quote:
op 30 Jul 2003 16:54:43 schreef gesp:
(ik blijf zeuren...)
Valt wel mee hoor

.
quote:
[...]
Maar dan is het toch raar dat het systeem eerst wel probeert om je in te loggen, en er pas achterkomt dat de gebruiker iets doet waartoe-ie niet bevoegd is, en dat op het moment dat-ie wel bevoegd is.
Nee, dat klopt niet. Op het moment dat je begint met typen is het jou toegestaan om een reactie te typen. Als je na x aantal minuten klaar bent en je reactie wil posten ben je dat niet meer volgens het systeem. Volgens jou wel, omdat je daarnet nog wel een reactie mocht typen (toen je begon). Als ik jou goed begrijp, dan haal je dus twee dingen door elkaar. Enerzijds acties die wel/niet van de server mogen en anderzijds acties die wel/niet van jou (denken te mogen). Het onderscheid is wat lastig, dat ben ik met je eens, maar het is er echt wel. En de manier waarop het hier gaat is zoals het op meerdere forums gebeurt, dus 'raar' is het niet (hoogstens voor de gebruiker, maar daar gaan we dus wat aan doen).
quote:
Je zou m.i.
-of de fout moeten krijgen, meteen als je op de knop "toevoegen" klikt, met een link erop die de mogelijkheid biedt om opnieuw in te loggen.
-of een inlog-scherm, gevolgd door de gevraagde actie (zonder foutmelding), hetgeen is: toevoegen van het bericht aan de betreffende draad.
- Je krijgt de fout direct als je op 'toevoegen' drukt, toch? Weliswaar lijkt dat niet zo omdat je eerst naar een andere pagina gaat (om je reactie toe te voegen), daar blijkt dat jij helemaal geen reactie mág toevoegen (want je bent niet meer ingelogd aldus het systeem), en dan wordt je naar een pagina met een foutmelding gestuurd. De link komt er niet, maar er zal wel een vakje komen met je tekst.
- Kan ook, maar vereist denk ik een grotere aanpassing van de rechten-checks, wat dus niet erg praktisch is. Zeker ook gezien het feit dat ik een voorstel heb gedaan om de rechten anders te gaan regelen

(ingewikkelder en met meer instelmogelijkheden, voor de gewone gebruiker verandert er niets).
quote:
* Zou je misschien willen uitleggen, bijv. in de FAQ, wat het vakje "Log mij de volgende keer automatisch in" betekent ? (en wat het met mijn computer doet, en of ik het ook weer uit kan zetten, en dat je dat niet op een publieke computer moet doen, en dat je dan wel op "Logout" moet klikken).
Terzijde: wordt niet ondersteund, terwijl het wel in de FAQ staat.
De uitleg zal ik hier maar even schrijven, dan kan die zometeen linea recta de FAQ in

. Is hij zo goed opgesteld?
quote:
Als je op het forum komt wordt er een zogenaamd cookie gezet. Hierin wordt je sessieID opgeslagen. Dit is een nummer wat iedere bezoeker krijgt om hem op die manier te kunnen identificeren. Deze bestaat slechts zolang jouw sessie duurt. Dat wil dus zeggen dat het cookie blijft bestaan totdat je 1. je browser afsluit of 2. je meer dan 20 minuten lang geen activiteit uitvoert. Hierna wordt ook je cookie automatisch verwijderd.
Als je besluit om in te loggen en daarbij een vinkje zet om automatisch in te loggen, wordt er een tweede cookie gezet met daarin een tweede unieke nummer samen met je userID. Dit tweede cookie blijft maximaal een jaar geldig en wordt daarna automatisch verwijderd. Het voordeel van dit tweede cookie is dat de forumsoftware al weet dat jij ingelogd bent en je dus niet hoeft in te loggen als je eerste cookie over datum zou zijn (dat wil zeggen, ouder dan 20 minuten) terwijl je bezig bent om een actie uit te voeren.
Dit tweede cookie kun je laten verwijderen door te klikken op logout, bovenin. Hierdoor wordt het cookie verwijderd en weet het forum dus niet meer dat je ingelogd bent. Als je een volgende keer dus weer terugkomt, moet je opnieuw inloggen. Als je hiervoor kiest op een openbare computer, is het mogelijk dat anderen gebruikmaken van jouw logingegevens en dus onder jouw naam dingen kunnen gaan veranderen. Om dit te voorkomen moet je _altijd_ uitloggen als je dit niet wilt.
Die onderstreping zal ik er dan wel uithalen.
en worden voor zover ik weet/dacht toch al niet meer ondersteund in de HTML4/XHTML1-specificaties, dus dan zou het foute HTML opleveren. En als er iets is waar ik niet van houdt, dan is het wel foute HTML

.