zeker weten, is volgens mij dat je zeker weet dat God bestaat en dat je bv zeker weet dat de bijbel waar is en mischien nog wel meer dingen, maar vertrouwen staat er een stuk boven het heeft met iets heel anders te maken, vertrouwen dat is het vertrouwen op God niet dat Hij bestaat maar dat Hij het beste met je voor heeft en dat je gewoon vertrouwt dat Hij je leven leid en je ook door Hem laat leiden. en er echt op vertrouwd dat de Heilige Geest de dingen doet die goed zijn en niet wat je snel zelf denkt ah nee dat is niet goed, ja vertrouwen is denk ik het belangrijkste want dit heeft dus te maken met je relatie met God vertrouw je Hem?
voorbeeldje: Ik heb een gesprek met een ongelovig iemand, In de bijbel staat dat de Heilige Geest je helpt dat weet je, maar ja dan ga je aan de praat en zeg je dingen die je eigenliojk niet had willen zeggen dacht ik achteraf dit wou ik helemaal niet zeggen, dit zit niet goed, dan is mijn vertrouwen niet goed, je moet vertrouwen dat de Heilige Geest je leidt dat wat je hebt gezegd goed is.
neem dit voorbeeld echt als voorbeeld en ga daar niet inhoudelijk op in

, maar dit is het verschil volgens mij tussen weten en vertrouwen.