Auteur Topic: afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten  (gelezen 13001 keer)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
afscheidtopic voor deelnemers, lezers en passanten
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2013, 11:21:35 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 07 februari 2013 om 09:57:

Ik heb intussen al (enige tijd) een "tweede huis" gevonden op Credible...
Ik ook, alhoewel ik daar wat minder kom dan hier... ben wel benieuwd naar de doorstart van dit forum! Dat wacht ik dan nog maar even af...
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2013, 11:50:08 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 06 februari 2013 om 22:18:
Ik heb me gemeld bij setfire en neem daarmee alvast een beetje afscheid van dit forum, goede en slechte tijden, maar jullie deelnemers zijn een stukje van mijn leven geworden.

wie gaat naar setfire

ik zie dat het voor jou een hele klap is.
begrijpelijk, want opeens kom je in een soort rouwproces

sommigen zullen dit misschien belachelijk vinden, maar het is toch wel zaak je in te leven in diegenen, die opeens het gevoel hebben dat ze hun 'familie 'hebben verloren.
ja, ik weet het - klinkt nogal overdreven - maar voor sommigen voelt het gewoon zo aan en die mogen we ook niet negeren.

ach, ik ben hier nog maar een maandje - te kort om me te hechten - maar het was mooi, leuk, interessant en ook leerzaam.

of ik naar setfire ga?

misschien wel, maar het kan ook zijn dat ik helemaal stop....soms is het ook klaar na jaren discuzeuren.
zie wel.

die site[setfire] ziet er wel goed uit trouwens...biedt veel mogelijkheden.
ik vind het een goed alternatief....iedereen is daar ook welkom.
ik bespeurde ook een ruimdenkende moderator ---dat sprak mij wel aan.

alvast iedereen het beste gewenst en misschien tot spreeks.

maar ja, we hebben nog 3 weken hier heur..... :ja:
er kan nog van alles gebeuren. :+
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 11:50:41 am door callista »

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2013, 11:56:07 am »

quote:

callista schreef op 07 februari 2013 om 11:50:
[...]
ik zie dat het voor jou een hele klap is.
begrijpelijk, want opeens kom je in een soort rouwproces

sommigen zullen dit misschien belachelijk vinden, maar het is toch wel zaak je in te leven in diegenen, die opeens het gevoel hebben dat ze hun 'familie 'hebben verloren.
ja, ik weet het - klinkt nogal overdreven - maar voor sommigen voelt het gewoon zo aan en die mogen we ook niet negeren.

ach, ik ben hier nog maar een maandje - te kort om me te hechten - maar het was mooi, leuk, interessant en ook leerzaam.

of ik naar setfire ga?

misschien wel, maar het kan ook zijn dat ik helemaal stop....soms is het ook klaar na jaren discuzeuren.
zie wel.

die site[setfire] ziet er wel goed uit trouwens...biedt veel mogelijkheden.
ik vind het een goed alternatief....iedereen is daar ook welkom.
ik bespeurde ook een ruimdenkende moderator ---dat sprak mij wel aan.

alvast iedereen het beste gewenst en misschien tot spreeks.

maar ja, we hebben nog 3 weken hier heur..... :ja:
er kan nog van alles gebeuren. :+

Nou, ik weet dat het voor een van mijn vrienden, die hier ook op het forum zit, ook een regelrechte ramp is dat dit forum verdwijnt, vanwege zijn/haar (ik noem geen naam, zelfs geen geslacht) geïsoleerde bestaan. Het forum gaf daarin nog enige lucht.

Dat is al iets waar door het bestuur al helemaal geen rekening mee wordt gehouden. Daar hebben ze echt geen benul van. Voor hen is het maar een forumpje. Maar voor sommige anderen hier is het, bij wijze van spreken, een eerste levensbehoefte. Zij komen echt in problemen als het verdwijnt.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2013, 12:09:42 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2013, 02:57:08 pm »
Misschien tijd voor een afscheids-meeting?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2013, 03:35:08 pm »
Van mij mag het. Dan ga ik zien of ik kan komen, mits het in het weekend gepland wordt.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: februari 14, 2013, 03:38:19 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 07 februari 2013 om 11:56:
[...]

Nou, ik weet dat het voor een van mijn vrienden, die hier ook op het forum zit, ook een regelrechte ramp is dat dit forum verdwijnt, vanwege zijn/haar (ik noem geen naam, zelfs geen geslacht) geïsoleerde bestaan. Het forum gaf daarin nog enige lucht.

Dat is al iets waar door het bestuur al helemaal geen rekening mee wordt gehouden. Daar hebben ze echt geen benul van. Voor hen is het maar een forumpje. Maar voor sommige anderen hier is het, bij wijze van spreken, een eerste levensbehoefte. Zij komen echt in problemen als het verdwijnt.
Toch heb ik het gevoel dat het probleem dan elders ligt voor die persoon en niet bij het opheffen van forum. Het forum was dan een pleister op de wond, maar de oorzaak van de verwonding ligt toch duidelijk ergens anders.

wimnusselder

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2013, 04:31:36 pm »
Hoi learsi,

quote:

learsi schreef op 14 februari 2013 om 15:38:
Het forum was dan een pleister op de wond

Pleisters kunnen nodig zijn om genezing te bespoedigen, ongeacht de oorzaak.
Zeker als forumdiscussie gecombineerd wordt met persoonlijke berichten via het forum (zodat je je e-mail adres niet 'bloot' hoeft te geven; hier helaas niet geactiveerd), met e-mail, met telefonisch contact, met ontmoetingen in levende lijve etc..
"Einde of nieuw begin?" (titel van een boek met een pleidooi voor actieve oecumene uit 1974 van Feitse Boerwinkel).

Met v&Vriendengroet,

Wim

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2013, 04:53:09 pm »

quote:

learsi schreef op 14 februari 2013 om 15:38:
[...]
Toch heb ik het gevoel dat het probleem dan elders ligt voor die persoon en niet bij het opheffen van forum. Het forum was dan een pleister op de wond, maar de oorzaak van de verwonding ligt toch duidelijk ergens anders.
Ja, dat klopt natuurlijk helemaal. Maar aan dat probleem is niet zo veel te doen, helaas.
Tato na vicikitsate

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 14, 2013, 05:34:35 pm »
Zoals ik in het nostalgie-topic al aangaf: door dit forum hebben we een aantal van onze vrienden gekregen.
Verder zou ik veel meer met m'n man (Nunc) hebben moeten discussiëren: nu had hij genoeg aan de discussies met allerhande JG's en gnostici e.d. om zijn eigen visie te ontwikkelen en te boekstaven.
En ik heb het ook leerzaam gevonden om inhoudelijk met mensen van allerlei achtergronden te discussiëren. Ik hoopte altijd maar dat mijn posts anderen verder hielpen.

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 24, 2013, 09:03:29 pm »
Een paar jaar geleden, op een moment dat ik overhoop lag met een bepaald aspect van het bijbellezen, bleek dit forum te bestaan. Dat was voor mij als een soort cadeau. Een geestelijke wandeltuin, betaald en onderhouden door de GKV, waar ik met mijn vraag welkom was en werd opgevangen door een denktank van medeforummers.  

Ik kan alleen maar dankbaar zijn, richting jullie als medeforummers en richting de mensen achter het forum.
maar misschien zit ik er wel naast

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 26, 2013, 02:00:05 pm »
Lieve mensen, ik zal jullie verschrikkelijk missen.

Voor mij heeft het forum een helende werking gehad. Niet een pleister maar een geneesmiddeltje.  Ik zal daar niet verder over uitweiden, want dan wordt het zo saai en langdradig. Maar ik heb in elk geval het geloof in het goede in de kerkelijk meelevende mens hier op dit forum herwonnen.  En dat komt echt door de diegaande inhoud van de gesprekken hier (ik heb veel gelezen waar ik niet in heb geschreven, bijvoorbeeld in GL, maar ik heb die informatie wel met dankbaarheid opgeslurpt), het delen van informatie dat mensen zonder te veel terughoudendheid hebben gedaan, en vooral de warmte en de oprechtheid van de meeste mensen en de openheid die er op het forum werd geboden en de fijne en integere manier van moderatie.

Ik voel me nu zelf ook een beetje gereformeerd. Ik heb me hier thuisgevoeld. Waarvoor aan allen heel veel dank http://www.forumsmilies.nl/Liefde/remybussi.gif

Callista, Elle, Mandarijn, Vrolijke, Learsi, Adinomis, Ignatius, Gaitema, Small Brother, Zolderworm, Hendrik-NG, Riemer, Trajecto, Nicodemis, Ozombi, Wim Nusselder en alle anderen die ik niet heb genoemd: ik dank jullie uit de grond van mijn hart en misschien (hopelijk) tot elders ziens.  http://www.forumsmilies.nl/Liefde/1130959991.gif
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 26, 2013, 02:00:44 pm »
P.S.: ik ben nog niet weg, maar dan heb ik dit maar alvast gezegd, voor het geval het forum plots is verdwenen.
....easy does it....

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 26, 2013, 02:08:55 pm »

quote:

Droppy schreef op 26 februari 2013 om 14:00:
P.S.: ik ben nog niet weg, maar dan heb ik dit maar alvast gezegd, voor het geval het forum plots is verdwenen.

mooi geschreven Droppy.
dank je.

en ik sluit me hierbij aan.
ik heb ook van jouw  [jouw met een w.. :+  hoe gemeen..]  wijze reacties genoten en er veel van geleerd.
bovendien stak dit forum met kop en schouders uit boven alle andere fora die ik ken op christelijk gebied...

qua leden en qua moderatie.
ga nu ook sentimenteel worden..

http://www.hervormdekapel.nl/system/files/zon_en_liefde_1.jpg
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2013, 02:12:42 pm door callista »

pjotr

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: februari 26, 2013, 02:18:28 pm »

quote:

callista schreef op 26 februari 2013 om 14:08:
[...]

mooi geschreven Droppy.
dank je.

en ik sluit me hierbij aan.
ik heb ook van jouw  [jouw met een w.. :+  hoe gemeen..]  wijze reacties genoten en er veel van geleerd.
bovendien stak dit forum met kop en schouders uit boven alle andere fora die ik ken op christelijk gebied...

qua leden en qua moderatie.
ga nu ook sentimenteel worden..

[afbeelding]
Daar sluit ik me ook bij aan. In het bijzonder ook dank aan Wim voor zijn moeite om oplossingen te vinden voor de sluiting en Ellen, bedankt dat je mijn vertrouwen in het modereren weer enigszins hebt kunnen herstellen in de afgelopen weken.

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: februari 26, 2013, 02:35:21 pm »
http://www.animaatjes.nl/plaatjes/c/computers/29.gif
Ja, ik sluit me er ook bij aan.
Ik bedank iedereen vast!
Het forum loopt nog en ik forum ook door, maar dan heb ik het in ieder geval al gezegd! :)