op 12 Feb 2004 22:14:00 schreef Mientje:[...]
Ik had al een hele mail aan je geschreven, maar had hem toch weer niet verzonden, maar nu je deze vragen stelt, kan ik toch niet laten je te antwoorden.
Ik heb me zeer verdiept in de sekte, want dat is het, en alle vragen die je stelt. moet je het ergste maar van vrezen.
Je vriendin kan van nog zo.n goede wil zijn, maar het zal haar op straffe van eeuwige vernietiging onmogelijk gemaakt worden.
----

----
Het genootschap heeft het voor het zeggen, niet je vriendin, dus de kinderen
moeten mee naar de dienst en langs de deur.
--- Hoe kom jij aan die informatie? Niemand moet mee... Ik ben zelf JG en heb dit nog nooit meegemaakt, dus ik zou graag even willen weten waar jij die wijsheid vandaan haalt...
Je vriendin kan nu al niet meer breken met de J.G want dan mag haar zus en haar moeder nooit meer met haar omgaan. En dat doen ze beslist ook.
--- Ook dit zeg je heel resoluut? Dank je dat je zo veroordelend bent, zonder dat je nog geneens de helft weet...
Je vriendin zal (onder zware druk)
nooit bloed aannemen voor haar en de evt kinderen.
--- Hier spreekt de bijbel toch heel duidelijk over. En btw, worden er meer mensen ziek en sterven er meer aan de gevolgen van bloedtransfusie dan aan de gevolgen van geen bloed nemen en zijn er legio vervangende middelen voor bloed... Dus het ligt niet zo zwart wit als jij het allemaal schetst.
Het genootshap zal zeker een wig tussen jullie drijven, en je vriendin zal dan voor het genootschap kiezen uit angst.
--- Wat zijn dit voor spookverhalen? Ik kan zat mensen die gelukkig getrouwd zijn met een niet-getuige en enne iedereen accepteert dat..
Kortom alles waar je in je posting bang voor bent zal gebeuren, een compromis bestaat niet bij de leiding van de J.G.
--- Welke leiding? Tuurlijk, er is een besturend lichaam, maar alleen op organisatorisch gebied, hebben niets te zeggen over het persoonlijke leven.
Dit is geen bangmakerij maar het zijn feiten.
--- Feiten waar ik als getuige nog nooit van gehoord heb. Dus get your facts straight, young lady. Ik ben niet boos, maar ik vind het niet leuk dat JG's op zo'n manier propagandeert, alsof jouw bevindingen waarheid zijn? Ik wil hier best met je over praten, maar zo'n veroordelende boodschap lijkt mij niet echt redelijk...
Ik twijfel niet aan jullie goede bedoelingen, maar het genootschap zal jullie dat onmogelijk maken.
De enige oplossing voor jullie beiden is dat je vriendin voor jullie trouwen volkomen met het genootschap breekt.