Auteur Topic: Genesis 3  (gelezen 7355 keer)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #30 Gepost op: februari 04, 2013, 01:51:36 pm »

quote:

learsi schreef op 04 februari 2013 om 13:34:
[...]

Nee hoor, ik lees de specifieke non-canonieke katholieke bijbelboeken niet, zoals Tobit waarin satanische rituelen beschreven staan......
Oh, vandaar dat de samenstellers van de King James Bible het in 1611 hadden opgenomen in hun bijbel, evenals de eerste statenvertaling. Het wordt steeds duidelijker waarom jij die vertaling hanteert...  :Y)
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #31 Gepost op: februari 04, 2013, 03:34:33 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 04 februari 2013 om 13:51:
[...]

Oh, vandaar dat de samenstellers van de King James Bible het in 1611 hadden opgenomen in hun bijbel, evenals de eerste statenvertaling. Het wordt steeds duidelijker waarom jij die vertaling hanteert...  :Y)
zie Informatie

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #32 Gepost op: februari 04, 2013, 04:14:12 pm »

Pottenbakker

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #33 Gepost op: februari 04, 2013, 11:47:23 pm »
Citaat
HarryK schreef op 03 februari 2013 om 19:55:
Tot zover de opmerkingen uit de Praatvaria-thread.
Nu hier verder.

...

Maar goed, poging 2.
En niet om 'de slang' te verdedigen, maar om te waarschuwen voor verdraaien van Gods woorden, en er daardoor een andere betekenis in te leggen dan erin hoort.

Wat gebeurde er?
Beste HarryK, er gebeurde het volgende.
De "Mensen", DIE GOD DE SCHEPPER zeer goed gemaakt had, wisten heel goed wat het gebod was en de gevolgen wanneer zij dit gebod zouden overtreden!
1e En de vrouw zag, dat de boom goed was tot spijze en dat hij een lust was voor de ogen, ja dat de boom begeerlijk was om verstand te bekomen: en zij nam van de vrucht en at en ook haar man met haar, en hij at.
2e Dus ben ik van mening, dat de begeerte, voordat de slang sprak, al aanwezig was!
3e De Satan is een/de leugenaar vanaf den beginne!
Een hartelijke groet.
...
...

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #34 Gepost op: februari 05, 2013, 10:21:55 am »

quote:

quote:

Ja, het zijn hilarische sites met veel huis, tuin- en keukenvlijt gemaakt. Maar er is geen kip die dat verder serieus neemt… Maar jij mag die dwalende prive interpretaties van deze personen best aanhangen hoor.  :+

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #35 Gepost op: februari 05, 2013, 05:32:15 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 05 februari 2013 om 10:21:

Ja, het zijn hilarische sites met veel huis, tuin- en keukenvlijt gemaakt. Maar er is geen kip die dat verder serieus neemt… Maar jij mag die dwalende prive interpretaties van deze personen best aanhangen hoor.  :+

Ze mochten bij de RK willen dat ze zo dicht bij de Heer zouden staan....
Het Vaticaan verkoopt 1000 keer meer onzin dan deze man, ook al ben ik het zeker niet met al zijn standpunten eens.

Speciaal voor jou !
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2013, 05:38:20 pm door learsi »

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #36 Gepost op: februari 06, 2013, 10:55:46 am »

quote:

learsi schreef op 05 februari 2013 om 17:32:

Ze mochten bij de RK willen dat ze zo dicht bij de Heer zouden staan....

Ze staan heel erg dicht bij de Heer der Duisternis inderdaad, in ieder geval niet bij God de Vader.

quote:

Het Vaticaan verkoopt 1000 keer meer onzin dan deze man, ook al ben ik het zeker niet met al zijn standpunten eens.
Zoals ik zei, jij mag die kletskoek geloven hoor... niemand houd je tegen. Gelukkig zijn de meeste christenen wél gezegend met gezond verstand... ;)
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2013, 10:55:57 am door St. Ignatius »

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #37 Gepost op: februari 06, 2013, 11:45:58 am »

quote:

St. Ignatius schreef op 06 februari 2013 om 10:55:
[...]

Ze staan heel erg dicht bij de Heer der Duisternis inderdaad, in ieder geval niet bij God de Vader.

Alleen al hoe je dat schrijft, heer der duisternis met hoofdletters......
Bedoel je daar trouwens de paus mee?
Maar doe wat je wilt, want uiteindelijk denken ook de satanisten dat ze het bij het rechte eind hebben......

Adinomis

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #38 Gepost op: februari 06, 2013, 11:48:34 am »

quote:

Pottenbakker schreef op 04 februari 2013 om 23:47:

Wat gebeurde er?
Beste HarryK, er gebeurde het volgende.
De "Mensen", DIE GOD DE SCHEPPER zeer goed gemaakt had, wisten heel goed wat het gebod was en de gevolgen wanneer zij dit gebod zouden overtreden!
1e En de vrouw zag, dat de boom goed was tot spijze en dat hij een lust was voor de ogen, ja dat de boom begeerlijk was om verstand te bekomen: en zij nam van de vrucht en at en ook haar man met haar, en hij at.
2e Dus ben ik van mening, dat de begeerte, voordat de slang sprak, al aanwezig was!
3e De Satan is een/de leugenaar vanaf den beginne!
Een hartelijke groet.
...

Het lijkt me dat de begeerte juist door de slang werd opgewekt. Verlangen zit in een mens, maar als je daar een verkeerde draai aan geeft wordt het "begeerte", wat op zichzelf ook nog niet verkeerd is, zolang die begeerte zich richt op wat God je wil geven. Maar satan stuurde het verlangen naar wat God verboden had.

Vervolgens zette hij God in een kwaad daglicht. Hij maakte Eva duidelijk dat God haar iets "goeds" wilde onthouden en dat was de leugen! Dat God haar blind liet zijn voor dat "goeds".  Toen had ze moeten afhaken en zeggen: "ik vertrouw God dat Hij het beste met me voorheeft. Ik gehoorzaam Hem. Ga weg!"

Dit was de leugen waarmee satan God in discrediet bracht:

Gen.3:5 Maar God weet dat, op de dag dat u daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden en dat u als God zult zijn, goed en kwaad kennend.

Het was dus ook de begeerte om "net als God te zijn" - om zelfbeschikkingsrecht te hebben - die werd opgewekt. Een soort autoriteitscrisis of gezagscrisis.

En dat brengt ons vandaag tot de overdenking:

willen we zelf de touwtjes van ons leven in handen houden of hebben we de leiding van ons leven vol vertrouwen in handen van God gelegd
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #39 Gepost op: februari 06, 2013, 11:52:29 am »

quote:

learsi schreef op 06 februari 2013 om 11:45:
[...]

Alleen al hoe je dat schrijft, heer der duisternis met hoofdletters......
Bedoel je daar trouwens de paus mee?
Maar doe wat je wilt, want uiteindelijk denken ook de satanisten dat ze het bij het rechte eind hebben......
Nee, want jij verwerpt kerkelijke leer dus kan er nooit de paus bedoeld worden. Inderdaad, satanisten denken dat ze het bij het rechte eind hebben... dat verklaart m.i.  meteen jouw waarom jij volhardt in je dwaalleer, waarvan jij denkt dat je het bij het rechte eind hebt....
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2013, 11:53:48 am door St. Ignatius »

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #40 Gepost op: februari 06, 2013, 12:05:03 pm »

quote:

Adinomis schreef op 06 februari 2013 om 11:48:
Vervolgens zette hij God in een kwaad daglicht. Hij maakte Eva duidelijk dat God haar iets "goeds" wilde onthouden en dat was de leugen! Dat God haar blind liet zijn voor dat "goeds".  Toen had ze moeten afhaken en zeggen: "ik vertrouw God dat Hij het beste met me voorheeft. Ik gehoorzaam Hem. Ga weg!"

Dit was de leugen waarmee satan God in discrediet bracht:

Gen.3:5 Maar God weet dat, op de dag dat u daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden en dat u als God zult zijn, goed en kwaad kennend.

Het was dus ook de begeerte om "net als God te zijn" - om zelfbeschikkingsrecht te hebben - die werd opgewekt. Een soort autoriteitscrisis of gezagscrisis.

En dat brengt ons vandaag tot de overdenking:

willen we zelf de touwtjes van ons leven in handen houden of hebben we de leiding van ons leven vol vertrouwen in handen van God gelegd

_O_

Precies !
Stel dat Jozef had gedaan zoals wij christenen nu zo vaak doen en ook Eva deed, dan had Jozef gedacht, G-d is mij vergeten, ik ben als slaaf verkocht. Weet je wat, die verleidelijke vrouw des huizes, daar pap ik mee aan, daarmee zal ik dan zelf wel zorgen dat het beter met me gaat.

Dan was G-d Zijn Plan in duigen gevallen.
Ipv beloond voor deze trouw, werd het NOG erger, Jozef moest het gevang in, niet wetende dat G-d Jozef op deze manier dichtbij de Farao bracht.

Heel vaak haken wij christenen nu af als het even tegenzit, we kiezen dan onze eigen weg met als "verklaring" dat G-d Zich niet overal mee bemoeid. Niets menselijk is ons vreemd, Abraham deed hetzelfde. Sarah was oud en kinderloos en dus meende Abraham G-d een handje te moeten helpen door een bastaard te verwekken bij de slavin Hagar, met alle nare gevolgen van dien.

learsi

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #41 Gepost op: februari 06, 2013, 12:06:46 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 06 februari 2013 om 11:52:
[...]

Nee, want jij verwerpt kerkelijke leer
kerkleer is nietszeggend, het is door mensen bedacht en daardoor zo enorm tegenstrijdig. Voor mij geldt slechts het gezag van de Schrift. De canonieke boeken, niet de vervalsingen die het vaticaan erin heeft geloodst.

callista

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #42 Gepost op: februari 06, 2013, 12:07:50 pm »

quote:

learsi schreef op 04 februari 2013 om 13:34:
[...]

Nee hoor, ik lees de specifieke non-canonieke katholieke bijbelboeken niet, zoals Tobit waarin satanische rituelen beschreven staan......
als je ze niet leest, hoe weet je dan wat erin staat? :+

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #43 Gepost op: februari 06, 2013, 12:10:38 pm »

quote:

callista schreef op 06 februari 2013 om 12:07:
[...]

als je ze niet leest, hoe weet je dan wat erin staat? :+
Ze staan ook in de statenvertaling... dus feitelijk zegt hij dat het een satanisch ritueel boek is...  :+

St. Ignatius

• Bekijk profiel
Genesis 3
« Reactie #44 Gepost op: februari 06, 2013, 12:12:27 pm »

quote:

learsi schreef op 06 februari 2013 om 12:06:
[...]

kerkleer is nietszeggend, het is door mensen bedacht en daardoor zo enorm tegenstrijdig. Voor mij geldt slechts het gezag van de Schrift. De canonieke boeken, niet de vervalsingen die het vaticaan erin heeft geloodst.
De Schrift bevat kerkleer want het komt uit de joodse en katholieke Traditie. Zonder kerkleer had jij überhaupt geen bijbel! Je zegt dus feitelijk dat de bijbel een nietszeggend boek is.  :+