Auteur Topic: Eva niet eerste vrouw van Adam?  (gelezen 709 keer)

Evelien

• Bekijk profiel
Eva niet eerste vrouw van Adam?
« Gepost op: juni 07, 2003, 11:48:28 am »
Hey mensen,

Laatst las ik in een tijdschrift over mensen die hun winkel "Lilith" hadden genoemd. Toen kregen ze de vraag waarom ze hun winkel zo hadden genoemd. Hun antwoord was dat ze de winkel vernoemd hadden naar Lilith, de eerste vrouw van Adam. Zij was echter veel te tegendraads enwerd daarom het paradijs weer uitgezet en toen kwam Eva. Volgens hun stond dit verhaal in de Bijbel. Kan iemand mij ook vertellen of dit echt waar is of niet? En waar het dan in de Bijbel zou moeten staan? Of hoe ze er misschien bij komen? Vond het zo raar, want ik heb er nog nooit eerder over gehoord!

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2003, 12:08:01 pm »
quote:
op 07 Jun 2003 11:48:28 schreef Evelien:
Hey mensen,

Laatst las ik in een tijdschrift over mensen die hun winkel "Lilith" hadden genoemd. Toen kregen ze de vraag waarom ze hun winkel zo hadden genoemd. Hun antwoord was dat ze de winkel vernoemd hadden naar Lilith, de eerste vrouw van Adam. Zij was echter veel te tegendraads enwerd daarom het paradijs weer uitgezet en toen kwam Eva. Volgens hun stond dit verhaal in de Bijbel. Kan iemand mij ook vertellen of dit echt waar is of niet? En waar het dan in de Bijbel zou moeten staan? Of hoe ze er misschien bij komen? Vond het zo raar, want ik heb er nog nooit eerder over gehoord!

In Jesaja komt in de Engelse en Duitse bijbel wel het woord Lilith voor. Dit wordt vertaald met spoken, schimmen of gedrochten.

Jesaja 34:14. Und Wustentiere treffen mit wilden Hunden zusammen, und Bocke begegnen einander, ja dort rasted dit Lilith und findet eine Ruheplatz fur sich.

Wat betreft eerste vrouw van Adam........er staat toch duidelijk dat God schiep Adam en Eva............... de eerste man en maninne.........daar is mijns inziens geen discussie over mogelijk.

Evelien

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2003, 12:32:02 pm »
Ik twijfel er ook niet aan dan Eva de vrouw van Adam was, maar ik was gewoon benieuwd hoe ze er bij kwamen. Want ze zeiden dat het werkelijk in de Bijbel stond. Maar dank je wel in elk geval.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2003, 01:06:31 pm »
quote:
op 07 Jun 2003 12:32:02 schreef Evelien:
Ik twijfel er ook niet aan dan Eva de vrouw van Adam was, maar ik was gewoon benieuwd hoe ze er bij kwamen. Want ze zeiden dat het werkelijk in de Bijbel stond. Maar dank je wel in elk geval.

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=341 als je wat in deze topic beschreven staat goed kunt uitleggen, zul je bovenstaand verhaal ook begrijpen kunnen

er is nog een verschil tussen eerst Mannine en later Eva
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2003, 06:00:42 pm door cheese »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2003, 04:34:24 pm »
Schopje naar Leer en leven
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger