Auteur Topic: HardRock muziek  (gelezen 10855 keer)

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Gepost op: december 24, 2002, 05:14:39 pm »
Wat vinden jullie van hardrock?
Doen jullie dat af als per definitie "slecht" of satanisch, of zien jullie dat als -iedere andere vorm van muziek- gewoon muziek?
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2002, 06:20:00 pm »
He huk
jij ook hier.
ik vind de meeste hard-rock/metal best meevallen,puur naar de teksten kijken.
de meeste teksten zijn over het leven zelf.
en ja ook over de duistere kanten van het leven maar meestal verwijst dat naar verslavingen,gebroken relaties,overlijden van geliefde en zelfmoord.
niets satanisch toch.
maar net als elke muziek soord heb je nogal duister is.
soms ook leuk maar daar vinden ze hier maar niks aan.
dat is mijn mening.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2002, 09:07:43 pm »
Wel ik zie niet meteen in wat fout is met Hard Rock muziek. Het is natuurlijk altijd erg makkelijk om alles meteen satanisch te noemen en zo, hoef je namelijk ook niet meer na te denken. Dat wil niet zeggen dat alle Hard Rock muziek goed is. Het is denk een combinatie van teksten en hoe een artiest in het leven staat om te bepalen of iets wel of niet goed is. Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van artiesten als Ambeon of Within Temptation en P.O.D.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Marnix

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #3 Gepost op: december 24, 2002, 11:02:08 pm »
Ik luister naar symphonische, melodieuze en progressieve rock/metal. Ik ben wat teksten betreft wel kritisch maar er zijn genoeg bands die normale teksten hebben en goede muziek maken in de metal-scene... en daar heb ik dus echt geen problemen mee
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2002, 02:47:00 pm »
Ik geloof niet dat muziekstijlen verkeerd zijn. Het gaat om de manier waarop de muziek gemaakt wordt, de mens(en) erachter en de boodschap die die artiest er in stopt (al is die boodschap dat er geen boodschap is....)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2002, 06:38:49 pm »

quote:

op 29 Dec 2002 14:47:00 schreef Mezzamorpheus:
Ik geloof niet dat muziekstijlen verkeerd zijn. Het gaat om de manier waarop de muziek gemaakt wordt, de mens(en) erachter en de boodschap die die artiest er in stopt (al is die boodschap dat er geen boodschap is....)

Dit ben ik niet met je eens. Boodschap en verpakking zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het is dus niet mogelijk om de tekst en de muziek van elkaar te scheiden. Dat zou ook raar zijn omdat de muziek en de tekst allebei gemaakt worden door dezelfde groep, met hetzelfde doel.
Daarnaast is wat ik zelf zeg ook nog eens eenzijdig. Er hoort namelijk nog meer bij, maar dat noem je zelf al. :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2002, 07:56:35 pm »
Ben ik niet met jou eens....:-) Lees Psalm 150 en Daniel 6 (als ik het uit mijn hoofd goed zeg: over de brandende oven...) maar eens na elkaar. In beide hoofdstukken staan ongeveer precies dezelfde instrumenten genoemd. De ene keer bespeeld tot eer van God en de volgende keer bespeeld tot eer van de aards koning Nebukadnezar.
Om het naar het heden te halen: je kan rockmuziek maken/luisteren tot eer van God en je kan rockmuziek maken/luisteren tot meerdere eer en glorie van jezelf of van de duivel.
Het is allebei rock, maar het heeft twee verschillende doelen!

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #7 Gepost op: januari 01, 2003, 10:23:37 pm »
Instrumenten hebben geen mening en dragen dan ook niks uit, kunnen dat ook niet, zoals Mezzamorpho-dinges net al schreef: een acoustische gitaar klinkt hetzelfde in een gospelliedje als in een liedje waarin christus/christenen worden belachelijk gemaakt.
Die gitaar bepaald niet de aard van de muziek, maar de teksten.

Het vaak een vooroordeel dat (diverse soorten van) Rock als onchristelijk worden ervaren, dat heeft twee redenen:
1. De eerste bands die in die stijl speelden en bekend werden waren de extreme bands (anders had het nieteens aandacht gekregen) die God vervloekten.
2. De muziek klinkt vaak 'donker' en lijkt daardoor punt 1 te bevestigen, het tegendeel is waar/kan waar zijn, het is een uiting van een bepaald gevoel, net zoals bleus droevig klinkt omdat de aard van de tekst altijd verdriet is, in de meeste gevallen is het rechtstreeks uit het leven gegrepen en heeft het niks met anti-christelijk te maken.

Natuurlijk houd je die bands en de Rock-wereld is wat extremer en daadkrachtiger dan gemiddelde stroming, dus je zult in de rock-wereld meer tegengeluid te horen krijgen dan bij andere muziekstromingen.

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #8 Gepost op: januari 05, 2003, 06:33:22 pm »

quote:

op 30 Dec 2002 19:56:35 schreef Mezzamorpheus:
Om het naar het heden te halen: je kan rockmuziek maken/luisteren tot eer van God en je kan rockmuziek maken/luisteren tot meerdere eer en glorie van jezelf of van de duivel.
Het is allebei rock, maar het heeft twee verschillende doelen!

:o
ik geloof niet in de -:(
ik vind het nogal bang makererij
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #9 Gepost op: januari 05, 2003, 07:49:42 pm »
ik geloof niet in de -:(
ik vind het nogal bang makerij
[/i][/quote]

Het is wat off-topic, maar goed: de duivel is helaas geen bangmakerij: Je ziet hem niet, maar hij is er toch. Net als God: je ziet Hem niet, maar Hij is er toch. De duivel is een engel die oorspronkelijk in dienst van God was, maar in opstand tegen Hem gekomen is. Daarom is Hij bij God weggestuurd en nu probeert Hij overal iedereen het idee bij te brengen dat je vooral niet in de God van de Bijbel moet gaan geloven. En doe je dat niet (in de God van de Bijbel geloven), dan zul je vanzelfsprekend ook niet in de duivel geloven. Maar dat zal de duivel een zorg zijn...

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #10 Gepost op: januari 06, 2003, 12:14:42 pm »
1 vraagje
Geloof jij dit of geloof jij het omdat het in de bijbel staat.
Volgens mij bestaat de duivel niet of geef het beestje een naampje.
Volgens mij is god neutral dus niet goed en niet slecht.

Maar dat is mij geloof

Foutje, 1 woordje vergeten (niet)
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2003, 05:44:37 pm door Mack Raven »
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #11 Gepost op: januari 06, 2003, 08:50:09 pm »

quote:

op 06 Jan 2003 12:14:42 schreef Mack Raven:
1 vraagje
Geloof jij dit of geloof jij het omdat het in de bijbel staat.
Volgens mij bestaat de duivel of geef het beestje een naampje.
Volgens mij is god neutral dus niet goed en niet slecht.

Maar dat is mij geloof

Mack, ik zie geen tegenstelling tussen 'geloof jij dit?' en/of 'geloof jij dit omdat het in de bijbel staat?'. Ik geloof dit ja... omdat het in de Bijbel staat. Waarom zou het vreemd zijn dat ik dat geloof omdat dat in de Bijbel staat?
Trouwens, je zegt nu zelf dat volgens jou de duivel bestaat...

Wat voor voorstelling heb jij van God, als hij niet goed en niet slecht is?

Marnix

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #12 Gepost op: januari 07, 2003, 08:12:54 pm »
een schepper die alles maakte en ons vervolgens aan ons lot over liet? Als God neutraal zou zijn en ons aan ons lot over laat beklaag ik alle mensen die er zijn.
« Laatst bewerkt op: april 07, 2004, 05:54:23 pm door Marnix »
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #13 Gepost op: januari 08, 2003, 11:52:31 am »
zal ik even weer ontopic gaan. Ik luister veel rockmuziek ook hardrock, en er ik kan je zeggen dat het zeker niet per definitie fout zijn. Het ligt gewoon aan de band.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #14 Gepost op: januari 08, 2003, 05:47:58 pm »

quote:

op 06 Jan 2003 20:50:09 schreef Mezzamorpheus:
op 06 Jan 2003 12:14:42 schreef Mack Raven:
Wat voor voorstelling heb jij van God, als hij niet goed en niet slecht is?
Zie "Waarom geloof jij?"
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #15 Gepost op: februari 12, 2003, 11:44:42 pm »
ff wat over (hard) rock:
ik moet zeggen dat ik veel naar deze muziek luister om dat deze muziek veel meer inhoud heeft als die waardeloze gerecycelde troep die in de hitlijsten staat
de muziek waar ik naar luister gaat over het leven over de ups and downs die je kunt mee maken in het leven dus ook de minder leuke dingen
als je het aleen maar over de cliche dingen muziek maakt(en dan weten we wel wat dat is DE LIEFDE) er is al genoeg troep over dit onderwerp gemaakt
begrijp me niet verkeerd er zijn en worden ook nog steeds mooie nummers over dit onderwerp geschreven
er is aleen meer dan LIEFDE in deze wereld(oorlog racisme verslavingen enz)
een goed voorbeeld hiervan is rock muziek
veel mensen kunnen gewoon niet tegen de agressie die bij deze muziek komt kijken mijn mening is gewoon dat r bij rock muziek veel meer hart en ziel in de nummers zitten dan bij die top 40 troep:)
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Aliisia

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #16 Gepost op: april 09, 2003, 12:07:45 pm »

quote:

op 29 Dec 2002 14:47:00 schreef Mezzamorpheus:

Ik ben het helemaal met je eens. Ik luister haast niet anders maar ik let altijd wel goed op naar wat ik luister.

Veel mensen vinden mij eng, omdat ik altijd met zwarte kleren aanloop. Maar ze weten niet waarom ik dat doe. Zwart beschermt je tegen negatieve energie en trekt warmte aan. Ik ben best wel alternatief, maar zeker niet gevaarlijk. Ik vind het dan ook raar dat mensen niet naast je gaan zitten in de trein alleen omdat je met zwarte nagellak en een spike armband loopt. Ik ben absoluut geen satanist, maar ik geloof wel. In God en ik Satan, of hij nou zo heet of niet. Het is voor mij of goed of kwaad. Maar ik blijf ver uit de buurt van kwaad. En daar bid ik ook iedere avond voor. Waarom doen sommige christenen dan zo vreselijk afstandelijk?
 :?
Maak muziek en lach
Zorgen voor een and're dag
Zingen doen we vlot
In de freggelgrot
        \m/

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #17 Gepost op: april 09, 2003, 05:16:07 pm »
mensen hebben hun oordeel gelijk klaar liggen als je zegt dat je van hard rock houd ik luister zelf ook voor een groot gedeelte naar mard rock/metal
en aleen om dat IK het goede muziek vind kijjen ze gelijk anders naar je
heel erg jammer
 :(

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #18 Gepost op: mei 06, 2003, 09:16:21 pm »
is deze discussie ook niet in eind '80 en begin '90 gevoerd en daarna over de house muziek.

zelfs larry norman (zoiets als bob dylan) was vroeger fout, daar kon je als christen niet naar luisteren.
maar niemand zou nu zeggen dat je God met een enkele gitaar niet mag eren.

wat raar is, in de grefo kerken wordt God geeerd met psalmen en een orgel
de orgel werd vroeger Devils Pyp genoemd en werd alleen op kermissen gebruikt
en de psalmen zijn gemaakt op wijzen waar vroeger smartlappers op waren gemaakt omdat de mensen die wijs kennen.

dus waarom mag michael w smith wel ook al weet je niet altijd of hij over God of een vrouw heeft, maar als je teksten van metal bands hoort dan weet je waar ze het over hebben, ik zie ook de christelijke pop bands niet met bijbels in het publiek gooien zoals stryper dat wel deed
efeziers 6:12

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #19 Gepost op: mei 07, 2003, 12:09:13 am »
leuke muziek soms maar wat ik al in een ander topic zei als je naar de metal enzo neigt heb je veel satanistise bands enzo en daar tegen over ook weer christelijke bands maar er zit eigenlijk weinig anders tussen, dus ik zou zeggen kijk erg goed uit, en over hardrock kijk zoiezo heb ik zoiets al is de muziek negatief of lopen ze te schelden ofzo of over onbehoorlijke dingen te hebben dan zet k hem uit en gooi ik bij wijze van spreke de cd uit het raam :) oh ja nu heb ik een metal cd :p mortification das wel lache!!! vooral eerste nummer gaat over leven van Jezus.

Groet Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #20 Gepost op: mei 07, 2003, 12:51:35 am »

quote:

op 06 May 2003 21:16:21 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:

dus waarom mag michael w smith wel ook al weet je niet altijd of hij over God of een vrouw heeft,
HAHA hier zat ik vanmiddag dus ook aan te denken. Kwist het even niet in 1 van zn nummers.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Garfield

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #21 Gepost op: mei 07, 2003, 09:16:08 am »

quote:

op 06 May 2003 21:16:21 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:
is deze discussie ook niet in eind '80 en begin '90 gevoerd en daarna over de house muziek.

....
dus waarom mag michael w smith wel ook al weet je niet altijd of hij over God of een vrouw heeft, maar als je teksten van metal bands hoort dan weet je waar ze het over hebben, ik zie ook de christelijke pop bands niet met bijbels in het publiek gooien zoals stryper dat wel deed

Goede vraag. Is het gewoon niet zo dat de criteria of iets goed of slecht is gewoon erg simpel gesteld worden:
- voldoet de muziek aan de standaard? gospel goed white metal fout? :?
- zegt een artiest dat ie christen is en komt het Jezus in zijn/haar liedjes voor? is goed?!?

Volgens mij wordt er gewoon te weinig gekeken naar de teksten.
Ik ken de muziek van Stryper en de inhoud van hun teksten vindt ik appellerender dan menig opwekkingslied die ik ooit gehoord heb.
Maar ja, ze voldoen niet aan de standaard.  |:(
Je moet de vraag niet stellen als je bang bent voor het antwoord......

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #22 Gepost op: mei 07, 2003, 10:56:39 am »
Een vraag is natuurlijk hoe je tegen hardrock muziek aankijkt. Zie je het als een cultuuruiting? Zie je het alleen maar als vermaak? Zelf vergelijk ik muziek toch ook wel altijd met literatuur. Daarbij zitten soms boeken die heel apellerend kunnen zijn hoewel niet direct christelijk. Voor mij geldt bij muziek toch nog altijd de hoofdregel hoe ga je ermee om? Wat doet het met je? Dat kan inhouden dat sommige nummers absoluut niet als muzikaal behang kunnen dienen, maar zeker wel door jou serieus beluisterd kan worden als het je weer opscherpt en dwingt tot het maken van keuzes.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Macguinness

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #23 Gepost op: mei 07, 2003, 11:00:53 am »
Wat wordt er in deze discussie verstaan onder hardrock? Welke bands hebben jullie in gedachten als jullie spreken over hardrock ?

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #24 Gepost op: mei 07, 2003, 05:08:11 pm »
als ik denk aan hard rock denk ik aan metallica die binnekort met een nieuwe album verschijnen
http://cogsci.ucsd.edu/~batali/pics/metallica-skull.jpg
en aan bands zoals korn
http://air2333.free.fr/musique/korn%20logo.jpg
deftones die ok met een nieuw album komen
http://www.nobbys.net.au/~ozmc/ebay/deftones.jpg
staind die ook met een nieuw album komen
http://www.ronscire.com/wallpapers/staind800.jpg
en zo kan ik nog wel ff door gaan
limp bizkit creed guano apes foo fighters incubus soulfly suicidal tendencies tool audioslave rage against the machine green lizzard(uit nederland)puddle of mud finch glassjaw linkin park blindside p.o.d trustcompany nickelback ill nino muse disturbed form of rocket papa roach pearl jam live nirvana soundgarden saliva silverchair sinch system of a down within temptation(nederland) en dat was het wel zo'n beetje das zo ongeveer wel alle hard rock die in mij cd collectie heb  :)

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #25 Gepost op: mei 07, 2003, 05:28:53 pm »
Citaat
op 07 May 2003 17:08:11 schreef cochise:
als ik denk aan hard rock denk ik aan metallica die binnekort met een nieuwe album verschijnen

ooit het een nummer van metallica gehoord waar ze het volgende zingen.
"i rape your mother today, i kill your baby today"
lekker christelijk

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #26 Gepost op: mei 07, 2003, 05:48:54 pm »
daar heb ik het ook niet over of het wel of niet christellijk is alleen als ik aan hard rock denk denk ik aan metallica wat zeker geen slechte band bij die band luisterde ik toen nog niet naard e teksten sommige teksten zijn wel op het randje maar heb je one wel eens goed geluisterd en nummers zoals and justice for all en master of puppets? luister die eens goed en dan praten we verder ik zeg ook niet dat alle teksten van metallica ok zijn maar dat wil niet zeggen dat ik dan gelijk helemaal niet meer naar ze luister

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #27 Gepost op: mei 07, 2003, 06:38:03 pm »

quote:

op 07 May 2003 17:48:54 schreef cochise:
daar heb ik het ook niet over of het wel of niet christellijk is alleen als ik aan hard rock denk denk ik aan metallica wat zeker geen slechte band bij die band luisterde ik toen nog niet naard e teksten sommige teksten zijn wel op het randje maar heb je one wel eens goed geluisterd en nummers zoals and justice for all en master of puppets? luister die eens goed en dan praten we verder ik zeg ook niet dat alle teksten van metallica ok zijn maar dat wil niet zeggen dat ik dan gelijk helemaal niet meer naar ze luister

Metallica is bepaald geen christelijke band. Een van de bekendste (en beruchtste) nummers is 'Enter Sandman'. Eerlijk gezegd vind ik Metallica wel goede muziek, met name S&M.

Metallica - Enter Sandman

Say your prayers little one
don't forget, my son
to include everyone
tuck you in, warm within
keep you free from sin
till the sandman he comes

sleep with one eye open
gripping your pillow tight

exit light
enter night
take my hand
off to never never land

something's wrong, shut the light
heavy thoughts tonight
and they aren't of snow white
dreams of war, dreams of liars
dreams of dragon's fire
and of things that will bite

sleep with one eye open
gripping your pillow tight

exit light
enter night
take my hand
off to never never land

now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep
if I die before I wake
pray the lord my soul to take
hush little baby, don't say a word
and never mind that noise you heard
it's just the beast under your bed,
in your closet, in your head

exit light
enter night
grain of sand

exit light
enter night
take my hand
we're off to never never land
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #28 Gepost op: mei 07, 2003, 06:45:51 pm »
hoe dan ook metallica is en blijft mijn favourite hard rock band maar hou ook veel van andere rock metal dance hip hop pop enz ligt eraan in welke stemming je bent :)

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #29 Gepost op: mei 07, 2003, 08:58:39 pm »
ik luister er uit principe niet naar..

"there's a devil waiting outside your door" -lover man (als ik me niet vergis)

en nog wel meer van dit soort lyrics

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #30 Gepost op: mei 07, 2003, 09:17:17 pm »
dus je vind per definitie hard rock metal of juist metallica slechte muziek?
of zie ik dat verkeerd
er zit ook muziek tussen waar ik dus niet naar luister mar je moet de goeie metal en hard rock ertussen uit wten te halen
zoals p.o.d creed incubus soulfly daar mankeert niks aan  ;)

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #31 Gepost op: mei 07, 2003, 10:45:58 pm »

quote:

op 07 May 2003 21:17:17 schreef cochise:
dus je vind per definitie hard rock metal of juist metallica slechte muziek?
of zie ik dat verkeerd
er zit ook muziek tussen waar ik dus niet naar luister mar je moet de goeie metal en hard rock ertussen uit wten te halen
zoals p.o.d creed incubus soulfly daar mankeert niks aan  ;)

Kvind dat nummertje van P.O.D wel leuk (youth of the nation) maar daar blijft het bij.  Creed vindt ik troep en Incubus klinkt wel lekker. Ik ken de teksten niet van soulfly of incubus.

Metallica vindt ik muzikaal wel leuk in elkaar zitten maar daardoor laat k me niet verleiden om het te luisteren. Ik kan de teksten niet verdragen. KGa ook niet naar black sabbath ofzo zitten luisteren.

een liedje van incubus: http://www.songmeanings.net/lyric.php?lid=254
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2003, 10:53:36 pm door Sarah »

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #32 Gepost op: mei 07, 2003, 11:14:43 pm »
ik vind als een band foute nummers heeft dat je er dan helemaal niet naar moet luisteren.

want de foute geest komt toch mee met de muziek of dat ene nummer nou wel of niet verkeerd is.

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #33 Gepost op: mei 08, 2003, 11:05:51 am »

quote:

op 07 May 2003 23:14:43 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:
ik vind als een band foute nummers heeft dat je er dan helemaal niet naar moet luisteren.

want de foute geest komt toch mee met de muziek of dat ene nummer nou wel of niet verkeerd is.
!!!! helemaal mee eens

Pulpeet

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #34 Gepost op: mei 08, 2003, 11:24:33 am »
Dan rijst er bij mij een vraag:

Hoe kan er een geest in muziek zitten? (dus even los van de teksten)

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #35 Gepost op: mei 08, 2003, 03:56:14 pm »

quote:

op 08 May 2003 11:24:33 schreef Pulpeet:
Dan rijst er bij mij een vraag:

Hoe kan er een geest in muziek zitten? (dus even los van de teksten)

Ef 6,12

want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #36 Gepost op: mei 08, 2003, 04:52:22 pm »

quote:

op 07 May 2003 23:14:43 schreef WaRRioR_FoR_ChRiSt:

Ja helemaal mee eens maar heb ik al eerder gezegd een fout nummer dan is het al wiiiiiieeeeeeeeeee het raam uit  :9
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #37 Gepost op: mei 08, 2003, 05:21:24 pm »

quote:

op 08 May 2003 15:56:14 schreef Sarah:
[...]

Ef 6,12

want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.  

kijk die tekst kan ik begrijpen dit is helemaal toetepassen op bands zoals soulfly rage against the machine(de naam zegt het al aggressie tegen de machine(de overheid) en dan ook de osdorp posse(maar das weer geen hard rock) deze bands  kijken kritisch naar maatschappelijke problemen en ga mij niet vertellen dat dat fout is dat is in iedergeval 10 keer beter dan gerecycelde idlos troep :)

Verwijzer

• Wie zijt gij.... dat gij verge
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #38 Gepost op: mei 08, 2003, 08:41:19 pm »
Ik denk dat teksten,via de muziek, zich vastzetten in je hoofd. Het valt mij op hoe snel mensen teksten van liedjes uit hun hoofd kennen. Je gedachten worden ermee gevuld. Het is volgens mij beter om je gedachten met iets anders te vullen dan de teksten die ik hierboven zag!
"God begeert jouw gedachten met jaloersheid" Jac 4:5.
Ik schrok van deze tekst, wil Hij ook mijn gedachten? Ook die al wat blijft er dan nog voor mijzelf over?
Wees blij want je bent dan eigendom van God de machtige trouwe Vader die je alles geeft wat je nodig hebt en je gedachten beschermt door zijn Geest.
In Hem.

Darkon

• Be holy for I am Holy!
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #39 Gepost op: juni 20, 2003, 09:16:15 pm »
Koddige collectie.

Vraagje.. stel ("dit heb ik al eens eerder gehoord!") dat je Christus zou tegenkomen op straat. En je zou Hem meevragen naar huis. Hij zou eens naar je cd collectie kijken...
Hoe zou je je voelen? Zou je hem laten luisteren naar je muziek? En wat denk je dat hij er van zal vinden? Nee, dit IS een serieuze vraag!!

Ik heb zelf ook cd's in mijn collectie gehad waar ik van hield.. en ik kan me er niet voor verantwoorden. Helloween, Dream Theater, etc....

Waarom niet luisteren naar bv Mortification (heb ik hier in de forums al een keer voorbij zien komen), Detritus, Deliverance, Tourniquet.... of bijvoorbeeld Michael Smith (eh.. als ik het goed heb.... was de zanger van Stryper)?
We don't know what the future holds, but we know Who holds the future...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #40 Gepost op: juni 20, 2003, 09:42:52 pm »

quote:

op 20 Jun 2003 21:16:15 schreef Darkon:
Waarom niet luisteren naar bv Mortification (heb ik hier in de forums al een keer voorbij zien komen), Detritus, Deliverance, Tourniquet.... of bijvoorbeeld Michael Smith (eh.. als ik het goed heb.... was de zanger van Stryper)?

Je bedoeld Michael Sweet? (Of toch Michael W. Smith?  :) )
Stryper komt trouwens weer bij elkaar voor een Reunie-toernee, met misschien wel een cd/dvd/video als toegift... :)

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #41 Gepost op: juni 20, 2003, 10:44:34 pm »
Tourniquet doet pijn aan mijn oren :D

(behalve "my promise".. 0/  Now God's love is all we've got, together we can build a home!. Flesh and blood, were not. I will love you as my own.. etc  o/  en zo lekker rustig)

Kent iemand GLorybox nou al?

Geweldige band live, en op cd.
Prachtige poëzie, geen extreme gospelsongs, maar teder, lief, romantisch, passievol, vooral als je het gitaar werkt af en toe hoort.. (op hun oude cd. Hun nieuwe cd is vooral heel rustig en lief)

Het zangeresje, Sarah Hephburn (wat een móoie naam he :D, is een prachtige vrouw waarvan de stem een beetje overeen komt met het vrouwtje van Portishead, of Nina Persson van the Cardigans/A Camp. De muziek kan je vergelijken met My bloody Valentine, en met Sonic Youth vooral)!!

AANRADER

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #42 Gepost op: juni 20, 2003, 11:59:44 pm »
eindelijk mensen die white metal kennen.

over stryper ze hebben een verzamel uitgebracht onder de titel seven.

tourniquet is echt goed, alleen de teksten zijn vaak niet echt te begrijpen, maar wat dacht je verder van
impliterium
after forever
violet burning
pillar
crimson moonlight
narnia
oil
trans siberian orchestra

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #43 Gepost op: juni 21, 2003, 12:14:57 am »
Nou is after forever echt christelijk?

Ik zag ze 2 jaar geleden live, en ik moet zeggen dat ik de band plus het publiek niet bepaald christelijk vond, ook niet het voorprogramma trouwens (whispering gallery)

Ik ken de teksten niet zo goed van AF.

Narnia vind ik wel stoer, maar ik ken niet zoveel nrs, teveel metal.

Ken je Saviour Machine?

Best heftig, maar soms vind ik het wel mooi om te luisteren..

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #44 Gepost op: juni 21, 2003, 09:51:18 am »

quote:

Nou is after forever echt christelijk?

ik zal er even opnieuw naar onderzoeken, ik kreeg het van iemand en die heeft alleen maar christelijke muziek.

quote:

Ken je Saviour Machine?
de legend serie vind ik heel goed, alleen de rest van hun cd's vind ik beetje hetzelfde klinken

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #45 Gepost op: juni 21, 2003, 11:54:01 am »
ik kan me niet voorstellen dat een band die zó geliefd is onder het standaard metal/gothic publiek, christelijk is.
Tijdens het optreden hoorde ik geen 'christelijk' woord (wat je daar ook onder moge verstaan) uit haar mond komen.

Dus zo zie je maar weer.. zelfs die ene persoon heeft  niet alleen maar christelijke muziek  :P

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #46 Gepost op: juni 21, 2003, 12:22:21 pm »

quote:

op 21 Jun 2003 11:54:01 schreef Sarah:
ik kan me niet voorstellen dat een band die zó geliefd is onder het standaard metal/gothic publiek, christelijk is.
Tijdens het optreden hoorde ik geen 'christelijk' woord (wat je daar ook onder moge verstaan) uit haar mond komen.

pod is ook bij niet christenen geliefd en zij preken ook niet en dat zelfde geld voor evanescence

je hebt christenen die maken muziek om de muziek zelf en je hebt christenen die maken muziek om God groot te maken en om het evangelie te brengen

cochise

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #47 Gepost op: juni 21, 2003, 12:29:39 pm »
en dat is het verschil bands zoals pod en creed zingen niet alleen over God maar over andere aardse dingen maar je haalt er zeker wel goed dingen uit en als je het in een hokje moet plaatsen is het wel (hard)rock en dan kun je dus niet zeggen dat hard rock per definitie slecht is :)

WaRRioR_FoR_ChRiSt

• extreme christian
    • Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #48 Gepost op: juni 21, 2003, 12:34:43 pm »

quote:

op 21 Jun 2003 12:29:39 schreef cochise:
en dat is het verschil bands zoals pod en creed zingen niet alleen over God maar over andere aardse dingen maar je haalt er zeker wel goed dingen uit en als je het in een hokje moet plaatsen is het wel (hard)rock en dan kun je dus niet zeggen dat hard rock per definitie slecht is :)

ik vind de harrock en metal muziek vaak beter.
je weet waar je aan toe bent de teksten zijn veel duidelijker dan bij pop bijvoorbeeld

vergelijk de teksten van michael w smith en stryper maar eens

Sarah

• Bekijk profiel
HardRock muziek
« Reactie #49 Gepost op: juni 21, 2003, 01:23:04 pm »
ja ok, misschien is er net als bij evanescence 1 lid christelijk.
je hebt ook naamchristenen en je hebt christenen, dus eigenlijk is het niet zo boeiend om te weten of er toevallig een lid christelijk is of niet.

ik deel mijn muziek zo in, of het is gospel of het is het niet.
als ik God groot wil maken met heel mijn hart ga ik gospel luisteren, als ik me rot voel of ik ben in een andere 'mood' waarbij ik niet met heel mijn hart God groot wil maken, dan ga ik andere muziek dan gospel luisteren.

dat kan joan osborne zijn, dat kan the cure zijn of evanescence. ik vind het allemaal geen gospel want ze maken niet met heel hun hart God groot tijdens het muziek maken vind ik.

--

voor de rest is hardrock etc een kwestie van smaak. ik hou dr niet van.

ontopic :D