quote:
op 08 Dec 2003 23:49:00 schreef Priscilla en Aquila:
Even een citaat uit het boek van Drs. R.van der Ven: Niemand anders dan Jezus alleen. (Hierin vertelt hij hoe zijn zoektocht vanuit occulte gebondenheid -als natuurarts- verliep en hij uiteindelijk bij de Here Jezus terechtkwam)
citaat op pagina 140:
Ik vroeg mij alleen af, hoe ik een aantal zaken (de leugenleer van het paranormale), waarvan ik geloofd had, dat zij bestonden, zoals aura's en geestelijke sferen, nu moest zien? ............. Nu, enige jaren verder, geloof ik het volgende: Wat paragnosten zien zien aan aura's, chakra's, geesten, visioenen, beelden over bestaande geestelijke sferen en vorige levens, zijn beelden en openbaringen afkomstig van de overste dezer wereld: de satan.
De beelden der lichtsfeeren (=de door helderzienden waargenomen verschillende geestelijke gebieden, waar de geesten zouden wonen) zij mijns inziens drogbeelden, fata morgana's, leugens van de aartsleugenaar aller tijden, de satan. Ze zijn bedoeld, om ons af te leiden van dé weg, dé waarheid en hét leven: Christus alleen, dé enige weg naar God.
Twee ernstige voorbeelden van dwaallichten zijn het geloof in tunnels, waar je doorheen moet gaan bij het sterven op weg naar prachtig licht en het geloof in de reincarnatieleer. Ze zijn zo aantrekkelijk, dat degene die daarin gelooft en zich daarop instelt zich tegelijk keihard af laat trekken van de énige weg naar God: Christus alleen!
Andere wegen worden aangeboden, die er in werkelijkheid helemaal niet zijn en nooit zullen zijn.
einde citaat.
niet vanwege BDE, maar vanwege het ontkennen van geestelijke sferen en de geestelijke wezens daarin:
(vermoedelijk hebben al de engelen die in de bijbel genoemd worden hun woonplaats op de beroemde speldeknop
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=3331 Er moet geroemd worden; het dient wel tot niets, maar
ik zal komen op gezichten en openbaringen des Heren.
2 Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is
het geleden - of het in het lichaam was, weet ik
niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik
niet, God weet het - dat die persoon weggevoerd
werd tot in de derde hemel.
3 En ik weet van die persoon - of het in het lichaam of
buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het -4
dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en
onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die het
een mens niet geoorloofd is uit te spreken.
2 K o r i n t i ë r s 1 2
1 Na deze dingen zag ik, en zie, er was een deur
geopend in de hemel; en de eerste stem, die ik
gehoord had, alsof een bazuin met mij sprak,
zeide: Klim hierheen op en ik zal u tonen, wat na
dezen geschieden moet.
O p e n b a r i n g 4
8 En ik, Johannes, ben het die deze dingen hoorde
en zag. En toen ik ze gehoord en gezien had,
wierp ik mij neder voor de voeten van de engel,
die ze mij toonde, om te aanbidden.
O p e n b a r i n g 2 2