Auteur Topic: Schokkende kerkdienst  (gelezen 11434 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Gepost op: februari 17, 2013, 11:56:39 am »
Vandaag heel vroeg om 9:00u een protestantse kerkdienst bijgewoond met vrienden elders, die meegaat naar ons vakantiehuis op St Maarten.
Tot mijn afgrijzen zag ik daar zaken gebeuren die ik nog nooit heb gezien.

-1. Allerlei "altaar dienaren" in wit gekleed met sjerpen om.
-2 Een Dominee die een kruis sloeg en knielde voor het altaar.
-3. Een dominee die Vader G-d en Jezus met jij aansprak ipv U.

Is dit een vorm van oecumenische dienst houden? Met afgoderij uit de RK erin gemengd? Weet hier iemand meer van?
Om niet beledigend te zijn tegen onze vrienden ben ik blijven zitten, anders was ik eruit weggelopen.  ;(

callista

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2013, 12:10:50 pm »

quote:

learsi schreef op 17 februari 2013 om 11:56:
Vandaag heel vroeg om 9:00u een protestantse kerkdienst bijgewoond met vrienden elders, die meegaat naar ons vakantiehuis op St Maarten.

-1. Allerlei "altaar dienaren" in wit gekleed met sjerpen om.
-2 Een Dominee die een kruis sloeg en knielde voor het altaar.
-3. Een dominee die Vader G-d en Jezus met jij aansprak ipv U.

Is dit een vorm van oecumenische dienst houden? Met afgoderij uit de RK erin gemengd? Weet hier iemand meer van?
Om niet beledigend te zijn tegen onze vrienden ben ik blijven zitten, anders was ik eruit weggelopen.  ;(

zou  wat verhelderend zijn als je daar een bron bij zou geven.
hier kan niemand wat mee.

learsi

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #2 Gepost op: februari 17, 2013, 12:23:18 pm »
Waar heb je een bron voor nodig callista?
Deze vorm van "kerkdienst" zal ongetwijfeld op meer plaatsen in NL voorkomen.
Het gaat mij om de gepleegde afgoderij in de kerkgenootschap, niet om een specifieke kerk aan de schandpaal te nagelen.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 12:23:45 pm door learsi »

callista

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #3 Gepost op: februari 17, 2013, 12:25:01 pm »

quote:

learsi schreef op 17 februari 2013 om 12:23:
Waar heb je een bron voor nodig callista?
Deze vorm van "kerkdienst" zal ongetwijfeld op meer plaatsen in NL voorkomen.
Het gaat mij om de gepleegde afgoderij in de kerk, niet om een specifieke kerk aan de schandpaal te nagelen.

Learsi - jij hebt een bepaalde kerkdienst gezien en zolang je niet zegt van welke denominatie deze dienst uitging of er een bron bij noemt, valt er geen zinnig woord over te zeggen.
want dan weet niemand waar jij het over hebt.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 12:25:43 pm door callista »

learsi

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2013, 12:27:12 pm »

quote:

callista schreef op 17 februari 2013 om 12:25:
[...]

Learsi - jij hebt een bepaalde kerkdienst gezien en zolang je niet zegt van welke denominatie deze dienst uitging of er een bron bij noemt, valt er geen zinnig woord over te zeggen.
want dan weet niemand waar jij het over hebt.
Zie mijn eerdere bericht

quote:

Vandaag heel vroeg om 9:00u een protestantse kerkdienst bijgewoond

callista

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #5 Gepost op: februari 17, 2013, 12:28:50 pm »

quote:

learsi schreef op 17 februari 2013 om 12:27:
[...]

Zie mijn eerdere bericht

[...]

ook binnen het protestantisme bestaan vele stromingen.
dus wees duidelijk - anders is er geen discussie over mogelijk.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #6 Gepost op: februari 17, 2013, 02:07:47 pm »

quote:

callista schreef op 17 februari 2013 om 12:28:
[...]

Het lijkt mij duidelijk dat Learsi gewoon vraagt of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en er iets meer achtergrondinformatie over hebben.

Daar hoeft hij toch niet per se die locale kerk voor te noemen?
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 02:09:29 pm door Droppy »
....easy does it....

callista

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #7 Gepost op: februari 17, 2013, 02:09:30 pm »

quote:

Droppy schreef op 17 februari 2013 om 14:07:
[...]

Het lijkt mij duidelijk dat Learsi gewoon vraagt of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en er iets meer achtergrondinformatie over hebben.

Waarom moet hij daarvoor per se die locale kerk voor noemen?

nu valt er geen chocola van te maken.
aangezien hij de denominatie niet wil noemen.
volkomen zinloos om op deze manier, deze 'basis' een discussie trachten te starten.

Adinomis

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2013, 02:09:58 pm »

quote:

callista schreef op 17 februari 2013 om 12:28:

Wat maakt het uit om welke denominatie het gaat. Daarmee trap je op de tenen van degenen die tot zulk een denominatie behoren. Dat is nergens voor nodig. We hoeven niet te oordelen of te veroordelen. Er wordt aangegeven wat er ervaren is. Daarop kun je zo je wilt ingaan.

Als mensen knielen voor een altaar bewijzen ze daarmee goddelijke eer daaraan. Waarschijnlijk vereenzelvigen ze dat altaar met God. Ik kan voor God knielen in mijn binnenkamer. Daar is geen altaar voor nodig. Het gevaar bestaat dat het altaar een afgod wordt. Als we God aanbidden moet dat zijn in geest en in waarheid.

Joh.4:21 Jezus zei tegen haar: Vrouw, geloof Mij, de tijd komt dat u niet op deze berg, en ook niet in Jeruzalem de Vader zult aanbidden.
22   U aanbidt wat u niet weet; wij aanbidden wat wij weten,  want de zaligheid is uit de Joden.
23 Maar de tijd komt en is nu, dat de ware aanbidders de Vader zullen aanbidden in geest en waarheid, want de Vader zoekt wie Hem zo aanbidden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2013, 02:11:03 pm »

quote:

callista schreef op 17 februari 2013 om 14:09:
[...]

nu valt er geen chocola van te maken.
aangezien hij de denominatie niet wil noemen.
volkomen zinloos om op deze manier, deze 'basis' een discussie trachten te starten.
Als er meer mensen zulke verschijnselen in een protestantse dienst hebben meegemaakt toch wel? Dan kan er gezamenlijk misschien wèl sjokkela van gemaakt worden.
....easy does it....

callista

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2013, 02:41:47 pm »

quote:

Droppy schreef op 17 februari 2013 om 14:11:
[...]

Als er meer mensen zulke verschijnselen in een protestantse dienst hebben meegemaakt toch wel? Dan kan er gezamenlijk misschien wèl sjokkela van gemaakt worden.

nee, dan krijg je allerlei speculaties en 'beschuldigingen' en praten in het wilde weg.
learsi zal duidelijk moeten aangeven om welke dienst het gaat.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #11 Gepost op: februari 17, 2013, 03:00:06 pm »

quote:

Geen idee waar je getuige van mocht zijn... Zondagse diensten in een RKK beginnen om 11.00 uur, die in een PKN-kerk om 10.00 uur. In een Protestantse "zwarte kousen kerk" (zoals ook in de gemiddelde gemeente van mijn NGK  :+ ) om 9.30 uur...

Maar 9.00 uur: dat is een werkelijk onchristelijk tijdstip om een dienst te beginnen...!! Zelfs op zondagochtend...!!!

Maar serieus: ik begrijp dat jij van een "Gij zult in driedelig zwart of - zo ge zéér sterk zijt - driedelig grijs voor de HEER verschijnen (Lev 28:11)"-denominatie bent???
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Droppy

• solo christo
    • Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #12 Gepost op: februari 17, 2013, 03:08:58 pm »

quote:

callista schreef op 17 februari 2013 om 14:41:
[...]

nee, dan krijg je allerlei speculaties en 'beschuldigingen' en praten in het wilde weg.
learsi zal duidelijk moeten aangeven om welke dienst het gaat.

Beschuldigingen hebben mijns inziens eerder te maken met het hebben van een externe locus of control dan met de wijze waarop een onderwerp wordt aangesneden.

Maar misschien heb je gelijk dat het wat strakker afbakenen van het onderwerp in dat geval beter is.  Als mensen toch al een externe locus of control hebben, dan kan het ook misschien maaar beter extern in de hand worden gehouden.

Brrrrrr. Wat een wereld.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2013, 03:09:47 pm door Droppy »
....easy does it....

callista

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2013, 03:21:02 pm »

quote:

Droppy schreef op 17 februari 2013 om 15:08:
[...]

Beschuldigingen hebben mijns inziens eerder te maken met het hebben van een externe locus of control dan met de wijze waarop een onderwerp wordt aangesneden.

Maar misschien heb je gelijk dat het wat strakker afbakenen van het onderwerp in dat geval beter is.  Als mensen toch al een externe locus of control hebben, dan kan het ook misschien maaar beter extern in de hand worden gehouden.

Brrrrrr. Wat een wereld.

nou, nou bbrrrr.? dat valt toch wel mee? :-)

ik kijk zelf liever open naar de verschillende diensten, en vorm mij een mening, maar helaas is learsi nogal geschokt en noemt hij het meteen 'afgoderij uit de RKK'

die uitspraak op zich komt nogal veroordelend over.

dus ben ik uiteraard benieuwd waar hij het over heeft.
noem je A moet je ook B noemen.
anders kun je beter je mond houden.

anders heeft learsi ook niet zoveel problemen om bepaalde stromingen te benoemen of te demoniseren.
maar in dit geval spreekt hij ins blaue hinein.

nicodemus

• Bekijk profiel
Schokkende kerkdienst
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2013, 03:24:19 pm »
Hallo Iearsi,

Je hebt nogal wat meegemaakt, daar op St Maarten. Ik hoop dat men daar jniet door de warmte bevangen was. Zelf heb ik 3 jaar in de tropen gewoond, in het Caraibische gebied!

Even ter zake:

quote:

Wanneer we zover zijn, hoeft er in het streven naar eenheid onder de kerken nog maar één stap te worden gezet om tot de uitoefening van dwang over te gaan.

Wanneer de belangrijkste kerken van de Verenigde Staten een eenheid vormen op grond van hun gemeenschappelijke geloofspunten en de Staat zullen beïnvloeden om hun bepalingen uit te voeren en hun instellingen te steunen, zal het protestantse Amerika een beeld van het pausdom hebben gemaakt en zullen er onvermijdelijk burgerlijke straffen worden opgelegd aan mensen die er een andere mening op na houden.

Het beest met de twee lamshorens „maakt (= beveelt), dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, (en) dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft” (Openbaring 13:16,17).

Okay Iearsi, dat is de Bijbelse weergave, zoals de wereldsituatie aan het 'einde der tijden' zal zijn.

Is nu de situatie op St Maarten dan anders, of uit dezelfde -Europese- bron?
Ik denk het laatste. Als we leven in de tijd van de "tenen gemengd door leem en ijzer", dan leven we in een Europa dat zijn fundament vindt in een éénheid, op zowel maatschappelijk, sociaal als ook religieus fundament. Dat van Nimrod, de Geweldenaar het "Egypte' en het (Grote-) Babylon. Europa is immers de Oecumene springplank voor de NWO!

Derhalve heb ik hieronder een link geplaatst, waarin de wortels, de grondbeginselen van:

KERK EN RELIGIE OP DE BOVENWINDSE
EILANDEN DER NEDERLANDSE ANTILLEN

http://www.kitlv-journals...rticle/viewFile/5043/5810

...terug te lezen is, te onderzoeken en/om te vergelijken met jou ervaringen op St Maarten!

Veel succes er mee

Hartelijke groet Nico@