Auteur Topic: Wie zijn de Palestijnen?  (gelezen 23410 keer)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #200 Gepost op: januari 26, 2013, 12:20:01 pm »

quote:

gaitema schreef op 25 januari 2013 om 18:59:
Daarom zeg ik je als tip: bedenk met elkaar effectievere PR stunts. als het er om te doen is dat mensen op internet dit thema treffen: begin dan een site!

Er zijn al websites van de werkgroep daarover, maar even goed bedankt. ;)

quote:

Natuurlijk kan ik je gewoon negeren, maar als straks iedereen dat doet: heb je dan je doel berijkt?

Zoals aangegeven, start dan topics, die jij wel interessant vind gaitema. Daarvoor is dit forum immers bedoeld. Maar met Israël is het in de christelijke kerk niet anders dan in de aardse wereld. De onderwerpen over Israël-"palestijnen" leveren de meeste reacties op.
Of het onderwerp hier genegeerd zal gaan worden is mij echt om het even gaitema. Ik heb daarmee totaal geen problemen.

quote:

Je vroeg je eens af of het nut had dat je zo veel deel nam aan dit forum: op dat moment had ik er wel wat aan.
Nu we weken verder zijn begint het zo ongeveer iedereen hier de strot uit te hangen. Misschien is er dan iets mis met jullie PR.

Zo officieel is het allemaal niet gaitema, we stellen ons geen doelen, we bedenken geen strategieën, dat is allemaal vertrouwen op aardse zaken. Wij laten slechts het Woord van G-d spreken op vele christelijke forums. De Heer zal indien Hij het wil bij wie Hij dat wil de rest doen. Niet ik zelf ben in staat om iemand iets te verduidelijken, dan kan alleen de Heer Zelf. Ik kan slechts op de verzen wijzen, het is aan de Heer Zelf of Hij anderen daarvoor (al) de ogen opent of niet, waarbij de mate van vertrouwen en geloof in G-d en Zijn Woord wel zullen meespelen.

Zoals G-d opzettelijk een verblinding heeft gelegd op het volk Israël ten aanzien van het evangelie, zo heeft Hij misschien ook wel vele christenen onder ons verblind inzake de positie van Israël.  

Uiteindelijk zegt de Schrift dat de Joden Zich aan de Steen Jezus zullen stoten en dat de andere volken zich zullen vertillen en verwonden aan de steen Israël.

Zoals G-d Zijn Zegen tijdelijk geeft teruggetrokken uit Israël vanwege hun ongehoorzaamheid, zo is het nagenoeg nog onmogelijk om te ontkennen dat G-d Zijn Zegen ook heeft teruggetrokken uit onze (traditionele) kerkgenootschappen, vanwege onze kerkelijke ongehoorzaamheid. ;(
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2013, 12:20:50 pm door learsi »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #201 Gepost op: januari 26, 2013, 12:47:08 pm »
Helder.
Andere gespreksonderwerpen worden er momenteel even wat minder gevoerd.
Daar is het wachten misschien ook wel op.
Een nieuwe start is een nieuw begin

St. Ignatius

  • Berichten: 1753
  • Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #202 Gepost op: januari 26, 2013, 03:35:04 pm »

quote:

learsi schreef op 25 januari 2013 om 12:32:
[...]


Je vraagt nu aan mij of je meer geloof moet hechten aan de rabijnen of de paus?


Ik quotte een bericht van jou... nergens heb ik de paus aangehaald.
Dus de vraag was: moet ik meer geloof hechten aan jouw gequote tekst of aan de rabbijn die expert is op het gebied van betrekkingen met het Vaticaan?
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #203 Gepost op: januari 27, 2013, 12:42:52 pm »

quote:

St. Ignatius schreef op 25 januari 2013 om 12:10:

Oh, nu was ik laatst op een lezing van rabbijn  David Rosen, de adviseur van de Opperrabbijn van Israel en interreligieus adviseur van het Israelische Ministerie van Buitenlandse zaken, en die dacht er heel anders over. Wie zal ik nu eerder geloven? Hmm....  :O


Zoek gewoon even op Google naar de combinatie van vaticaan antisemiet/antisemitisme, keuzes genoeg:

voobeeld 1

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #204 Gepost op: januari 27, 2013, 01:00:05 pm »
Dat bleek een blunder te zijn. Eén van wel meer onhandige acties die de paus ondernam. Hij had de gevoeldigheid van dat punt over het hoofd gezien, en is zelf wel een erkenner van de Holocaust.
De paus had destijds ook een uitspraak gedaan over de Islam, wat heel het midden-oosten in rep en roer bracht.
Een nieuwe start is een nieuw begin

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #205 Gepost op: januari 27, 2013, 01:16:29 pm »

quote:

gaitema schreef op 27 januari 2013 om 13:00:
Dat bleek een blunder te zijn. Eén van wel meer onhandige acties die de paus ondernam. Hij had de gevoeldigheid van dat punt over het hoofd gezien, en is zelf wel een erkenner van de Holocaust.
De paus had destijds ook een uitspraak gedaan over de Islam, wat heel het midden-oosten in rep en roer bracht.
De paus maakt inderdaad wel meer blunders, maar het zit er in de RK echt diep in. Zoek op de woorden antisemitisme en katholieke kerk en je vind nog meer artikelen, waaronder:
voorbeeld 1
en
voorveeld 2

Maar goed, het is niet de bedoeling van mij om de RK zwart te maken, maar bewijzen aan te tonen dat de RK leiding een antisemitisch bolwerk is. Waarbij ik wel degelijk onderscheid maak tussen de RK kerkleiding en de gewone RK gelovige van de straat.

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #206 Gepost op: februari 11, 2013, 01:01:48 am »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 15:24:
[...]

Uiteraard zal iemand als van Agt of Anja of Gretta NOOIT toegeven antisemitisch te zijn. Maar feit blijft dat ze tegen G'd Zijn wil in gaan. G-d wil niet dat Zijn Beloofde land Israël wordt verdeeld.

Joel 3
1 Want zie, in die dagen en in die tijd,
als Ik een omkeer zal brengen in de gevangenschap van Juda en Jeruzalem,
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,
dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.

--> G'd zal een rechtszak voeren met allen die Israël tegen Zijn Wil wilden verdelen !
3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.

--> Omwille van de olie zal de wereld voor het niet bestaande volk "palestijnen" kiezen waarvan G-d zegt dat het bastaarden zijn die Hij Zelf zal uitroeien !
Zacharia 9
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Kiezen we als christen nu voor G-d en Zijn volk Israël of voor satan en zijn "oalestijnse" handlangers?
Door deze dwaling denk ik dat G-d Zijn Zegen uit onze (met name) traditionele kerken) heeft getrokken met het gevolg dat het aan het instorten is, as we speak..

Want wat de Heer zegent gaat het goed ! De Schrift laat ons ook dat zien.
Nu, de Europese kerken storten bij bosjes in momenteel, dus als kerk doen we iets gruwelijk fout waardoor onze kerk niet meer gezegend wordt.
Het trieste is dat we het als christen doorgaans wel zien bij de Joden en hen erop willen veroordelen. Niet ziend dat ons als (traditionele) christelijke kerk hetzelfde overkomt. ;(


Juist.
Amen.

Israël behoort de Israëlieten toe, in zijn geheel. En de wereld zal vanzelf tot die ontdekking komen. Hoef je niet voor te knokken, God zal de wereld laten zien dat zijn evangelie het enige ware is en zijn Bijbel juist is.

Overigens willen "goede" "palestijnen" helemaal niet leven onder 'palestijns' gezag maar leven veel liever onder Joods bestuur.  Dit kunnen ze  niet overal hardop uitspreken, want dan kost het hun de kop.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2013, 01:38:42 am door Droppy »
....easy does it....

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #207 Gepost op: februari 11, 2013, 01:02:20 am »
never mind.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2013, 01:28:01 am door Droppy »
....easy does it....

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #208 Gepost op: februari 11, 2013, 09:50:49 am »

quote:

Droppy schreef op 11 februari 2013 om 01:01:

Israël behoort de Israëlieten toe, in zijn geheel. En de wereld zal vanzelf tot die ontdekking komen. Hoef je niet voor te knokken, God zal de wereld laten zien dat zijn evangelie het enige ware is en zijn Bijbel juist is.
Mee eens. Maar wel belangrijk dat we niet aan de kant van de "wereld" staan maar dat we Israël zegenen. Zelfs Bileam moest - tegen zijn wil - Israël zegenen.

quote:

Overigens willen "goede" "palestijnen" helemaal niet leven onder 'palestijns' gezag maar leven veel liever onder Joods bestuur.  Dit kunnen ze  niet overal hardop uitspreken, want dan kost het hun de kop.
Waar!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #209 Gepost op: februari 11, 2013, 10:57:39 am »

quote:

Droppy schreef op 11 februari 2013 om 01:01:
[...]


Juist.
Amen.

Israël behoort de Israëlieten toe, in zijn geheel. En de wereld zal vanzelf tot die ontdekking komen. Hoef je niet voor te knokken, God zal de wereld laten zien dat zijn evangelie het enige ware is en zijn Bijbel juist is.

Overigens willen "goede" "palestijnen" helemaal niet leven onder 'palestijns' gezag maar leven veel liever onder Joods bestuur.  Dit kunnen ze  niet overal hardop uitspreken, want dan kost het hun de kop.

 _O_
We moeten als christen wel laten zien dat we aan de zijde van g-d en dus Israël staan en niet zoals sommige broeders (hier) doen, tegen G-d Zijn Plan en volk ingaan.

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #210 Gepost op: februari 11, 2013, 02:01:46 pm »

quote:

learsi schreef op 11 februari 2013 om 10:57:
[...]

 _O_
We moeten als christen wel laten zien dat we aan de zijde van g-d en dus Israël staan en niet zoals sommige broeders (hier) doen, tegen G-d Zijn Plan en volk ingaan.


Amen! Je hebt gelijk!  d:)b

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is wees zuinig op jezelf en spaarzaam met je energie. Mensen proberen vaak -meestal onbewust- andermans lichtkracht te vernietigen door hem uit te putten. Je hebt de waarheid, je spreekt hem uit. En als mensen die willen bestrijden, blijf dan alsjeblieft niet eindeloos doordiscussiëren.   Mensen die blijven vragen om argumentatie, terwijl je die al zéér ruim hebt gegeven en die bovendien bekend is door Zijn Woord dat in de Bijbel te vinden is  (waarin men beweert te geloven....), die zijn niet uit op een antwoord maar op uitputting, ook al beseffen ze dat misschien niet.

Ze komen er wel achter. Dan maar op een minder leuke manier.

Jij bent een Kind van God.    ;)
....easy does it....

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #211 Gepost op: februari 11, 2013, 02:42:44 pm »

quote:

Droppy schreef op 11 februari 2013 om 14:01:
[...]


Amen! Je hebt gelijk!  d:)b

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is wees zuinig op jezelf en spaarzaam met je energie. Mensen proberen vaak -meestal onbewust- andermans lichtkracht te vernietigen door hem uit te putten. Je hebt de waarheid, je spreekt hem uit. En als mensen die willen bestrijden, blijf dan alsjeblieft niet eindeloos doordiscussiëren.   Mensen die blijven vragen om argumentatie, terwijl je die al zéér ruim hebt gegeven en die bovendien bekend is door Zijn Woord dat in de Bijbel te vinden is  (waarin men beweert te geloven....), die zijn niet uit op een antwoord maar op uitputting, ook al beseffen ze dat misschien niet.

Ze komen er wel achter. Dan maar op een minder leuke manier.

Jij bent een Kind van God.    ;)
Dank je wel voor deze bemoedigende woorden, je geeft hiermee een antwoord op iets uit mijn gebed van de laatste weken. O-)

nicodemus

  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #212 Gepost op: februari 11, 2013, 06:16:42 pm »
Zo Droppy,

Is de Heiland al nedergedaald op aarde?

Want je schreef:

quote:

Je hebt de waarheid, je spreekt hem uit
ten aanzien van Iearsi.

Wat zegt de Bijbel over 'de waarheid hebben':

quote:

Jesaia 43: 11. " Ik, Ik ben de Heer, en buiten mij is er geen Verlosser."
Hosea 13: 4. "Maar Ik ben de Heer, Uw God, ....een God nevens Mij kent gij niet en een Verlosser buiten Mij is er niet."
Johannes 14: 6. "...Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij."
Ik snap dan ook niet dat Iearsi zo eerlijk is, om aan te geven dat hij nooit de 'waarheid' kan zeggen, en, derhalve niet naar Bijbelse passages verwijst, die daar op wijzen en  waarin menselijke wijsheid geen maatstaf is voor geloof noch Openbaring!

Want mensen worden gered door 'Mijn Geest' leert Jezus, dus Droppy niet al té anthousiast reageren, maar eerst eens goed nadenken, als je denkt dat Yeshua in één of ander gedaante (al) op aarde zou zijn geland. Want de Here der Heerscharen komt niet in stilte, maar wél als een Dief in de nacht voor hen die "ziende blind en horende doof" zijn! Dat is ook van Jezus!

Ik ben de Deur niemand komt tot de vader, dan door Mij

Zelfs Jezus roemt niet in- of op Zichzelf, maar op de Vader in de Hemel!

Hier derhalve dan een bemoedigende tekst, waaruit de oprechtheid van Christus overduidelijk blijkt:

Johannes 14

quote:

1 Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op mij. 2 In het huis van mijn Vader zijn veel kamers; zou ik anders gezegd hebben dat ik een plaats voor jullie gereed zal maken? 3 Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug. Dan zal ik jullie met me meenemen, en dan zullen jullie zijn waar ik ben. 4 Jullie kennen de weg naar waar ik heen ga.’ 5 Toen zei Tomas: ‘Wij weten niet eens waar u naartoe gaat, Heer, hoe zouden we dan de weg daarheen kunnen weten?’ 6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. 7 Als jullie mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien.’ 8 Daarop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet.’ 9 Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.
 
15 Als je mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden. 16 Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. 18 Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug. 19 Nog een korte tijd en de wereld zal mij niet meer zien, maar jullie zullen mij wel zien, want ik leef en ook jullie zullen leven. 20 Dan zul je begrijpen dat ik in mijn Vader ben, dat jullie in mij zijn en dat ik in jullie ben. 21 Wie mijn geboden kent en zich eraan houdt, heeft mij lief. Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken.’ 22 Toen vroeg Judas (niet Judas Iskariot) aan Jezus: ‘Waarom zult u zich wel aan ons, maar niet aan de wereld bekendmaken, Heer?’ 23 Jezus antwoordde: ‘Wanneer iemand mij liefheeft zal hij zich houden aan wat ik zeg, mijn Vader zal hem liefhebben en mijn Vader en ik zullen bij hem komen en bij hem wonen. 24 Maar wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan wat ik zeg, en wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader door wie ik gezonden ben. 25 Dit alles zeg ik tegen jullie nu ik nog bij jullie ben. 26 Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.
 
27 Ik laat jullie vrede na; mijn vrede geef ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet. 28 Jullie hebben toch gehoord dat ik zei dat ik wegga en bij jullie terug zal komen? Als je me liefhad zou je blij zijn dat ik naar mijn Vader ga, want de Vader is meer dan ik. 29 Ik vertel jullie dit nu, voordat het gebeurt, zodat jullie het geloven wanneer het zover is. 30 Ik kan niet lang meer met jullie spreken, want de heerser van deze wereld is al onderweg. Hij heeft geen macht over mij, 31 maar zo zal de wereld weten dat ik de Vader liefheb en doe wat de Vader me heeft opgedragen. Kom, laten we hier weggaan.’
Hartelijke groet
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2013, 06:25:32 pm door nicodemus »

learsi

  • Berichten: 2002
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #213 Gepost op: februari 11, 2013, 06:40:20 pm »
@ Nicodemus,
Je ZDA-sekte leugens zullen weinig invloed hebben hier....

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Wie zijn de Palestijnen?
« Reactie #214 Gepost op: februari 11, 2013, 07:05:44 pm »

quote:

nicodemus schreef op 11 februari 2013 om 18:16:
Zo Droppy,

Is de Heiland al nedergedaald op aarde?


Inderdaad. Heb je Hem gemist dan?

Nu even zonder gekheid:  Wat betreft de rest van je verhaaltje nico, smijt toch niet met teksten waar je de inhoud niet van kunt begrijpen.  Zet lekker je bijbeltje in de kast en trek hem daar voorlopig niet meer uit. Stop met je gepreek, want het is je eigen onzekerheid in je hart die je op zo'n giftige manier doet strijden.  Ik heb een aantal bijdragen van je gelezen en daar lusten de honden geen brood van.

Leg je kleed toch af, stop met je gepreek, ga lekker met je handen werken, mat jezelf lekker af op een eenvoudige nuttige manier. Mondje dicht, bijbeltje dicht, zwijg gewoon eens een poosje en ga lekker op je knietjes in de tuin werken.  

Maar trek je van mij niks aan nico. Ik adviseer het je maar.  Je kunt jezelf in elk geval de nodige energie sparen waar het mij betreft, want ik ga niet met je in gesprek in de geestesgesteldheid waarvan je blijk geeft in een aantal van je bijdragen die ik las.  

Wat dat betreft houdt learsi je een spiegel voor.  ;)
....easy does it....