quote:
b1007 schreef op 20 februari 2013 om 14:45:[...]
<knip> boekje? Leg het mij eens uit? Het kan vast niet smeriger zijn dan al die kleine jongetjes die door priesters verkracht zijn omdat ze zich moesten houden aan het onbijbelse celibaat?
ach nog nooit van gehoord?
Maarten Luther schreef het boekje: die Juden und ihre Lügen
hier een korte samenvatting;
--- Steek synagogen en Joodse scholen in brand, en wat niet verbrandt, moet met modder worden bedekt.
--- Verwoest de huizen van Joden, de Joden moeten in stallen wonen zoals zigeuners.
--- Neem Joden hun gebedsboeken en andere heilige geschriften af.
--- Verbied Joods religieus onderwijs.
--- Neem sieraden en geld van de Joden af.
--- Verbied Joden te reizen.
--- Verplichte tewerkstelling van Joden.(13)
---Men moet hun synagogen of scholen in brand steken en wat niet wil branden moet men met aarde overdekken, zodat geen mens er een steen of sintel meer in ziet, voor eeuwig niet...
--- Hun synagogen moet men in brand steken en wie er toe in staat is werpe er zwavel en pek bij en vuur uit de hel.
--- Dat zou ook erg goed zijn, opdat God ziet dat het ons ernst is en opdat de hele wereld dit voorbeeld ziet, dat wij een dergelijk huis waarin Joden, God, onze lieve schepper en Vader van zijn Zoon zo schandelijk lasteren - dat wij tot dusverre passief hebben geduld - nu zijn verdiende loon hebben gegeven.
quote:
De bijbel is Gods adem uitgedrukt in woorden. Mensen gedreven door de Heilige Geest hebben de bijbel geschreven. Het is een consistent boek dat zelf de grote antichristus, de katholieke kerk, niet heeft kunnen vernietigen. Gods woord is zo goed bewaard gebleven dat protestanten beschikken over de juiste vertaling en niet zoals de katholieken over een gnostische versie van de bijbel.

ach werkelijk?
ik leer elke dag weer wat nieuws.
ps. je verkoopt een hoop onzin.
als ik jou was zou ik me nog maar eens goed in de geschiedenis van het christendom, alsmede in de gnostiek verdiepen.