quote:
op 20 Oct 2003 13:25:06 schreef Pleun:
Hoe ziet jouw ideale forum eruit Dingo, als ik vragen mag?
Een digitale versie van de Drie Formulieren ondertekenen voor je mee mag praten vermoed ik

Nee, serieus, ik kan Dingo's gevoel een klein beetje begrijpen omdat mij ook zo'n soort (denk ik) gevoel bekruipt als ik sommige topics lees, bijvoorbeeld "de Bijbel, Gods Woord?" die helemaal door niet-christenen "overgenomen" lijken te zijn.
Dingen worden hier en daar betwijfeld die voor mij een soort basis-voorwaarde voor christen-zijn vormen. (Jezus is God en de Bijbel is Gods woord enzo)
Ik vermoed dat orthodox-GKV-ers ook zo'n soort gevoel krijgen als typisch gereformeerde stellingen vrolijk van tafel worden geveegd en niet-gereformeerde christenen de discussie overnemen. Bijvoorbeeld de kinderdoop en het niet-open avondmaal.
Ik heb me hier zelf ook schuldig aan gemaakt, waarvoor mijn excuses.

Als iedereen zijn eigen mening verkondigt, met respect voor de kerkelijke achtergrond van dit forum waar we allemaal te gast zijn, komen we een heel eind.
En Dingo, ik ben oprecht benieuwd naar die lange en boze reactie die ik nog van je te goed heb, over niet-christenen die zich tot de GKV bekeren, naar aanleiding van mijn boze post in het topic "dit forum in het ND?".
Jij zei dat daarover al het nodige gezegd is op dit forum, ik kan het niet vinden.
Wel heb ik nog een positief verhaal.

(een echte GKV-hart onder de riem)
Afgelopen zondag ben ik met een "beginnend gelovige" vriend naar een evangelische dienst geweest. Het was een erg gave dienst en we genoten allebei maar de preek was volstrekt onbegrijpelijk. Hij verzuchtte: ik wou dat ik eens een duidelijk opgebouwd verhaal hoorde. Diezelfde middag nam ik hem daarom mee naar de GKV bij ons in de buurt, en hij was erg enthousiast over de inhoud van de dienst. Over de vorm weer een stuk minder maar je kan (in Nederland helaas) niet alles hebben...!