quote: op 13 Aug 2003 22:04:55 schreef wimpie:
kzal zo ff kijken sarah.. is het de bedoeling dat we ook gaan discussieren over het verbod om je bezig te houden met occulte zaken??
Vind het geen probleem om naar die docu te kijken... of je nou zegt dat iemand bezeten is van de duivel of dat je zegt dat hij een geestesziekte heeft.. het beesie moet een naampje hebben toch?
Ja ben het met je eens.
Wilde eigenlijk standaard reageren maar bedacht me ter plekke omdat oorzaken van bepaalde dingen vaak niet zo aan de oppervlakte liggen.
Wilde zeggen dat het gevolg van iemand geestesziek noemen ipv bezeten, is dat je iemand volpropt met medicijnen in plaats van naar de ouderling/oudste brengt om ervoor te laten bidden.
Dit klopt niet, omdat je in beide gevallen voor zo iemand wilt bidden.
En God weet wat er aan de hand is met zo iemand en verhoort het gebed ook als je vraagt om genezing van een geesteszieke ipv. bezetene.
Wat mijn standpunt wel blijft is dat het gebruik van medicijnen niet goed is in deze gevallen.
Niet omdat medicijnen 'op zich' slecht zijn, want dat kan niet, maar de gedachte erachter. Ik denk dat medicijnen gebruikt worden in instellingen om hun cliënten stil te krijgen. Meestal is de instelling ook niet christelijk en ontkennen ze dus het bestaan van 'bezetenheid'. Van satan en van God.
Ze vinden het natuurlijk niet fijn wanneer iemand erg agressief is en zullen ze proberen stil te krijgen met medicijnen, elke dag opnieuw.
Zo blijft de demon lekker binnen zitten en wordt de persoon langzaam helemaal krankzinnig of ziek.
(dit heb ik gezien op werkgebied en in omgeving)
Jezus dreef ook demonen uit, dus mogen wij dat ook in naam van Jezus!!
Het medicijn tegen schizofrenie/manie/mps/psychoses etc. etc. wordt gebruikt als middel om alles in stand te houden.
Er is ook weinig bekend van de werking en de oorzaak van bepaalde ziektes. En van wat er van bekend is, vraag ik mij af hoeveel procent er klopt.
Men beweert tegenwoordig ook dat de mensheid perongeluk is ontstaan en ze zeggen allerlei onzin bewezen te hebben!