Auteur Topic: vrouw in een mannelijk lichaam, kan dat?  (gelezen 3439 keer)

lonneke

• Bekijk profiel
vrouw in een mannelijk lichaam, kan dat?
« Gepost op: juni 06, 2003, 02:57:55 pm »
Hoe kijk jij hier tegen aan?

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2003, 03:03:01 pm »

quote:

op 06 Jun 2003 14:57:55 schreef lonneke:

man in een vrouwelijk lichaam, kan dat?
hoe kijk jij hier tegen aan?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2003, 03:37:00 pm »
23 Op die dag kwamen enige Sadduceeen tot Hem,
die beweren, dat er geen opstanding is, en zij
ondervroegen Hem,
24 en zij zeiden: Meester, Mozes heeft gezegd, indien
iemand sterft zonder kinderen, zal zijn broeder
diens vrouw trouwen en voor zijn broeder nakomelingschap
verwekken.
25 Nu waren er bij ons zeven broeders. En de eerste
huwde en stierf daarop, en daar hij geen nakomelingschap
had, liet hij zijn vrouw na aan zijn broeder.
26 Eveneens de tweede en de derde tot de zevende toe.
27 Het laatst van allen stierf de vrouw.
28 Van wie van de zeven zal zij dan in de opstanding
de vrouw zijn? Want allen hebben haar tot vrouw
gehad.
29 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt,
want gij kent de Schriften niet noch de kracht
Gods.
30 Immers, in de opstanding huwen zij niet en worden
zij niet ten huwelijk genomen, maar zij zijn als
engelen in de hemel.
M a t t e ü s 2 2

wat maakt ons tot man of vrouw, het lichaam of datgene wat in ons is
als de engelen?

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2003, 07:06:22 pm »
Ja, wat maakt nu een man tot een man en een vrouw tot een vrouw?

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2003, 08:59:28 pm »
Vrouw in een mannelijk lichaam kan dat???????????

Moeilijke vraag, persoonlijk denk ik niet. God heeft de Man geschapen en de Vrouw geschapen. TIjdens de schepping was er duidelijk onderscheid. Hij gaf adam een Maninne, een vrouw.......
Maar door de zondeval is onze natuur niet meer zoals het zijn moet. Dus ik denk dat er best wel mensen kunnen zijn die zich zo voelen, maar ik denk dat zij daaraan NIET mogen toegeven.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2003, 12:05:05 am »
Ik gok er zo op dat de discussiestarter zich afvroeg hoe het zit met mensen die zich van binnen vrouw voelen terwijl ze man zijn; en andersom. Dat is in ieder geval het enige wat bij mij opkomt bij het lezen van dit topic. De vraag zou dan zijn of dit kan, hoe dit voelt, wat er aan gedaan kan worden en -last bu not least- wat God er van vindt en wat de bijbel er over zegt.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

ilona

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2003, 11:09:24 pm »
ik denk dat dit best mogelijk is. God heeft hen net zo goed geschapen, net als homoseksuelen en hermafrodieten (even twee voorbeeldjes). Bij onderzoeken is ook gebleken dat bij mensen die het gevoel hebben in een verkeerd lichaam te zitten, in de hersenen bepaalde delen anders zijn dan bij geslachtsgenoten.
Het bestaat dus wel.

Hoe God erover denkt...dat zou ik niet weten, ik heb namelijk niet, zoals iedereen hier, de complete bijbel in mijn hoofd zitten. Misschien anderen?

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2003, 04:33:41 pm »

quote:

op 08 Jun 2003 23:09:24 schreef ilona:
ik denk dat dit best mogelijk is. God heeft hen net zo goed geschapen, net als homoseksuelen en hermafrodieten (even twee voorbeeldjes). Bij onderzoeken is ook gebleken dat bij mensen die het gevoel hebben in een verkeerd lichaam te zitten, in de hersenen bepaalde delen anders zijn dan bij geslachtsgenoten.
Het bestaat dus wel.

Hoe God erover denkt...dat zou ik niet weten, ik heb namelijk niet, zoals iedereen hier, de complete bijbel in mijn hoofd zitten. Misschien anderen?

God heeft in de eerste instantie de mens goed en naar zijn evenbeeld geschapen. Niet als homosexuelen.  Maar door de zondeval, is alles anders geworden en zijn Wij de oorzaak van alle ellende op de wereld.  Dus ook de oorzaak hier van. EN door de erfzonde, is de schuld van het eten van de appel in het paradijs ook onze schuld. En geef toe, wij leven in een: moet toch kunnen cultuur, je bent in 2002. En alles kan en alles mag en als een vrouw zich man voelt , watn dan nog.
Mijns inziens mag en kan het niet.

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2003, 07:40:46 pm »

quote:

op 09 Jun 2003 16:33:41 schreef jfwolf:
[...]

God heeft in de eerste instantie de mens goed en naar zijn evenbeeld geschapen. Niet als homosexuelen.  Maar door de zondeval, is alles anders geworden en zijn Wij de oorzaak van alle ellende op de wereld.  Dus ook de oorzaak hier van. EN door de erfzonde, is de schuld van het eten van de appel in het paradijs ook onze schuld.

Ch; toch blijf ik ondanks dat appeltaart en apfelstrudel lekker vinden

En geef toe, wij leven in een: moet toch kunnen cultuur, je bent in 2002. En alles kan en alles mag en als een vrouw zich man voelt , watn dan nog.
Mijns inziens mag en kan het niet.

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2003, 09:57:54 pm »

quote:

op 09 Jun 2003 19:40:46 schreef cheese:
[...]Ch; toch blijf ik ondanks dat appeltaart en apfelstrudel lekker vinden

Bedankt voor je zinvolle reaktie

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2003, 11:55:37 pm »
En dan te bedenken dat er in mijn bijbel niet gesproken wordt van een appel maar van een vrucht........ ;)

Wat betreft de kwestie , vrouw in een mannen lichaam en omgekeerd. Gevoelsmatig denk ik niet dat het zo is als God de schepping bedoeld heeft.
Het is namelijk zo'n inbreuk op iemand zijn/haar leven....op zijn/haar lichaam als iemand zijn lichaam laat veranderen.  De psychische pijn en verdriet die hiermee samen kan gaan. Hoe zwaar het voor die mensen is....
Hierdoor denk ik dus dat het niet zo is als God het heeft bedoelt.
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Johan V.

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 10, 2003, 12:59:44 am »
In hoeverre is de dood een onderdeel van het leven zoals bedoeld?
In hoeverre ziekte?

Sinds wanneer is ongebreidelde lust in de schepping gekomen, en ziekte?

Ik zie transsexualiteit, net zo als homofilie niet direct als een ziekte, maar als een gevolg van de zonde.
Ons hart, maar ook ons lichaam voldoet niet meer aan de staat waarin we geschapen zijn door God.

We moeten niet alleen worstelen met verdriet of ziekte, maar ook met ons eigen lichaam. En dat kan soms een zware strijd zijn.
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2003, 07:58:09 am »

quote:

op 09 Jun 2003 23:55:37 schreef marijma:
En dan te bedenken dat er in mijn bijbel niet gesproken wordt van een appel maar van een vrucht........ ;)

Wat betreft de kwestie , vrouw in een mannen lichaam en omgekeerd. Gevoelsmatig denk ik niet dat het zo is als God de schepping bedoeld heeft.
Het is namelijk zo'n inbreuk op iemand zijn/haar leven....op zijn/haar lichaam als iemand zijn lichaam laat veranderen.  De psychische pijn en verdriet die hiermee samen kan gaan. Hoe zwaar het voor die mensen is....
Hierdoor denk ik dus dat het niet zo is als God het heeft bedoelt.

Sorry............er wordt inderdaad gesproken van een appel.

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2003, 10:00:48 am »

quote:

op 10 Jun 2003 07:58:09 schreef jfwolf:
[...]

Sorry............er wordt inderdaad gesproken van een appel.  

Eh...ligt er misschien aan welke vertaling je voor je hebt??
In Het Boek en de NGB staat een vrucht maar in een andere vertaling zal vast wel een appel staan.  :P

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2003, 11:35:33 am »

quote:

op 10 Jun 2003 10:00:48 schreef marijma:
[...]

Eh...ligt er misschien aan welke vertaling je voor je hebt??
In Het Boek en de NGB staat een vrucht maar in een andere vertaling zal vast wel een appel staan.  :P

Nogmaals excusus, ik bedoelde vrucht!!!!!

Ik maak gebruik van diverse bijbels en overal staat vrucht ook in de Statenvertaling

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juni 10, 2003, 12:59:21 pm »
Een man in een vrouwenlichaam, of een vrouw in een mannenlichaam, dat kan volgens mij!
Het kan omdat met de zondeval de duivel grote macht op aarde heeft verworven. Ik zie deze 'gender'problemen in het zelfde licht als ziekte, pijn, dood.
Ik denk ook dat het een chronisch probleem is: als iemand oprecht het idee heeft dat hij/zij in het verkeerde type lichaam zit, is dat niet zomaar te verhelpen.

Er zijn diverse genenen betrokken bij het bepalen van de geslachtskenmerken. Het uiterlijk wordt daarbij door andere genen geregeld dan het 'innerlijk' (hersenen van mannen en vrouwen verschillen). Als er op genniveau dus iets misgaat, kan dat resulteren in manlijke hersenen' in een 'vrouwelijk lichaam' evv.
Kortom: datgene wat God geschapen heeft, functioneerd niet meer optimaal, waardoor die mensen een 'levenslang kruis' hebben te dragen. Reden genoeg om ze met liefde en begrip tegemoet te willen treden (niet dat ik direct met een dergelijk iemand te maken heb gehad).

ps: een meer biologische onderbouwing/benadering van mijn standpunt kan men krijgen, maar 'kga eerst op vakantie...
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 10, 2003, 01:14:31 pm »
in het licht van reincarnatie gezien, men leeft over het algemeen beurtelings als man
en als vrouw om geen eenzijdige ontwikkeling te verkrijgen, immers of je bijv.lichamelijk
wel of geen kinderen kunt krijgen is een zeer levensbepalende faktor en ervaring,
nu als men in een leven bijv. te veel aan zijn mannelijkheid gehangen heeft, dat als het
ware niet goed kon loslaten, is het goed mogelijk in een volgend leven als vrouw
geboren te worden, maar met nog steeds een onvervulde hang naar het beleven van
het mannelijke in zichzelf en andersom natuurlijk, de vrouw die zich als vrouw niet goed heeft
kunnen manifesteren komt dan in een volgend leven als man ter wereld, maar met het
verlangen naar de vorige zijnstoestand,

daar sexualiteit in feite ook ten diepste met creativiteit
of scheppend vermogen samenhangt, kan een doel daarin liggen om niet toe te
geven aan de sexuele gevoelens (praktizeren), maar om deze op een hoger plan te brengen,
metamaorfoseren in een creatieve kontext, deze mensen zijn dan ook vaker in kunstenaars-
kringen etc, te vinden,
trouwens iedere vrouw heeft wel iets mannelijks in zich en iedere man iets vrouwelijks
,maar bepalend is dan of dat een 90-10% verhouding is of een 60-40% of 30-70%.

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=331
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2003, 03:04:54 pm door cheese »

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2003, 04:50:34 pm »
Citaat
op 10 Jun 2003 13:14:31 schreef cheese:
in het licht van reincarnatie gezien, men leeft over het algemeen beurtelings als man
en als vrouw om geen eenzijdige ontwikkeling te verkrijgen, immers of je bijv.lichamelijk
wel of geen kinderen kunt krijgen is een zeer levensbepalende faktor en ervaring,
nu als men in een leven bijv. te veel aan zijn mannelijkheid gehangen heeft, dat als het
ware niet goed kon loslaten, is het goed mogelijk in een volgend leven als vrouw
geboren te worden, maar met nog steeds een onvervulde hang naar het beleven van
het mannelijke in zichzelf en andersom natuurlijk, de vrouw die zich als vrouw niet goed heeft
kunnen manifesteren komt dan in een volgend leven als man ter wereld, maar met het
verlangen naar de vorige zijnstoestand,

Maarre....als blijkt dat ook biologisch bij deze mensen dingen verschillend zijn, (ik dacht dat Ilona dat schreef, iets met de hersenen), dan hoeft bovenstaande stelling, tenminste, als je het in het licht van reincarnatie zou bekijken, dus niet te kloppen. Dan is het iets wat inderdaad verkeerd is gegaan bij het vormen van het lichaam (gentoestand wat elle beschreef).
Voor de rest kan ik me helemaal aansluiten bij wat elle beschrijft en zie ik het ook in het licht van dingen die mis zijn gegaan in het licht van de zondeval.
Immers wat ik hier voorheen beschreef, God heeft de mens volmaakt geschapen en dat is nu niet meer zo....

Enne jfwolf hihi...tis wat met die vertalingen, tja...hoe ze nou bij die appel komen 8)7.

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 10, 2003, 04:56:59 pm »

quote:

Marijma:
Maarre....als blijkt dat ook biologisch bij deze mensen dingen verschillend zijn,
(ik dacht dat Ilona dat schreef, iets met de hersenen), dan hoeft bovenstaande
 stelling, tenminste, als je het in het licht van reincarnatie zou bekijken, dus niet te
 kloppen. Dan is het iets wat inderdaad verkeerd is gegaan bij het vormen van het
 lichaam (gentoestand wat elle beschreef).

Ch; de (reincarnerende) geest oefent invloed uit op het lichaam en andersom ook,
waarom wordt er anders gesproken van het vlees is zwak, en bij bijv. drugsverslaving
 valt  te zien hoe deze wederzijdse beinvloeding in zijn werk gaat, dus het een sluit
 het ander zeker niet uit...

quote:

Voor de rest kan ik me helemaal aansluiten bij wat elle beschrijft en zie ik het ook in
 het licht van dingen die mis zijn gegaan in het licht van de zondeval.
Immers wat ik hier voorheen beschreef, God heeft de mens volmaakt geschapen en
dat is nu niet meer zo....

Enne jfwolf hihi...tis wat met die vertalingen, tja...hoe ze nou bij die appel komen 8)7.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2003, 01:43:07 pm door cheese »

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juli 04, 2003, 01:10:18 pm »
:)

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juli 04, 2003, 01:18:00 pm »
;) ;)

zacht_moedig

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juli 04, 2003, 06:39:22 pm »
Het is natuurlijk maar net wat je mannelijk en vrouwelijk noemt. De zichtbare biologische kenmerken zijn simpel. Maar gedrag, gevoel, manier van denken? Sommige vrouwen zijn erg mannelijk en andersom. Toch zijn dat niet altijd mensen die zichzelf in een verkeerd lichaam 'voelen'. Het jezelf laten ombouwen lijkt me een gigantische stap. Dat gebeurt volgens mij ook niet 'zomaar' maar pas na heel veel gesprekken en voorbereiding met en door deskundigen. Of het niet mag van God? Geen idee. Ik heb geen direct lijntje met Hem waardoor Hij me per onderwerp precies uitlegt hoe het zit. Al ben ik geneigd om te zeggen dat het niet Zijn bedoeling is, moedwillig in door Hem geschapen lichamen te gaan ingrijpen. Tenzij het om genezende of bijv. levensreddende ingrepen gaat natuurlijk. Maar daar ga je al weer: als iemand zich zo voelt, is het dan genezend als hij/zij een ander lichaam krijgt? Moeilijk hoor. Ik wens iedereen die in zo'n 'verkeerd' lichaam leeft in elk geval heel veel wijsheid en sterkte!

zacht_moedig
De zachtmoedigen zullen de aarde beërven

Dabrow-waus

• Principes dienen pragmatisch t
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 04, 2003, 09:10:33 pm »
Dat kan zeker wel. Alleen al het feit dat er soms mensen geboren worden met binnenin X-Y chromosomen en de huid X-X, maakt het in ieder geval fysiek mogelijk. Psychologisch is een heel ander verhaal. Het is de complexe wisselwerking tussen omgeving, lichaam, ziel en geest die een mens maakt tot wat het is. In het lichaam kan het dus al met de genen op basaal niveau mis gaan, maar ook een verstoorde hormoonspiegel kan deze resultaten opleveren. Voeg daar nog een keer de neurotransmitters en zenuwbanen aan toe en je kunt even bezig zijn om uit te zoeken waar het aan ligt. Zeer waarschijnlijk in het midden.
Volgens mij sturen hormonen emoties, emoties bepalen het gedrag, met als controle-mechanisme de geest. Dan heeft de omgeving ook nog eens invloed op de emoties....

Ik heb net even op internet gekeken en hier is een link naar een artikel waar het beschreven wordt:
http://http://www.mhhe.com/biosc.../articles/article13.mhtml

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juli 05, 2003, 01:26:09 am »

quote:

op 06 Jun 2003 15:03:01 schreef cheese:
[...]

man in een vrouwelijk lichaam, kan dat?
hoe kijk jij hier tegen aan?

Ik ken iemand uit de GKV die zich man voelde en vrouw geschapen is.
Ze heeft zich laten opereren en is nu man.
Dat doe je niet zomaar even.
Moeten we hem/haar nu veroordelen?
RR

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 05, 2003, 01:49:21 pm »

quote:

op 05 Jul 2003 01:26:09 schreef Rene:
[...]

Ik ken iemand uit de GKV die zich man voelde en vrouw geschapen is.
Ze heeft zich laten opereren en is nu man.
Dat doe je niet zomaar even.
Moeten we hem/haar nu veroordelen?
Het gaat niet om het individuele geval, het gaat om de algemene idee. In individuele gevallen zijn er altijd andere omstandigheden dan die in het algemeen gelden. Ga er maar gerust vanuit dat op het forum geen specifieke gevallen zullen worden. Dat vind ik zelf waarschijnlijk dan meer roddelen dan echt iets toevoegen.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juli 05, 2003, 04:49:12 pm »
Harm, ik snap je punt wel, maar ik weet niet of het direct roddelen is.

Ik vind het zelf altijd prettig om ervaringen te lezen van mensen, zodat ik begrijp waarom iemand een bepaalde mening over een onderwerp heeft. Tenslotte wordt iedereen beïnvloedt door alles om hem/haar heen.

Daarom is de mening van een persoon niet hetgeen wat je aan moet nemen maar God's Woord. Meningen van mensen zijn veranderlijk enzo en afhankelijk van situatie.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: augustus 09, 2003, 11:54:04 am »

quote:

op 06 Jun 2003 19:06:22 schreef lonneke:
Ja, wat maakt nu een man tot een man en een vrouw tot een vrouw?

Sim-pel.

Zet ze allebei achter het stuur, degene die het beste rijdt is de man.  :D
Live vanuit de luie stoel

Lucid

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: augustus 09, 2003, 04:16:51 pm »

quote:

Transseksualiteit zal best bestaan, want er zijn mensen die ervoor kiezen om operatief van geslacht te veranderen. Dit doet niemand voor de lol, lijkt mij.

Als het inderdaad een gevolg van "erfzonde" is, dan kunnen wij blij zijn met de ontwikkelingen in de genetica. Het "homo-gen" is inmiddels al ontdekt, dus in de toekomst kunnen "fouten" hersteld worden door genetische manipulatie.

Pipo de Clown

• schatje
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: augustus 09, 2003, 06:45:50 pm »
Niet dus, want genetische manipulatie is ingrijpen in een natuurlijk proces. Gods scheppende proces.....

Lucid

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: augustus 09, 2003, 07:40:50 pm »

quote:

op 09 Aug 2003 18:45:50 schreef Pipo de Clown:
Niet dus, want genetische manipulatie is ingrijpen in een natuurlijk proces. Gods scheppende proces.....

Staat er iets in de bijbel tegen genetische manipulatie? Misschien is God heel blij dat de mensen elkaar helpen met behulp van hun goed werkende denkorganen (die ze van dezelfde God hebben gekregen).

Enkele maanden geleden interviewde ik de Nederlandse woordvoerder van de Raëliaanse sekte (die lui die beweren een mens gekloond te hebben).  De sekte hanteert dezelfde bijbel, en is van mening dat o.a. gereformeerde gelovigen de bijbel fout interpreteren. Het Hebreeuwse "Elohim" moet volgens de beweging niet als "hij die uit de hemel kwam/ God" maar als "Zij die uit de hemel kwamen/ buitenaardse wezens" vertaald worden. Het is dus de beleefdheidsvorm of meervoud.
"Gaat heen en plant u voort" vatten zij op als een verzoek om te klonen. De leider Raël (de opvolger van Jezus volgens zijn aanhangers) ziet transseksualiteit juist als een straf van God omdat mensen zich niet op de moderne manier (klonen) maar op de ouderwetse manier (cohabiteren met een mooi woord) voor nakomelingen zorgen.

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:29:05 am »

quote:

Mwoah... zijn wij allen perfect?  ;)
De mens degenereert... en niet evalueert zoals de apen zeggen..
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:32:35 am »

quote:

op 09 Aug 2003 11:54:04 schreef Does:
[...]

Zet ze allebei achter het stuur, degene die het beste rijdt is de man.  :D
En degene die z'n handrem vergeet.... hihihi
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:23:10 pm »
Deze discussie is echt bijzonder lastig en het raakt aan allerlei zaken die erg ingewikkeld zijn.
De scheiding tussen lichaam gees en ziel komen daarbij aan de orde, daarbij is het ook nog zo dat men daar anders tegenaan kijkt in de Joodse filosofie dan in de Griekse. Dan heb je natuurlijk ook nog de inzichten en de wetenschap van vandaag.
Wordt je identiteit bepaald door je genen? en zo ja, voor welk deel dan? En wat is de invloed van de cultuur en de omgeving op je identiteit.
En wat zegt de Bijbel er eigenlijk over?
In hoeverre is je geslacht bepalend voor je verhouding met God en andersom?
En als dat zo is, is het hebben van het ene of het andere geslacht zo wezenlijk dat het je leven en het leven na dit leven bepaald?

Elk van deze vragen is een discussie op zich en sommige zijn zo lastig dat je aan 1 topic niet genoeg hebt.
Ik weet het antwoord op de topicvraag in ieder geval niet.

evaatje

• In den beginne was het Woord e
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:33:35 pm »
Leviticus 20:13

Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw,- beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden , hun bloedschuld is op hen.

Deuteronomium 22:5

Een vrouw zal geen manskleren dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet,is de Here, uw God,een gruwel.

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:39:11 pm »

quote:

op 09 Oct 2003 12:33:35 schreef evaatje:
Leviticus 20:13

Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw,- beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden , hun bloedschuld is op hen.

Deuteronomium 22:5

Een vrouw zal geen manskleren dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken, want ieder die deze dingen doet,is de Here, uw God,een gruwel.
zouden ze dat in Hilversum ook weten? :?

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:39:21 pm »
wat bedoel je precies eva?

evaatje

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 09, 2003, 12:59:11 pm »
ik bedoel er nix mee. ik ben in de bijbel gaan zoeken of dat er iets in staat over homofielen transsexuelen.
dit vond ik en k denk dat iedereen wel begrijpt wat er staat.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 09, 2003, 01:10:42 pm »
Ja maar dat is het punt, het gaat daar hier niet over.
Het gaat hiet over iemand die claimt een vrouw te zijn en daar 100% van overtuigd is, en daar is de Bijbel niet zo duidelijk over, dan moet je meer kijken naar de punten die ik eerder noemde denk ik.
In de tijd van de Bijbel kenden ze de scheiding tussen lichaam, geest en ziel niet zo duidelijk als wij die nu kennen. Als iemand dus zegt naar geest en ziel een vrouw te zijn dan is dat heel lastig om daar aan de hand van de Bijbel uit te komen. Kort gezegd: als je geloofd in een sterke scheiding tussen lichaam, geest en ziel dan is het mogelijk dat het een niet overeenkomt met het ander.

De Bijbel bespreekt niet alle extremen die er nu eenmaal soms zijn (daarbij zeg ik niet dat een vrouw in een mannenlichaam kan) Om eens een voorbeeld te geven (een beetje vergezocht maar dat is een vrouw in een mannenlichaam ook dus het mag volgens mij):
Als er in de Bijbel gesproken wordt over het lichaam de geest en de ziel, dan laat de Bijbel niet de mogelijkheid voor twee zielen in een lichaam of voor 1 lichaam en twee personen zoals het bij een siamese tweeling het geval is.
Een siamese tweeling valt nu eenmaal niet binnen de definitie van een mens zoals waar de Bijbel vanuit gaat.

Juist daarom moet je je verdiepen in alle punten die ik in de eerdere post noemde om toch tot een Bijbels antwoord te kunnen komen in deze problematiek.

evaatje

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 09, 2003, 01:23:11 pm »
ik zal me er eens in gaan verdiepen!!!
want daar ben ik idd ook wel benieuwd naar. ik d8 namelijk dat het over de onderwerpen die k noemde ging. aan de titel van het forum te zien.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: oktober 09, 2003, 01:25:46 pm »

quote:

op 09 Oct 2003 13:23:11 schreef evaatje:
ik zal me er eens in gaan verdiepen!!!
succes, ben er al meerdere jaren (met wisselende intensiviteit) mee bezig, maar ik heb nog steeds geen antwoord.  ;(

evaatje

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: oktober 09, 2003, 01:32:30 pm »
mijn voorgangers zijn nogal bezig met dat soort studie's misschien weten ze er wat meer van. k zal het eens gaan vragen als k wat meer te weten kom laat k t je weten!

PetraM

• Aanhoudend Licht dat overwint!
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: oktober 17, 2003, 07:43:42 pm »
Als je holebi (homo/lesbo/bi) bent, kun je daar niets aan doen! Een weet u wat? Ik vind het echt veel te gemakkelijk om te zeggen dat homoseksueel een zonde is. Als je homoseksueel bent, wil dat niet zeggen dat je zondelijk bent! Dat anderen niet met homoseksualiteit om kunnen gaan is een zonde. Heb je naaste lief!
Geloof en Hoop en Liefde zullen altijd blijven, maar de grootste is de Liefde!

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: oktober 18, 2003, 11:24:08 am »

quote:

op 17 Oct 2003 19:43:42 schreef PetraM:
Als je holebi (homo/lesbo/bi) bent, kun je daar niets aan doen! Een weet u wat? Ik vind het echt veel te gemakkelijk om te zeggen dat homoseksueel een zonde is. Als je homoseksueel bent, wil dat niet zeggen dat je zondelijk bent! Dat anderen niet met homoseksualiteit om kunnen gaan is een zonde. Heb je naaste lief!

Als je kleptomaan bent? Of pedofiel? Of pyromaan? Kun je daar niets aan doen? Misschien niet bewust, het zijn stuk voor stuk zaken die ons vanuit het rijk der duisternis worden aangereikt.
Jezus kwam om het verlorenen te zoeken én te redden. Maar ook om met de zonde te breken. Om gebondenen vrij te maken.
Hij houdt van alle mensen of ze nu "normaal" of "anders zijn. Maar hij haat de zonde die wij bedrijven.
Of je nu een dwang ervaart om te stelen, of de boel in de fik te steken of met kleine kindertjes sex te bedrijven of een tegennatuurlijke sexuale relatie aan te gaan. geef ook dat stukje van je leven over aan Jezus en laat je vrijmaken in de Naam van Jezus.

Hoe denk je dat het komt dat 60% (!) van de mensen die een operatieve geslachtsverandering hebben ondergaan uiteindelijk één of meerdere pogingen doen om zichzelf van het leven te beroven? De stan is sluw. Hij heeft slechts één ding op het oog. Hij wil jouw ziel, voordat je je ziel aan de levende God overlevert.

Romeinen 6:12  Laat dan de zonde niet langer als koning heersen in uw sterfelijk lichaam, zodat gij aan zijn begeerten zoudt gehoorzamen,

Het gaat er maar om wat je laat overheersen in je leven. Gods geboden ( met daarbij Zijn redding) of je eigen vleselijke begeerten.

1 Petrus 5:6  Vernedert u dan onder de machtige hand Gods, opdat Hij u verhoge te zijner tijd.

Driepinter

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: oktober 23, 2003, 11:06:07 am »
Misschien is het helemaal niet zo verkeerd om ook aan een echt mens te denken. In het algemeen is het natuurlijk lekker gemakkelijk praten. Ver van je bed enzo. Ik geloof zeker dat het kan dat iemand zich in een verkeerd lichaam voelt zitten.

Er is zelfs iemand geboren die tweezijdig was, dus met een mannelijk en vrouwelijk geslachtsdeel. Het was voor die ouders heel moeilijk om te beslissen wat ze er mee aan moesten. Operatief is een geslachtsdeel verwijderd, maar de ouders moesten kiezen of het een meisje of een jongetje moest worden. Wat als ze de verkeerde keuze maakten? Dan zou het kind later ook nog in een verkeerd lichaam zitten. Echt erg, wat de zondeval allemaal teweegbrengt.

Ik snap niet dat sommige mensen die zoiets lezen of horen ook al meteen een oordeel klaarhebben over hoe mensen daarmee om zouden moeten gaan. Reken er maar op dat mensen die zelf transseksueel of homoseksueel zijn er jaren en nog eens jaren voor nodig hebben om een beetje met zichzelf klaar te komen, en te zoeken naar hoe ze er mee kunnen en mogen leven.

Het is heus niet zo gemakkelijk als gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Als je je kop in het zand steekt dan is er geen probleem meer, dat gaat misschien voor buitenstaanders op, maar heus niet voor die mensen zelf.

Groeten,

Driepinter
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2003, 11:11:25 am door Driepinter »

Socialist

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: oktober 24, 2003, 03:29:37 pm »
Het is altijd makkelijk om bijbelteksten te citeren. Zelf nadenken hoeft dan niet. Je neemt letterlijk wat er staat en voilà, de mening is 'gevormd'.

Zichzelf christenen noemende mensen altijd zo obsessief bezig met het tegengaan van lichamelijk genot en schrijven alles maar toe op de zonde wat niet in hun straatje past, maar ze gaan voorbij aan het feit dat er een mens achter hun obsessie zit.

God heeft ons gevoel gegeven, waarom zouden we dan ook niet van positieve gevoelens mogen genieten?

Een mens kan geboren worden als homoseksueel, en dat is geen zonde of een fout van de natuur. God heeft ook homo's geschapen. Hij heeft ook mensen geschapen die in eerste instantie, oeps foutje, in een verkeerd lichaam zitten.

Nu is mijn vraag: Wat doen die mensen fout tegenover de mensheid wanneer ze zichzelf laten ombouwen? Zorgen ze dat er oorlog komt? Benadelen ze anderen?
NEE!!!

Dus als het niet in Gods schepping past, dan zal dat wel een foutje zijn. Daar moeten we dan maar mee leven.

En wat betreft foutjes, God heeft wel meer fouten gemaakt, hij heeft de duivel geschapen, hij heeft toch alles geschapen. Of hebben wij die zelf verzonnen, zodat we alles wat ons vreemd is af kunnen schuiven op een tegenstander van God......
Jezus was een Socialist

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: oktober 24, 2003, 04:21:12 pm »

quote:

op 24 Oct 2003 15:29:37 schreef Socialist:

Zichzelf christenen noemende mensen altijd zo obsessief bezig met het tegengaan van lichamelijk genot God heeft ons gevoel gegeven, waarom zouden we dan ook niet van positieve gevoelens mogen genieten?

Als ik het fijn vind, om het met een hond te doen, heb je daar dan ook geen bezwaar tegen? Of met mijn kleine kind?
Er zijn pedofielen, die echt denken dat ze het kind er een groot plezier mee doen.

Sorry hoor, enkel het hebben van genot, is voor mij geen maatstaf.

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: oktober 24, 2003, 05:07:00 pm »

quote:

op 09 Oct 2003 13:25:46 schreef Zacharov:
[...]

succes, ben er al meerdere jaren (met wisselende intensiviteit) mee bezig, maar ik heb nog steeds geen antwoord.  ;(
Van vleselijk zaken word je niet slimmer... wou je terug naar Egypte?

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: oktober 24, 2003, 05:09:40 pm »

quote:

op 17 Oct 2003 19:43:42 schreef PetraM:
http://www.ehah.nl/

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: oktober 24, 2003, 05:29:12 pm »

quote:

op 23 Oct 2003 11:06:07 schreef Driepinter:
Misschien is het helemaal niet zo verkeerd om ook aan een echt mens te denken. In het algemeen is het natuurlijk lekker gemakkelijk praten. Ver van je bed enzo. Ik geloof zeker dat het kan dat iemand zich in een verkeerd lichaam voelt zitten.

Ik weet het zeker!

quote:

Er is zelfs iemand geboren die tweezijdig was, dus met een mannelijk en vrouwelijk geslachtsdeel.

Dat komt vaker voor dan je denkt. En het geeft niet alleen voor de ouders maar ook voor het kind heel veel spanning en onnodige ellende.

quote:

Het was voor die ouders heel moeilijk om te beslissen wat ze er mee aan moesten. Operatief is een geslachtsdeel verwijderd, maar de ouders moesten kiezen of het een meisje of een jongetje moest worden. Wat als ze de verkeerde keuze maakten? Dan zou het kind later ook nog in een verkeerd lichaam zitten. Echt erg, wat de zondeval allemaal teweegbrengt.

Ik snap niet dat sommige mensen die zoiets lezen of horen ook al meteen een oordeel klaarhebben over hoe mensen daarmee om zouden moeten gaan. Reken er maar op dat mensen die zelf transseksueel of homoseksueel zijn er jaren en nog eens jaren voor nodig hebben om een beetje met zichzelf klaar te komen, en te zoeken naar hoe ze er mee kunnen en mogen leven.

holebi is een ziekte in de hersens... dit schijnt maar vaag bekend te zijn..

quote:

Het is heus niet zo gemakkelijk als gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Als je je kop in het zand steekt dan is er geen probleem meer, dat gaat misschien voor buitenstaanders op, maar heus niet voor die mensen zelf.

Groeten,

Driepinter
Kan er over meepraten omdat mijn hormoonhuishouding ook niet helemaal op orde is. Van de buitenkant ben ik man... maar eh... :|

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: oktober 24, 2003, 05:43:07 pm »

quote:

op 24 Oct 2003 16:21:12 schreef Wilhelmina:
[...]
Of met mijn kleine kind?
Er zijn pedofielen, die echt denken dat ze het kind er een groot plezier mee doen.

Sorry hoor, enkel het hebben van genot, is voor mij geen maatstaf.

Pedofielen zijn vaak zelf het slachtoffer geweest van een pedofiel. De denkwijze van zo'n klein joch is anders als die van een volwassene. Eerst worden ze bij die alleraardigst vriendelijke man uitgenodigd, die veelal het nieuwste op het gebied van audio en tv in huis heeft staan, de beste DVD's en vooral de nieuwste computerspelletjes. In de eerste instantie laat hij jouw lekker plezier hebben, hij geeft je frisdrank, snoep etc. en sommigen geven je zelfs geld, en als je geen computer hebt, dan zijn ze zelfs bereid om er eentje voor je te kopen. Ze kweken eerst een soort ondergrondje om vertrouwen op te wekken. Nadien spelen ze in op de nieuwsgierigheid van de jongen en vragen ze voorzichtig of je al eens gezoent hebt en of je al eens sex hebt gehad. Stukje bij beetje komt op een speelse manier een geslachtsdeel te voorschijn en voor je het weet ligt zo'n nieuwsgierig joch te zuigen aan de pik van een volwassen kerel.... ik heb een buurman gehad die pedofiel was en me op de 1 of andere manier vertrouwde en dit via het balkon in geuren en kleuren stond te vertellen...

Oh ja... ik heb hem tig maal gewaarschuwd en ook regelmatig gevraagd: Hoe vond jij het toen je op je achtse jaar een volwassen pik in je achterste kreeg... maar daar haalt hij z'n schouders voor op.

Nadien zag hij toch wel de ernst van de zaak in... en besloot met justitie een afspraak te maken, omdat hij nog moest voorkomen voor 'n gevalletje, of hij geen remmende medicijnen kon krijgen of dat het eventueel mogelijk was dat hij operationeel gecastreerd kon worden (serieus!!) maar de rechter heeft hem medegedeeld (hoe krom is de wet?) dat wanneer hij jongens van 16 zou pakken dat dat niet zo erg was, en bovendien niet strafbaar.

Schiet mij maar lek.

Sorry voor diegene die ik eventueel met dit bericht kwets, maar zo gaat het ECHT!!!