Gezonde interesse in geloof en discussies lijkt me juist goed. Ook als je besloten hebt bij de GKV weg te gaan, al betreur ik je keuze. Grote vraag waarop je een antwoord wilt geven of inmiddels al hebt gegeven, is waarop je de GKV verlaten hebt. Ik wil zeker geen promo-praatje voor de GVK gaan geven en ook niet probreren je te overtuigen om terug te komen. Maar iedere christen en ook niet-christenen hebben twijfels en vragen over het leven, gemaakte en te maken keuzes, maar bovenal, hoe geef je een juiste invulling aan je geloof in God, althans zo ben ik daar mee bezig.
Ik wil je graag vertellen dat onlangs een goede vriend van me terug bij de GKV gekomen is, nadat hij jaren geleden zijn geloof vaarwel had gezegd, om diverse redenen. Toch heeft hij de contacten met zijn christelijke vriendenkring niet opgegeven en bleef zich interesseren voor christelijke discussies, normen en waarden. Gelukkig heeft God hem terug gebracht en wij als vrienden zijn bijzonder blij met dit "wonder".
En natuurlijk blijven er veel vragen en discussiepunten over, ook binnen de GKV. Lijkt me ook een gezonde zaak, want een waar en levend geloof, roept heel veel vragen op. Probeer die vragen juist niet te ontwijken, maar verdiep je daarin en probeer antwoorden te vinden, ook al ben je het niet eens met bepaalde (vooringenomen) stellingen.