quote:
Kultivate schreef op 14 mei 2005 om 10:20:Sinds kort heb ik een vriendin die gereformeerd vrijgemaakt is. Ik ben dit niet, en vooraf vond ze het moeilijk om erover te praten of dat wel of niet een obstakel zou vormen voor een relatie. Ik heb er totaal geen probleem mee dat ze gelooft en wil natuurlijk best een paar keer mee naar de kerk. En zij wilde dat ik haar dus steun in haar geloof en dat ik er geintereseerd in ben enz. Nou dat vind ik totaal geen probleem. Maar nu hoor ik van andere mensen dan naarmate de relatie verder gaat en dus serieuzer wordt het toch lastig gaat worden een relatie tussen iemand die gelooft en iemand die niet gelooft. Dus nu vroeg ik me af wat mensen op dit forum er van vinden.
Ik begrijp hieruit dat je je in het geloof van je vriendin wilt verdiepen? Dat wordt inderdaad heel erg lastig. Zie ook de andere draadjes. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre ze echt zelf gelooft of dat ze naar de kerk gaat omdat ze vindt dat dat 'hoort'.
Als ik voor mezelf spreek, dan zou ik als vrijgemaakt meisje wel graag willen dat mijn vriend zich in het geloof verdiept, en hem meenemen naar een
alpha-cursus. Uiteindelijk zou ik verwachten dat mijn vriend christen wordt. Zo lang hij dat niet is zou ik me niet te zeer aan hem willen hechten. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke insteek, ik weet niet in hoeverre dit opgaat voor jouw vriendin.