Auteur Topic: Hoi iedereen.  (gelezen 18335 keer)

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Gepost op: februari 13, 2013, 06:50:35 pm »
Hoi iedereen.

Ben nieuw op dit forum.

Ik heet eigenlijk Ulrike Kratzer een vrouw van 48 lentes jong.
Ik ben in mijn leven nog nooit echt gelovig geweest behalve dat ik wel altijd geloofde in het goede van de mens en een energie die alles omvattend is.
Dat in mijn ogen de god en schepper van alles zou zijn,een jing en jang.
Maar met de tijd merkte ik dat ik er geen bevrediging,antwoorden ed in kon vinden
Ook verdween het goede gevoel van welbehagen troost,opgeluchtheid naar een poosje en voelde ik me weer net zo angstig en bang en intens verdrietig als te voor ook worstelde ik vreselijk veel met mezelf en wist maar niet waar dat aan lag.
Totdat ik 3 dg gelden een filmpje op you tube heb gezien.
Van het meisje uit Equador,ene Angelica Z.
Weet de achternaam niet meer precies,maar wel dat ik 3 kwartier aandachtig met vol geloof naar haar heb zitten luisteren.
Zij vertelde dat ze de hel en hemel heeft gezien doordat ze 24 dood was.
Een heel powerful verhaal iig geval.
Ik weet niet wat me overkwam maar het was alsof de bliksem me trof.
Ik werd warm en koud tegelijk,de adem stokte me in de keel.
Ben toen verder gaan zoeken en heb een site gevonden waar ik heel veel aan heb gehad.
De new life mission,en een ander waar ik ff niet op kan komen.

Nu weet ik helemaal niets van de bijbel af enz.
Dus ga er zo snel als kan 1 kopen(ff geen geld)maar ben wel heel erg op zoek naar andere mensen en forums om gedachten goed te wisselen.

Vooral omdat ik tegen een heleboel dingen tegen aan loop die totaal nieuw voor me zijn en die ik nog niet snap.
Komt ook bij dta ik een nogal turbulent leven achter de rug heb en heel zwaar gezondigd heb.

Heb ook medicatie die ik moet blijfen slikken mijn leven lang.

Ook ben ik 15 jr. verslaafd geweest aan d e drugs.
Nu al meer dan 10jr intes meer aangeraakt ,zelfs geen drank,
Alleen rook iik nog,ben wel al flink geminderd.
Heb ook nog andere dingen die spelen maar die wil ik nu nog ff niet hier bespreken en open baar maken.
Hoewel ik een erg open minded mens ben.
Maar wil mezelf ook niet langer meer verstoppen en liegen.

Ik hoop hier een leuk contact te hebben met andere mensen en ook zou ik het fijn vinden als ik jullie van alles en nog war zou mogen vragen in betrekking met het geloof en alles wat daar mee te k]maken eheft.
Want loop nogal tegen heel wat dingen op.

Weet wel dat het een weg is van vallen en opstaan,rotzooi opruimen en groeien en geduld hebben(das niet mijn sterkste kant namelijk,geduld)

Ik weet dat God Jezus op aarde heeft gestuurd die door Johannes de doprer werd gedoopt en zo de zonde van ons overnam en de tol er voor betaalde aan het kruis met zijn bloed en hij naar 3 dg hereez naar de Here God.

Dat is het belangrijkste in mijn leven waar ik me absoluut aan wil vast houden,omdat ik niet langer meer bang en alleen wil zijn.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 06:58:44 pm door mandarijn »

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2013, 07:01:07 pm »
Denk dat ik het fout gedaan heb.
Want op de foorstel forum heb ik wel mezelf voorgesteld en een heel verhaal neergezet maar zie het niet.
Ben nl niet zo goed met computers.
Ben bang dat ik mezelf heb voorgsteld achter iemand anders zijn laaste reactie.

Zou iemand mijn verhaal hier  kunnen plaatsen aub.
bvd.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 07:02:48 pm door mandarijn »

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2013, 07:11:44 pm »
Hey mandarijn, welkom!

Heftig verhaal! Het zou zo uit de bijbel kunnen komen. O-)
Toen Jezus Christus op aarde rondliep, ~2000 jaar geleden, zocht hij juist mensen op die een heftig verhaal hadden. Hij at bij mensen thuis die bekend stonden als zondaars, oplichters, schorem. Toen Jezus daar een keer op aangesproken werd zei Hij: De farizeeën zagen dit en zeiden tegen de leerlingen van Jezus: ‘Waarom eet uw meester met oplichters en zondaars?’ 12 Jezus hoorde dit en gaf als antwoord: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieken wel. ... Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.’

quote:

Verhaal uit het bijbelboek Lucas, hoofdstuk 7

36 Een van de farizeeën (een theoloog) nodigde Jezus uit voor de maaltijd, en toen hij het huis van de farizeeër was binnengegaan, ging hij aan tafel aanliggen.
37 Een vrouw die in de stad bekendstond als zondares had gehoord dat hij bij de farizeeër thuis zou eten, en ze ging naar het huis met een albasten flesje met geurige olie. 38 Ze ging achter Jezus staan, aan het voeteneinde van het aanligbed; ze huilde en zijn voeten werden nat door haar tranen. Ze droogde ze met haar haar, kuste ze en wreef ze in met de olie. 39 Toen de farizeeër die hem had uitgenodigd dit zag, zei hij bij zichzelf: Als hij een profeet was, zou hij weten wie de vrouw is die hem aanraakt, dat ze een zondares is.
(...)
Jezus draaide hij zich om naar de vrouw en vroeg aan Simon: ‘Zie je deze vrouw? Ik ben in jouw huis te gast, en je hebt me geen water voor mijn voeten gegeven; maar zij heeft met haar tranen mijn voeten natgemaakt en ze met haar haar afgedroogd. 45 Je hebt me niet begroet met een kus; maar zij heeft, sinds ik hier binnenkwam, onophoudelijk mijn voeten gekust. 46 Je hebt mijn hoofd niet met olie ingewreven; maar zij heeft met geurige olie mijn voeten ingewreven. 47 Daarom zeg ik je: haar zonden zijn haar vergeven, al waren het er vele, want ze heeft veel liefde betoond; maar wie weinig wordt vergeven, betoont ook weinig liefde.’ 48 Toen zei hij tegen haar: ‘Uw zonden zijn u vergeven.’
49 Zijn tafelgenoten dachten bij zichzelf: Wie is hij, dat hij zelfs zonden vergeeft? 50 Hij zei tegen de vrouw: ‘Uw geloof heeft u gered; ga in vrede.’


Met andere woorden: wat je verleden ook is, bij Jezus ben je altijd welkom.
Barst dus vooral los met je vragen op dit forum!

(Enneuh... mocht je in de buurt van Amsterdam wonen, dan heb ik nog wel een bijbel voor je.)
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 07:15:46 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2013, 07:17:06 pm »

quote:

Denk dat ik het fout gedaan heb.
Want op de foorstel forum heb ik wel mezelf voorgesteld en een heel verhaal neergezet maar zie het niet.
Ben nl niet zo goed met computers.
Ben bang dat ik mezelf heb voorgsteld achter iemand anders zijn laaste reactie.

Zou iemand mijn verhaal hier kunnen plaatsen aub.
bvd.
Rechtgezet.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 07:20:32 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2013, 07:18:30 pm »
Zal ik zeker doen,barst nl van de vragen.
Het is momenteel wel een kakafonie in mijn hoofd.
En het enen moment denk ik dat god me weer heeft verlaten en het andere moment voel ik hem en jezus zo intens.

Dan merk ik in kleine dingen dat ie er toch is als de nood aan de man is,maar het is overweldigend voor me dat wel.

Woon in Cap aan de ijssel,das vlak bij Rotterdam,beetje ver weg vrees.
Weet wel dat ik een makkelijk geschreven bijbel nodig heb dara ik ze anders niet begrijp,om mij een kinder bijbel,hahaha.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 07:20:28 pm door mandarijn »

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2013, 07:20:24 pm »

quote:

mandarijn schreef op 13 februari 2013 om 19:01:
Denk dat ik het fout gedaan heb.
Want op de foorstel forum heb ik wel mezelf voorgesteld en een heel verhaal neergezet maar zie het niet.
Ben nl niet zo goed met computers.
Ben bang dat ik mezelf heb voorgsteld achter iemand anders zijn laaste reactie.

Zou iemand mijn verhaal hier  kunnen plaatsen aub.
bvd.


Je verhaal is prima te lezen. Niks fout gedaan dus.
Er lopen hier lieden van velerlei pluimage op dit forum.
Dus je zult veel verschillende meningen tegen komen, en is onderscheidingsvermogen is gewenst! Zolang er maar niet met modder gegooid wordt, en men al te zeer overtuid is van eigen gelijk, is het een best geslaagde proeftuin van hoe verschillend denkenden met elkaar om kunnen gaan. Wens je dus een aangenaam forum-verblijf dat hopelijk langer duurt dan 1 maart, wanneer ze "ons" op willen doeken zoals het er nu voor staat.
Ahdoeb

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2013, 07:22:39 pm »

quote:

Dank je :-)

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2013, 07:37:54 pm »
Hoi Mandarijn, welkom!

Ik zie dat je tekst al op de goede plek is gezet.

In het geloof is het belangrijkste dat bepaalt hoe je gelooft, dat wat je diep van binnen voelt branden. Houd dat vast.  Niets anders. Ik hoop dat je God als je Verlosser leert kennen en waarderen. Sta jezelf bewust toe om het pure en bevrijdende van de liefde te laten wortelen in je hart. Dat is een open stellen voor God Zelf. Lees bijvoorbeeld de psalmen van David voor het gevoel, en het evangelie van Johannes voor de kennis. Er is een online film van het evangelie van Johannes; die is erg zuiver - qua tekst. Laat je niet imponeren of van de wijs brengen door zware discussies of sterke karakters. In termen van geloof zijn eigenwijzen en beterweters zwak. Eenvoud is sterkte. Het geloof is eenvoudig. Ingewikkeldheid is vaak een scherm of een gordijn. Maar niemand heeft gordijnen nodig in het geloof. Zoek het Licht en blijf daarin. Blijf daarin; je mag er rust in vinden en kracht uit putten.

http://www.biblija.net/biblija.cgi
http://www.psalmboek.nl/psalmen.php?psID=1
http://ebiblemovies.com/watch/gospel-of-john/online-free/
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 07:39:25 pm door small brother »

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2013, 07:41:44 pm »
Ben je Duitse? In dat geval heb ik nog wel een Duitse bijbelvertaling voor je die je van me mag hebben. Ik woon 1 dorp verderop, dus ik kom hem met alle plezier bij je afleveren.
computerfout: een vreemde een in de byte

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #9 Gepost op: februari 13, 2013, 07:45:03 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 13 februari 2013 om 19:41:
Ben je Duitse? In dat geval heb ik nog wel een Duitse bijbelvertaling voor je die je van me mag hebben. Ik woon 1 dorp verderop, dus ik kom hem met alle plezier bij je afleveren.
Dank je heel lief van je hoor,maar Duits is na 40jr nederland ook niet meer mijn sterkste kant  :)

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #10 Gepost op: februari 13, 2013, 07:58:04 pm »
Tsja, het was het beste dat ik op dit moment kan aanbieden. Ik heb nog geprobeerd om een wat makkelijker te lezen vertaling (groot nieuws vertaling) te regelen, maar dat is helaas niet gelukt
computerfout: een vreemde een in de byte

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #11 Gepost op: februari 13, 2013, 07:58:12 pm »

quote:

mandarijn schreef op 13 februari 2013 om 19:18:
Zal ik zeker doen,barst nl van de vragen.
Het is momenteel wel een kakafonie in mijn hoofd.
En het enen moment denk ik dat god me weer heeft verlaten en het andere moment voel ik hem en jezus zo intens.

Dan merk ik in kleine dingen dat ie er toch is als de nood aan de man is,maar het is overweldigend voor me dat wel.

Woon in Cap aan de ijssel,das vlak bij Rotterdam,beetje ver weg vrees.
Weet wel dat ik een makkelijk geschreven bijbel nodig heb dara ik ze anders niet begrijp,om mij een kinder bijbel,hahaha.


Dag Mandarijn! Welkom!
Nu zie ik dat Elle je wel een bijbel wil geven. Zelf ben ik een vrijwilligers bij het Nederlands Bijbelgenootschap. We zouden je als groep van de werkgroep er ook wel een nieuwe cadeau willen geven. Een jongerenbijbel. Al wonen wij dan weer in het Oosten van het land. Ik heb wel een vriend wonen in Berg Ambacht die een vriendin had in Rotterdam die bekend is met de evangelische kringen daar.
Ik zou wel voor je willen informeren en via hem zouden we je ook de bijbel kunnen geven. Verder raad ik je aan ook eens te mailen met ds. Pieter Boomsma. Inmiddels met pensioen (emiraat), maar was actief in de Youth for Christ beweging onder andere en heeft veel mensen mogen helpen.
Hij was onze predikant en woont in ons dorp. Hij kan je zeker verder helpen. Heeft overal zijn contacten en het zou me niet verbazen als hij je zeggen kon waar je naar toe kan in Rotterdam.

Ik wil wel eerst contact met hem opnemen als je dat graag hebt, zo dat hij naar je reactie kan uit zien. Maar net wat je prettig vind. Een hele aardige wijze man, zijn site is:
http://www.pieterboomsma.eu/


Verder schiet er me een uitspraak van een pater te binnen die zich met de bevrijdingspastoraat bezig hield (in de Rooms Katholieke kerk exorgisme genoemd). Hij zei: "God is geen God die mensen in de hel gooit, maar een God die mensen uit de hel red."

Nog een uitspraak van een evangelist schiet me te binnen:
"door angst, ontmoediging en intimidatie slaagt satan er in om overwinnaars van God te laten geloven, dat ze verliezers zijn."

Je bent een gezegende overwinnaar van Jezus :) !

Ik heb anders ook nog gegevens van een vrouw die in het satanisme zat, maar bekeerd is tot het christendom. Zij had ik laatst aan de telefoon voor jeugddiensten bij ons in de kerk. Als je belang bij hebt, dan kan ik je ook haar gegevens mailen. Dan mag je me wel mailen op ghkollenstaart@hotmail.com.
Dan krijg je haar gegevens van me.


Met vriendelijke groet en Gods zegen ;)

Gerwin
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 08:00:18 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #12 Gepost op: februari 13, 2013, 08:11:59 pm »
Dank je voor het aanbod.
Ik ga het eerst ff bekijken die sites die je aangeeft.
Ik zou inderdaad een beetje hulp kunnen gebruiken bij zoals jij noemt de bevrijding.
Ik noem het opnieuw geboren worden, zijn.
Ik heb een paar heftige dagen achter de rug maar er totaal geen spijt van.
Een heleboel begint beetje bij beetje op zijn plaatst te vallen.

Ik moet niet bang zijn maar Je4zus vragen me te helpen zodra ik de onzekerheid weer voel op komen en alles wat daar mee te maken heeft.

heb echt het gevoel dat Satan in zijn vuistje lacht achetr mijn rug om,maar hij krijgt me niet.
Vechten er tegen is ook de oplossing niet maar de hand van Jezus is het die ik dan zoek.

Komt ook bij dat ik best wel lk wel lang van God gedisconect ben geweest en dat weer hersteld moet worden,dan sta je met de dag sterker in je schoenen tot betrekking met God via Jezus.

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #13 Gepost op: februari 13, 2013, 08:11:59 pm »
Dank je voor het aanbod.
Ik ga het eerst ff bekijken die sites die je aangeeft.
Ik zou inderdaad een beetje hulp kunnen gebruiken bij zoals jij noemt de bevrijding.
Ik noem het opnieuw geboren worden, zijn.
Ik heb een paar heftige dagen achter de rug maar er totaal geen spijt van.
Een heleboel begint beetje bij beetje op zijn plaatst te vallen.

Ik moet niet bang zijn maar Jezus vragen me te helpen zodra ik de onzekerheid weer voel op komen en alles wat daar mee te maken heeft.


heb echt het gevoel dat Satan in zijn vuistje lacht achetr mijn rug om,maar hij krijgt me niet.
Vechten er tegen is ook de oplossing niet maar de hand van Jezus is het die ik dan zoek.

Komt ook bij dat ik best wel lk wel lang van God gedisconect ben geweest en dat weer hersteld moet worden,dan sta je met de dag sterker in je schoenen tot betrekking met God via Jezus.

OEPS dubbel post 8)7
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 08:15:05 pm door mandarijn »

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #14 Gepost op: februari 13, 2013, 08:31:31 pm »
Misschien heb je ook hier wel iets aan: http://www.bijbelcursus.nl
computerfout: een vreemde een in de byte

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #15 Gepost op: februari 13, 2013, 08:43:23 pm »
Dank je Fotogravinnetje.

Heb ook al een e-mail gestuurd naar iemand  die een alfa cursus geeft in Cap aan de ijssel.

Maar bewaar wel je site.

Adinomis

  • Berichten: 1813
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #16 Gepost op: februari 13, 2013, 09:55:32 pm »
Nou Mandarijn er zijn al heel wat reacties. Mooi dat je weet dat Jezus onze zonden op zich heeft genomen en dat je bij Hem veilig bent. God wil een schuilplaats voor je zijn waar je je niet meer bang en alleen hoeft te voelen.

Small Brother gaf al een link van de bijbel op internet. Dus daar kun je ook al lezen.
Heb je ook andere christenen ontmoet met wie je erover kunt praten? Gewoon, bij een kopje koffie? Met wie je samen kunt bidden? Als dat niet zo is dan lijkt me het voorstel van Gaitema (Gerwin) geschikt voor je.

Dit forum gaat eind deze maand sluiten. Dan raak je dit contact ook kwijt. Als je op een naam van een forummer klikt kun je op z'n profiel komen en als je daar een e-mailadres ziet staan, kun je mailen.

Dit staat in de bijbel:
Fil.1:6 Van één ding ben ik zeker: hij die dit goede werk door u begonnen is, zal het ook tot een goed einde brengen op de dag van Christus Jezus.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2013, 10:10:27 pm »
Hoi mandarijn,

quote:

mandarijn schreef op 13 februari 2013 om 18:50:
omdat ik niet langer meer bang en alleen wil zijn.

Ja, een relatie aangaan met Christus helpt.
Een relatie met mede-mensen ook.
Dat valt te combineren door deel uit te gaan maken van een geloofsgemeenschap.
Hoe waardevol een forum en een groep mensen die elkaar daar treft ook kunnen zijn, een warme lokale groep mede-christenen die je (ook) in levende lijve kunt ontmoeten ligt misschien meer voor de hand.
Het je daar al naar gezocht of heb je daar mogelijk al contact mee?

Met v&Vriendengroet,

Wim

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2013, 10:46:37 pm »
Ik heb een 2 uur durend gesprek via de telefoon gehad eergisteren met iemand en ik heb me aangemeld voor een alfa cursus.
Verder heb ik inderdaad heel erg de behoefte aan mede christenen om mee te praten.
Maar op het moment is alles best wel veel info voor mij en begin ik te merken dat mijn lichaam daar krampachtig op reageerd,
Komt ook deels door mijn ongeduld,ik wil te veel,te snel enz.
Terwijl ik weet dat ik eerst moet gaan puin ruimen en het ruimen is pas begonnen.
Dus kan ik mijn borst alvast nat maken omdat ik weet dat er zo veel nog niet verwerkt is.
Ik heb mijn leven lang alle dingen die me kwetsten en verdriet deden weg gestopt in ene diepe lade.
Nu kom ik ze toch 1 voor 1 tegen en om daar goed en eerlijk mee om te gaan is niet de makkelijkste weg.

De grondslag is er ook al moet ik nog vaker door het stof gaan

daar ontkom ik niet aan anders zou ik weer weg lopen voor mezelf en zou het niet eerlijk zijn tegen over Jezus die zoveel voor ons over heeft en dus ook voor mij.

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #19 Gepost op: februari 13, 2013, 11:34:05 pm »
Hoi Mandarijn,

Zelf schrijf ik hier nog maar pas mee, maar ik wil wel even zeggen: welkom.

Wat betreft je vraag over bijbelmateriaal:

Materiaal waar ik zelf iets aan heb gehad toen ik serieus begon met bijbelkennis opdoen maar geestelijk me in een situatie bevond waarin ik niet goed kon lezen,   dat waren in de eerste tijd vooral films en lezingen op dvd:

1) De films over de bijbel van: http://www.izb-ark.nl/pro...mpleet-box-ncrv:V3660.htm

2) Het materiaal op dvd (lezingen) van Frank Ouweneel: http://www.frankouweneel.nl/dvd.html

3) De dvd's "eindtijd & profetie" van Jan van Barneveld. Die kon je vroeger kopen via Family7, ik weet niet of dat nu nog zo is.

Boeken zal ik maar niet noemen, want zo te lezen ben je op dit moment soms al een beetje overvoerd door info. De films over de bijbel;  en de dvd's van Ouweneel en het overige genoemde materiaal heb ik toen ik ben "omgevallen" ervaren als balsem voor de ziel in tijden dat ik niet lezen kon en ze zijn toch zeer informatief.  

En ik weet niet of je family7 op je tv kunt ontvangen, maar voor 3 euro per maand kun je ook een internetabonnement op die zender krijgen: http://www.family7.nl/

Sterkte en welkom op dit forum voor nu (want we weten niet of dit forum nog lang zal worden voortgezet zoals je hebt kunnen lezen).

Liefs,
Droppy
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2013, 11:46:44 pm door Droppy »
....easy does it....

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #20 Gepost op: februari 14, 2013, 10:02:18 am »
Ik heb net het scheppings verhaal gelezen van hoe God de aarde heeft gemaakt,Genesis.
Maar er staat duidelijk ata hij de mensen alle vrucht en zaad dragende bomen en planten gaf als ons voedsel.
Dus eigenlijk houd dat toch in dat we geen dierlijk voedsel tot ons mogen nemen of zie ik dat verkeerd?

Ik zie het al(9ste bladzij van Genesis),sorry,ben weer es te vroeg met mijn vragen(weer die ongeduld toch,en ook een beetje een verlies van vertrouwen in God moet ik toegeven)
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 10:25:56 am door mandarijn »

HarryK

  • Berichten: 288
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2013, 10:38:21 am »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 10:02:
Ik heb net het scheppings verhaal gelezen van hoe God de aarde heeft gemaakt,Genesis.
Maar er staat duidelijk ata hij de mensen alle vrucht en zaad dragende bomen en planten gaf als ons voedsel.
Dus eigenlijk houd dat toch in dat we geen dierlijk voedsel tot ons mogen nemen of zie ik dat verkeerd?

Ik zie het al(9ste bladzij van Genesis),sorry,ben weer es te vroeg met mijn vragen(weer die ongeduld toch,en ook een beetje een verlies van vertrouwen in God moet ik toegeven)


Ja, zo is het inderdaad begonnen.

Maar later, nadat de zondvloed heeft plaatsgevonden, en Noach en zijn familie zijn gered, staat er dat ze "alles wat leeft en beweegt" mogen eten (Genesis 9:3).

En nog weer later, toen Israël een paar honderd jaar als slaaf in Egypte heeft geleefd, en door God is bevrijd (dit kun je lezen in het begin van het 2e bijbelboek Exodus), krijgen ze de wetten en regels van het verbond dat God met hen sloot (hiervan zie je heel veel in het 3e t/m het 5e bijbelboek: Leviticus, Numeri en Deuteronomium). En daarin wordt weer van heel veel dieren aangegeven dat ze niet mogen worden gegeten. Zie bijv. Leviticus 11.

In het Nieuwe Testament, in de tijd na het leven, het sterven, de opstanding uit de dood en de hemelvaart van Jezus, staan er weer teksten in de bijbel die er op wijzen dat weer alles mag worden gegeten.

Zo even kort door de bijbel.
Maar inderdaad ken ik veel gelovigen die op basis van deze teksten ertoe besluiten om vegetariër te worden.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

Fotogravinnetje

  • Moderator
  • Berichten: 3905
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2013, 10:53:43 am »
Een van de redenen dat ik je die bijbelcursus aanraad, is dat je dan de grote lijnen in de bijbel leert kennen, met achtergrondinformatie over de culturen uit die tijd en in die omgeving. Je gaat met die cursus in vrij grote stappen de hele bijbel door en ze laten je ook de verbindingen zien tussen het oude en het nieuwe testament.
Ik heb zelf ook de alpha-cursus gedaan, maar daar miste ik eerlijk gezegd dat fundamentele van bijbelstudie: wat staat er in de bijbel, wat heeft het met de grote lijn, met de Hoofdpersoon (Jezus Christus) te maken, wat kan ik daarvan leren?
Als je doorleest, ga je lezen over de besnijdenis. Dan ga jij je natuurlijk afvragen: waarom worden christelijke kinderen dan niet meer besneden? En verderop de offerdienst: waarom brengen christenen die offers niet meer?
Juist dat 'waarom' bespreekt de bijbelcursus ook. Vanuit het gegeven dat de bijbel 1 geheel is. Wel met een verschil sinds het Nieuwe Testament, maar in feite is het nog steeds hetzelfde verbond. Bij Alpha hebben ze de neiging een veel sterkere scheiding te maken tussen het oude en het nieuwe verbond, het oude en het nieuwe testament
computerfout: een vreemde een in de byte

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #23 Gepost op: februari 14, 2013, 11:05:00 am »
Hoi mandarijn,

Hier een voorbeeld van dat 'in grote stappen door de Bijbel gaan' en van 'verbindingen tussen Oude en Nieuwe Testament':
In Handelingen, een van de laatste bijbelboeken, wordt verteld over de uitstorting van de Heilige Geest over iedereen die zich daarvoor openstelt.
Dat werd al aangekondigd in zowel het Oude Testament (Joël 2:28-29) als in het Nieuwe Testament (Johannes 14:16-17).
De Heilige Geest gaat ook nu nog, na de tijd die in de Bijbel beschreven staat, door met ons aanwijzingen geven.
Als Quakers hebben we het dan over 'de ingevingen van liefde en waarheid in ons hart die we mogen opvatten als God's Licht (zie Johannes 1:1-9) dat ons zowel onze duisternis toont als het pad dat we hebben te gaan'.
Die 'voortschrijdende openbaring' heeft ons onder andere de afschaffing van de slavernij opgeleverd, waar de Bijbel nog geen bezwaar tegen maakt (althans niet in het algemeen, alleen voor Israëlieten, in het Oude Testament).
Ik ervaar mijn vegetariërschap als in die zin 'geleid door het Licht', maar ga er van uit dat dat Licht niet noodzakelijk ieder mens hetzelfde pad wijst.

Met v&Vriendengroet,

Wim

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #24 Gepost op: februari 14, 2013, 11:38:49 am »
Okee.

Ik ben nu de bijbel vertaling aan het lezen van het begin af aan.
Die @Small brother gegeven heeft en das redelijk duidelijk te begrijpen taal voor mij.

@Fotogravinnetje,ik snap wat je bedoelt en zal dat ook ter harte nemen.

Ik denk dat ik weet waarom we nu geen dieren offers mee hoeven te doen,omdat Jezus al de zonden van ons heeft overgenomen van het verleden,heden en toekomst en er voor is gestorven aan het kruis.
Het is de boetedoening die we doen die het offer is, en het licht dat we er voor   terug krijgen( zo zie ik het tenminste)

Waar ik wel heel erg tegen aan loop momenteel,maar wat vandaag al een stuk beter is, dat er zo een kakafonie in mijn hersenen is.
Alllerlei gedachten en stemmen die ik maar moeilijk onder controle kan brengen.
En hoe meer ik probeer dat te doen hoe gefrustreerder ik raak, tegen het gek worden aan soms.

Terwijl juist de hoofdzonden die het ergste zijn beter onder controle te houden zijn dan de zonden die je gedachten maken.
En die zouden ons eigenlijk makkelijker te veregeven worden dan een hoofdzonde te plegen.

Raar is dat eigenlijk.

Vandaag gaat het beter met me en kan ik ook mijn ademhaling wat beter beheersen.
Want zodra ik te gespannen word van dingen die ik zo snel niet begrijp of waar ik dan niet gelijk een antwoord op heb gaat mijn lichaam verkrampen en daar word je heel erg vermoeid van.

Ik zie het nu ook meer als groeien en geduld hebben samen met standvastigheid in het vertrouwen van het woord van Jezus.

K hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb laten over komen
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 11:40:11 am door mandarijn »

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #25 Gepost op: februari 14, 2013, 12:49:50 pm »
Hoi mandarijn,

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 11:38:
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb laten over komen

Maak je geen zorgen.
We komen wel met vragen als we verduidelijking nodig hebben.
Leuk om je hier zo serieus mee bezig te zien!

Met v&Vriendengroet,

Wim

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #26 Gepost op: februari 14, 2013, 03:15:14 pm »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 11:38:

Waar ik wel heel erg tegen aan loop momenteel,maar wat vandaag al een stuk beter is, dat er zo een kakafonie in mijn hersenen is.
Alllerlei gedachten en stemmen die ik maar moeilijk onder controle kan brengen.
En hoe meer ik probeer dat te doen hoe gefrustreerder ik raak, tegen het gek worden aan soms.


Dag, ik weet niet hoe dat altijd zit. Of het je eigen gedachten zijn, maar wat ik wel weet is dat satan alles doet om christenen bij Jezus weg te houden. Niet om bang voor te zijn, aangezien er hele sterke engelen om ons heen zijn, maar toch.
Doordat je dit zegt lijkt het me voor jou heel leerzaam om Janine Lemans ook eens te mailen met je verhaal. Ze had zelf last van stemmen die haar op drongen dat ze zichzelf moest haten. Toen ze met een vriendin naar een dienst in een christelijke gemeente ging, werden de stemmen heel heftig. Daar moest ze toch niet naar toe gaan. Het was volgens haar een hele drukke cafe van stemmen in haar hoofd. Echter, toen de voorganger voor haar persoonlijk bad verdwenen die stemmen in één klap..

Ze is een spreekster uit Twente die pinksterkerk in Almelo bezoekt.
Je kan haar gerust mailen: janinelemans@hotmail.com

Haar verhaal:
http://www.youtube.com/watch?v=mQ4iHqrgB78
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 03:17:39 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #27 Gepost op: februari 14, 2013, 03:26:39 pm »
ps, ik ben tot en met maandag er niet.

Succes!
Een nieuwe start is een nieuw begin

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #28 Gepost op: februari 14, 2013, 03:32:55 pm »
Gellukkig zijn het niet andermans stemmen maar puur alleen mijn gedachten die worden omgevormd tot stemmen die dingen tegen me zeggen,eigenlijk een heel drukke discussie met iedere handeling die je maakt  en iedere  gedachte die in je op komt

callista

  • Berichten: 529
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #29 Gepost op: februari 14, 2013, 03:38:08 pm »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 15:32:
Gellukkig zijn het niet andermans stemmen maar puur alleen mijn gedachten die worden omgevormd tot stemmen die dingen tegen me zeggen,eigenlijk een heel drukke discussie met iedere handeling die je maakt  en iedere  gedachte die in je op komt



ah,je bedoelt dus eigenlijk meer een soort dwanggedachten?
b.v. als je de sokken aan de waslijn hangt moeten ze precies recht hangen en in de juiste volgorde.
of handelingen die ook gepaard moeten gaan met bepaalde rituelen?

of: nu moet in dit of dat doen, want anders gebeurt er dit of dat?
zoiets?
of zit ik er nu helemaal naast?

dat erbij halen van satan lijkt mij geen goede zaak - kan ook een dwanggedachte zijn - iets wat zich in je eigen hoofd afspeelt.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 03:40:44 pm door callista »

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #30 Gepost op: februari 14, 2013, 03:48:20 pm »
zoiets maar dan nog uitgebreider.
Ik denk heel veel,als ik bv  buiten met de hond loop komt er ineens een verhelderende moment en even later weer een tegen argument.
Dan denk ik heel veel na over hoe ik me voel, en wat ik zeg tegen bv andere mensen als ik die tegenkom.

Of deze:.
Ik kom een mant tegen met een hele vieze snot neus,dan probeer ik niet hem te veroordelen door hem in gedachten een vieze man te noemen en ja hoor dan is die gedachte van de vieze man er,en dan denk ik daar weer over na,dat ik dat beter niet had kunnen denken omdat ik niet weet waarom die zijn snot laat lopen.
Wie weet heeft ie wel geen zakdoek oid.
Dan denk ik weer,van:Had ik hem maar een zakdoekje gegeven,en dan bedenk ik me dan dat ik dan niet onvriendelijk wil overkomen,enz,enz,enz.

Ook gedachten over mijn toewijding aan God,dat ik bang ben te falen.
En dan denk ik gelijk weer,o Jee, ik mag en  wil niet bang zijn want dat is juist wat de Duivel van ons wil
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 03:50:24 pm door mandarijn »

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #31 Gepost op: februari 14, 2013, 03:54:16 pm »
Dwang neuroses heb ik niet.
Het zijn meer mijn eigen gedachten die op hol slaan.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 03:56:19 pm door mandarijn »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #32 Gepost op: februari 14, 2013, 05:17:24 pm »
Okido. Best boeiend :)

Dit lijkt me zoals ds. Boomsma me ook eens zei over mijn eigen situaties die ik met hem deelde, een geestelijke strijd. Dat is goed.

Misschien dat dit ook jou wel zou boeien. Op de tienerclub heb ik als leider eens een mailtje gehad van een clublid, die inmiddels actief betrokken is in de diensten bij ons in zangbegeleiding. Ze kan ontzettend goed zingen. Schrijft eigen nummers. Is wel eens op de lokale radio geweest. In die mail aan me (hoe we er op kwamen weet ik niet meer) deelde ze iets moois dat ze als meisje droomde.

Ze zag hoe een hele vriendelijke man met een hele mooie grijze baard haar op de schoot nam. Ze geloofd dat dit Jezus is. Hij sprak heel vriendelijk tegen haar en vertelde alles over haar. De goede dingen die ze gedaan had en de verkeerde dingen die ze gedaan had, maar met zo'n een grote liefde, dat ze die dag na deze droom compleet opgewekt was.

Zo stel ik me Jezus voor. Als iemand die ons ziet fouten maken en daar op reageerd met volmaakte liefde. Hij beurt zo iemand op. Hij weet hoe moeilijk het leven op aarde kan zijn, omdat Hij zelf ook heel veel moeites heeft moeten doorstaan, tot aan het kruis toe.

Het beeld dat Paulus of Petrus in de bijbel gebruikt vind ik heel mooi. Daar staat ergens: "dus strek je knikkende knieën. Je zwakke benen. Zet een stap voor uit.."

Iets in die zin. Het wordt zo omschreven alsof het over Bambi op het ijs gaat. En dan komt de belofte dat God je kracht geeft om vooruit te gaan.
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 05:33:05 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #33 Gepost op: februari 14, 2013, 05:47:22 pm »
@Zeg maar gait,Dat is heel erg mooi gezegd en het doet me goed,dank je .

Droppy

  • Berichten: 223
  • solo christo
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #34 Gepost op: februari 14, 2013, 07:35:13 pm »
excuses...ik maak hier even een aparte topic van...
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 07:37:02 pm door Droppy »
....easy does it....

tin

  • Berichten: 71
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #35 Gepost op: februari 14, 2013, 07:45:59 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 14 februari 2013 om 11:05:

Die 'voortschrijdende openbaring' heeft ons onder andere de afschaffing van de slavernij opgeleverd, waar de Bijbel nog geen bezwaar tegen maakt (althans niet in het algemeen, alleen voor Israëlieten, in het Oude Testament).
Ik ervaar mijn vegetariërschap als in die zin 'geleid door het Licht', maar ga er van uit dat dat Licht niet noodzakelijk ieder mens hetzelfde pad wijst.

Met v&Vriendengroet,

Wim


Een bijzonder interessante zienswijze, deze "voortschrijdende openbaring" .
Goed voor een topic in een nieuw of doorgestart forum?
Ahdoeb

small brother

  • Berichten: 1309
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #36 Gepost op: februari 15, 2013, 01:18:58 am »

quote:

tin schreef op 14 februari 2013 om 19:45:
Een bijzonder interessante zienswijze, deze "voortschrijdende openbaring" .
Goed voor een topic in een nieuw of doorgestart forum?
Gradaties in zonden

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #37 Gepost op: februari 15, 2013, 08:23:20 am »
Hoi tin,

quote:

small brother schreef op 15 februari 2013 om 01:18:

quote:

tin schreef op 14 februari 2013 om 19:45:
Een bijzonder interessante zienswijze, deze "voortschrijdende openbaring" .
Goed voor een topic in een nieuw of doorgestart forum?
Gradaties in zonden
Small brother bedoelt dat we het daar al eerder over hebben gehad in dit forum.
Dat topic was echter lang en onoverzichtelijk en onze verschillende interpretaties van 'voortschrijdende/cumulatieve openbaring' vormden een zijspoortje van de discussie daar.
Het kan helemaal geen kwaad om daar elders op door te gaan dan wel opnieuw over te beginnen met een deels vernieuwd gezelschap.
Laat me maar weten wanneer en waar je een topic opstart, tin.

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2013, 08:24:13 am door wimnusselder »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #38 Gepost op: februari 19, 2013, 10:11:24 am »
mandarijn: hoe is het?
Een nieuwe start is een nieuw begin

mandarijn

  • Berichten: 75
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #39 Gepost op: februari 19, 2013, 02:01:09 pm »
Hoi,

Alles is zo anders voor me.
Niet dat ik heel erg veranderd ben,maar de bewustwording en de gedachten zijn nu meer in harmonie.
Al moet ik toegeven dat ik niet alles vlekkeloos zonder fouten en zonden heb gedaan.

Moet wel op passen dat ik het niet te makkelijk neem als bv een keer gezondigd heb met bv een vieze gedachte of een leugen om bestwil of als het gaat om mijn voordeel eer mee te halen.
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2013, 02:01:42 pm door mandarijn »

gaitema

  • Berichten: 10169
  • Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #40 Gepost op: februari 26, 2013, 06:14:29 am »
herkenbaar :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

nicodemus

  • Berichten: 156
    • Bekijk profiel
Hoi iedereen.
« Reactie #41 Gepost op: februari 27, 2013, 01:31:22 pm »
Hallo Mandarijn,

Ga niet al te driest te werk. Laat de Heilige Geest je overtuigen van de zaken die belangrijk zijn voor een kind van de Allerhoogste, Jezus zegt toch duidelijk "Door Mijn Geest". Probeer zelf je fouten en gebreken niet op te lossen!
Maar bidt voor openheid van de Schrift en als je bepaalde zaken nog niet begrijpt,
wees dan geduldig. Overhaast je zelf niet al té zeer

Geloven is een kwestie van groeien, als een kind van de Allerhoogste. Jezus dwingt niemand, ook niet tot het nalaten van fouten en gebreken.
We moeten immers zélf tot inzicht komen en door Zijn Geest veranderen, aanvaarden wat de wil/Wet van het Hemelse Rijk is. En dwang, hoe dan ook is de slechtste weg, voor een betrouwbaar kind van God.

Lees de Bijbel onder het gezag van Christus zelf, door te bidden voor openbaring van Zijn Woord aan je hart. Verwacht geen wonderen direct, Jezus is geen dwingeland. Hij vraagt wél of je bereid bent de deur open te doen voor Hem. Je hart. Hij is een genadig Heer zoals ook Zijn vader is:

Over genade en geloof, lees eens hier, het zal je bemoedigen door te gaan met je zoektocht:
Kijk eens hier, een paar bemoedigende teksten:

Lees eens de volgende Psalm:

Psalm 139

quote:

HEER, u kent mij, u doorgrondt mij,
2 u weet het als ik zit of sta, u doorziet van verre mijn gedachten.
3 Ga ik op weg of rust ik uit, u merkt het op, met al mijn wegen bent u vertrouwd.
4 Geen woord ligt op mijn tong, of u, HEER, kent het ten volle.
5 U omsluit mij, van achter en van voren, u legt uw hand op mij.
6 Wonderlijk zoals u mij kent, het gaat mijn begrip te boven.
7 Hoe zou ik aan uw aandacht ontsnappen, hoe aan uw blikken ontkomen?
8 Klom ik op naar de hemel – u tref ik daar aan, lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.
9 Al verhief ik mij op de vleugels van de dageraad, al ging ik wonen voorbij de verste zee,
10 ook daar zou uw hand mij leiden, zou uw rechterhand mij vasthouden.
11 Al zei ik: ‘Laat het duister mij opslokken, het licht om mij heen veranderen in nacht,’
12 ook dan zou het duister voor u niet donker zijn – de nacht zou oplichten als de dag, het duister helder zijn als het licht.
13 U was het die mijn nieren vormde, die mij weefde in de buik van mijn moeder.
14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan, wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt. Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.
15 Toen ik in het verborgene gemaakt werd, kunstig geweven in de schoot van de aarde, was mijn wezen voor u geen geheim.
16 Uw ogen zagen mijn vormeloos begin, alles werd in uw boekrol opgetekend,
aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.
17 Hoe rijk zijn uw gedachten, God, hoe eindeloos in aantal,
18 ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn.
Ontwaak ik, dan nog ben ik bij u.
19 God, breng de zondaars om, – weg uit mijn ogen, jullie die bloed vergieten –
20 ze spreken kwaadaardig over u, uw vijanden misbruiken uw naam.
21 Zou ik niet haten wie u haten, HEER, niet verachten wie tegen u opstaan?
22 Ik haat hen, zo fel als ik haten kan, ze zijn mijn vijand geworden.
23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart, peil mij, weet wat mij kwelt,
24 zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is.


Lees het vanuit je Bijbel nog eens, dat geeft vertrouwen en schept verbondenheid met de Heilige Geest in Christus.

En dan deze Psalm, beiden hebben betrekking op je huidge situatie, denk ik:

Psalm 27

quote:

De HEER is mijn licht, mijn behoud, wie zou ik vrezen?
Bij de HEER is mijn leven veilig, voor wie zou ik bang zijn?
2 Kwaadwilligen kwamen op mij af om mij levend te verslinden, mijn vijanden belaagden mij, maar zij struikelden, zij vielen.
3 Al trok een leger tegen mij op, mijn hart zou onbevreesd zijn, al woedde er een oorlog tegen mij, nog zou ik mij veilig weten.
4 Ik vraag aan de HEER één ding, het enige wat ik verlang: wonen in het huis van de HEER alle dagen van mijn leven, om de liefde van de HEER te aanschouwen, hem te ontmoeten in zijn tempel.

5 Hij laat mij schuilen onder zijn dak op de dag van het kwaad, hij verbergt mij veilig in zijn tent, hij tilt mij hoog op een rots.
6 Daarom heft zich mijn hoofd fier boven de vijanden rondom mij, ik wil offers brengen in zijn tent, hem juichend offers brengen, ik wil zingen en spelen voor de HEER.
7 Hoor mij, HEER, als ik tot u roep, wees genadig en antwoord mij.
8 Mijn hart zegt u na: ‘Zoek mijn nabijheid!’ Uw nabijheid, HEER, wil ik zoeken,
9 verberg uw gelaat niet voor mij, wijs uw dienaar niet af in uw toorn.
U bent mij altijd tot hulp geweest, verstoot mij niet, verlaat mij niet,
God, mijn behoud.
10 Al verlaten mij vader en moeder, de HEER neemt mij liefdevol aan.
11 Wijs mij uw weg, HEER, leid mij op een effen pad, bescherm mij tegen mijn vijanden,
12 lever mij niet uit aan mijn belagers. Valse getuigen staan tegen mij op
en dreigen met geweld.
13 Mag ik niet verwachten de goedheid van de HEER te zien in het land van de levenden?
14 Wacht op de HEER, wees dapper en vastberaden, ja, wacht op de HEER.


Je bent op de goede weg, hoor!

Tot slot:

Hier heb ik nog een interessante link, aangaande de het onderwerp, waar ik mee aanving, de persoonlijke strijd. maar het is de Allerhoogste God die zegt dat Hij voor je zal strijden. Een aardige uitleg hierover vindt je hier:

http://www.home.zonnet.nl....god/laatgoduwstrijd.html

Hartelijke groet
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2013, 01:39:31 pm door nicodemus »