Auteur Topic: Hoi iedereen.  (gelezen 9410 keer)

mandarijn

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #15 Gepost op: februari 13, 2013, 08:43:23 pm »
Dank je Fotogravinnetje.

Heb ook al een e-mail gestuurd naar iemand  die een alfa cursus geeft in Cap aan de ijssel.

Maar bewaar wel je site.

Adinomis

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #16 Gepost op: februari 13, 2013, 09:55:32 pm »
Nou Mandarijn er zijn al heel wat reacties. Mooi dat je weet dat Jezus onze zonden op zich heeft genomen en dat je bij Hem veilig bent. God wil een schuilplaats voor je zijn waar je je niet meer bang en alleen hoeft te voelen.

Small Brother gaf al een link van de bijbel op internet. Dus daar kun je ook al lezen.
Heb je ook andere christenen ontmoet met wie je erover kunt praten? Gewoon, bij een kopje koffie? Met wie je samen kunt bidden? Als dat niet zo is dan lijkt me het voorstel van Gaitema (Gerwin) geschikt voor je.

Dit forum gaat eind deze maand sluiten. Dan raak je dit contact ook kwijt. Als je op een naam van een forummer klikt kun je op z'n profiel komen en als je daar een e-mailadres ziet staan, kun je mailen.

Dit staat in de bijbel:
Fil.1:6 Van één ding ben ik zeker: hij die dit goede werk door u begonnen is, zal het ook tot een goed einde brengen op de dag van Christus Jezus.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

wimnusselder

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2013, 10:10:27 pm »
Hoi mandarijn,

quote:

mandarijn schreef op 13 februari 2013 om 18:50:
omdat ik niet langer meer bang en alleen wil zijn.

Ja, een relatie aangaan met Christus helpt.
Een relatie met mede-mensen ook.
Dat valt te combineren door deel uit te gaan maken van een geloofsgemeenschap.
Hoe waardevol een forum en een groep mensen die elkaar daar treft ook kunnen zijn, een warme lokale groep mede-christenen die je (ook) in levende lijve kunt ontmoeten ligt misschien meer voor de hand.
Het je daar al naar gezocht of heb je daar mogelijk al contact mee?

Met v&Vriendengroet,

Wim

mandarijn

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2013, 10:46:37 pm »
Ik heb een 2 uur durend gesprek via de telefoon gehad eergisteren met iemand en ik heb me aangemeld voor een alfa cursus.
Verder heb ik inderdaad heel erg de behoefte aan mede christenen om mee te praten.
Maar op het moment is alles best wel veel info voor mij en begin ik te merken dat mijn lichaam daar krampachtig op reageerd,
Komt ook deels door mijn ongeduld,ik wil te veel,te snel enz.
Terwijl ik weet dat ik eerst moet gaan puin ruimen en het ruimen is pas begonnen.
Dus kan ik mijn borst alvast nat maken omdat ik weet dat er zo veel nog niet verwerkt is.
Ik heb mijn leven lang alle dingen die me kwetsten en verdriet deden weg gestopt in ene diepe lade.
Nu kom ik ze toch 1 voor 1 tegen en om daar goed en eerlijk mee om te gaan is niet de makkelijkste weg.

De grondslag is er ook al moet ik nog vaker door het stof gaan

daar ontkom ik niet aan anders zou ik weer weg lopen voor mezelf en zou het niet eerlijk zijn tegen over Jezus die zoveel voor ons over heeft en dus ook voor mij.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #19 Gepost op: februari 13, 2013, 11:34:05 pm »
Hoi Mandarijn,

Zelf schrijf ik hier nog maar pas mee, maar ik wil wel even zeggen: welkom.

Wat betreft je vraag over bijbelmateriaal:

Materiaal waar ik zelf iets aan heb gehad toen ik serieus begon met bijbelkennis opdoen maar geestelijk me in een situatie bevond waarin ik niet goed kon lezen,   dat waren in de eerste tijd vooral films en lezingen op dvd:

1) De films over de bijbel van: http://www.izb-ark.nl/pro...mpleet-box-ncrv:V3660.htm

2) Het materiaal op dvd (lezingen) van Frank Ouweneel: http://www.frankouweneel.nl/dvd.html

3) De dvd's "eindtijd & profetie" van Jan van Barneveld. Die kon je vroeger kopen via Family7, ik weet niet of dat nu nog zo is.

Boeken zal ik maar niet noemen, want zo te lezen ben je op dit moment soms al een beetje overvoerd door info. De films over de bijbel;  en de dvd's van Ouweneel en het overige genoemde materiaal heb ik toen ik ben "omgevallen" ervaren als balsem voor de ziel in tijden dat ik niet lezen kon en ze zijn toch zeer informatief.  

En ik weet niet of je family7 op je tv kunt ontvangen, maar voor 3 euro per maand kun je ook een internetabonnement op die zender krijgen: http://www.family7.nl/

Sterkte en welkom op dit forum voor nu (want we weten niet of dit forum nog lang zal worden voortgezet zoals je hebt kunnen lezen).

Liefs,
Droppy
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 11:46:44 pm door Droppy »
....easy does it....

mandarijn

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #20 Gepost op: februari 14, 2013, 10:02:18 am »
Ik heb net het scheppings verhaal gelezen van hoe God de aarde heeft gemaakt,Genesis.
Maar er staat duidelijk ata hij de mensen alle vrucht en zaad dragende bomen en planten gaf als ons voedsel.
Dus eigenlijk houd dat toch in dat we geen dierlijk voedsel tot ons mogen nemen of zie ik dat verkeerd?

Ik zie het al(9ste bladzij van Genesis),sorry,ben weer es te vroeg met mijn vragen(weer die ongeduld toch,en ook een beetje een verlies van vertrouwen in God moet ik toegeven)
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 10:25:56 am door mandarijn »

HarryK

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2013, 10:38:21 am »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 10:02:
Ik heb net het scheppings verhaal gelezen van hoe God de aarde heeft gemaakt,Genesis.
Maar er staat duidelijk ata hij de mensen alle vrucht en zaad dragende bomen en planten gaf als ons voedsel.
Dus eigenlijk houd dat toch in dat we geen dierlijk voedsel tot ons mogen nemen of zie ik dat verkeerd?

Ik zie het al(9ste bladzij van Genesis),sorry,ben weer es te vroeg met mijn vragen(weer die ongeduld toch,en ook een beetje een verlies van vertrouwen in God moet ik toegeven)

Ja, zo is het inderdaad begonnen.

Maar later, nadat de zondvloed heeft plaatsgevonden, en Noach en zijn familie zijn gered, staat er dat ze "alles wat leeft en beweegt" mogen eten (Genesis 9:3).

En nog weer later, toen Israël een paar honderd jaar als slaaf in Egypte heeft geleefd, en door God is bevrijd (dit kun je lezen in het begin van het 2e bijbelboek Exodus), krijgen ze de wetten en regels van het verbond dat God met hen sloot (hiervan zie je heel veel in het 3e t/m het 5e bijbelboek: Leviticus, Numeri en Deuteronomium). En daarin wordt weer van heel veel dieren aangegeven dat ze niet mogen worden gegeten. Zie bijv. Leviticus 11.

In het Nieuwe Testament, in de tijd na het leven, het sterven, de opstanding uit de dood en de hemelvaart van Jezus, staan er weer teksten in de bijbel die er op wijzen dat weer alles mag worden gegeten.

Zo even kort door de bijbel.
Maar inderdaad ken ik veel gelovigen die op basis van deze teksten ertoe besluiten om vegetariër te worden.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2013, 10:53:43 am »
Een van de redenen dat ik je die bijbelcursus aanraad, is dat je dan de grote lijnen in de bijbel leert kennen, met achtergrondinformatie over de culturen uit die tijd en in die omgeving. Je gaat met die cursus in vrij grote stappen de hele bijbel door en ze laten je ook de verbindingen zien tussen het oude en het nieuwe testament.
Ik heb zelf ook de alpha-cursus gedaan, maar daar miste ik eerlijk gezegd dat fundamentele van bijbelstudie: wat staat er in de bijbel, wat heeft het met de grote lijn, met de Hoofdpersoon (Jezus Christus) te maken, wat kan ik daarvan leren?
Als je doorleest, ga je lezen over de besnijdenis. Dan ga jij je natuurlijk afvragen: waarom worden christelijke kinderen dan niet meer besneden? En verderop de offerdienst: waarom brengen christenen die offers niet meer?
Juist dat 'waarom' bespreekt de bijbelcursus ook. Vanuit het gegeven dat de bijbel 1 geheel is. Wel met een verschil sinds het Nieuwe Testament, maar in feite is het nog steeds hetzelfde verbond. Bij Alpha hebben ze de neiging een veel sterkere scheiding te maken tussen het oude en het nieuwe verbond, het oude en het nieuwe testament
computerfout: een vreemde een in de byte

wimnusselder

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #23 Gepost op: februari 14, 2013, 11:05:00 am »
Hoi mandarijn,

Hier een voorbeeld van dat 'in grote stappen door de Bijbel gaan' en van 'verbindingen tussen Oude en Nieuwe Testament':
In Handelingen, een van de laatste bijbelboeken, wordt verteld over de uitstorting van de Heilige Geest over iedereen die zich daarvoor openstelt.
Dat werd al aangekondigd in zowel het Oude Testament (Joël 2:28-29) als in het Nieuwe Testament (Johannes 14:16-17).
De Heilige Geest gaat ook nu nog, na de tijd die in de Bijbel beschreven staat, door met ons aanwijzingen geven.
Als Quakers hebben we het dan over 'de ingevingen van liefde en waarheid in ons hart die we mogen opvatten als God's Licht (zie Johannes 1:1-9) dat ons zowel onze duisternis toont als het pad dat we hebben te gaan'.
Die 'voortschrijdende openbaring' heeft ons onder andere de afschaffing van de slavernij opgeleverd, waar de Bijbel nog geen bezwaar tegen maakt (althans niet in het algemeen, alleen voor Israëlieten, in het Oude Testament).
Ik ervaar mijn vegetariërschap als in die zin 'geleid door het Licht', maar ga er van uit dat dat Licht niet noodzakelijk ieder mens hetzelfde pad wijst.

Met v&Vriendengroet,

Wim

mandarijn

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #24 Gepost op: februari 14, 2013, 11:38:49 am »
Okee.

Ik ben nu de bijbel vertaling aan het lezen van het begin af aan.
Die @Small brother gegeven heeft en das redelijk duidelijk te begrijpen taal voor mij.

@Fotogravinnetje,ik snap wat je bedoelt en zal dat ook ter harte nemen.

Ik denk dat ik weet waarom we nu geen dieren offers mee hoeven te doen,omdat Jezus al de zonden van ons heeft overgenomen van het verleden,heden en toekomst en er voor is gestorven aan het kruis.
Het is de boetedoening die we doen die het offer is, en het licht dat we er voor   terug krijgen( zo zie ik het tenminste)

Waar ik wel heel erg tegen aan loop momenteel,maar wat vandaag al een stuk beter is, dat er zo een kakafonie in mijn hersenen is.
Alllerlei gedachten en stemmen die ik maar moeilijk onder controle kan brengen.
En hoe meer ik probeer dat te doen hoe gefrustreerder ik raak, tegen het gek worden aan soms.

Terwijl juist de hoofdzonden die het ergste zijn beter onder controle te houden zijn dan de zonden die je gedachten maken.
En die zouden ons eigenlijk makkelijker te veregeven worden dan een hoofdzonde te plegen.

Raar is dat eigenlijk.

Vandaag gaat het beter met me en kan ik ook mijn ademhaling wat beter beheersen.
Want zodra ik te gespannen word van dingen die ik zo snel niet begrijp of waar ik dan niet gelijk een antwoord op heb gaat mijn lichaam verkrampen en daar word je heel erg vermoeid van.

Ik zie het nu ook meer als groeien en geduld hebben samen met standvastigheid in het vertrouwen van het woord van Jezus.

K hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb laten over komen
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 11:40:11 am door mandarijn »

wimnusselder

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #25 Gepost op: februari 14, 2013, 12:49:50 pm »
Hoi mandarijn,

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 11:38:
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb laten over komen

Maak je geen zorgen.
We komen wel met vragen als we verduidelijking nodig hebben.
Leuk om je hier zo serieus mee bezig te zien!

Met v&Vriendengroet,

Wim

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #26 Gepost op: februari 14, 2013, 03:15:14 pm »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 11:38:

Waar ik wel heel erg tegen aan loop momenteel,maar wat vandaag al een stuk beter is, dat er zo een kakafonie in mijn hersenen is.
Alllerlei gedachten en stemmen die ik maar moeilijk onder controle kan brengen.
En hoe meer ik probeer dat te doen hoe gefrustreerder ik raak, tegen het gek worden aan soms.

Dag, ik weet niet hoe dat altijd zit. Of het je eigen gedachten zijn, maar wat ik wel weet is dat satan alles doet om christenen bij Jezus weg te houden. Niet om bang voor te zijn, aangezien er hele sterke engelen om ons heen zijn, maar toch.
Doordat je dit zegt lijkt het me voor jou heel leerzaam om Janine Lemans ook eens te mailen met je verhaal. Ze had zelf last van stemmen die haar op drongen dat ze zichzelf moest haten. Toen ze met een vriendin naar een dienst in een christelijke gemeente ging, werden de stemmen heel heftig. Daar moest ze toch niet naar toe gaan. Het was volgens haar een hele drukke cafe van stemmen in haar hoofd. Echter, toen de voorganger voor haar persoonlijk bad verdwenen die stemmen in één klap..

Ze is een spreekster uit Twente die pinksterkerk in Almelo bezoekt.
Je kan haar gerust mailen: janinelemans@hotmail.com

Haar verhaal:
http://www.youtube.com/watch?v=mQ4iHqrgB78
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 03:17:39 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #27 Gepost op: februari 14, 2013, 03:26:39 pm »
ps, ik ben tot en met maandag er niet.

Succes!
Een nieuwe start is een nieuw begin

mandarijn

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #28 Gepost op: februari 14, 2013, 03:32:55 pm »
Gellukkig zijn het niet andermans stemmen maar puur alleen mijn gedachten die worden omgevormd tot stemmen die dingen tegen me zeggen,eigenlijk een heel drukke discussie met iedere handeling die je maakt  en iedere  gedachte die in je op komt

callista

• Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #29 Gepost op: februari 14, 2013, 03:38:08 pm »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 15:32:
Gellukkig zijn het niet andermans stemmen maar puur alleen mijn gedachten die worden omgevormd tot stemmen die dingen tegen me zeggen,eigenlijk een heel drukke discussie met iedere handeling die je maakt  en iedere  gedachte die in je op komt

ah,je bedoelt dus eigenlijk meer een soort dwanggedachten?
b.v. als je de sokken aan de waslijn hangt moeten ze precies recht hangen en in de juiste volgorde.
of handelingen die ook gepaard moeten gaan met bepaalde rituelen?

of: nu moet in dit of dat doen, want anders gebeurt er dit of dat?
zoiets?
of zit ik er nu helemaal naast?

dat erbij halen van satan lijkt mij geen goede zaak - kan ook een dwanggedachte zijn - iets wat zich in je eigen hoofd afspeelt.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 03:40:44 pm door callista »