Auteur Topic: Quentin Tarantino/Pulp Fiction: Cult of overhypte bagger?  (gelezen 934 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Quentin Tarantino/Pulp Fiction: Cult of overhypte bagger?
« Gepost op: februari 04, 2004, 11:50:22 am »
Naar aanleiding van de discussie die ontstond in een ander topic, gun ik Quentin Tarantino z'n eigen topic.

quote:

op 03 Feb 2004 12:54:18 schreef Alfredt:
Tarantino is wel gaaf ja. Gister From Dusk till Dawn gezien, die vond ik wel wat minder. Maar op zich ook wel weer grappig, al zat ik de hele tijd met een "Big Grin" op mijn gezicht bij die vampiertjes.

Pleun regeert als volgt:

quote:

Ik heb op het filmforum waar jij ook op zit (dacht ik) al een keer gezegd dat ik niet snap dat Tarantino-films zo populair zijn. Om nu te zeggen dat ik het helemaal niets vind gaat wat ver, maar mijns inziens zijn het typisch films voor, wat Bumblebee al zei, de wat infantielere mannen onder ons, die al dat geweld en die gevatte dialogen wel stoer vinden. Tarantino is zwaar overhyped.

From Dusk till Down heb ik trouwens wel in m'n collectie, maar das alleen voor Salma Hayek. De film zelf is niet bijzonder.

Does reageert hierop met:

quote:

Ok, helemaal niet met je eens!! Overhyped? Pulp Fiction is cult! Die film is gewoon meesterlijk! punt uit...

Alfredt steunt Does

quote:

Ja 1 front tegen Pleun

Maar idd ik zit wel op filmsoptv ja

Mart reageert op Does met:

quote:

technisch misschien best aardig gedaan.. maar inhoudelijk is pulp fiction dus echt pulp. alleen daarom al zou ik hem niet nog een keer willen zien.
waardeloze film. bah.

Does:

quote:

Enige onderbouwing?

Mart:

quote:

ow ja hoor

pulp fiction is een waardeloze film

onderbouwing:
semi-filosofisch geouwehoer, voorspelbare dialogen, film heeft totaal geen plot, geweld en drugsgebruik wordt verheerlijkt, het woord fuck zo'n 300 keer in de film, de kijker wordt geacht te lachen om iemand die een kogel door zn kop krijgt, de acteurs proberen 'cool' over te komen maar zijn het totaal niet, de humor in de film is zo cliché als wat, de vele bijbel-quotes voegen niks toe. Overhyped dus, zinloos tijdverdrijf.

deze film is net als 'jack-ass the movie' voor zieke geesten misschien aangenaam om naar te kijken, maar met een beetje fatsoen kan je dit geen goede film vinden, kom nou.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2004, 11:56:20 am »
Pulp Fiction is gewoon een steengoeie film, het gaat inderdaad nergens over, maar er wordt geweldig goed in geacteerd, en dat drugs en geweld er in worden verheerlijkt lijkt me niet, juist niet, zou ik bijna willen zeggen.

De filmmaker laat m.i. juist zien dat het gebruik van drugs niet zo bevorderlijk is, en met de mensen die geweld gebruiken loopt het ook niet zo goed af. (ééntje wordt zelfs bekeerd)

De muziek die ze er in gebruiken is ook geweldig.

Gewoon een goede film dus.

:-7

aegron

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2004, 02:34:48 pm »
erm volgens mij wordt tarantino sowieso gehyped. Ik heb eergisteren jackie brown gezien. Als je deze film kijkt zonder dat je weet dat hij van tarantino is, zou ik hem zo'n 1,5 uur voor het eind hebben uitgezet. Gewoonweg omdat hij echt saai is! het eind is wel aardig gedaan, met de tijd die door elkaar loopt en het de draak steken met het door ondertiteling aangeven van de plaats van actie, maar de film is gewoon traag en saai. Alleen omdat het door Tarantino is gedaan is de film opeens kunst en cool ipv een b-film.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2004, 03:05:51 pm »
Hallo! ik kom juist tot mijn mening over tarantino op basis van Jacky Brown. Die heb ik namelijk een stuk hoger op mijn favolijstje staan dan Pulp Fiction...
Hij is absoluut niet saai, het is zeer mooi gefilmd en zeer goed geacteerd met een behoorlijk sterk verhaal ook nog...
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2004, 03:09:01 pm »
Mijn favo is nog altijd Resevoir Dogs....
I don't tip  :+
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2004, 04:17:29 pm »
Ok ok, ik moet toegeven dat het acteerwerk in met name Pulp Fiction erg goed is. Maar persoonlijk vond ik Reservoir Dogs eigenlijk leuker, misschien wel door de inbreng van Mr. Pink.  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 04, 2004, 07:30:51 pm »

quote:

op 04 Feb 2004 15:05:51 schreef Alfredt:
Hallo! ik kom juist tot mijn mening over tarantino op basis van Jacky Brown. Die heb ik namelijk een stuk hoger op mijn favolijstje staan dan Pulp Fiction...
Hij is absoluut niet saai, het is zeer mooi gefilmd en zeer goed geacteerd met een behoorlijk sterk verhaal ook nog...
Beetje zelfde soort films, allebei toppertjes. Films zijn hetzelfde opgebouwd alleen gaat de ene over iets anders dan het andere.
Live vanuit de luie stoel