Auteur Topic: 10 geboden of 10 beloftes?  (gelezen 649 keer)

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
10 geboden of 10 beloftes?
« Gepost op: juli 05, 2003, 01:32:45 am »
In het boek Éen Ongewoon Gesprek Met God van ND Walsch, kwam ik de volgende interpretatie van de 10 Woorden van de Sinai tegen:

47 TIEN WOORDEN
1.
Ik ben de Heer, jouw God.
Ik heb je vrij gemaakt van de manier waarop je vroeger leefde, slaaf van wat je dacht dat je behoeftes waren.
Je zult weten dat je mij gevonden hebt, want jij zult veranderen.

2.
Je zult van mij houden met heel je hart, verstand, en ziel.
Iets anders zul je niet aanbidden. Je zult vrijkomen van surrogaat liefde, succes, geld, macht, of welk symbool daar ook van. Deze dingen zul je laten staan zoals een kind zijn speeltjes laat staan. Jij zult ze ontgroeien. Hieraan zul je weten dat je mijn weg bewandelt:
Ik, de Heer, ben jouw God.

3.
Je zult er niet meer aan denken om Mij op een ongoddelijke wijze aan te roepen; het zal je gaan tegen staan. Je zult de kracht van woorden en gedachten begrijpen. En wanneer je Mijn Naam, het grote IK BEN gebruikt, zul je weten dat je Mijn Naam zelfs niet ijdel KUNT gebruiken.
Ook hieraan zul je weten,  dat je mijn weg bewandelt. Ik, de Heer, ben jouw God.

4.
Je zult eraan denken een dag voor Mij te reserveren, en je zult die heilig noemen. Op deze dag zul je tot rust komen, en je realiseren Wie en Wat je met Mij bent. En spoedig zul je elke dag, ja elk moment als heilig ervaren.
Ook hieraan zul je weten, dat je mijn weg bewandelt. Ik, de Heer, ben jouw God.

5.
Je zult je moeder en vader eren, want zoals zij jou lieten groeien in dit land, laat Ik jou groeien in Mijn Koninkrijk.

6.
Je zult niemands leven beeindigen, omdat je begrijpen zult dat niemands leven beeindigd wordt.

7.
Je zult de zuiverheid en de veiligheid van de liefde niet ontheiligen door oneerlijkheid of bedrog. Ik BELOOF je: wanneer je Mij hebt gevonden zul je dit overspel niet plegen!

8.
Je zult niemand schaden door iets te bezitten wat niet van jou is. Het zal je zelf tegenstaan om iets te bezitten als je weet dat een ander daardoor tekort komt.
Je zult ervan genieten om lief te hebben en af te staan. Ook hieraan zul je weten, dat je mijn weg bewandelt. Ik, de Heer, ben jouw God.

9.
Liegen zal je tegen gaan staan; je zult het haten. Ook hieraan zul je weten, dat je mijn weg bewandelt. In plaats van te spoedig te antwoorden zul je mensen bemoedigen door ze te leren de juiste vragen te stellen.
Je zult een wijs man/vrouw worden temidden van mijn kinderen, en ik zal glimlachen.
Ik, de Heer, ben jouw God.

10.
Je zult niemands partner begeren, want door mij zul je iedereen ervaren als jouw partner. Je zult mij in iedereen gaan ontwaren, en door Alles los te laten zul je heersen over het Al.
Je zult je behoefte verliezen aan datgene wat het 'gras bij de buren groener' maakt. Je zult doorzien dat het willen bezitten van iets een illusie is, en je zult merken aan Mij genoeg te hebben.

Let op:
IK BELOOF JE: hoe intenser je met Mij leeft, hoe meer je zult ervaren dat deze 10 woorden jouw  werkelijke natuur zijn. Ik, de Heer, jouw God heb je zo geschapen.
Het zal je steeds makkelijker afgaan.
Je zult niemand nodig hebben die uit de Hemel komt om het je makkelijk te maken, of van over zee komt, om het je makkelijk te maken.
Ik zal zorgen dat dit in je hart zal leven.

Aan al deze dingen zul je weten, dat je mijn weg bewandelt. Ik, de Heer, ben jouw God.
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.