Auteur Topic: Tim Keller op youtube  (gelezen 2304 keer)

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Gepost op: februari 14, 2013, 07:40:22 pm »
Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te plaatsen, maar ik vind de lezingen van Tim Keller heel prettig. En een paar lezingen wil ik hier graag delen.

De volgende lezing gaat over datgene wat het christendom onderscheidt van andere religies :  http://www.youtube.com/wa...Y&feature=player_embedded

Het deel dat erop volgt: http://www.youtube.com/watch?v=aOJImh3QNZ8
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2013, 07:41:15 pm door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2013, 07:43:53 pm »
Over wat er van religie overblijft als de nadruk wordt gelegd op moralisme in plaats van op het evangelie:  
http://www.youtube.com/watch?v=yQOkWULpW8g
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2013, 07:47:09 pm »
Radio-uitzending over 'true happines': http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=XP39WYwAkAA
....easy does it....

mandarijn

• Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2013, 08:01:19 pm »
:-) Die ga ik morgen uitgebreid bekijken.
Want zoals je aangeeft zijn er filmpjes te zien op you-tube,en naast me zit iemand(mijn partner)die totaal niet lastig gevallen wil worden met het geloof(jammer)

Maakt het er ook niet echt makkelijk op voor mij, maar daar is hier niet het juiste topic voor.

@Droppy,ben wel reuze benieuwd naar je links.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2013, 08:37:41 pm »

quote:

mandarijn schreef op 14 februari 2013 om 20:01:
:-) Die ga ik morgen uitgebreid bekijken.
Want zoals je aangeeft zijn er filmpjes te zien op you-tube,en naast me zit iemand(mijn partner)die totaal niet lastig gevallen wil worden met het geloof(jammer)

Maakt het er ook niet echt makkelijk op voor mij, maar daar is hier niet het juiste topic voor.

@Droppy,ben wel reuze benieuwd naar je links.

Dat kan ik me goed voorstellen Mandarijn, dat dat heel moeilijk is.  Ik heb een soortgelijk proces als jij doorgemaakt, weliswaar met een andere levensgeschiedenis, maar die is voor iedereen nou eenmaal verschillend.

De filmpjes zijn wel in het Engels. En ik weet niet of jij ze fijn vindt, maar het heeft mij in die tijd wel geholpen en ik vind Tim Keller nog steeds een aimabel persoon.

Fijne avond!
....easy does it....

mandarijn

• Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #5 Gepost op: februari 14, 2013, 08:56:29 pm »
Heb ik geen moeit mee gelukkig.

mandarijn

• Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #6 Gepost op: februari 15, 2013, 10:49:59 am »
d:)b Dank je Droppy,

De filmpjes en duidelijke uitleg over de gospel  helpt me heel erg.
Ik zie het door 1 filmpje te zien al een stuk duidelijker.

Ik lees de stukjes van mensen niet meer die er onder staan want die laten me alleen maar doen dwalen.

Das een film over ;Is cristianity thrue?.

Ik weet wel dat ik dit filmpje meerdere malen moet kijken.
Ik luisterde er naar en voelde zo een geborgenheid van Jezus en een groot verlangen naar hem.
Ik kan je het niet goed uitleggen
Daarom dat ik ze ook meerdere keren moet kijken om dat gevoel terug te halen,het doet me sterken om mijn angst te alten vallen en me over te geven aan hem.
Troost en geborgenheid te vinden en geen angst voor de toekomst te hebben ook al weet ik dat door de liefde van Jezus ik niet gevrijwaard ban van dingen in het leven die op af kunnen komen bv een oorlog,marteling,gevangenschap enz.

Dat ik zo een liefde voel in zijn stem,is niet alleen de liefde van Keller maar van Jezus.:Hoe mooi is dat;
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2013, 10:52:09 am door mandarijn »

mandarijn

• Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #7 Gepost op: februari 15, 2013, 12:59:58 pm »
Weet je,zo gezien kan je gewoon genieten en blij zonder als  maar opletten dat er niets in de weg komt te staan tussen jou en de liefde van jezus.
Je moet alles waar je tegen aan botst je niet laten beheersen.

@Droppy,EIk gaf in ene ander topic al aan dat ik behoorlijk postief gegrepen was en ben van het filmpje op you-tube van Tim Keller over het thema Idoliarity

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #8 Gepost op: februari 15, 2013, 11:44:01 pm »

quote:

mandarijn schreef op 15 februari 2013 om 10:49:
d:)b Dank je Droppy,

De filmpjes en duidelijke uitleg over de gospel  helpt me heel erg.
Ik zie het door 1 filmpje te zien al een stuk duidelijker.

Fijn! Die man is schérp he, en toch zachtaardig. Maar hij kan allerlei logisch lijkende maar onjuiste redeneringen zo scherpzinnig en toch met mildheid en humor weerleggen.  Op zo'n manier dat de boodschap ook lang blijft hangen.

quote:

Ik lees de stukjes van mensen niet meer die er onder staan want die laten me alleen maar doen dwalen.

Verstandig. Ik doe dat ook meestal niet, ik bepaal zelf wel wat ik ervan vind.

quote:

Das een film over ;Is cristianity thrue?.

Ik weet wel dat ik dit filmpje meerdere malen moet kijken.
Ik luisterde er naar en voelde zo een geborgenheid van Jezus en een groot verlangen naar hem.
Ik kan je het niet goed uitleggen
Daarom dat ik ze ook meerdere keren moet kijken om dat gevoel terug te halen,het doet me sterken om mijn angst te alten vallen en me over te geven aan hem.
Troost en geborgenheid te vinden en geen angst voor de toekomst te hebben ook al weet ik dat door de liefde van Jezus ik niet gevrijwaard ban van dingen in het leven die op af kunnen komen bv een oorlog,marteling,gevangenschap enz.

Dat ik zo een liefde voel in zijn stem,is niet alleen de liefde van Keller maar van Jezus.:Hoe mooi is dat;

De video die je opnoemt, 'are all religions equally right' (ik denk dat je die bedoelt), dat is ook mijn favoriet.   :*)

Fijn dat de filmpjes je bevallen.  d:)b
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2013, 12:18:08 am door Droppy »
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2013, 11:49:33 pm »

quote:

mandarijn schreef op 15 februari 2013 om 12:59:
Weet je,zo gezien kan je gewoon genieten en blij zonder als  maar opletten dat er niets in de weg komt te staan tussen jou en de liefde van jezus.
Je moet alles waar je tegen aan botst je niet laten beheersen.
Je hebt helemaal gelijk.  Wat een wijze opmerkingen.  Bedankt  d:)b  want ondanks dat ik dat ook wel weet, komt jouw opmerking wel precies op het juiste moment als bevestigend steuntje in de rug.  Dankjewel.http://www.forumsmilies.nl/Liefde/4bbaea11b4d13a3ae764fc3c2d08dac9.gif

quote:

@Droppy,EIk gaf in ene ander topic al aan dat ik behoorlijk postief gegrepen was en ben van het filmpje op you-tube van Tim Keller over het thema Idoliarity

Deze had ik zelf nog niet gezien. Ik heb wel het gelijknamige boek in de kast staan ('namaakgoden'), maar dat heb ik nog niet gelezen.  Ik zal dat filmpje van het weekend een keertje gaan bekijken. Ik laat je nog weten als ik het heb gezien.  

Bedankt voor de tip.
....easy does it....

mandarijn

• Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2013, 06:59:42 am »
@Droppy,Volgens mij is het echt  specifiek: ,Is cristianity thrue?
En niet zijn alle gelofven gelijk.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #11 Gepost op: februari 16, 2013, 02:30:35 pm »

quote:

mandarijn schreef op 16 februari 2013 om 06:59:
@Droppy,Volgens mij is het echt  specifiek: ,Is cristianity thrue?
En niet zijn alle gelofven gelijk.

Okidoki. Bedankt. Ik heb de video over 'idolatry' gezien nu, en ook 'is christianity true'.

d:)b

Buitengewoon goed!

Ik plaats de links hier later wel. Of misschien wil jij dat wel doen?  Ik ga nu in elk geval even weg.  Tot later!
....easy does it....

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2013, 11:29:13 pm »
Met dank aan Mandarijn:

Over 'idolatry' (persoonlijke, religieuze en culturele afgoderij, waar ieder mens in enigerlei mate mee te maken heeft):
http://www.youtube.com/watch?v=OOHdk3FR5Hg
....easy does it....

Peter68

• Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #13 Gepost op: februari 16, 2013, 11:31:59 pm »
Keller heeft een bijzondere manier van spreken en schrijven, heb een aantal boeken van hem in de kast staan

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Tim Keller op youtube
« Reactie #14 Gepost op: februari 16, 2013, 11:45:06 pm »

quote:

Peter68 schreef op 16 februari 2013 om 23:31:
Keller heeft een bijzondere manier van spreken en schrijven, heb een aantal boeken van hem in de kast staan

Ja, ik ook. Vier stuks. ( "in alle redelijkheid"; "namaakgoden", "de vrijgevige God"  en "Kruistocht").   Maar ik vind dat hij in zijn eigen taal en op filmpjes 'beter uitkomt'.

Van de genoemde boeken heb ik "de vrijgevige God" en "Kruistocht" gelezen, die andere twee  heb ik doorgenomen maar niet helemaal gelezen. Die trek ik op de bonnevoi wel eens uit de kast.

Welke heb jij gelezen Peter? (even nieuwsgierig).
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 01:04:26 am door Droppy »
....easy does it....