Auteur Topic: Schooldag  (gelezen 1607 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Schooldag
« Gepost op: augustus 31, 2003, 10:13:47 pm »
Op woensdag 24 september is het weer zover de schooldag van de gereformeerde kerken vrijgemaakt wordt dan D.V. weer gehouden. Het thema van die dag is "Heel Anders" deze week is er een informatiekrant verschenen met daarin alle informatie. Meer info is te krijgen bij secretariaat@tukampen.nl" class="bbc_email">secretariaat@tukampen.nl.

Maar een aardige vraag is ook. Wie gaat er dit jaar naar de schooldag? Waarom? Waarom niet? Wat verwacht je ervan? Wat vindt je van het thema? Kortom wat heeft de schooldag jouw nog te zeggen?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2003, 11:42:04 pm »
Kan je me uitleggen wat "De schooldag" precies inhoud ?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

joris

• Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2003, 12:12:55 am »
nooit geweest. Heb ern ooit het nut van ingezien. de grootste fout is geweest dat ze van de theologische hogeschool een universiteit hebben gemaakt. Fout dat de universtiteit zo''n grote plaats in de kerken heeft. De wetenschap hoort de praktijk te volgen en niet andersom als het over theologie gaat. De politiciologie maakt ook niet uit wat er in de politiek gebeurd, de theologie wel wat er in de kerken gebeurt.
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

joris

• Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2003, 12:14:00 am »

quote:

op 31 Aug 2003 23:42:04 schreef Joesoef:
Kan je me uitleggen wat "De schooldag" precies inhoud ?
de schooldag is een dag waarop de theologische universitiet van de vrijgo''s in kampen een soort van open studiedag houdt door heel kampen heen. Een grefotoogdag waarop veel lezingen, zingen en andere toestanden zijn. MEt als doel de universiteit in de picture te brengne.
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2003, 08:15:06 pm »

quote:

op 01 Sep 2003 00:14:00 schreef joris:
[...]

de schooldag is een dag waarop de theologische universitiet van de vrijgo''s in kampen een soort van open studiedag houdt door heel kampen heen. Een grefotoogdag waarop veel lezingen, zingen en andere toestanden zijn. MEt als doel de universiteit in de picture te brengne.
terwijl het voor 50% v/d bezoekers niet meer dan een grote reunie is :+ ;)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2003, 03:11:49 am »
Hoera nog een topic. :o
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2003, 08:10:27 am »

quote:

Wie gaat er dit jaar naar de schooldag? Waarom? Waarom niet? Wat verwacht je ervan? Wat vindt je van het thema? Kortom wat heeft de schooldag jouw nog te zeggen?

Ik ga zometeen... Samen met m'n vriend, die zelf niet vrijg. is, hij is wel benieuwd naar de sfeer en naar de minicolleges... Verder ziet hij het wel als een dag 'aapjes kijken' :D

Ik ben afgelopen jaar niet geweest, maar daarvóór heb ik bijna geen schooldag gemist. Ik ervaar het altijd als een gezellige (reünie ook...), leerzame dag, en een goeie gelegenheid om m'n boekenkast verder te vullen.

Zacharov

• Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2003, 08:22:03 am »
Ik ben er nog nooit geweest

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2003, 08:51:36 am »

quote:

op 01 Sep 2003 00:12:55 schreef joris:
. de grootste fout is geweest dat ze van de theologische hogeschool een universiteit hebben gemaakt.
Dat heeft alles te maken met een besluit uit den Haag, op het zelfde moment zijn er meerdere hoge scholen omgedoopt in Universiteiten....Enschede, Tilburg, enz.

porcupine

• Bekijk profiel
Schooldag
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2003, 08:53:16 am »
Mijn boekenkast is nu al overvol..
En ik maar een keer op de schooldag geweest, en wat ik me ervan kan herinneren:
We gingen met de helium-ballonnetjes van een of andere G-organisatie helium inademen. Dat had ik nog nooit eerder gedaan, en sindsdien niet weer.
Zeker niet nu ik het boek 'Bidden wij voor Owen Meany' van Irving gelezen heb.