quote:
Syrisch Orthodox, ik denk dat je echt op moet passen met boos op haar worden. Ik snap wel dat dat is omdat het je aan het hart gaat. Maar als zij zich, om te voorkomen dat je boos wordt, naar je wil schikt, dan is dat echt ongezond in een relatie.
Ik denk dat het er voor nu en zeker op langere termijn beter van zou worden als je er wat ontspannener mee omging.
Thanks Michael,
daar heb je helemaal gelijk in. Sorry dat ik nu pas reageer, maar had 't een beetje druk deze dagen.
Ik heb je advies opgevolgt en ben er wat ontspannender in geworden.
We hebben er dan ook gisteren ff over gepraat (ben er niet te diep op in gegaan) en ze schaamde zich voor mij. Heb haar een voorbeeld gegeven over (als God het wil) hoe dat later met onze kinderen zal gaan.
"Kom kids, we gaan naar de kerk."
"NEE, mamma gaat ook niet. Dan hoeven wij ook niet."
Ik denk dat die al aardig een indruk gaf van hoe belangrijk het is om nu al te wennen om (vrijwel) elke zondag naar de kerk te gaan.
Zij wil ook dat als we kinderen krijgen, zij net als wij 2 sterk gaan geloven en vaak naar de kerk zullen gaan.
quote:
Ook moet je bij jezelf nagaan hoe je van haar houdt. Is dat om wie ze is, om wat ze doet, of hoe verhouden die dingen zich?
Hou ik van haar hou? Geen idee. Alles van haar.
Hoe ze is bij mij en haar en mijn vriendinnen/vrienden --> Altijd hetzelfde.
Wat ze doet --> we lachen heel vaak en praten ook over de domste dingen.
En als ik niet binnen 10 minuten terug sms, dan krijg ik er van langs

Qua houdingen, gesprekken, gevoelens houden we erg veel van mekaar en ik bedank God er ook voor dat Hij ons bijmekaar heeft gebracht.
quote:
Als je denkt er niet mee te kunnen leven dat ze er zo mee omgaat... ligt dat dan niet ook bij jou?
Het kan ook best zijn dat het aan mij ligt, maar ik werk er ook aan om me niet zo druk te maken om elke zondag. Ze gaat immers vrijwel elke zaterdag