Hoi Riemer & co,
quote:
Ik juich dit in elk geval privé heel erg toe.
Mijn visioen is iets vergelijkbaars als
www.quakerfaithandfellowship.org (QF&F) voor het Nederlandse taalgebied (met meer gebruikers en zonder de Quaker-vlag & -mores, anders dan wat we zelf ontdekken als waardevol).
De stijl van modereren daar (van mij als administrator en twee anderen als moderator) is die van 'gastheer/vrouw', dus volledig participatief en transparant, al moet je soms besluiten nemen vóór de mogelijkheid tot verantwoording uit en zonder dat er ook maar iemand geïnteresseerd is in de details daarvan.
We doen er daar alles aan om te zorgen voor een veilige omgeving (o.a. met een niet publiek zichtbaar blog-deel, waar ook een blog van mij te vinden is), zodat zoveel mogelijk gebruikers hun eigen naam durven gebruiken.
Dat is inmiddels -met vallen en opstaan- heel goed gelukt en -als gastheer- steek ik mijn hand ervoor in het vuur dat de gesprekscultuur daar volledig veilig is.
Wie zich als gebruiker registreert op QF&F kan zien hoe we de besluitvorming daar geregeld hebben, zodat QF&F echt eigendom is van de gebruikers.
In diverse topics daar, met name binnen het subforum Community Planning (alleen zichtbaar na inloggen), zijn heel wat meer visioenen van mij en anderen te vinden.
De 'visie en missie' tekst op de home page bevat echter al de kern van wat we daar hebben opgebouwd de laatste 5 jaar.
Ik stel om 16:00 in de werkgroep geloofsgesprekken van de Nationale Synode aan de orde wat we als werkgroep willen/kunnen met
www.geloofsgesprek.nlMet v&Vriendengroet,
Wim