Auteur Topic: Ik ben een beetje moe.  (gelezen 3743 keer)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Gepost op: juni 24, 2003, 10:43:25 pm »
Hoewel ik de kans loop niet helemaal begrepen te worden moet mij toch iets van het hart. Ik ben een beetje moe, vooral door het verloop van een aantal draadjes op dit forum.

Steeds als er een "hot-item" aan de orde komt waar verschillend over gedacht wordt, lijkt het wel of de mening van de evangelischen of volkomen onbelangrijk is,( dus gerust belachelijk mag worden gemaakt) óf er wordt op verschillende wijzen geprobeerd duidelijk te maken, dat wij een stelletje dummies zijn, die weinig letters hebben gegeten, geheel op ons gevoel afgaan, en nog nooit een "goede bijbelse" preek hebben gehoord.

Proberen wij één en ander uit te leggen aan de hand van bijbelteksten, dan wordt er doodleuk gezegd dat wij onze visie ophangen aan enkele bijbelteksten, terwijl de GKV daarentegen de gehele bijbel bestudeert.

Als het over kinderdoop gaat dan is de afwezigheid van een vermelding van zo'n babytjesdoop in de bijbel het gevolg dat het toen zó normaal was, dat het het vermelden niet eens waard was!

Gaat het daarentegen over tongentaal dan is zelfs de afwezigheid van een tekst waarin Jezus zelf in tongen sprak weer voldoende om maar meteen te melden dat de tongental dus blijkbaar totaal onbelangrijk is.
Dat er duizenden de tongentaal ontvingen en praktizeerden wordt voot het gemak even over het hoofd gezien, evenals het gegeven dat er duizenden door onderdompeling gedoopt werden.

Nu gaat het mij in deze posting met nadruk niet om over deze onderwerpen gelijk te krijgen, maar het gaat mij om de willekeur waarmee "bewijsvoering" uit de bijbel ineens heel belangrijk wordt, of totaal van het podium weggeveegd wordt.

Hoewel ik scherp kan discussieren, kan ik mij niet herinneren dat ik mij minachtend naar personen geprofileerd heb. Mij is daarentegen al verschillende malen die eer te beurt gevallen, ook al gaf ik te kennen dat dat mij erg zeer deed, of mij zelfs kwetste. Dat werd slecht aangegrepen om er nog een schepje bovenop te doen door te melden dat ik zielig zou doen, of eindelijk eens meemaakte wat ik anderen zou aandoen. Nogmaals, dit is een discussieforum, dus lijkt het mij dat er verschillende meningen naast elkaar mogen bestaan en dat daar ook zwart-wit over gediscussieerd mag worden.

Als de gaven van de Heilige Geest als humoristische noot worden opgevoerd, is dat mij een station te ver. Echt kwetsend wordt het als de mensen daar wat lacherig over gaan doen en er dan graag nog een schepje bovenop doen. Dat je iets niet begrijpt over de Heilige Geest, of gewoon niet belangrijk vindt, mag toch geen reden zijn om degenen die daar wél waarde aan hechten zo te kijk te zetten, dat zij zich echt in een hoek geplaatst voelen.

Ik ervaar op dit moment een stroming die het eigenlijk wel leuk vindt om die evangelischen dwars te zitten, terwijl ik merk dat geen middel daartoe ongebruikt blijft.
Ik las net iemand , en dat raakte mijn hart. Hij zei: Kan ik me nóg voorzichtiger uitdrukken, mag ik nog wel een eigen mening hebben, mag ik uberhaupt hier nog wel wat zeggen?
Iemand anders vertelde dat hij als gereformeerde op dit foum zat en zich afvroeg wat ik hier eigenlijk deed, als ik mij zo ergerde ( vrij vertaald)
Ik heb alles nog eens doorgelezen, en schrok wat er zoal ongenuanceerd hier gezegd mag worden over een niet GKV gemeente.

Ik ben een beetje moe, omdat mijn woorden inmiddels op verschillende goudschaaltjes gewogen worden, terwijl er een aantal andere mensen menen het recht te hebben alles op te mogen schrijven over die domme evangelischen.

Ik wil absoluut niet zielig doen, ben in de regel erg sterk en vind het zelfs leuk om wat weerstand te krijgen. Wat er nu gebeurd heeft naar mijn idee een ander kleur, ik durf het bijna niet te zeggen, straalt een ander geest uit.
Het lijkt erop dat de evangelische boodschap hier zo gevaarlijk geacht wordt, dat het beter is een aantal mensen desnoods onfatsoenlijk weg te werken, dan dat er misschien mensen mee besmet zouden worden. Wat mij betreft hoeft dat niet op deze manier. Als "men" vindt dat dit een GKV forum is, en dat de Wilhelmina's de Berten, de Otjes en de Mientjes hier eigenlijk niet zouden horen, dan zou ik het fijner vinden als dat gewoon eerlijk wordt gebracht.
Dus ik zou zeggen, als iemand dat eigenlijk bedoelt, laat hij dan even moed vatten en dat opschrijven. Wie durft?

Wat mijzelf betreft, ik had het hier tot voor kort erg naar mijn zin, ik ervaar buiten de verschillen ook veel overeenkomsten, en zie in dit forum een unieke kans om de refo's en de grefo's wat beter te leren kennen.
Elke naam die hier voorbijschuift, geen enkele uitgezonderd, is inmiddels een naam van een broertje en zusje van mij.
Willen jullie als gezin gezellig verder, en blijven jullie mij als een ongewenste "pleegzus"  zien die jullie gezellige gezinsleven onrust bezorgd, dan hoor ik dat graag.

Ik zal dat dan echter niet zien als een gereformeerd gedachtengoed.Ik ken teveel gereformeerden die het evangelische gedachtengoed omarmen, en met wie ik hele goede vrienschappelijke gesprekken heb mogen voeren. Daar was het "samen in de Naam van Jezus" wel degelijk van kracht.

Enne, ga nu eens niet meteen de boel van eieren maken, maar probeer eens te lezen wat ik probeer te zeggen, waar mijn pijn ligt.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2003, 10:50:37 pm »
quote:
op 24 Jun 2003 22:43:25 schreef Wilhelmina:
Enne, ga nu eens niet meteen de boel van eieren maken, maar probeer eens te lezen wat ik probeer te zeggen, waar mijn pijn ligt.

Als jij dat andersom ook doet. Oke?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2003, 10:54:14 pm »
quote:
op 24 Jun 2003 22:50:37 schreef Pulpeet:
[...]

Als jij dat andersom ook doet. Oke?

Alleen dan?

Hoe leerde Jezus dat ook weer?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2003, 10:57:42 pm »
quote:
Dus ik zou zeggen, als iemand dat eigenlijk bedoelt, laat hij dan even moed vatten en dat opschrijven. Wie durft?

En laat die persoon dan ook direct de FAQ even doornemen, of de registratievoorwaarden. Dit forum staat open voor iedereen en dat blijft ook zo. Dáár gaan we voor!
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

xgnoom

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #4 Gepost op: juni 24, 2003, 11:09:37 pm »
Mijn mening: Omdat we verschillend zijn, en dus ook een verschillende mening hebben, heeft het leven kleur. Verder heeft een forum weinig zin als we het toch overal al over eens zijn.
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2003, 11:18:23 pm »
ik ben niet grefo of revo, vovo  of iets van die orde,
ik schrijf in de ogen van velen heel kontroversiele dingen als over reincarnatie,
etc. en op een enkele uitzondering na, heb ik niet het gevoel, dat ik onwelkom ben op dit forum, alhoewel sommigen mij best zullen scharen onder de zogenaamde verleide geesten,
dus als zo'n buitenkerkelijke als ik zich hier toch redelijk welkom voelt, waarom een evangelische, die veel dichter staat bij het gkv-gedachtegoed dan ik dan niet?,
dus ik vraag me af of je echt onwelkom bent, of dat je je alleen maar zo voelt, dus graag in de slachtofferrol kruipt?
« Laatst bewerkt op: juni 25, 2003, 12:11:00 am door cheese »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

bert

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #6 Gepost op: juni 24, 2003, 11:42:35 pm »
quote:
op 24 Jun 2003 23:18:23 schreef cheese:
dus ik vraag me af of je echt onwelkom bent, of dat je je alleen maar zo voelt, dus graag in de slachtofferrol kruipt?

Ik denk dat Wilhelmina het heel goed heeft verwoord. Ik ervaar ook dat zij in de ogen van verschillende schrijvers niet welkom is.

Dit heeft niets met slachtofferrol te maken volgens mij.

Ik zit hier nog niet zolang, en ben nu al moe van dat enorme gekat. Echt niet opbouwend.

Iemand maakte een opmerking dat als ik anderen 1 op 1 zou ontmoeten dingen wel anders zouden gaan. Nou, ik heb een kompleet andere ervaring. Het maakt niet uit waar ik de dingen zeg die ik zeg (kerk, vereniging, dit forum) ik krijg met dezelfde emotionele weerstand te maken. Gesprekken verworden in discussies en gaan bijna onmiddelijk van het onderwerp af. Als dat aan mij ligt, wil ik graag horen waar dat dan aan ligt.

Pulpeet, waarom nou weer direct terugslaan? Als iemand vindt dat een ander hem onterecht beoordeeld of verkeerd interpreteert, zeg het dan toch gewoon. En quote waar je moeite mee hebt.
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)

bert

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2003, 11:55:19 pm »
quote:
Ik wil absoluut niet zielig doen, ben in de regel erg sterk en vind het zelfs leuk om wat weerstand te krijgen. Wat er nu gebeurd heeft naar mijn idee een ander kleur, ik durf het bijna niet te zeggen, straalt een ander geest uit.
Het lijkt erop dat de evangelische boodschap hier zo gevaarlijk geacht wordt, dat het beter is een aantal mensen desnoods onfatsoenlijk weg te werken, dan dat er misschien mensen mee besmet zouden worden. Wat mij betreft hoeft dat niet op deze manier. Als "men" vindt dat dit een GKV forum is, en dat de Wilhelmina's de Berten, de Otjes en de Mientjes hier eigenlijk niet zouden horen, dan zou ik het fijner vinden als dat gewoon eerlijk wordt gebracht.

Ik ben zelf GKV'er en maak dit mee in bijna elk verband. Ik ervaar het echt als aanvallen. Het volgt me de laatste maanden. Aan de andere kant zie ik ook veel zegeningen, en zijn er hele positieve ontwikkelingen. Maar dit is kennelijk de keerzijde.

Als God voor ons is ....

Pulpeet

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #8 Gepost op: juni 24, 2003, 11:56:49 pm »
quote:
op 24 Jun 2003 23:42:35 schreef bert:
Pulpeet, waarom nou weer direct terugslaan? Als iemand vindt dat een ander hem onterecht beoordeeld of verkeerd interpreteert, zeg het dan toch gewoon. En quote waar je moeite mee hebt.

Dat is niet 'direct'.

Je hebt wat voorgeschiedenis gemist. Misschien dat je eea zou begrijpen als je wat langer hier mee gelezen zou hebben.

Ik sla trouwens niet. Als ik zou slaan, zou ik heel andere dingen opgeschreven hebben. Ik stel alleen maar een vraag. Want ik weet uit ervaring dat het onbegonnen werk is om Wilhelmina te laten zien dat ook zij mensen kwetst. Daarom vraag ik dat.

Waarom interpreteer je dat als 'slaan'?

Waarschijnlijk weet je niet hoe ik hiervan baal. Ik heb nog nooit. nog nooit dus! iemand bewust genegeerd. Als me dat makkelijker af zou gaan, zou je me hier niet eens horen.

bert

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #9 Gepost op: juni 25, 2003, 12:15:31 am »
quote:
op 24 Jun 2003 23:56:49 schreef Pulpeet:
Want ik weet uit ervaring dat het onbegonnen werk is om Wilhelmina te laten zien dat ook zij mensen kwetst. Daarom vraag ik dat.

OK. Denk je dan dat zij dat met opzet doet?

Pulpeet

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #10 Gepost op: juni 25, 2003, 12:37:39 am »
quote:
op 25 Jun 2003 00:15:31 schreef bert:
[...]

OK. Denk je dan dat zij dat met opzet doet?

Nee. Zeker niet. Maar dat vind ik nu juist het pijnlijke van het hele verhaal.

Als ik dat wel zou denken, zou ik trouwens allang niet meer reageren.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #11 Gepost op: juni 25, 2003, 12:43:57 am »
OK dan maar eens een berichtje van mij..

Laat ik vooropstellen dat een forum bestaat bij de 'gratie' van meningsverschillen. Zonder meningsverschil geen forum. Wel theekransjes. Maar ja, daar houd ik weer niet zo van.

We leven in een gebroken wereld. Een wereld getekend door de zondeval. Een wereld die zucht en steunt. De christen bezoekers op dit forum zullen dit allemaal onderkennen. Dat uit zich dus ook in allerlei reacties op dit forum, irritaties etc. laten we daar maar niet te gek van opkijken.

Dit forum is voor iedereen toegankelijk die een mening heeft en zich aan de faq en de inschrijfvoorwaarden houdt. Dus geen ballotage, belijdenissen of toetsen of whatever. De bijbel is denk ik duidelijk genoeg om geen hekjes te plaatsen.

Dan de stijl van discussiëren. Die is soms heftig en de een heeft nu eenmaal meer de gave van fijngevoeligheid als de ander. Bedenk daarbij dat als je iets neerschrijft dit altijd 'harder' overkomt dan wanneer je iets zegt. Ook schrijven is een 'kunst' zo heb ik mogen ervaren. Een tip. Lees je stukje nog eens even door voordat je het plaatst en verplaats je dan eens in de ander. Hoe zou die dit nu opvatten?

Bij discussies over geloof komt al gauw een stuk emotie meespelen, en dat is een prima invalspoort voor de duivel. Christus zegt dat wij 'gezift' zullen worden als de tarwe.. bedenk dat ook maar als je in een 'emotie' een reactie neerschrijft. Ook op dit forum is niemand volmaakt. Niemand kent volkomen, om Paulus dan maar eens na te spreken.

Dat 'evangelischen' en 'reformatorischen' heftig op elkaar reageren is een feit. Dat heeft met veel zaken te maken die in beide kringen spelen. Beide kringen zijn in beweging. Als zaken bewegen, gaan mensen veiligheid zoeken en dat doet men toch in eerste instantie bij elkaar, bij de gang van zaken zoals men die geleerd heeft. Misschien zouden we wat meer aan onze Vader moeten vragen wat Hij nu zou willen. Let wel vragen is wat anders dan van tevoren al zeker te weten hoe God het zou willen in bepaalde zaken. De Corinthiërs kwamen met die redenering ook al snel op de koffie.

Dan nog even naar de 'topic starter' Wilhelmina. Wordt niet moedeloos. Moe worden we allemaal wel eens op dit forum. Niet iedereen weegt argumenten gelijk. Tot slot: Wat zou jij zeggen tegen mensen die moe worden van jou?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Rene

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #12 Gepost op: juni 25, 2003, 12:44:54 am »
Ik begrijp wat je bedoeld Wilhelmina.
Ik ben jaren vrijgemaakt geweest en had er ook een handje van om altijd te denken ik ben vrijgemaakt en ik heb dus gelijk wat de ander ook zegt.
Het heeft ook te maken met het idee dat de GKV de enige ware kerk is...
Het heeft te maken dat veel dingen onbekend zijn in de GKV bv spreken in tongen, vasten, hoe werkt de Heilige Geest, gebedsgenezing.
Daar hoor je in preken bijna nooit een dominee over en dus is het ook niet goed.
Er wordt in veel GKV kerken teveel voor je gedacht en er is te weinig zelfstudie.
Alles is geregeld, alles staat op papier en daar houdt men aan vast.
Maar echte geloofsbeleving mis ik er.
Vandaar de manier van spreken over veel onderwerpen.
Voor mij is het alleen maar een uitdaging om er dus des te harder tegenaan te gaan om bepaalde punten duidelijk te maken en wel met de Bijbel erbij.
Laat me dus niet in de steek Wilhelmina....
RR

dingo

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #13 Gepost op: juni 25, 2003, 01:03:50 am »
quote:
op 25 Jun 2003 00:44:54 schreef Rene:
[..]
Voor mij is het alleen maar een uitdaging om er dus des te harder tegenaan te gaan om bepaalde punten duidelijk te maken en wel met de Bijbel erbij.
Laat me dus niet in de steek Wilhelmina....

Als dat betekent dat je bij ieder meningsverschil een sneer geeft naar de Gkv. Of een 'Bei uns ist alles besser' reaktie geeft. Of neerbuigend doet omdat je opponent nog jong is. Dan denk ik dat we elkaar nog regelmatig zullen tegenkomen op dit forum.

Johan V.

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #14 Gepost op: juni 25, 2003, 01:29:20 am »
Wilhelmina;
quote:
Jes 40,31
maar wie de HERE verwachten, putten nieuwe kracht; zij varen op met vleugelen als arenden; zij lopen, maar worden niet moede; zij wandelen, maar worden niet mat.

Ik weet dat ik je in het verleden een aantal keren scherp geantwoord heb. Maar je zult ook gemerkt hebben dat ik de laatste tijd geprobeerd heb om daarin iets voorzichtiger te zijn, en her en der een mede GKV-er tot rust te manen.

Ik kan je één ding beloven: Als ik het niet eens ben met je leerstelling, dan kan ik daar scherp op reageren. Wel zal ik proberen om daarin niet jouw persoonlijk te pakken, maar ook daarin de liefde van Christus te betrachten. Ik hoop dat mede GKV-ers ook dat onderscheid zullen toepassen,
en ik hoop ook dat jij dat kunt.
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #15 Gepost op: juni 25, 2003, 10:36:04 am »
nou van mij ben je altijd welkom hoor, wist je denk ik al, en ik vindt het goed dat je hier bent en zo je mening geeft, maar dat kan ook omdat ik een meer naar de evangelische kant helende vrijgemaakte ben

keep going on!!

Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #16 Gepost op: juni 25, 2003, 11:24:19 am »
Wilhelmina.

2 opmerkingen van mij. De eerste is dat ik heel veel van je postings erg interessant vind en ik dus ook hoop dat je er mee door zult gaan.

De tweede tip die ik je eens wil geven is om naar het zwaar gereformeerde forum www.omsionswil.nl/forum2 te gaan, als je daar een week of 2 zit ben je compleet genezen.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

arjan1

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #17 Gepost op: juni 25, 2003, 11:33:06 am »
En bestaan er ook evangelische forums?

Johan V.

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #18 Gepost op: juni 25, 2003, 11:35:20 am »
Tja, maar die zijn voor gereformeerden niet leesbaar aangezien het allemaal in tongentaal is  
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

lonneke

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #19 Gepost op: juni 25, 2003, 12:10:30 pm »
Leren loslaten. Het leven bestaat immers uit niets anders.

groetjes Lonneke

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #20 Gepost op: juni 25, 2003, 12:11:59 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 11:24:19 schreef Zwever:

De tweede tip die ik je eens wil geven is om naar het zwaar gereformeerde forum www.omsionswil.nl/forum2 te gaan, als je daar een week of 2 zit ben je compleet genezen.

Sinds wanneer zitten zwaar gereformeerden op internet? Is internet niet net zo van de duivel als de televisie?  

Overigens heb ik niet veel met Wilhelmina te maken gehad op dit forum, maar van mij mag ze best blijven. Mensen met een uitgesproken mening maken een forum juist de moeite waard. Verder vind ik het op het GKV erg vredig. Zeker in vergelijking met een ander forum waar ik vaak gepost heb. Daar ging het er soms keihard aan toe.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #21 Gepost op: juni 25, 2003, 12:28:45 pm »
www.oneway.nl zat ik altijd, nu nog steeds maar het is betaald dus erg rustig, dat forum was goed daar kwam je mensen van overal vandaan tegen, vooral van de chat savonds heb ik toen veel genoten .
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #22 Gepost op: juni 25, 2003, 04:28:47 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 12:28:45 schreef farao:
www.oneway.nl zat ik altijd, nu nog steeds maar het is betaald dus erg rustig, dat forum was goed daar kwam je mensen van overal vandaan tegen, vooral van de chat savonds heb ik toen veel genoten .

Wij hebben ook een chat hoor . Kijk dit topic maar eens in: IRC-kanaal voor de GKV.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #23 Gepost op: juni 25, 2003, 04:40:31 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 11:33:06 schreef arjan1:
En bestaan er ook evangelische forums?

)7 Tja, maar die zijn voor gereformeerden niet leesbaar aangezien het allemaal in tongentaal is  
--------------------------------------------------------------------------------

Helaas is het evangelie prikbord gesloten vanwege een stel oproerkraaiers die de boel verziekten.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #24 Gepost op: juni 25, 2003, 04:45:03 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 16:40:31 schreef Mientje:
Helaas is het evangelie prikbord gesloten vanwege een stel oproerkraaiers die de boel verziekten.

Ja dat is balen, was daar niet iets als een crew dan? dan kick je mensen die de boel willen verzieken er gewoon af.
Hier is de boel gelukkig rustig en wel lekker bezig Maar anders krijgen ze ook met ons te maken

En ja, probleem van Wilhelmina heeft meerdere kanten, ik begrijp haar wel. Maar ik heb soms het omgekeerde gevoel. We moeten denk ik gewoon met zijn allen proberen om open te discussieren en niet te veel vanuit vaststaande 'feiten'. Want dat werkt gewoon niet.

Maar als je vind dat iemand je onheus bejegend kun je het beste even op dat moment een mailtje sturen naar iemand van de crew. Dan kunnen die kijken wat ze eraan kunnen doen.
Pinkeltjefan

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #25 Gepost op: juni 25, 2003, 04:46:47 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 16:45:03 schreef Alfredt:
[...]

dan kick je mensen die de boel willen verzieken er gewoon af.

Aha

(grapje)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #26 Gepost op: juni 25, 2003, 04:56:21 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 16:46:47 schreef Wilhelmina:

Aha

(grapje)

haha

Nee ik had al zoiets van laat ik me maar heel zorgvuldig uitdrukken nu
Pinkeltjefan

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #27 Gepost op: juni 25, 2003, 05:01:27 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 16:45:03 schreef Alfredt:
[...]

Ja dat is balen, was daar niet iets als een crew dan? dan kick je mensen die de boel willen verzieken er gewoon af.
Hier is de boel gelukkig rustig en wel lekker bezig Maar anders krijgen ze ook met ons te maken

En ja, probleem van Wilhelmina heeft meerdere kanten, ik begrijp haar wel. Maar ik heb soms het omgekeerde gevoel. We moeten denk ik gewoon met zijn allen proberen om open te discussieren en niet te veel vanuit vaststaande 'feiten'. Want dat werkt gewoon niet.

Maar als je vind dat iemand je onheus bejegend kun je het beste even op dat moment een mailtje sturen naar iemand van de crew. Dan kunnen die kijken wat ze eraan kunnen doen.

Ze zijn er af gekickt, en zelfs in de ban gedaan, maar ze komen gewoon terug onder een geheim proxynummer en een andere naam.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #28 Gepost op: juni 25, 2003, 07:29:44 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 17:01:27 schreef Mientje:
[...]
Ze zijn er af gekickt, en zelfs in de ban gedaan, maar ze komen gewoon terug onder een geheim proxynummer en een andere naam.

Ik heb ingesteld dat ik via m'n proxyserver internet en dus heb ik een variabel IP-adres. Dit betekent dat ik nooit een IP-ban kan krijgen. 't is maar dat jullie het weten.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

j@f@

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #29 Gepost op: juni 25, 2003, 07:43:02 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 19:29:44 schreef Pleun:
[...]

Ik heb ingesteld dat ik via m'n proxyserver internet en dus heb ik een variabel IP-adres. Dit betekent dat ik nooit een IP-ban kan krijgen. 't is maar dat jullie het weten.  

Je hele IP range kan dicht worden gezet..........:)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #30 Gepost op: juni 25, 2003, 07:59:03 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 19:29:44 schreef Pleun:
[...]

Dan heb ik nu één dader te pakken.

Marloes

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #31 Gepost op: juni 25, 2003, 08:01:23 pm »
Pas maar op allemaal: chatten doen we in het Chatforum.
Nu weer ontopic verder aub
[Prediker 7:29]

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #32 Gepost op: juni 25, 2003, 08:02:01 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 19:59:03 schreef Mientje:
[...]

Mensen on topic graag weer.

/spuit 11 is er ook weer
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #33 Gepost op: juni 25, 2003, 08:18:22 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 19:59:03 schreef Mientje:
[...]

Ik weet dat het offtopic is, maar ik moet ff deze lasterlijke praat bestrijden. Ik ben niet een van de personen waar je op doelt. De boel verzieken? Ik zou niet durven

Sarah

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #34 Gepost op: juni 25, 2003, 09:07:21 pm »
uh Pleuntje... was je niet aan je 'thee (oops verraden ) column' bezig?

----

Wilhelmina, ik vind je posts leuk om te lezen, je bent kritisch en je bent vaak verhelderend in je opmerkingen.

Het valt me op dat jullie allemaal erg veel nadenken over onderwerpen, waar ik veel van leer!!! En daarom blijf ik hier komen.

----

Ook is het logisch dat diegenen die gereformeerd opgevoed zijn misschien wat wantrouwig kijken naar het 'uitbundiger beleven van je geloof' (zeg ik het goed?).

En het lijkt mij ook logisch dat diegenen die (lang) in een evangelische gemeente zitten op een andere manier met het 'beleven van het geloof' omgaan.

Laten we elkaar hierop niet afkeuren of dergelijke, en onze vooroordelen en gewoontes niet als waarheid gaan zien ofzo... We blijven allemaal mensen met onze zwaktes enzo toch?

En de tip die iemand hier gaf om de post een paar keer door te lezen voordat je hem plaatst lijkt me ook verstandig, omdat hier gewoon best veel mensen zitten die erg gevoelig zijn voor reacties op hun posts.

Maar voor die mensen is het dan ook weer goed om even te relativeren wanneer een post je pijn doet... en weer te verplaatsen in de ander..

---
enough
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

xgnoom

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #35 Gepost op: juni 25, 2003, 09:49:35 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 11:24:19 schreef Zwever:

Hier ben ik sinds een paar weken ook actief op. Je hebt inderdaad een geharnast hart nodig...

Marloes

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #36 Gepost op: juni 25, 2003, 09:57:11 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 21:49:35 schreef xgnoom:
Hier ben ik sinds een paar weken ook actief op. Je hebt inderdaad een geharnast hart nodig...

He, beetje liever over je broertjes en zusjes aldaar .
Ik ben er ook lid geweest in een vaag verleden, om meer te weten over wat er speelt in Refo-kringen, maar www.refoweb.nl/forum beviel me beter.
OmSionsWil heeft duidelijke regels: er mag alleen over de Gereformeerde leer gesproken worden. Duidelijk een andere doelstelling dan dit forum (zie onze geliefde FAQ). Mensen 'bekeren' tot evangelische kringen is daar niet toegestaan idd, dat mag al op andere fora. Dan kun je je daar toch aan houden?
[Prediker 7:29]

Sarah

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #37 Gepost op: juni 25, 2003, 10:02:55 pm »
Wow ik lees wel erg interessante dingen, maar wat zijn ze gemeen soms

Oh ik zie een leonard cohen fan

Dat forum is best wel grappig, vooral omdat ze zo streng zijn

Rene

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #38 Gepost op: juni 25, 2003, 10:17:30 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 01:03:50 schreef dingo:
[...]

Als dat betekent dat je bij ieder meningsverschil een sneer geeft naar de Gkv. Of een 'Bei uns ist alles besser' reaktie geeft. Of neerbuigend doet omdat je opponent nog jong is. Dan denk ik dat we elkaar nog regelmatig zullen tegenkomen op dit forum.

Als jij denkt dat het dat betekent heb je mijn stukje niet begrepen.
Maar ik wil je wel geregeld tegenkomen hoor.
RR

Does

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #39 Gepost op: juni 25, 2003, 10:22:47 pm »
quote:
Haar verhaal uit de TS.

Vind ik nu ook... !!!!!  

[modbreak]Het onnodig quoten van een TS is niet wenselijk.[/modbreak]
Live vanuit de luie stoel

Sarah

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #40 Gepost op: juni 25, 2003, 10:25:17 pm »
En nu dat stuk lezen doesje  

Does

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #41 Gepost op: juni 25, 2003, 10:32:41 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 22:22:47

[modbreak]Het onnodig quoten van een TS is niet wenselijk.[/modbreak]

Hier admin:

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1076
Live vanuit de luie stoel

Harrie

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #42 Gepost op: juni 25, 2003, 10:34:20 pm »
Wilhelmina,

Ik wil je vragen voor vergeving. Ik heb gezondigd. Mijn houding naar jou toe was grofweg zeer arrogant. Ook al zijn we soms niet met elkaar eens en raakt een discussie dan het scherpst van de snede.  Zondag maakte God mij duidelijk dat ik een verkeerde weg was ingeslagen, dat werkte door in mijn reactie naar jou toe. Toen jij wat spottend reageerde op mijn eerst post werd ik geirriteerd.

Een discussie moet altijd gevoerd worden met het oog op Jezus en niet om gelijk te krijgen.

Vanuit dat motief wil ik ook praten, denken, doen en laten. Ik ben heel anti-pinksterleer, en ik heb daar echt mijn redenen voor. Ik hoop dat je daar respect voor kan hebben, ook al is dat misschien erg confronterend.

Toch kan ik nog best veel van je leren, en ik hoop dat we wat meer wederzijds respect voor elkaar kunnen opbrengen.

Ik hoop dat je mijn fouten kunt vergeven.

Groetjes,

Harrie

Peter

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #43 Gepost op: juni 25, 2003, 11:16:56 pm »
quote:
Als het over kinderdoop gaat dan is de afwezigheid van een vermelding van zo'n babytjesdoop in de bijbel het gevolg dat het toen zó normaal was, dat het het vermelden niet eens waard was!

Hier ga je veel te kort door de bocht. Er zijn wel 3 of 4 zeer lange topics gewijd aan de kinderdoop, waar echt wel meer argumenten langs kwamen. Is al die moeite dan voor niets geweest?

En bovendien: is het nou echt nodig om te praten over de 'babytjesdoop'? Kun jij begrijpen, dat dit kwetsend en minachtend overkomt richting mensen, die de kinderdoop uiterst serieus nemen? Die dit zien als een prachtig geschenk van God?

Ik kan me grotendeels vinden in de bijdrage van Jan W. Natuurlijk zijn beide 'kampen' in beweging en dan zoekt men veiligheid. Maar volgens mij is hier meer aan de hand. In een ander topic gaat het over welk beeld er is van de 'evangelischen'. Nu, ik had altijd het beeld van blije en positieve christenen voor ogen. Maar door de bijdragen van enkele 'evangelischen' op dit forum is dit beeld wel behoorlijk aan gruzelementen gegaan, moet ik zeggen.

Het valt me op dat een aantal evangelischen lid zijn geweest van de GKV en uit frustratie die kerk hebben verlaten. Die frustratie zit er bij sommigen heel diep in en dat uit zich in allerlei karikaturen van de GKV. En in totaal verwrongen beelden, zoals dat alle GKV-ers nog steeds menen de enige ware kerk te zijn. In de 50-er en 60-er jaren zal dat zo geweest zijn, maar inmiddels zijn ook GKV-ers hier allang anders over gaan denken. En toch wordt het steeds weer opgevoerd, op een bijna pesterige manier.

Ik hoop dus maar, dat er zich ook eens evangelischen op dit forum zullen melden, die nooit iets gehad hebben met de GKV en niet vol zitten met frustraties. Al was het alleen maar om mijn beeld weer in evenwicht te brengen.

Wilhelmina, ergens anders op dit forum schrijf je, dat je al heel lang geleden afscheid hebt genomen van de GKV. Maar volgens mij ben je nog steeds afscheid aan het nemen. Da's verder niet erg, en wat mij betreft blijf je gewoon deelnemen aan dit forum. Wie weet heeft het een therapeutische waarde!  

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #44 Gepost op: juni 25, 2003, 11:19:59 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 22:34:20 schreef Harrie:
Ik hoop dat je mijn fouten kunt vergeven.

Groetjes,

Harrie

Tjonge Harrie wat heeft dit een impact op alles wat er hiervoor gezegd is. Ik kom net van een indringende bijbelstudie af, over het enorme belang van het belijden van je zonden aan ELKAAR, opdat je genezing zult ontvangen. We belijden zo makkelijk naar God, sorry hoor, ik heb het weer fout gedaan, en natuurlijk is de kruisdood voldoende maar.......... Hoeveel moed hebben we nodig om gewoon naar een broer of zus te gaan en te zeggen: Ik heb gezondigd,, of ik heb naar vieze films gekeken, of ik heb gelogen, of ik heb slechte gedachtes gehad. En dan samen bidden voor vergeving. Dat heeft veel meer kracht in de hemelse gewesten, dan in het donker je zonden aan God belijden om het vervolgens de volgende dag weer "veilig" fout te kunnen doen.
Wie zijn zonden belijdt én nalaat, die zal ontferming krijgen. En nu zie ik het zwart op wit staan, gewoon iemand die in het openbaar zijn zonden belijdt.
Het grappige is, dat ik geen nare gevoelens heb als ik de naam Harrie zie staan, maar vergeving die gevraagd wordt, móet beantwoord worden met van harte vergeven , dus bij deze.
Op mijn beurt wil ik ook belijden dat ik merk dat alles wat ik met de beste bedoelingen neer kan zetten, toch niet altijd zo best ontvangen wordt, dus dat ik blijkbaar bij sommige mensen de nodige takt mis. Die zonde wil ik op mijn beurt ook belijden, en vergeving voor vragen, opdat ook ik genezing zal ontvangen.
Hartelijke groet en bedankt voor het goede voorbeeld!

bert

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #45 Gepost op: juni 26, 2003, 12:30:34 am »
Misschien hebben sommigen hier moeite mee, maar toch. Ik ervaar een duidelijke gebedsverhoring. Een bede om binding van een geest van verdeeldheid. In de naam van Jezus. En dat is zooooo krachtig.  

Laten we daar volhardend in zijn. Er is een iemand die steigert als er getuigenissen worden afgelegd. Weerstand is dan verzekerd. Dan worden mensen gebruikt tegen wil en dank. Dan zeggen (of schrijven) mensen dingen die ze niet echt zo bedoelen. En hoor je ook later, ik heb nog nooit eerder zo gereageerd.

Dat geloof ik echt.

God zij dank dat hij hier weer rust geeft.

Yana

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #46 Gepost op: juni 26, 2003, 06:18:38 am »
Daar was moed voor nodig Harrie. Wat een heerlijk voorbeeld voor ons allemaal!!

in essentials unity; in non-essentials charity.

xgnoom

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #47 Gepost op: juni 26, 2003, 11:53:23 am »
quote:
op 25 Jun 2003 21:57:11 schreef Marloes:
[...]
He, beetje liever over je broertjes en zusjes aldaar.

Ja, maar ze hebben er overduidelijk moeite mee om dat omgekeerd ook zo te zien. Af en toe wordt er hardop tegen mensen gezegd dat ze maar beter kunnen vertrekken. Je moet stevig in je geloofsschoenen staan op OmSionsWil. Veel - soms botte - aanvallen, kort-door-de-bocht-redeneringen en flame wars. Hier gaat het een stuk beter, er is ook veel meer openheid.

Aan de andere kant zijn er ook veel 'open' refo's. Dat maakt OmSionsWil draaglijk.

Jakolien

• Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #48 Gepost op: juni 26, 2003, 12:42:15 pm »
quote:
op 25 Jun 2003 21:57:11 schreef Marloes:
[...]

He, beetje liever over je broertjes en zusjes aldaar .
Ik ben er ook lid geweest in een vaag verleden, om meer te weten over wat er speelt in Refo-kringen, maar www.refoweb.nl/forum beviel me beter.
OmSionsWil heeft duidelijke regels: er mag alleen over de Gereformeerde leer gesproken worden. Duidelijk een andere doelstelling dan dit forum (zie onze geliefde FAQ). Mensen 'bekeren' tot evangelische kringen is daar niet toegestaan idd, dat mag al op andere fora. Dan kun je je daar toch aan houden?

Het voordeel van de strakke afbakening op OmSionsWil is dat je beter en sneller op de hoogte bent van de denktrant van de mensen daar. Bij ons (op het GKV-forum) duurt het een héle poos voordat je doorhebt wie nu echt een GKV-er is en wie niet. Dat de meningen op dit forum lopen enorm uiteen zouden lopen had ik wel verwacht, maar dat het zó moeilijk zou zijn om de Gereformeerd Vrijgemaakten van de Evangelischen e.a. te onderscheiden, dat niet... Ik heb nog steeds geen helder beeld, maar ik heb sterk de indruk dat er hier maar een kleine groep GKV-ers is dat zich ook werkelijk Geref. Vrijgemaakt vóelt, en die met liefde en overtuiging de 'GKV-standpunten' uitdraagt. Ja, het is allemaal erg ondoorzichtig. Een groot verschil met OmSionsWil wat dat betreft...
Om het belang van het anker te beseffen, moeten we de kracht van de storm voelen.

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
Ik ben een beetje moe.
« Reactie #49 Gepost op: juni 26, 2003, 12:53:30 pm »
Op zich vind ik dat niet erg..
Ps. 111:10