunstlampjes in de duisternis tasten was dat nog niet helemaal duidelijk. ;)
Dat staat ook in de Schrift voorzegt toch? De misleidde volgelingen van de hoer van Babylon (katholieke kerk en hun oecumene inspanningen met islam) zullen werkelijk geloven wat de leugen-profeet (paus) over de antichrist (Mahdi) zeggen zal.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #27 Gepost op: februari 04, 2013, 12:26:07 pm »
:Y)

quote:

learsi schreef op 04 februari 2013 om 12:10:
[...]

Dat staat ook in de Schrift voorzegt toch? De misleidde volgelingen van de hoer van Babylon (katholieke kerk en hun oecumene inspanningen met islam) zullen werkelijk geloven wat de leugen-profeet (paus) over de antichrist (Mahdi) zeggen zal.
Oh, vandaar dat jij het boek samengesteld door die leugen profeet aanbid!... Maar nn jouw angelsaksische dwaalleer mag jij alles best geloven hoor. Jij leest sowieso van alles in de bijbel wat er niet staat....  :>

HarryK

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #28 Gepost op: februari 04, 2013, 01:12:30 pm »

quote:

learsi schreef op 04 februari 2013 om 11:12:
Harry, je bent op je pik getrapt geworden nadat ik jou vertaal-uitleg ondergeschikt heb gemaakt aan de Vertaling in de Staten Vertaling. Sindsdien is het hommeles, doordat je je in je trots gekrenkt voelt.

[...]

Harry, je verwart op een ernstige manier jou hobby-vertaling met G-d Zijn Woord

Off-topic:

Ik zeg "ik zie dit niet zozeer als een belediging van mij".
learsi zegt: "je bent op je pik getrapt" en "je voelt je in je trots gekrenkt".

Ik heb keer op keer gezegd: ik vertaal niet, ik kijk in de concordantie naar de gebruikte woorden in de grondtekst, naar mogelijke vertalingen van die woorden, naar het gebruik van datzelfde woord in andere teksten, ik kijk naar vertalingen zoals de oude statenvertaling en de King James, ik lees kanttekeningen, en wil weten wat dat alles betekent.
learsi zegt: "jou vertaal-uitleg, jou hobby-vertaling."
learsi's houding: Ik hoef niet te zoeken, ik weet wel wat God zegt. Mijn interpretatie van de statenvertaling is Gods woord. Vertrouw mij nou maar, steeds meer mensen doen dat ook.

Ja hoor, ik verwar. Ernstig.

Maar goed, als jij graag een oorzaak wilt aanwijzen, zal ik je daarbij helpen. Het gaat alleen niet om één specifiek moment, maar om vele momenten, en het gaat om heel andere kwesties dan bijbelvertaling.

Dat gaat om momenten dat jij stelt dat mensen zoals ik vastzitten in valse kerkleer, zonder mijn visie daarover te kennen.
Dat gaat om momenten dat jij stelt dat mensen zoals ik net als sekten de bijbel manipuleren om het eigen gelijk aan te tonen, terwijl je dat nog steeds geen enkele keer hebt aangetoond.
Dat gaat om momenten dat jij mij zaken in de mond legt die ik niet gezegd heb (zoals bijvoorbeeld ook in deze discussie: "Maar het is duidelijk dat je denkt dat satan altijd de volle waarheid spreekt.").
Dat gaat om momenten dat jij mensen zonder reden gaat beschuldigen van antisemitisme.
En zo kan ik nog even doorgaan.
Dat zijn oorzaken van hommeles. Maar die liggen niet op het vlak van gekrenkte trots.

Maar goed learsi, als jij mijn houding ten opzichte van jou alleen wilt toeschrijven aan dat vertaal-issue, en meent dat ik dingen verwar, en vindt dat dit allemaal komt door gekrenkte trots: houd die oogkleppen maar lekker op.  8)7
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #29 Gepost op: februari 04, 2013, 01:34:14 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 04 februari 2013 om 12:26:
Oh, vandaar dat jij het boek samengesteld door die leugen profeet aanbid!... Maar nn jouw angelsaksische dwaalleer mag jij alles best geloven hoor. Jij leest sowieso van alles in de bijbel wat er niet staat....  :>
Nee hoor, ik lees de specifieke non-canonieke katholieke bijbelboeken niet, zoals Tobit waarin satanische rituelen beschreven staan......