Auteur Topic: Hulk  (gelezen 531 keer)

cochise

• Bekijk profiel
Hulk
« Gepost op: juli 10, 2003, 05:52:43 pm »
the Hulk

Groot, groen en woedend spatte hij van televisieschermen af in de jaren zeventig. De Hulk! De inmiddels overleden acteur Bill Bixby speelde de voortvluchtige wetenschapper David Banner, de bodybuilder Lou Ferrigno was zijn groene alter ego. Hij duikt in de film nog op als hoofd van de beveiliging. Wie de serie nu terugziet, vindt `m waarschijnlijk ontzettend gedateerd. Met de huidige digitale technieken is de transformatie uiteraard stukken spectaculairder. Jammergenoeg zijn dat ook de enige bijzondere momenten in de film.

Crouching Tiger, Hidden Dragon-regisseur Ang Lee liet de regie van de nieuwste Terminator-film schieten om zich op het groene monster te kunnen storten. Nick Nolte speelt de wetenschapper David Banner die zijn eigen DNA door elkaar klutst om een super-gen te testen. De vrij onbekende acteur Eric Bana speelt zijn zoon Bruce, die hierdoor zonder het te weten drager is van een bijzonder DNA. Zoals de meeste superhelden verliest hij op jonge leeftijd zijn ouders, groeit hij op in een pleeggezin en ontdekt pas op latere leeftijd zijn verborgen krachten. Zonder het zelf te weten heeft hij dezelfde richting als zijn vader gekozen. Hij werkt als wetenschapper in een laboratorium, samen met zijn ex Betty (Jennifer Connelly).
Na een ongeluk in het laboratorium,waarbij Bruce blootgesteld wordt aan zogenaamde `gammastralen`, gebeurt er iets met zijn uitzonderlijke genen. Wordt hij boos, dan verandert hij in de Hulk.

In tegenstelling tot Spiderman, Superman en Daredevil lijdt Hulk onder zijn gave en de makers laten geen enkele kans onbenut om dit te benadrukken. Al ver voor het ongeluk met de gammastralen heeft Bruce nachtmerries. Lijdt Bruce onder zijn jeugdtrauma. Worden Bruce en de kijkers geplaagd door warrige flashbacks.

De pogingen om een actiefilm zo meer diepgang te geven, doen nogal krampachtig aan en halen het tempo behoorlijk onderuit. Voordat de eerste woedeaanval plaatsvindt, is de film al bijna op de helft. De split-screens en de uiteenlopende beeldovergangen zijn een mooi eerbetoon aan de originele strip, maar voegen verder niets toe. Blijft over: redelijke actie. Met als hoogtepunt de aanval van hulkachtige honden.

So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

prettig gestoord

• heeeyyy!
    • Bekijk profiel
Hulk
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2004, 04:42:31 pm »
heb 1x deze film gezien en vond er geen bal aan. en net wat jij zei over die hulkachtige honden, was dat het enige wat 'een beetje' aansprekend was. de rest van de film was bagger.
ben volgens mij ook nog in slaap gevallen
proberen is de 1e stap naar de mislukking!

cochise

• Bekijk profiel
Hulk
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2004, 05:38:19 pm »
quote:
op 04 Feb 2004 16:42:31 schreef prettig gestoord:
heb 1x deze film gezien en vond er geen bal aan. en net wat jij zei over die hulkachtige honden, was dat het enige wat 'een beetje' aansprekend was. de rest van de film was bagger.
ben volgens mij ook nog in slaap gevallen

helemaal mee eens
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame