quote:
op 22 Jul 2003 18:58:49 schreef bert:
[...]
Nou, ik heb me een poosje zitten verbijten, maar ik wil hier wel op reageren.
Ik zou nu ook zo graag eens horen van de forumleden die zo'n probleem hebben met Wilhelmina's verhaal en dan durven te beweren dat ze het op zich helemaal geen probleem vinden te geloven dat er demonen zijn, of speciale gaven van de Geest:
Als je gelooft dat dit allemaal wel bestaat (want het zijn bijbelse gegevens) hoe ervaren jullie dit dan?
Als ik zeg dat we op 11 mei in Zwolle (Gods Geest Werkt) kwade machten ervaren hebben die er bijvoorbeeld voor zorgden dat de lampen uitvielen, dan krijg ik 9 van de 10 keer dat ik dat noem te horen: boze geesten hebben niets met stoppen te maken.
Nu hoor ik weer dat men problemen ermee heeft wanneer gesteld wordt dat ziekte het gevolg KAN zijn van een vloek. Er wordt echt niet gesteld dat ziekte altijd het gevolg is van een vloek. Deric Prince geeft gewoon aan dat als meerdere van deze kenmerken aanwezig zijn, je jezelf wel eens af mag vragen of er misschien geen sprake is van een vloek.
In de GKV hebben we gewoon niet geleerd praktisch om te gaan met vloek of met boze geesten. Dat is voor ons middeleeuws.
PLEASE WAKE UP!!!!! Het is iets van vandaag! Gelukkig staan we niet alleen tegenover deze machten en staan we niet machteloos tegenover een vloek. Jezus is Heer, wat een machtig Koning hebben wij!
Trek de wapenrusting aan! We zijn in oorlog!
Ik heb wel eens het idee dat mensen uit de traditionele kerken bewust of onbewust onwetend, of onmondig worden gehouden. Veel dingen die wij in de evangelische gemeenten doodnormaal vinden omdat wij het elke zondag zien werken wordt niet helemaal ontkend, maar wél heel argwanend bekeken. Vervolgens wordt er gezegd dat je er erg voorzichtig mee om moet gaan, en dat je er op zijn minst aan aantal jaren voor moet hebben gestudeerd. Deze zaken komen als je tenminste geluk hebt wel voor ( hoewel niemand tot nu toe er een getuigenis over weet te geven) maar zijn voorbehouden aan de dominee himzelf. En zeg nu zelf, waar vind ik dat toch in de bijbel terug, dat alleen een dominee het inzicht en de openbaring wordt gegeven over alle dingen die met de Heilige Geest te maken hebben, De gereformeerde kerken gaan zelfs zover dat alleen een dominee gerechtigd is de gemeente te zegenen met opgeheven handen. Ook is alleen de dominee gerechtigd om een preek te houden voor de mensen. Ben je ouderling, dan heb je pech, ook al heb je een geweldig getuigenis in je hart, je moet helaas een preek van internet afplukken, en die voorlezen.
Lieve mensen, het is net als de pastoor in de katholieke kerk: "ik drink voor u allen" Nergens maar dan ook nergens geeft God opdracht deze dingen zó in te perken dat alleen de dominee met een afgeronde theologische studie dit zou mogen doen. Zo leren gemeenteleden nooit om hun verantwoordelijkheden te nemen, op zieken de handen te leggen, boze geesten uit te drijven en de boodschap tot bekering te brengen. En de wereld in nood wacht maar en wacht maar.
Het is een opdracht om mensen te zegenen, geen verbod.
Het is een opdracht om het evangelie te prediken, geen verbod.
Het is een opdracht om op zieken de handen te leggen en ze te genezen, geen verbod.
Het is een opdracht om boze geesten uit te drijven, geen verbod.
Ik lijk misschien fanatiek, excuses daarvoor, maar het kan er bij mij maar niet in, dat niemand lijkt te beseffen dat we het hier over bijbelse waarheden hebben, die levensveranderend kunnen werken, en dringend noodzakelijk in een wereld die verloren gaat. Denk toch na. God heeft zijn Geest gegeven om tot zegen te zijn voor de ongelovigen. Jullie roepen elke keer verontwaardigd dat jullie toch zeker óók de Geest hebben ontvangen, en dat evangelischen daar niet het alleenrecht op hebben? Dat is een waarheid als een koe, maar waarom dóen jullie er dan niets mee, waarom merken we er zo weinig van. Waarom nemen jullie genoegen met één bekeerling in de zoveel jaar. Jullie hebben zo'n prachtige Gods Geest werkt bijeenkomst gehad. De weerstand van de andere partij was voelbaar, notabene tegen jullie eigen geloofsgenoten. Alsof ze een slag van de mallemolen hadden gehad. De mallemolen? We hebben het nog steeds over Gods Geest, en die WERKT, maar alleen waar Hij de ruimte krijgt.