Auteur Topic: Concertverslag van Michael W. Smith  (gelezen 1503 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Concertverslag van Michael W. Smith
« Gepost op: juni 15, 2003, 06:46:56 pm »
Uit mijn weblog:
quote:
Michael W. Smith
Gisteren was het dan zover Michael W. Smith speelde in het Gerlredome. Het was de tweede keer dat hij optrad, want eerder deze dag had hij opgetreden op de Jongerendag. Mijn oudste zoon had hem ook zien optreden maar was toch meer gecharmeerd van het optreden van Toby Mac, die vent was pas echt 'cool' vondt hij en zijn vriend die met hem mee was, sloot zich hier helemaal bij aan. Maar goed ik was naar het Arnhem getogen voor het concert van Michael W. Smith. In januari was bekend dat hij zou komen. In eerste instantie was Ahoy in Rotterdam geboekt omdat men maximaal 2.000 tot 5.000 bezoekers verwachtte, uiteindelijk zouden het er tussen de 15.000 en 18.000 worden reden waarom men was uitgeweken naar Arnhem.

Dat Michael W. Smith populair was bleek al uit de reacties op dit forum over zijn komst naar Nederland. Maar ook bij ons in de gemeente bleek hij populair, velen boekten een kaartje. Ik ging samen met mijn zus(je). Later bleek ook mijn broertje (u weet wel die voetballer met zijn vrouw) aanwezig te zijn.

Het concert begon met Eoghan Heaslip als support act. Ik zal eerlijk zijn na twee nummers was ik erop uitgekeken en uitgeluisterd het kon mij niet boeien, en bij navraag bleek ik die mening met velen te delen. Daarna trad Shaun Groves op en dat was al een stuk beter. Een duidelijke artiest in de categorie singer-songwriter.

Nadat voor de zoveelste keer gevraagd was om te gaan zitten, startte dan eindelijk om 21.00 uur het concert van Michael W. Smith. En dat concert was goed, uit alles blijkt dat Michael een rasartiest is die weet dat je kwaliteit moet bieden. Michael doet al heel wat jaren mee en heeft de afgelopen jaren een tweetal 'worship' cd's  afgeleverd. Reden waarom hij nu aan het touren was. Tijdens zijn concert bracht hij een groot aantal nummers ten gehore en nu weet ik ook waar de band vanGodfashion veel van zijn nummers vandaan haalt. Gelukkig bracht hij ook nog een aantal nummers van zijn 'pop' cd's ten gehore. Waaronder het prachtige nummer “This is your time”. Helaas, helaas waren er op het veld alleen maar zitplaatsen. Waarom zo vroeg ik mij zo af. Zeker nu veel mensen moeite hadden om het juiste vak te vinden. Wij zijn geneigd tot alle kwaad, leert de Heidelberger ons en dat blijkt toch ook maar weer eens uit dit soort kleine dingen. Maar dat mocht gelukkig de pret verder niet drukken…  Wat de pret wel drukte was de bij tijd en wijle falende techniek. Een piano was niet meer hoorbaar, mensen van de ring melden dat het geluid op het laatst tegen elkaar inging. Slordig, zeker als je bedenkt dat je voor een kaartje toch een euro of dertig moest neertellen. Een ander slordigheidje was het feit dat Michael ‘vergat’ zijn band voor te stellen. Maar zoals gezegd, Michael is een artiest die kwaliteit uitstraalt en dat maakt veel goed. Zeker de momenten waar hij zijn eigen kwetsbaarheid toonde, zoals toen hij in Afrika was en voor een groep van 15 doodzieke kinderen moest spelen, hij kon geen noot spelen. Maar de kinderen lukte het wel om te zingen over Jezus. Iets wat ik persoonlijk ook op prijs stelde was dat Michael aangaf dat worship een zaak is van 24/7 en dat dit zich beweegt tussen twee extremen, gezamenlijk zingen en bidden en lofprijzen maar ook in de barre werkelijkheid van alledag als je iemand helpt die geen voedsel meer heeft. Hiermee nam hij wat mij betreft de claim weg die evangelischen menen te hebben op ‘worship’.

Michael W. Smith heeft een nederlandse en amerikaanse website. Michael zet zich ook in voor Compassion

Wie is ook geweest?
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2003, 06:55:37 pm »
Ik ben ook geweest! Kan me behoorlijk goed vinden in je verslag en ga later een uitgebreidere reactie typen. Ben nu te moe van een paar korte nachten slaap... Om even kort te gaan: wat mij betreft was het een stukje hemel op aarde...:)
Trouwens, onder 'Actueel' was ook al een michael W. Smith-draadje aangemaakt. Mods, tijd om iets te gaan lijmen?

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2003, 07:01:15 pm »
Sarah reageerde als volgt:

ik ben op de e.o. jongerendag geweest, en heb M.W. Smith gisterenochtend zien optreden. Ik vond het in 1 woord: Fabulous.
Echt supertof. Wat een prachtige stem, en hoe overtuigd en oprecht!! Wauw!

Hij begon met wat oudere nummers (dacht ik) waarop het publiek ook niet zo enthousiast reageerde.
Daarna begon hij met worshipnummers, en toen werd het echt heel gaaf.
Tussendoor vertelde hij over God en over de zonde en die blik in zijn ogen!!! (je kon dat volgen op een scherm achter in het Geldredome) Zo angstig en dan keek hij weer zo bevrijd!! Echt te gek!

'Friends are friends forever', was een prachtige afsluiter!
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2003, 09:08:27 pm »
Ik zag gisteren een stukje van Michael W Smith op de EO. Klonk heel goed. Zou het hele concert nog een keer op tv worden uitgezonden denken jullie? Zo ja, meldt het dan ff op dit forum, ik kijk nl. nooit wat er op tv komt.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2003, 09:23:34 pm »
quote:
op 15 Jun 2003 21:08:27 schreef Pleun:
Ik zag gisteren een stukje van Michael W Smith op de EO. Klonk heel goed. Zou het hele concert nog een keer op tv worden uitgezonden denken jullie? Zo ja, meldt het dan ff op dit forum, ik kijk nl. nooit wat er op tv komt.

En dat was nog maar het Jongerendagconcert...
Zie voor een audiobestand van het hele avondconcert: http://www.ronduit.nl/jc/...d=4276881&sta=29&end=6564 Kweenie of het helemaal legaal is, maar lijkt me wel, gewoon een ronduit-adres...

Anita

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2003, 11:02:15 pm »
Ik ben ook geweest en ik kan me ook redelijk goed vinden in het uitgebreide verslag van hierboven.
Een hele mooie avond (en lang..... we waren pas om half 3 thuis!)
Zijn worshipnummers zijn prachtig, maar ik merkte wel dat het een beetje hing tussen een praise-avond en een concert. Voelde me daardoor meer een toeschouwer dan een deelnemer. Maar het is prachtig om te zien hoe iemand z'n talenten zo dienstbaar maakt! Gaaf!!

Anita
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

Johan V.

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2003, 04:44:40 pm »
Geweldig. We've got an awesome God!
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2003, 02:14:59 pm »
ik ben geweest het was super cool, was ook op de eojdag maar dat kan je in het andere topic nalezen

nou ik vondt het dus echt top Michael zelf had het ook gewoon naar zijn zin alleen jammer dat hij precies de zelfde dingen deed als sochtens, maar het raakte me nu wel meer opzich, het grapigste vondt ik nog wel dat zijn piano stuk ging dat had je trouwens sochtens niet  , nah ja toen vertelde die over kinderen die kanker hadden in afrika en die een lied gingen zingen echt lache, terwijl dat het eigenlijk niet is:

Jesus You are my number one,
Jesus You are my number one.
not the teardt (3) nomether what they say. (wel met afrikaans accent  
 )

Het geweldigste momnet vondt ik nog wel let it rain, op een gegeven moment raakte ik echt helemaal vol en kon ik gewoon niet meer mee zingen hoe iedereen gewoon met zijn handen naar God uitstrekte echt geweldig gewoon, het nummer er na ook iedereen loofde gewoon vol God!!!!!

dus ik heb echt genoten, ook van zijn oude nummers want was eigenlijk de eerste gospel artiest die ik kende, en ja het laatste nummer was ook erg mooi en die zong ik dan zeker met volle borst meeeee!!!

Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Doc

• Exodus 20: 12 - Da's mooi want
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2003, 03:46:04 pm »
Was echt geweldig, de aanbidding was super echt je merkt wel wat van God is en wat entertainment is. Zoals de draad begon...Toby Mac beter...het is geen vergelijking M.W. Smith is niet zozeer gericht op entertainment en dat is Toby Mac dan weer wel...hoop trouwens ook niet dat ze hem nogmaals uitnodigen (waar ik ook denk dat de EO dit wel achterwegen zal laten)

Het concert was vol aanbidding, dit vind ik ook meteen het mooiste omdat iedereen daarin actief kan zijn. Bij andere dingen moet je vaak passief blijven.

Ook waren er grappige momenten, typisch amerikaans bijvoorbeeld om het volkslied te laten zingen Vooruit dan maar...

Jammer dat de vleugel het begaf, volgens mij was er iets met de versterking ofzo, maar het keyboard klonk ook, het werd er voor mij niet minder om. Super hoe hij het opving door gewoon door te gaan...

Top avond het was veel te snel afgelopen...

nathanje

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2003, 05:26:45 pm »
ik ben helaas niet naar t avondconcert geweest van michael (had wel graag gewild) maar welop de eo jongerendag en ook ik vond t GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! meer kan k er niet over zeggen, alles is al gezegd. wat ik alleen ook vond was dat Toby mac wel een beetje teveel entertainde zeg maar. voor mijn idee zong hij voor zichzelf, de teksten waren niet te verstaan, en hij leidde de hele tijd de aandacht af door belachelijke acties te doen, zoals crowdsufe (toppunt van persoonsverheerlijking?????!!!) en de zogenaamde fans gingen helemaal uit hun dak, maar niet voor God maar om de muziek. ik was er zelfs getuige van dat er een meisje bijna flauw viel, door de hectiek en alles. voor mijn idee ging het allemaal veel te ver, ik zou op dat moment geen verschil kunnen noemen tussen het optreden van toby mac en een optreden van een willekeurige artiest op lowlance...sorry...maar voor mijn gevoel werd God op dat moment gewoon genegeert, lekker hoor...
maar goed,al met al was t toch een leuke dag, maar wel door dat concert van  michael (en dankzij die leuke dansers bij Zoe-girl   )
just love the One who was and is and has to come

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2003, 07:37:54 pm »
quote:
op 17 Jun 2003 17:26:45 schreef nathanje:
ik ben helaas niet naar t avondconcert geweest van michael (had wel graag gewild) maar welop de eo jongerendag en ook ik vond t GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! meer kan k er niet over zeggen, alles is al gezegd. wat ik alleen ook vond was dat Toby mac wel een beetje teveel entertainde zeg maar. voor mijn idee zong hij voor zichzelf, de teksten waren niet te verstaan, en hij leidde de hele tijd de aandacht af door belachelijke acties te doen, zoals crowdsufe (toppunt van persoonsverheerlijking?????!!!) en de zogenaamde fans gingen helemaal uit hun dak, maar niet voor God maar om de muziek. ik was er zelfs getuige van dat er een meisje bijna flauw viel, door de hectiek en alles. voor mijn idee ging het allemaal veel te ver, ik zou op dat moment geen verschil kunnen noemen tussen het optreden van toby mac en een optreden van een willekeurige artiest op lowlance...sorry...maar voor mijn gevoel werd God op dat moment gewoon genegeert, lekker hoor...
maar goed,al met al was t toch een leuke dag, maar wel door dat concert van  michael (en dankzij die leuke dansers bij Zoe-girl   )

Lowlands  

Maar dat is ook de reden waarom ik het niet erg vond om Toby Mac te missen.
Ach het zal wel ergens goed voor zijn.. Beter dan allemaal jongeren die naar Christina Aguilera ofzo luisteren.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Doc

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2003, 11:28:35 pm »
quote:
op 17 Jun 2003 19:37:54 schreef Sarah:

Maar dat is ook de reden waarom ik het niet erg vond om Toby Mac te missen.
Ach het zal wel ergens goed voor zijn.. Beter dan allemaal jongeren die naar Christina Aguilera ofzo luisteren.

Ohw wat hebben we toch allemaal een eensgezinde mening over Toby Mac...volgend jaar mogen ze Ralph van Manen wel weer uitnodigen of Gerald Troost, dat was veel beter...ik wil natuurlijk ook wel wat nummers zingen

ikweethetnietje

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juni 18, 2003, 09:11:29 am »
hoi,

ik ben ook geweest afgelopen zaterdag! Behalve de eerste twee nummers van Toby, von ik zijn optreden goed hoor. Die zoe-girls von ik echt helemaal nix en tijdens het optreden van Michael was ik met andere dingen bezig

Ik vond alleen de liedjes die voor de samensang waren gekozen, minder leuk dan de afgelopen jaren:(

anyway, ik heb leuke dag gehad

doegg

Doc

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juni 18, 2003, 01:42:10 pm »
Bij de samensang had Ronduit Koor ook nog een nummertje dat ze 2x deden en dat had echt totaal geen melodie ofzo, echt zeer vervelend, en bij 't refrein deden ze een vaag dansje...dat vond ik alleen wat minder...dansje was nog niet eens zo erg en 't refrein ging dan nog wel, maar de rest....een iets beter melodie had wel gemogen...

Ik mis trouwens al een paar jaar de Grand Finale met alle artiesten van die dag die samen nog de afsluiter zingen....paar jaar geleden deden ze toen nog een aangepaste versie van "Love shine a light"...dat was veel leuker!

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2003, 01:58:23 pm »
kijk over dat Toby Mac in mijn verslag kom ik er ook op ik stond lekker mee te doen, dat is juist cool, mag dat niet dan? ik denk dat Toby ook niet op zich zelf wil wijzen lijkt me.... ik denk dat je dan als Christen je wel 3 keer achter je oor krabt. dus zo bedoelt hij het niet maar wil wel een goede show neerzetten voor de mensen en ja bij zijn muziek kan je niet stilstaan en dan zingen en ja kom naar flevo daar zijn ergere artietsen :p metal enzo... en punk!!!!!!! wieeeee das dan weer vet!!

oh weer ontopic

later Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juni 18, 2003, 06:50:36 pm »
quote:
op 18 Jun 2003 13:58:23 schreef farao:
kijk over dat Toby Mac in mijn verslag kom ik er ook op ik stond lekker mee te doen, dat is juist cool, mag dat niet dan? ik denk dat Toby ook niet op zich zelf wil wijzen lijkt me.... ik denk dat je dan als Christen je wel 3 keer achter je oor krabt. dus zo bedoelt hij het niet maar wil wel een goede show neerzetten voor de mensen en ja bij zijn muziek kan je niet stilstaan en dan zingen en ja kom naar flevo daar zijn ergere artietsen :p metal enzo... en punk!!!!!!! wieeeee das dan weer vet!!

oh weer ontopic

later Harro

ik hou gewoon niet van zijn muziek, maar hij zal het vast heel goed bedoeld hebben
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juni 18, 2003, 07:54:49 pm »
quote:
op 17 Jun 2003 17:26:45 schreef nathanje:

Met entertainen is volgens mij niets mis, mits op verantwoorde wijze. En dat deed Toby vond ik. Hij las zelfs een bijbelgedeelte voor en wees voortdurend op de grootheid van God. Dat je geen verschil zou kunnen opnoemen tussen het optreden TobyMac en een optreden op LowlanDS is wat mij betreft alleen maar positief. Christenen horen dezelfde kwaliteit te bieden als niet-christenen. God werd absoluut niet genegeerd, maar het was gewoon niet jouw stijl muziek en show, volgens mij. Dat kan gewoon gebeuren. En zolang fans maar een 'idool' (letterlijk) op handen dragen, die ze op God wijst vind ik het nog niet zo erg.

nathanje

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juni 30, 2003, 11:11:58 pm »
quote:
op 18 Jun 2003 19:54:49 schreef Mezzamorpheus:
[...] En zolang fans maar een 'idool' (letterlijk) op handen dragen, die ze op God wijst vind ik het nog niet zo erg.

ja maar dan gaat het toch om het idool bij die mensen, niet om God?
 nou laat k er maar over op houden toby zal t idd ook wel niet zo bedoeld hebben, en t zou over t concert van michael gaan, niet over toby

p.s ja en ik weet wel dat het lowlaNDs is!! was gewoon ff een typefoutje!  

nathanje

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juni 30, 2003, 11:13:46 pm »
oja en dat over die style, dat k dat waarscheinlijk niks vond; das niet waar, dc talk vind k namelijk wel helemaal te gek dus, dat gaat niet op. (ja en toby is dan wel iets anders oke, maar niet zo enorm anders ofzo hoor)