Auteur Topic: Radiohead  (gelezen 614 keer)

Does

• Bekijk profiel
Radiohead
« Gepost op: september 05, 2003, 12:40:35 pm »
Nuff said over de band Radiohead lijkt me? Ik neem aan dat iedereen ze wel ongeveer kent.
Laten we hier lekker over Radiohead praten

http://www.radiohead.com

=======
Andere topics over bands op GKV:

Counting Crows
Flogging Molly
Outlandish
Osdorp Posse
System of a Down
P.O.D.

(In dit lijstje zijn alleen centrale topics opgenomen en niet topics over 1 bepaalde optreden van een band/artiest oid.)
« Laatst bewerkt op: september 05, 2003, 02:31:23 pm door Does »
Live vanuit de luie stoel

Sarah

• Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2003, 02:25:19 pm »
Je hebt me stiekum hierin gelokt.
Wil naar dat concert van Radiohead.
-$-

De Britse band Radiohead sloeg bij mij in als een bom een 5tal jaar geleden.
Thom Yorke kon uitdrukken wat er in mij omging, en dat vond ik wel ok.
Just like Nirvana.

Emoties verwoordt op een manier dat het nauwlijks te ontcijferen is wat de persoon nou eigenlijk wil zeggen (de vraag is of hij het zelf uberhaupt wel weet)
Eigenlijk was het gewoon chaos.. maargoed.

Het is heel tof als een band in de zelfde fases als jij terecht komt en zich ontwikkelt als jij, maar dit komt sporadisch voor, daarom vind ik Radiohead ook niet zo heel boeiend meer.

Op de albums en dergelijke ben ik volgens mij al ingegaan in de 'Hail to the thief' topic.

bla.

Een link naar een toffe Radioheasite;
www.ateaseweb.com

Hun leukste albums vind ik denk ik the Bends, Ok Computer en Pablo Honey.

Als ik ouder was geweest en fan van Radiohead had ik zeker weten al die rare albums/Ep's gekocht.

Nummers als "Stop whispering" zijn zo lekker om mee te bléren.
"Black star" is ook een beetje in die trend
"Fake plastic trees" is echt een juweeltje..
"Exit music" is zo mooi!
"You" is ook een super
"Paranoid Android" Wauw!
etc..

Radiohead geeft bij mij het vreemde effect dat ik ze nooit beu raak..
« Laatst bewerkt op: september 05, 2003, 02:39:39 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

ric0

• xhuman.net
    • Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2003, 04:50:36 pm »
quote:
op 05 Sep 2003 14:25:19 schreef Sarah:
Het is heel tof als een band in de zelfde fases als jij terecht komt en zich ontwikkelt als jij, maar dit komt sporadisch voor, daarom vind ik Radiohead ook niet zo heel boeiend meer.

Hun leukste albums vind ik denk ik the Bends, Ok Computer en Pablo Honey.

Ik ben aangehaakt bij OK Computer (ok... Creep was ook goed). En ik vind Kid A dus heel goed. Maar ik ben dan ook niet vies van Kraftwerk en wat jazz, duidelijke invloeden op Kid A en Amnesiac.

Het verbaasd me dat die behoorlijk radicale move toch nog een groot publiek mee heeft gekregen.
Es gibt keine Tatsache, nur Meinungen - Nietzsche

cochise

• Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2003, 06:07:49 pm »
quote:
op 05 Sep 2003 14:25:19 schreef Sarah:
Je hebt me stiekum hierin gelokt.
Wil naar dat concert van Radiohead.
-$-

ik ben ook een zeer groote radiohead fan en heb dus wel kaarten kunnen bemachtigen en nog wel staan plaatsen ook ben je een beetje jaloers
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Sarah

• Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2003, 07:51:10 pm »
quote:
op 05 Sep 2003 16:50:36 schreef ric0:
[...]

Ik ben aangehaakt bij OK Computer (ok... Creep was ook goed). En ik vind Kid A dus heel goed. Maar ik ben dan ook niet vies van Kraftwerk en wat jazz, duidelijke invloeden op Kid A en Amnesiac.

Het verbaasd me dat die behoorlijk radicale move toch nog een groot publiek mee heeft gekregen.

Ik waardeer de stijl van het album ook zeker wel, alleen denk ik dat Radiohead het beter bij die oude stijl kan laten. Al is verandering natuurlijk nooit verkeerd.

Hou wel van die beatjes en bliepjes, als het maar een beetje dansbaar is, Idiotique vind ik trouwens echt een masterpiece, net als Pyramid song. 1+1=3 (of iets dergelijks van Hail to the Thief) vind ik ook super.

Maar heb de albums niet. Met redenen dus.

Ivm die radicale move, verbaasd mij trouwens ook;)

ric0

• xhuman.net
    • Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2003, 07:37:49 am »
quote:
op 05 Sep 2003 19:51:10 schreef Sarah:
[...]

Ik waardeer de stijl van het album ook zeker wel, alleen denk ik dat Radiohead het beter bij die oude stijl kan laten. Al is verandering natuurlijk nooit verkeerd.

Hou wel van die beatjes en bliepjes, als het maar een beetje dansbaar is, Idiotique vind ik trouwens echt een masterpiece, net als Pyramid song. 1+1=3 (of iets dergelijks van Hail to the Thief) vind ik ook super.

Als iemand vind dat beatjes en bliepjes dansbaar moeten zijn dan zijn we weer te ver doorgeslagen. Dat hoeft niet. Ik heb heerlijke luister beats&blieps.

Ik ben blij dat Radiohead de kans heeft gepakt die ze kreeg:
Eerst jezelf enorm op de kaart zetten en dan geen logische opvolger maken. Een album als Kid A hadden ze nooit zo groot kunnen verkopen zonder eerst OK Computer neer te zetten.

Ik ben erg blij met die "tegendraadse" albums. Ze halen de gevestigde songstructuren ondersteboven. Natuurlijk komt dat niet allemaal uit het niets, maar het is goed als een band als Radiohead zoiets doet.

Sarah

• Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2003, 11:31:44 am »
quote:
op 08 Sep 2003 07:37:49 schreef ric0:
[...]

Als iemand vind dat beatjes en bliepjes dansbaar moeten zijn dan zijn we weer te ver doorgeslagen. Dat hoeft niet. Ik heb heerlijke luister beats&blieps.

Ik ben blij dat Radiohead de kans heeft gepakt die ze kreeg:
Eerst jezelf enorm op de kaart zetten en dan geen logische opvolger maken. Een album als Kid A hadden ze nooit zo groot kunnen verkopen zonder eerst OK Computer neer te zetten.

Ik ben erg blij met die "tegendraadse" albums. Ze halen de gevestigde songstructuren ondersteboven. Natuurlijk komt dat niet allemaal uit het niets, maar het is goed als een band als Radiohead zoiets doet.

Ik heb niet gezegd dat ik vind dat het dansbaar moet zijn, maar beatjes en bliepjes om gewoon naar te luisteren vind ik geen *** aan. Ikk an er niet vang enieten, jij misschien wel ok.

Je hebt gelijk wbt Kid A en de verkoop, maar het was nooit hun plan geweest volgens mij, het is allemaal redelijk impulsief geweest.. denk ik. Heb geen  interviews gelezen eigenlijk.

Waarom is het goed als Radiohead zoiets doet?

ric0

• xhuman.net
    • Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2003, 12:00:19 pm »
quote:
op 08 Sep 2003 11:31:44 schreef Sarah:
Je hebt gelijk wbt Kid A en de verkoop, maar het was nooit hun plan geweest volgens mij, het is allemaal redelijk impulsief geweest.. denk ik. Heb geen  interviews gelezen eigenlijk.

Ik zeg ook niet dat het een plan is geweest. Ik denk dat ze gewoon zoiets hadden van... nu doen we dat... en dat ze dat konden maken bij de platenmaatschappij vanwege OK COmputer.

quote:
Waarom is het goed als Radiohead zoiets doet?

Publiek kennis laten maken met nieuwe dingen. Ze hebben een groep fans die er wellicht open voor staan. Misschien zijn er mensen die dan eens wat gaan luisteren naar Kraftwerk, minimale jazz of andere invloeden.

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2003, 02:55:52 pm »
the Bends is gewoon een top cd..de cd's die ze daarna maakten zijn gewoon niet van het kaliber muziek waar ik van hou...helaas.

maar ze zijn nog niet uit elkaar dus er is nog hoop
je krijgt wat je verdient

Does

• Bekijk profiel
Radiohead
« Reactie #9 Gepost op: januari 08, 2004, 01:18:36 am »
Radiohead - 2+2=5

Geweldig nummer!
Live vanuit de luie stoel