.Als dus GKV ers gewoon radicaal zijn, maar evangelischen liever fanatiek genoemd worden dan zet dat meteen een toon.
Het eerste is echt fantastisch maar het tweede verwerpelijk.
Ik heb nu in korte tijd te horen gekregen dat ik beter een spelletje patience kan gaan spelen, en dat ik de GKVers in hun eigen kringetje moet laten discussieren, en dat ik jullie moet laten gaan als je over een gevoelig gereformeerd onderwerp spreekt.
Daar uit maak ik eigenlijk op dat GKV ers liever alleen met eigen volk praten, dat graag tussen 4 muurtjes houden en het o, zo lastig vinden dat er een Wilhelmina opduikt.
Ik heb al eens eerder geopperd dat ik ook gewoon weg wil blijven, als het zo niet knus genoeg is onder elkaar, geen probleem. Daar wordt naar mijn gevoel ook erg veel moeite voor gedaan
Alleen staan er dan weer andere mensen op dit het juist heel waardevol vinden als er mensen van verschillende pluimage rondlopen..
Ik heb toch weer veel geleerd, soms moest ik het eruit trekken, soms werd het gewoon schaamteloos meegedeeld.
-Afijn, ik behoor dus tot de valse kerk,
-Het is mij verboden aan de maaltijd des Heeren mee te doen,
-Mijn "sarcasme" onterecht door de mods zou worden toegelaten,
-Ik er opuit ben mensen dingen te laten zeggen die kwetsend voor mijn geloof zouden zijn (Met wat voor doel?)
-Ik dingen gewoon niet door heb, dus het alleen maar erger maak.
-Iedereen zich vrij mag uiten over evangelischen, maar als ik een aantal zaken benoem die ik zelf heb meegemaakt dat ineens een "pesterige opsomming" heet.
-Dat mijn missiedrang ( wat is dat?) meer op geldingsdrag lijkt
-Dat ik mezelf bevestig in mijn vooroordelen, om er "eens lekker op los te maaien" (?)
-Dat een GKV er "niets van dat evangelische moet hebben" omdat geloven niet fijn IS.
-Pinkstermensen een "houding van intolerantie en superioriteit" hebben
-Ze ( evangelischen) altijd wel hun ongefundeerde mening ergens over hebben
-Dat Jezus de mentaliteit van de evangelischen "witgepleisterde-Farizeeergraf-gedrag" zou noemen.
-Dat áls ik al die ene goede gelovige zou in in die valse kerk, ik mij meteen bij de ware kerk (GKV) zou moeten voegen.
-De ergernis op dit bord slecht het gevolg is van MIJN handelen
-Dat IK moet beginnen de ander hoger te schatten.
-Je nooit mag vragen of je in een valse kerk zit, want dat is het bewijs dat je daar dus inzit, en dus een stomme vraag.
-Ik graag in een slachtofferrol zit, omdat ik intelligent genoeg ben om te weten dat elke GKVer zal vinden dat ik in de valse kerk zit (?)
-Mijn vragen geen vragen zijn maar "onwaarachtige rotzooi" ( jaja)
-Iemand mij hoogst irritant vindt ( en dat was op zondag

)
-Dat je de drie formulieren (?) moet onderschrijven om tot het ware geloof te behoren ( getsie, lijkt de wachttoren wel)
-Ik zit wél in een valse kerk, maar omwille van de liefde kan iemand het niet uit zijn strot krijgen.(brr)
-Dat er nogal wat topics door mij om zeep zouden zijn geholpen ( ja staat er echt hoor)
Als je deze post niet fijn vindt ( ik ook niet) bedenk dan dat dit geen posting van Wilhelmina is, maar slechts een kleine bloemlezing van rasechte GKV bijdragen.
Zo zie je maar wat je allemaal moet incasseren als je Wilhelmina heet.
Nogmaals, als ik dit lees, kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand er op zit te wachten om met evangelischen te discussieren. Ik wordt er ook niet blij van, en toen ik dit las, bleek het nog ernstiger dan dat ik had onthouden.
Als dit jullie normale schrijfstijl is, ( of oprotplan) dan moet ik mij afvragen of ik dat zelf nog wel wil.
Dit soort uitspraken, gedachtes en oordelen ( ook over andere kerken) kom ik in mijn dagelijkse leven en gemeente praktisch nooit tegen.
Ook over andersdenkenden wordt gesproken als broers en zusters, en hartelijk verwelkomd in de gemeente. Het woordgebruik zoals ik hiervoor heb geciteerd is mij ook volkomen vreemd. ( het woord oprotplan, daar heb ik lang over na moeten denken)
-