Auteur Topic: Landelijke verkiezingen  (gelezen 7974 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Gepost op: december 27, 2002, 02:19:28 pm »
Bijzonder we mogen onze democratische rechten weer ten toon spreiden. We mogen weer een stem uitbrengen. Weloverwogen natuurlijk, niet blind stemmen.

We hebben partijen er tussen zitten waar we helemaal niet op kunnen stemmen omdat ze het christelijke leven kapot willen maken. PvdA, D66, LPF, SP, VVD, GL. Deze vallen dus af, wat houden we over als politieke partijen SGP, CU, CDA dat zijn er ook niet veel.

SGP daar hebben ze een staatsrechtelijk grondbeginsel, ze laten de vrouw niet in hun waarde.

CDA dat is een partij die wil regeren en die consesies doet op het christelijke vlak.

CU een samenraapsel van de GPV en de RPF, de RPF heeft daar de totale zeggenschap de partij wil regeren. Ze zeggen veel maar doen weinig dan meepraten en de kop in het zand steken.

Waar moeten we op stemmen, vooralsnog stem ik CDA maar misschien SGP. De GPV zal zich niet uit de CU zetten dus er zullen nog wel meer mensen wederom niet op de CU stemmen.

We houden geen GPV kamerleden meer over...van 3 naar 1 de afgelopen verkiezing en nu van 1 naar 0 zoals het er uit ziet. Hoe de heer Veling eenvoudig aan de kant is gezet en ("democratisch" gekozen tijl uilenspiegel) Rouvoet in het zadel is gezet.  Wat een blijdschap brengt zo'n achteruitgang met zich mee.

De SGP die durft standpunten in te nemen, er zijn zaken die me daarin erg aanspreken. Maar ze mogen wel een beetje meer ruimte nemen in de staatsrechtelijke alures die ze hebben. Al heb ik wel respect voor het volhoudende van de partij.

De CDA kan weer gaan regeren, maar vooralsnog zie ik niets in een lijstverbinding met de PvdA, GL, D66 en al helemaal niets in de SP. Het is goed dat er zulke partijen zijn in de oppositie, maar laten we alsjeblieft de ogen openhouden voor wat men uitdraagt.

De 8 goede jaren van paars waren het gevolg van de in de jaren daarvoor opgeboude zaken, de laatste jaren van paars was de kar nodig aan onderhoud toe. Maar daar werd niet op gelet.....men had een leuk karretje neergezet maar paars ging met de veren pronken.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Auke

• ergo...
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2002, 05:29:35 pm »

quote:

op 27 Dec 2002 14:19:28 schreef Picardijn:
We houden geen GPV kamerleden meer over...van 3 naar 1 de afgelopen verkiezing en nu van 1 naar 0 zoals het er uit ziet. Hoe de heer Veling eenvoudig aan de kant is gezet en ("democratisch" gekozen tijl uilenspiegel) Rouvoet in het zadel is gezet.  Wat een blijdschap brengt zo'n achteruitgang met zich mee.

En Arie Slob dan? => (voormalig) GPV'er die op 2 staat!

Maar waarom die GPV - RPF houding? Zij zijn nu  toch beide ChristenUnie? Daar hebben ze zelf voor gekozen! Mijns inziens doe je de ChristenUnie, maar ook de RPF en GPV geen recht door naar de ChristenUnie te blijven kijken als twee partijen!
| Ps. 8:5,6 |

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2002, 06:23:21 pm »
We hadden eerst 3 mensen in de kamer, door die achterbakse aanhang van de RPF die massaal Tinneke de kamer in stemden. Hierdoor moest GPV'er van Middelkoop het veld ruimen niet de hypocriete Leen van Dijke. De manier waarop Veling de kamer uitgezet is dat toont geen enkel respect.
De komende verkiezing zal met met 1 misschien 2 zetels de kamer ingaan. Hier zal niemand van de GPV bij zitten. Om nu te praten over 1 partij, dan moet je dat eens duidelijk maken aan de RPF achterban.

GPV of niets, het is weggeven van at met moeite verkregen is.
Liefde is vreemd

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2002, 08:03:22 pm »

quote:

op 27 Dec 2002 18:23:21 schreef Picardijn:
We hadden eerst 3 mensen in de kamer, door die achterbakse aanhang van de RPF die massaal Tinneke de kamer in stemden. Hierdoor moest GPV'er van Middelkoop het veld ruimen niet de hypocriete Leen van Dijke. De manier waarop Veling de kamer uitgezet is dat toont geen enkel respect.
De komende verkiezing zal met met 1 misschien 2 zetels de kamer ingaan. Hier zal niemand van de GPV bij zitten. Om nu te praten over 1 partij, dan moet je dat eens duidelijk maken aan de RPF achterban.

GPV of niets, het is weggeven van at met moeite verkregen is.

En dit zelfde verhaal houden de RPF'ers ook. En wat bereik je ermee? Niets...
Het helpt niets als je alleen maar op elkaar afgeeft en zegt: "vroeger was alles beter". We leven nu en de RPF en het GPV zijn opgegaan in de ChristenUnie. Ga daar wat van maken, ga aan de slag om die partij groot te maken in de politiek.
Ik heb bij de laatste verkiezingen geen ChristenUnie gestemd (ook deze keer zal ik dat niet doen, aangezien de SGP mijn stem gaat krijgen: juist vanwege die durf om bijbelse standpunten in te nemen en daar ook bij te blijven), omdat ze op mij veel en veel te afwachtend overkwamen, ze lieten niet zien wie ze waren. Dat heb ik van meer mensen gehoord. Volgens mij kan er wat veranderen als men weet waar de ChristenUnie voor staat. Daar ligt een kans en die ligt niet in het 'minder fijn' praten over 'de anderen'. :)

Trouwens, in de laatste poll van 2Vandaag bleef de ChristenUnie netjes zitten op vier zetels. Dus minder lijken ze er in ieder geval niet van te worden. :)
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Auke

• ergo...
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2002, 01:14:54 pm »

quote:

op 27 Dec 2002 18:23:21 schreef Picardijn:

GPV of niets, het is weggeven van wat met moeite verkregen is.

Allereerst: De manier waarop hier wordt gepraat over de (voormalige) RPF aanhang toont ook geen respect ( "Hypocriet", "achterbaks" ). Pas op niet dezelfde fout te maken die de RPF verweten wordt! (wat betreft die 1e partij: Over het algemeen zijn het de GPV'ers dien nog vanuit het GPV 'denken', en de RPF'ers die ChristenUnie 'denken')

Verder: Het is waar dat het niet zo goed ging met de ChristenUnie. Toch is het (mijns inziens) beter dat het GPV en de RPF samen zijn gegaan. Ze leken teveel op elkaar, zeker inhoudelijk. Ok, ik ben het er mee eens, het Bijbelse standpunt is zeker nog te zwak, dat mag duidelijker naar voren komen. Neemt niet weg dat er zeker nog wat van te maken valt!
Laten we er dan vooral samen aan werken om er wat van te maken, als een duidelijk Bijbelse partij, met een Bijbelse inhoud. Het GPV heeft er zelf voor gekozen ChristenUnie te worden, dat is niet terug te draaien. En dat moet ook niet, samen sta je sterk! Samen sterk als een voluit Bijbelse partij met duidelijke standpunten waarin elke christen zich kan herkennen!
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2003, 04:40:26 pm door Auke »

bert bloem

• Psalm 25:14
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2002, 08:10:50 am »
Samen verder:

Een fusie levert spanningen op. Die moet je erkennen en verwoorden. Denk aan het offer van Kars. Maar na het verwoorden van de pijn gaat het proces wel door. Nu staat er een goed team, dat onze steun verdient. Samen oneens verder. Dat moet toch kunnen gezien de doelstelling:

de eer van God in de politiek hoog houden.

Ik ga voor de ChristenUnie.
« Laatst bewerkt op: december 31, 2002, 01:23:51 pm door bert bloem »
met vriendelijke groeten,

Bert

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2002, 12:45:41 am »
Met enige verbazing zit ik hier wat reakties te lezen.

Ik denk dat het alleen maar goed is dat GPV en RPF elkaar hebben gevonden.

Zeker onder het paarse kabinet was het volgens mij broodnodig om een vuist te vormen tegen de aanvallen van buitenaf.
Wat betreft de christenunie, ik had zelf wat twijfels over net na de fusie, het gepraat over regeringsdeelname, was Veling wel de juiste persoon,blazen ze niet te hoog van de toren enz. enz.

Laten we niet vergeten dat de vorige verkiezing niet normaal was.
Daar is genoeg over gezegd, alleen wordt m.i. toch een belangerijk punt over het hoofd gezien, de RPF bestond volgens mijvoor een flink deel toch ook uit ontevreden CDA'ers die met de komst van Balkenende terug zijn gegaan.

Ik zal geen CDA semmen omdat ik daar de C veel en veel te weinig terug zie.
Ook geen SGP, ik accepteer hun standpunten, maar ik mis daar wel eens te weinig realiteitszin. Natuurlijk moet een christenpartij hun principes uitdragen, ik waardeer hun daarin, maar je moet ook een partij zijn met realiteitszin, laten zien dat je een christen bent die in het leven staat.

Wat betreft de christenunie, ik heb wat info gekregen, ik had eerst het idee dat Rouvoet een "grijze muis was", maar bij het programma Voor je kiezen (naam weet ik niet zeker) daar was ik positief verrast door Rouvoet, hij liet zich niet pakken door de ondervragers en wist het verhaal van de CU duidelijk naar voren te brengen. Een partij die weet wat er leeft en het woord duidelijk naar voren brengen. Ik zal er dan ook zeker op stemmen.

Laten we nou eens over muren heen kijken, laten we ons nou concentreren op het christen zijn ongeacht de afkomst van kamerleden, en dat ook uitdragen op straat en in de 2e kamer!!!!
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2003, 07:27:58 pm »

quote:

op 30 Dec 2002 00:45:41 schreef zidane:
Met enige verbazing zit ik hier wat reakties te lezen.

Ik denk dat het alleen maar goed is dat GPV en RPF elkaar hebben gevonden.

Zeker onder het paarse kabinet was het volgens mij broodnodig om een vuist te vormen tegen de aanvallen van buitenaf.
Wat betreft de christenunie, ik had zelf wat twijfels over net na de fusie, het gepraat over regeringsdeelname, was Veling wel de juiste persoon,blazen ze niet te hoog van de toren enz. enz.

Laten we niet vergeten dat de vorige verkiezing niet normaal was.
Daar is genoeg over gezegd, alleen wordt m.i. toch een belangerijk punt over het hoofd gezien, de RPF bestond volgens mijvoor een flink deel toch ook uit ontevreden CDA'ers die met de komst van Balkenende terug zijn gegaan.

Ik zal geen CDA semmen omdat ik daar de C veel en veel te weinig terug zie.
Ook geen SGP, ik accepteer hun standpunten, maar ik mis daar wel eens te weinig realiteitszin. Natuurlijk moet een christenpartij hun principes uitdragen, ik waardeer hun daarin, maar je moet ook een partij zijn met realiteitszin, laten zien dat je een christen bent die in het leven staat.

Wat betreft de christenunie, ik heb wat info gekregen, ik had eerst het idee dat Rouvoet een "grijze muis was", maar bij het programma Voor je kiezen (naam weet ik niet zeker) daar was ik positief verrast door Rouvoet, hij liet zich niet pakken door de ondervragers en wist het verhaal van de CU duidelijk naar voren te brengen. Een partij die weet wat er leeft en het woord duidelijk naar voren brengen. Ik zal er dan ook zeker op stemmen.

Laten we nou eens over muren heen kijken, laten we ons nou concentreren op het christen zijn ongeacht de afkomst van kamerleden, en dat ook uitdragen op straat en in de 2e kamer!!!!

Helemaal mee eens. Stem CU iedereen!
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2003, 01:52:11 am »
Wat moet je nu eigenlijk met je beugel en je buikje? Stem gewoon SP. Dat scheelt je beide.
shoot me again, I ain't dead yet

Amo Draijer

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2003, 01:56:11 am »
Vandaag druk bezig geweest om een gebedsbijeenkomst op 21 januari te regelen, om de verkiezigen aan de Koning der koningen op te dragen. Posters regelen, B & W en alle politieke partijen in de gemeente aanschrijven, enz, enz.
Hadden we op 14 mei 2002 ook gedaan. Zonder enige politieke voorkeur of kleur te bekennen.

Raad eens welke partij ons in december vroeg of we dit in januari weer gingen doen?

bert bloem

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2003, 07:06:22 pm »
Groenlinks?

Bert

pjotter

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2003, 07:43:33 pm »
(15) Partij voor de Dieren?
Ze maken mij de pis niet lauw!

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #12 Gepost op: januari 08, 2003, 10:27:45 am »
Waarom doen al die christenen in Nederland zo moeilijk. Als we in Frankrijk of Duitsland hadden geleefd dan hadden we maar op een christelijke partij kunnen stemmen. Nu wijken ex GPV' ers uit naar de SGP, ik vind dat nogal polariserend. Ik heb meer het idee dat die mensen niet zo goed weten hoe ze in een geseculiseerde samenleving christen kunnen zijn. En dan is de SGP een veilige vluchthaven. Ook de CU heeft wel 'moraliserende'  trekjes maar dat vind ik toch wel een stuk verteerbaarder.... Maar als er geen CU was zou ik toch wel CDA gaan stemmen denk ik. Maar gelukkig is er nog een CU.:)
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

connie

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #13 Gepost op: januari 08, 2003, 11:05:23 pm »
ik stem niet
ik hou me er niet zo mee bezig met de politiek
gr connie

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #14 Gepost op: januari 09, 2003, 02:23:52 am »

quote:

op 04 Jan 2003 01:52:11 schreef dsWim:
Wat moet je nu eigenlijk met je beugel en je buikje? Stem gewoon SP. Dat scheelt je beide.

We hebben partijen er tussen zitten waar we helemaal niet op kunnen stemmen omdat ze het christelijke leven kapot willen maken. PvdA, D66, LPF, SP, VVD, GL.

Wat ik wil is duidelijk maken dat je niet als stemvee naar de hokje moet, loop dan liever naar de brievenbus en deponeer je stemkaart daar in.
Beetje morele christelijke verplichting van de vrijgemaakt gereformeerden om maar op de CU te stemmen. Op dit moment zijn het nog 2 partijen en hopenlijk mogen ze nog van elkaar wijken, gelukkig hebben wij daar weinig over te zeggen.
We mogen er gelukkig wel voor bidden.
Liefde is vreemd

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #15 Gepost op: januari 09, 2003, 10:41:59 am »
Ik vind dat de staat en de kerk gescheiden moeten worden.
Ik stem D66
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

bert bloem

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #16 Gepost op: januari 09, 2003, 10:38:41 pm »
jammer: want D66 houdt geen rekening met het FEIT dat Christus regeert en daarbij mensen gebruikt.

Bert

Joke

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2003, 02:38:58 pm »

quote:

op 08 Jan 2003 23:05:23 schreef connie:
ik stem niet
ik hou me er niet zo mee bezig met de politiek
gr connie

wat jammer dat je niet gaat stemmen. Gaat er wel een stem minder van het volk verloren.
Ik houd me altijd vast aan: Als je niet stemd mag je ook niet zeuren over dingen die in het land gebeuren. Je hebt je stem dan verloren laten gaan en dus ook de mogelijkheid om je mening te geven
Je mag er zijn!

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2003, 04:08:08 pm »

quote:

op 09 Jan 2003 22:38:41 schreef bert bloem:
jammer: want D66 houdt geen rekening met het FEIT dat Christus regeert en daarbij mensen gebruikt.
In de kerken en niet daar buiten
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2003, 04:26:45 pm »

quote:

op 10 Jan 2003 16:08:08 schreef Mack Raven:
[...]

Bedoel je dat Christus alleen binnen de kerken regeerd en daarbuiten niet?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #20 Gepost op: januari 10, 2003, 04:45:35 pm »

quote:

op 10 Jan 2003 16:26:45 schreef ramH:
op 10 Jan 2003 16:08:08 schreef Mack Raven:
[...]

Bedoel je dat Christus alleen binnen de kerken regeerd en daarbuiten niet?

Ja dat bedoel ik.

65 % de nederlanders in niet gelovig
25 % is christelijk
10 % anders gelovend

Meer dat twee derde van Nederland wordt niet geregeerd door christus.
En ik weet bijna wel zeker dat ze ook niet wachten.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2003, 05:05:51 pm »

quote:

op 10 Jan 2003 16:45:35 schreef Mack Raven:
Ja dat bedoel ik.

25 % is christelijk
10 % anders gelovend

Maar daartegenover staat dat uiteindelijk alle democratieën onder die ene Theocratie vallen. Christus blijkt dan toch wel over iedereen te regeren.
Ooit zal iedereen aan Hem verantwoording moeten afleggen! Dus maakt het wel uit waarop je stemt, ook voor niet-gelovigen.
Altijd in voor verbeteringen!

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #22 Gepost op: januari 10, 2003, 05:26:18 pm »

quote:

op 10 Jan 2003 17:05:51 schreef DoubleUP:
op 10 Jan 2003 16:45:35 schreef Mack Raven:
Ja dat bedoel ik.

25 % is christelijk
10 % anders gelovend

Maar daartegenover staat dat uiteindelijk alle democratieën onder die ene Theocratie vallen. Christus blijkt dan toch wel over iedereen te regeren.
Ooit zal iedereen aan Hem verantwoording moeten afleggen! Dus maakt het wel uit waarop je stemt, ook voor niet-gelovigen.

Dat geloof jij Maar ik niet
Maar goed op het einde zullen we het wel zien toch.
En oja ik ben wel gelovig maar geloof niet in de kerk of een van de "heilige" boeken
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

bert bloem

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #23 Gepost op: januari 11, 2003, 07:59:26 am »
jammer Mark
als je niet in Gods Woord gelooft(=de bijbel)
als je niet gelooft dat Christus regeert (staat in de bijbel!)
en Christus regeert ook over de wereld: door mensen (staat in de bijbel)

tja,

Dan snap ik dat je D66 stemt,

maar:

in principe is D66 en anti-christelijke partij!!

Jammer

Bert

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #24 Gepost op: januari 11, 2003, 12:23:39 pm »
Helaas voor jou bert.

ik heb respekt voor iedereen maar...
feit: de bijbel is door MENSEN geschreven.
feit: er zijn meer geloven die zeggen dat zij de waarheid vertellen, of dat hun heilige boek de enige is.
feit: de grieken waren de eerste met een democratische systeem, en een paar decenia voor de tijd dat christus zou hebben geleeft.
feit: D66 is een sociale liberale partij.

Ik geloof dat in elke heilige boek een deel van de waarheid staat maar dat de rest van de boeken meer gevult met onzin.
Iedereen die zegt dat ze de WAARHEID weten moet is gaan nadenken over de volgende stelling: "als je de complete waarheid weet ben je god"

ik heb respekt voor iedereen die andere mensen in hun waarde laat.
sorry voor mensen die ik gegrieft heb maar op dit moment kan ik het niet anders zeggen.:(
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Gerard

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #25 Gepost op: januari 11, 2003, 04:36:14 pm »
Hier ging iets fout. Kan de moderator deze en de volgende verwijderen? Tnx

Gerard

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #26 Gepost op: januari 11, 2003, 04:36:43 pm »
.

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #27 Gepost op: januari 11, 2003, 05:39:07 pm »

quote:

op 11 Jan 2003 12:23:39 schreef Mack Raven:

ik heb respekt voor iedereen die andere mensen in hun waarde laat.
sorry voor mensen die ik gegrieft heb maar op dit moment kan ik het niet anders zeggen.:(
Volgens mij grief je geen mensen als je het met hun oneens bent. Jij mag je mening hebben. Een groot aantal mensen op dit forum is christen, een behoorlijk aantal ook niet. Dat is niet erg. Dat jij D'66 stemt is je goed recht, geen mens op dit forum die daar tussen ik kan staan. Het enige waar ik benieuwd naar ben is wat brengt D66 dan? Wat is de toegevoegde waarde van deze partij?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #28 Gepost op: januari 11, 2003, 05:41:31 pm »

quote:

Iedereen die zegt dat ze de WAARHEID weten moet is gaan nadenken over de volgende stelling: "als je de complete waarheid weet ben je god"

(
Dat klopt als een bus. Geen een mens op deze aarde weet de complete waarheid. Alleen Christus heeft de complete waarheid gekend.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

bert bloem

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #29 Gepost op: januari 11, 2003, 08:55:53 pm »
Citaat
Helaas voor jou bert.

ik heb respekt voor iedereen maar...
feit: de bijbel is door MENSEN geschreven.

Feit: de bijbel =Gods openbaring
Helaas erken je dat niet, maar daarmee gaan onze wegen uit elkaar. Ik betreur dat. Maar ik heb respect voor je eerlijkheid. Je hebt mij niet gekwetst. Ik hoop wel dat je de bijbel nog eens leest. Bijvoorbeeld 2 Petrus 1:20 en 21.

Bert

DoubleUP

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #30 Gepost op: januari 12, 2003, 03:24:04 pm »

quote:

op 10 Jan 2003 17:26:18 schreef Mack Raven:
Dat geloof jij Maar ik niet
Maar goed op het einde zullen we het wel zien toch.

Tja... Ik bid dat we geen van beiden spijt hebben van onze keuzen in het leven. Want dan krijgen we geen van beiden een kans om van mening te veranderen.

Je hebt trouwens wel gelijk dat de Bijbel door mensen geschreven is. Maar ze zijn wel letter voor letter gestuurd door de Geest van God, die hen op liet schrijven wat Hij wilde openbaren aan ons mensen.
Zijn (reddings-)plan met de schepping/wereld.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #31 Gepost op: januari 12, 2003, 03:28:30 pm »
Zijn we niet een beetje off - topic bezig?
Liefde is vreemd

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #32 Gepost op: januari 12, 2003, 03:37:44 pm »
Ik denk dat 'we', als christenen, moeten oppassen om niet uit de hoogte dingen te zeggen tegen niet-christenen. Ben, om eerlijk te zijn, een beetje geschrokken van de manier waarop hier tegen een niet-christen gepraat wordt. Denk niet dat anderen al alles weten, denk niet dat 'wij' beter zijn dan zij. Probeer je eens in de situatie van de ander te verplaatsen en ga er niet vanuit dat dit forum een volgend 'zoutbergje' is. Een 'speelplaats' waar je als christenen lekker met elkaar, over elkaar en over anderen kan praten. Nee, hier zijn ook andersdenkenden. Treedt die alsjeblieft met wat respect, inlevingsvermogen en liefde tegemoet....

geertje

• shalom
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #33 Gepost op: januari 12, 2003, 07:03:24 pm »
de koran en de bijbel zijn gods woord; dus waarheidgetrouw.neem de apostelen ze hebben alle hun eigen verhaal maar het komt toch op het zelfde neer.
citaat;  wij weten niet maar wij geloven; als men iets weet hoeft men geen bewijs. god zelf legt dit door zijn geest in je hart.dit is een ervaring die door genade geschonken wordt.de islam en het christendom aanbidden dezelfde god. de islam noemt deze alla en de christenen god; maar wat maakt dit in godsnaam uit?
iedere kerk heeft ook zijn eigen gewoonten.het gaat erom dat wij de bijbel serieus nemen.stem op rpf-sgp; waarschijnlijk worden de normen en de waarden dan ook weer van kracht.

gr   geertje

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #34 Gepost op: januari 12, 2003, 09:19:23 pm »

quote:

op 12 Jan 2003 15:28:30 schreef Picardijn:
Zijn we niet een beetje off - topic bezig?
Mochte we off-topic zijn gaat het wel over mensen hier hebben gezegt dus niet echt off-topic maar eerder side-topic
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #35 Gepost op: januari 12, 2003, 10:33:12 pm »
http://forum.hadrian.net/images/nooo.gif
Liefde is vreemd

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #36 Gepost op: januari 13, 2003, 11:49:16 am »
dan valt er niks meer te diskuseren:((
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #37 Gepost op: januari 13, 2003, 10:14:45 pm »
Wat mij betreft wel.;)
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pieter C

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #38 Gepost op: januari 14, 2003, 06:26:38 pm »
Even wat jatwerk :) van de site van D'66: "Zelfbeschikking over het eigen lichaam, zoals bij euthanasie en abortus, is voor D66 vanzelfsprekend, evenals de vrije keus door wie, waar en waarmee men zich wil laten behandelen voor het behoud van een zo goed mogelijke gezondheid".

Dat vindt ik een van de meest principiele uitgangspunten waar ik het met D'66 en andere liberalen niet mee eens kan zijn. We weten met z'n allen niet eens wat leven is, laat staan dat we daar een zinvolle mening over kunnen hebben. En als hierboven wordt gesteld dat het grootste deel van de Nederlanders zich niet door God (NB: de Schepper van al het leven) wil laten leiden dan wordt ik alleen maar meer bevreesd.

Al met al heeft D'66 best goede ideeen, met name over de democratisering en gelijkheid van mensen, maar ze weten niet wat een leven waard is en daarom stem ik niet op hen.

Duzz.

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #39 Gepost op: januari 14, 2003, 08:35:54 pm »
dit standpunt van jullie kan ik begrijpen.
maar ik ben het met de partij eens dat iedereen (appart) moet KUNNEN beslissen over zich zelf.
Voor niet-christen is het simpel, die denken wel dat ze wijs genoeg zijn om te beslissen.
En veroordeel niet die wel denken dat ze het KUNNEN doen.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #40 Gepost op: januari 14, 2003, 11:07:24 pm »
Het onderwerp is wel wat verschoven qua strekking toch raakt deze discussie de wortels van de politiek. Dus in dit geval discussiëren we nog maar even door, tot aan de verkiezingen.
Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #41 Gepost op: januari 15, 2003, 11:48:18 am »
Bedankt.
Iderdaad de politiek gaat ons allenmaal aan.
Of je nou christen, jood, moslim, hindoe, boedist, niet-christen of atheist.
Dit is zo geweldig aan ons land, de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst.
iedereen heb het recht om te leven hoe hij of zij wilt dus ook te stemmen op de partij van zijn/haar keuze.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

DoubleUP

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #42 Gepost op: januari 15, 2003, 03:23:35 pm »

quote:

op 15 Jan 2003 11:48:18 schreef Mack Raven:
iedereen heb het recht om te leven hoe hij of zij wilt dus ook te stemmen op de partij van zijn/haar keuze.

Gelukkig hebben we die vrijheid hier inderdaad.
Maar wat denk je van de kans dat een D'66 en ChristenUnie samen in een regering zouden kunnen?

(Puur theoretisch, uit nieuwsgierigheid...)

En als de stemwijzer voor jou nu CDA aangeeft, maar je dacht dat je D'66 wilde stemmen, of andersom, wat doe je dan?
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2003, 03:38:02 pm door DoubleUP »

Pieter C

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #43 Gepost op: januari 15, 2003, 06:07:05 pm »
Weet je daarvoor een goede stemwijzer? De meeste zijn niet echt waardevol, als je bijvoorbeeld aangeeft dat je politiek wilt die gebaseerd is op de bijbel kom je al automatisch (www.stemwijzer.nl) bij CU of SGP uit......

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #44 Gepost op: januari 15, 2003, 06:25:46 pm »

quote:

En als de stemwijzer voor jou nu CDA aangeeft, maar je dacht dat je D'66 wilde stemmen, of andersom, wat doe je dan?[/i]

uitslag stemwijzer

1. D66
2. PvdA
3. CDA
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

DoubleUP

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #45 Gepost op: januari 15, 2003, 11:15:05 pm »

quote:

op 15 Jan 2003 18:25:46 schreef Mack Raven:
uitslag stemwijzer
1. D66
2. PvdA
3. CDA

Hmmm, ikzelf kom ook niet voor dat dilemma te staan:
1. ChristenUnie
2. SGP
3. Leefbaar Nederland (waar heb ik dat aan te danken???)

Anderen wel? En wat doe je dan?

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #46 Gepost op: januari 15, 2003, 11:23:03 pm »
Ik zie me zelf als een Sociaal Liberaal persoon.
Hoeveel ander keuzen heb ik dan.

Maar als er wat anders uitkomt, zal ik bij mij zelf te raden gaan wat ik wil in een partij.
de inhoud vind ik ook belangerijk.
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

Marloes

• Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #47 Gepost op: januari 16, 2003, 09:54:28 pm »

quote:

op 15 Jan 2003 23:15:05 schreef DoubleUP:
Hmmm, ikzelf kom ook niet voor dat dilemma te staan:
1. ChristenUnie
2. SGP
3. Leefbaar Nederland (waar heb ik dat aan te danken???)

Anderen wel? En wat doe je dan?

Mijn uitslag (ik ben er héél trots op :) ):
1. SGP
2. ChristenUnie
3. CDA
4. VVD
Tsja. Ik ga toch eerder voor nr 2 dan voor 1 of 3, denk ik. Als ik de specificaties doorlees vind ik de verschillen niet erg belangrijk. (Nummer vier staat er alleen bij om aan te tonen dat ik weet dat er ook niet-christelijke partijen bestaan.)
[Prediker 7:29]

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #48 Gepost op: januari 16, 2003, 11:31:31 pm »

quote:

Picardijn:
We hebben partijen er tussen zitten waar we helemaal niet op kunnen stemmen omdat ze het christelijke leven kapot willen maken. PvdA, D66, LPF, SP, VVD, GL.
Waarom denk je dat de SP het christelijk leven kapot wil maken?
Heb je het verkiezingsprogramma ook gelezen? Ah... van de andere partijen zeker ook niet? Wat jammer nou dat tegenwoordig zo weinig mensen nog kennis nemen van de verkiezingsprogramma's.
De SP staat vrij dicht bij de ChristenUnie. Haar politieke standpunten zijn gescheiden van de kerk, het is aan de kerk om daar aanvullingen op te geven. Ik denk aan euthanasie. SP moedigt euthanasie niet aan, zoals D'66.
Ze laat veel christelijke dingen gewoon open, omdat een politieke partij zich met dat soort dingen niet behoort te bemoeien. Scheiding van kerk en staat, dat vind ik erg belangrijk.
Daarom stem ik niet op een christelijke politieke partij.
Of ik SP ga stemmen weet ik nog niet, maar wanneer ik werkelijk alle standpunten afweeg kom ik daar wel uit.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2003, 11:46:50 pm door Eelco »

Auke

• ergo...
    • Bekijk profiel
Landelijke verkiezingen
« Reactie #49 Gepost op: januari 16, 2003, 11:52:58 pm »
Ook een "orgineel" lijstje ;) :

1. ChristenUnie 
2. GroenLinks 
3. SGP 
4. SP 

Waarbij nr. 2 op grote achterstand volgt op nr. 1. Het is een redelijk advies, al mis ik het CDA (op plaats 7, de 1e in het rood......:) ).