quote:
GJdJ schreef op 03 januari 2007 om 11:11:Al dat bewijs hier, ik ben nu echt helemaal overtuigd. Het is gewoon klaar als een klontje, geen speld tussen te krijgen, 100% dom dat ik het nooit gezien heb.
Als iedereen de bovenstaande feiten en bewijzen van loeki nou zou lezen, wedden dat zelfs de knapste wetenschapper op deze wereld er niets meer tegenin te brengen heeft?
Eeehm.. nou nee dus. Loeki zegt dus wel veel over 'bewijs genoeg' en vind al zijn opvattingen zonder daarvoor fatsoenlijke onderbouwingen te leveren kennelijk nogal gelden als overtuigend, maar dit is natuurlijk geen manier van een eerlijke open discussie kunnen voeren.
Daarbij gesteld dat er hier (kennelijk) alleen aan dingen getwijfeld mag worden als ze maar extra bewijzen dat een christen gelijk heeft (ja helaas... k weet het... het topic is verhuisd, dus ik houd me netjes aan de policy), dan blijft er voor mij weinig te discussieren over hier.
Veel succes verder.
De vraag die dan gesteld kan worden is: is de Bijbel waar.
Te beginnen bij het nieuwe testament. Is datgene waar wat er in staat..
Heeft Jezus werkelijk bestaan
Heeft Jezus wonderen gedaan
Was Jezus de Zoon van God
Is Jezus gekruisigd
Is Jezus begraven
Is Jezus opgestaan uit de dood
Met alle bewijzen die je kunt verzamelen kun je tot een oordeel komen en het oordeel is:
Dat Jezus de Zoon van God is die voor de zonden is gestorven en begraven en na 3 dagen is opgestaan uit de dood.
Hij was de Zoon van God.
Hij verwijst ook zelf naar Mozes en de profeten.
Wat schrijft Mozes: in 6 dagen heeft God de hemel en aarde gemaakt (genesis)
Wat schrijft God in de 10 geboden: God heeft de hemel en aarde gemaakt (exodus)
Er is geen enkel bewijs voor evolutie in de zin dat uit een soort een ander soort werd voortgebracht.
Christendom en evolutie is dan ook onverenigbaar.
God heeft geen evolutie (uit een soort kwam een ander soort) gebruikt om de aarde te vullen.
De fossielen wijzen daar niet eens op. De fossielen zijn de overblijfselen van de zondvloed.
En de steenkool en de olie en de aardgas zijn de overblijfselen van alle levende wezens en planten die bij de zondvloed omkwamen.
Bewijs genoeg! En daarom heb ik te weinig geloof om een atheist te zijn