Auteur Topic: Gods naam gebruiken  (gelezen 1417 keer)

mandarijn

• Bekijk profiel
Gods naam gebruiken
« Gepost op: februari 17, 2013, 04:49:04 am »
Zat een beetje tv te kijken en hoorde de laatste tijd veel uitspraken van mensen die al of niet geloven.
Bv,wat ik me afvroeg is waarom mensen die zeggen niet in God te geloven wel zijn naam gebruiken.
Bv:Zeggen dat ze alles gedaan hebben wat God verboden heeft,of als de Heere God of Jezus wou dat ik een meisje/jongen was had die dat wel gedaan.
Of ,je bent geboren met alles wat god je je gegeven heeft.
Als mensen bv een tatoo willen door te zeggen dat God je gezegend heeft met een lichaam zonder versiersels enz enz.

Ergens zit God toch in ieder mens,of ze nu gelocvn of niet,en das best mooi naar mijns inzien :D

Snappen jullie en beetje wat ik hiermee bedoel?

learsi

• Bekijk profiel
Gods naam gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2013, 10:50:40 am »
@ mandarijn.
zie hier een verklaring.

mandarijn

• Bekijk profiel
Gods naam gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: februari 17, 2013, 10:55:42 am »

quote:

learsi schreef op 17 februari 2013 om 10:50:
@ mandarijn.
zie hier een verklaring.

Er komt een moment dat ze het begrijpen. :ja:

Slaat wel erg op de waarheid zelfs hedendaags.

Maar Jezus heeft nog nooit een struikelende geweigerd of getracht het licht te laten zien.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 10:57:46 am door mandarijn »

learsi

• Bekijk profiel
Gods naam gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: februari 17, 2013, 11:05:39 am »
Waneer een mens op zoek gaat naar Vader G-d en de Here Jezus, dan is DAT verlangen door G-d in die persoon gelegd. We hebben dan gelukkig de Eeuwige belofte van G-d in de Schrift, wie zoekt zal vinden.

Openbaringen 3:20
20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
--> Vader G-d legt het verlangen om te zoeken in de mens, heeft die mens uitgekozen om tot Christus te komen. Jezus zal dan op de deur van je hart kloppen, om Hem binnen te laten.

MatteĆ¼s 7
7 Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
8 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.

--> De Belofte is niet wie zoek kan mij vinden, nee de Belofte is wie Mij zoekt ZAL mij vinden. Een feit dus !

Want wie zoekt heeft dat verlangen om te zoeken door G-d ingelegd gekregen en ZAL dus met zekerheid Jezus vinden. :-)