Hallo Gaitema,
Okay, maar de wekelijkse Sabbat als zodanig behoort wel degelijk in dit forum, als het betreft "bidden en preken' over Israël', want de essentie van de verwarring over een natuurlijk Israël 'in het vlees' en de vermeende 1000 vredesjaren, op aarde, staan mede in verband met het overtreden van de wet van de Allerhoogste. Beide zijjn namelijk helemaal niet aan de orde, als het om de Wederkomst van Christus gaat. Want wat afgeschaft is door Christus, namelijke het ceremoniële, dan is ook voor het volk van het OT, haar functie voorbij! Zie Efeziërs 2
Dat wil dan zeggen naar mijn mening dat we het niet geheel of verder over de Sabbat van het 4e gebod moeten hebben, maar over de Thora en/of de gehele wet!
Graag wil ik er nog aan toevoegen, dat we eens moeten nagaan wat er daadwerkelijk 'verloren' is gegaan van het 'volk' t.o.v. bijv. de rol die het Sanhedrin heeft gespeeld. Want ik mis, ten ene male, hier een reactie, die mij er van overtuigd dat de zaken zijn, zoals sommigen hier voorstellen.
Ik mis de profetische verklaring aangaande dat vredes millenium van 1000 jaren, alhoewel ik al daar eens een opmerking over gemaakt heb.
Als we gewoon de chronologie van de profetieën volgen, dan zien we dat Jezus zelf een grote rol speelde t.a.v. het volk "Israël" na en aansluitend op de 490 afgesneden jaren van de 2300, die Daniël aan ons voor houd. In dat verband is er dan ook een directe relatie tussen Daniêl en zijn droom en Openbaringen.
Ik wil daar zeker dieper op ingaan, omdat we meer en een beter inzicht krijgen van de kern van de zaak op grond van relevante zaken. Er wordt te veel naar 'het geheel' gekeken in plaats van eens dieper en consequenter de zaak uit te diepen.
Waarnemend geloof staat in schril contrast met het Geloof dat we "niet zien".
Zo zijn er meerdere stromingen die de 1000 jaren vanuit en verschillend zichtpunt aanschouwen terwijl de Bijbel het er maar over één heeft! Mensen lijken de Bijbel te veel naar hun eigen beperkte (in-) zicht te willen opdelen, inplaats van de Heilige Geest te laten spreken.
Nu, ik wil beginnen met een opmerking:
quote:
Niet het volk (Israël) was 'schuldig' aan de uitlevering van Christus aan de Romeinen, maar een klein deel er van. Het volk (Israël) werd hun Koning ontnomen! ......
Ik zal leter wijzen op de Bijbelse weergave van die visie!
Hartelijke groet
Hartelijke groet