Auteur Topic: Nieuw juni 2003: Junkie XL "Radio JXL a broadcast from ....."  (gelezen 639 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw juni 2003: Junkie XL "Radio JXL a broadcast from ....."
« Gepost op: augustus 07, 2003, 04:33:28 pm »

Titel :Radio JXL: A Broadcast from the computer hell cabin
Artiest :Junkie XL
Releasedatum :juni 2003
Genre:Dance
Meer info: www.radioJXL.com www.roadrunnerrecords.com

De nederlander Tom Holkenberg is de grote man achter Junkie XL sterker nog hij is Junkie XL. Als Junkie XL heeft hij al een groot aantal successen op zijn naam staan. Hij was de eerste artiest die een origineel nummer van Elvis Presley “A litte less conversation” mocht bewerken hetgeen hem een nummer 1 hit opleverde. In juni trad hij op op Pinkpop en kwam zijn album “A broadcoast from the computer hell cabin” uit. Op deze dubbel cd geeft Junkie XL aan hoe volgens hem radio zou moeten klinken. Zo is er een 3AM gedeelte met echte lounge muziek bedoeld voor de nachtelijke uren. Het dagalbum 3 PM is minder rustig en bruist van energie. Het sterke van het album van Junxie XL is dat hij een al overleden artiest als Peter Tosh muzikaal weer helemaal tot leven laat komen. Maar ook andere nummers als ‘Crusher’ met mmv Saffron en ‘Between these Walls’ mmv Anouk mogen er zijn. Met dit album heeft Junkie XL een prima resultaat afgeleverd. Op zijn site radio JXL bouwt Junkie XL aan zijn eigen radiostation, waarop voor de bezoeker vele extra’s te halen zijn. Enige minpuntje is dat het nummer ‘A little less conversation’ ontbreekt, maar misschien had dit wel iets met de rechten van doen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

cochise

• Bekijk profiel
Nieuw juni 2003: Junkie XL "Radio JXL a broadcast from ....."
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2003, 05:09:40 pm »
junkie xl heeft het helemaal fout gedaan de eerste 2 albums waren echt top maar deze cd vind ik echter bagger
de eertste 2 cd's was samen met rude boy als frontman je kent hem vast nog wel van de band urban dancesquad live waren ze echt super alleen is junkie xl live niks aan vorig jaar op lowlands was hij er ook maar staat een beetje om zijn scratchtable te dansen nou wat een act zeg
ik heb ze op pinkpop gezien in 98 met live band dat was echt super

So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame