Auteur Topic: Oudjaarconferences  (gelezen 1693 keer)

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Gepost op: december 27, 2002, 07:24:04 pm »
Zo in de laatste week van het jaar zijn er weer de nodige oudjaarconferences.

Op maandagavond 30 december om 20.32 Lebbis en Jansen bij de VARA Ned 3
Op dinsdagavond 31 december om 22.25 Youp speelt Youp bij de VARA Ned 3
Op donderdagavond 2 januari om 22.55 Jörger Raymann bij de VARA Ned 3

De grote vraag is ga je kijken naar een van deze conferences? Wat zijn jouw criteria om te kijken? Is het bespotten van het christelijk geloof of de Islam voor jouw de reden om de "knop om te draaien". Of doen we als christenen te moeilijk bij dit soort zaken? Wat vindt jij of u?

Ouderjaarsconferences: Mij niet gezien?
Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

Marnix

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2002, 08:51:26 pm »
Ik ga niet kijken... hou niet zo van Cabaret waarin altijd grappen ten koste van bepaalde groepen worden gemaakt
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Delphi

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2003, 09:26:55 pm »
Ik dacht, kom ik heb al veel van Youp gehoord, laat ik eens kijken. Binnen 3 minuten maar weer afgehaakt. In die tijd twee vloeken en drie x de naam Jezus als stopwoord gehoord. Hier KUN je als christen niet naar kijken. ALs je dat wel kunt, mag je jezelf wel eens onderhanden nemen. Laat je dit echt allemaal over je heen komen? Nee toch!r:(

Delphi

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2003, 09:28:22 pm »
Ik dacht, kom ik heb al veel van Youp gehoord, laat ik eens kijken. Binnen 3 minuten maar weer afgehaakt. In die tijd twee vloeken en drie x de naam Jezus als stopwoord gehoord. Hier KUN je als christen niet naar kijken. ALs je dat wel kunt, mag je jezelf wel eens onderhanden nemen. Laat je dit echt allemaal over je heen komen? Nee toch!

king expecter

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2003, 02:11:48 am »
Ik ben het daarmee eens. Ik kan echter niet zeggen dat ik gezapped heb. Natuurlijk schrik ik van een vloek en doet dat pijn. Eigenlijk had ik moeten zappen en ik wilde dat ook wel. Maar ik ben blijven kijken, omdat ik toch een zwak heb voor Youp. Dat is natuurlijk geen goed excuus, maar ik vind dat hij wel vaak een terechte kritische noot in zijn voorstellingen heeft naar de maatschappij toe. Ik ben dan ook kritisch gaan kijken/luisteren.

Een voorbeeld: asielzoekersprobleem; In één van zijn scetches probeerde hij naar onze maatschappij te kijken alsof hij god was.
Hij gaf ons televisie, zodat wij ook konden zien hoe erg er veel mensen in deze wereld aan toe zijn met als gevolg dat wij in onze welvarende maatschappij deze mensen kunnen gaan helpen. Maar doen we dat? In ieder geval niet genoeg... en wat dacht god toen... Als de welvarende zelfingenomen nooitevreden westerlingen dan niet naar die hulpbehoevende mensen toe willen,... dan gaan die hulpbehoevende mensen toch naar die welvarende zelfingenomen nooitevreden westerlingen toe!

Natuurlijk is dit wat oppervlakkig en je kunt je ook afvragen of het de juiste manier is om iets duidelijk te maken, maar het kwam wel aan. De boodschap was duidelijk en ik vond de boodschap nog niet eens zo verkeerd. En dan zeg ik: Jammer dat zo'n man met vaak een interessante visie zo vaak Gods naam misbruikt. Waardoor je het als christen eigenlijk niet meer kan verantwoorden om ernaar te kijken. Ookal probeer je het wel op een forumsite van gkv... (ik zit nu stilletjes aan mezelf te denken)...

Mvgr.
King e.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2003, 05:12:18 pm »
Ik heb in het begin van Youp een hele tijd geen vloek gehoord.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2003, 12:53:09 pm »
Youp was heel goed en haast geen vloek gehoord.
Lennis en Jansen is niet mijn stijl omdat dat gewoonweg alleen maar vloeken is en Rayman was gewoon super :D

Al met al.. goed gedaan dit jaar
Live vanuit de luie stoel

maroon

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2007, 06:10:48 pm »
ik bezoek zeeeeer regelmatig cabaretvoorstellingen... Echt meerdere keren per maand. Daarbij maakt het mij eigenlijk niet uit naar wie ik ga. En zojuist heb ik bijvoorbeeld op ook weer zitten genieten van de dvd met de oudejaars van Theo Maassen.
Okay okay, er zitten stukken in waarin hij God, Jezus en christenen een hak zet / in twijfel trekt. Maar dat doet hij dus ook met andere zaken. Cabaret is de kunst van het uitvergroten tot het grappig wordt. Dat blijkt ook wel uit de wiki definitie:

quote:

Cabaret is creatief-ondernemend; het zoekt naar nieuwe (of vergeten oude) uitingsvormen en technieken. Verder is het fragmentarisch: het werkt als puntdichten en aforismen. Het vereist nauw contact met het publiek, waarvan het veel eist: aandacht, gevoel voor humor, een lenige intelligentie. Voorts dient het boven zijn stof te staan; ideaal cabaret is beschouwelijk, ironisch.

Dingen worden dus creatief uit zijn verband gerukt, om daarmee een boodschap over te brengen...
en dat vond ik dus het sterke aan juist die oudejaars van Theo Maassen... Die moet na een poosje toch even zeggen dat Jezus met zijn 'liefde'sboodschap' naar de mensheid nog niet zo'n gek idee was ;)
erg top dus...
.maroon / a color mixture composed of brown and red

Innuendo

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #8 Gepost op: maart 19, 2007, 02:27:35 pm »
Cabaret is toch vooral een (lach)spiegel?
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2007, 02:27:44 pm door Innuendo »

j@f@

• Bekijk profiel
Oudjaarconferences
« Reactie #9 Gepost op: maart 19, 2007, 08:05:08 pm »

quote:

Tave schreef op 04 januari 2003 om 17:12:
Ik heb in het begin van Youp een hele tijd geen vloek gehoord.

Dass nog erger....het zelfs al niet meer horen als iemand vloekt.....
:)