Auteur Topic: verloren.  (gelezen 933 keer)

luna

• Bekijk profiel
verloren.
« Gepost op: september 18, 2003, 07:07:32 pm »
ben verloren en op zoek naar Gods liefde en vertrouwen. Ik zie het in mensen. maar door mijn rationaliteit blijft het enkel bij zien.
Ik lees, ik luister, ik kijk, ik sta open, ik leef en....voel me echt verloren. En enorm oneerlijk omdat ik enkel tegenargumenten kan bedenken, kan mijn hart niet laten gaan, mijzelf niet overgeven en vertrouwen hebben in hem en morgen.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
verloren.
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2003, 07:14:15 pm »

quote:

op 18 Sep 2003 19:07:32 schreef luna:
ben verloren en op zoek naar Gods liefde en vertrouwen. Ik zie het in mensen. maar door mijn rationaliteit blijft het enkel bij zien.
Ik lees, ik luister, ik kijk, ik sta open, ik leef en....voel me echt verloren. En enorm oneerlijk omdat ik enkel tegenargumenten kan bedenken, kan mijn hart niet laten gaan, mijzelf niet overgeven en vertrouwen hebben in hem en morgen.

Toch moet je het proberen weet je, je overgeven soms is het heel moeilijk om dat te doen, je moet eigenlijk je hele zelf weggeven aan God mischien is dat nu een iets te grote stap voor je maar toch vraag ik je dan om gewoon te bidden Jezus u bent voor mij gestorven en wilt U mijn zonden vergeven en mij kracht geven om te geloven ik wil mij overgeven aan U, Jezus zodat ik kan leven voor U, help me met U Heilige Geest zodat ik een nieuw leven kan beginnen en kracht krijg zodat ik verander.

God wil je graag veranderen stel je er helemaal voor open.

openbaringen 3 vers 20: Luister, Ik klop op de deur. Als iemand Mij hoort en de deur opendoet, zal Ik bij hem binnenkomen. Dan zullen wij samen eten; hij met Mij en Ik met hem.

Ik zal voor je bidden, Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Michael

• Bekijk profiel
verloren.
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2003, 07:36:44 pm »

quote:

op 18 Sep 2003 19:07:32 schreef luna:

Beste Luna,
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Je kunt je suf bidden om dieper te geloven, van twijfels af te komen en de wereld beter te begrijpen, maar er lijkt niets te gebeuren.
Misschien moet je eens buiten de gebaande wegen en boekjes over twijfel zoeken. Die zijn alleen moeilijk te vinden, zeker binnen onze kringen.
Ik zou je heel graag het boek "A new kind of christian" van  willen aanraden van Brian D. McLaren. Ik ben er nog maar net in begonnen op aanraden van iemand, en het lijkt nu al een eye-opener.

A New Kind of Christian's conversation between a pastor and his daughter's high school science teacher reveals that wisdom for life's most pressing spiritual questions can come from the most unlikely sources. This stirring fable captures a new spirit of Christianity--where personal, daily interaction with God is more important than institutional church structures, where faith is more about a way of life than a system of belief, where being authentically good is more important than being doctrinally "right," and where one's direction is more important than one's present location. Brian McLaren's delightful account offers a wise and wondrous approach for revitalizing Christian spiritual life and Christian congregations.

Hij is er alleen nog in het engels. Kijk op bijvoorbeeld http://www.amazon.com/exe...-3498554-6980616?v=glance
Daar kun je de eerste bladzijden lezen, die goed aangeven waar het over gaat.

Of kijk op http://d2774266.u40.infin...599X-0-books-product.html
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

luna

• Bekijk profiel
verloren.
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2003, 09:07:33 pm »
dank je. ik kan al een zucht slagen. En nee een zucht draagt geen zorgen.
Mijn hart wordt iets meer vervult en rustiger bij het idee dat mensen om je geven aan je denken en voor je bidden. dank je wel.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
verloren.
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2003, 09:13:27 pm »

quote:

op 18 Sep 2003 21:07:33 schreef luna:
dank je. ik kan al een zucht slagen. En nee een zucht draagt geen zorgen.
Mijn hart wordt iets meer vervult en rustiger bij het idee dat mensen om je geven aan je denken en voor je bidden. dank je wel.
;) er is er dus Een die nu met wijd open armen op je staat te wachten :). Jezus is er altijd voor je denk daar aan, Hij staat je bij.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

xgnoom

• Bekijk profiel
verloren.
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2003, 10:55:46 pm »
Ik zou zeggen: zoek iemand om er over te praten. Praten helpt, ook als je dat vantevoren niet zo ziet zitten. Gewoon doen!
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

xact

• Bekijk profiel
verloren.
« Reactie #6 Gepost op: september 19, 2003, 09:49:51 am »
Liefste Luna,

heb je jezelf al afgevraagd waarom je precies op zoek bent naar God en zijn liefde? Zoals ik het mij toeschijnt lijkt het me een krampachtig gebeuren te zijn in je leven. Alsof de reden van je zoeken niet in verhouding is met je wil. En heb je jezelf al afgevraagd hoe je God denkt te vinden en waarom je hem zoekt op de manier waarop je dat nu doet (welke manier dat dan ook moge zijn)?

Je lijkt één ding te vergeten: God is in alles wat we zien en zijn, en daarom moeten we hem niet zoeken. Hij is er, we moeten hem enkel leren zien! Als je zoveel moeite moet doen om jezelf te overtuigen dat de manier die je nu hanteert om Hem te vinden, dan is het niet jouw weg. Waarschijnlijk wel een weg, maar even waarschijnlijk niet jouw ideale weg. Ik ben misschien niet de meest praktiserende gelovige op dit forum, maar ik geloof er sterk in dat mensen in onze maatschappij veeleer nood hebben aan eigen definities, aan een persoonlijke visie op God. Zoals ik jouw berichtje lees, ben jij op en top een kind van deze tijd. Probeer God daarom ook te vinden op jouw manier !!

God zien in de dingen van het leven, van ons leven, is niet gemakkelijk, maar het is ook niet moeilijk. Jezelf pijnigen om God te vinden, is naar mijn inzien een Middeleeuwse praktijk ongeschikt voor de (meeste) 'moderne' mensen. Zoek toch alstublieft naar een weg die God in je leven tot het genoegen maakt dat Hij is. Geloof is een heel sterk iets, en twijfel hoort er af en toe in thuis, maar je mag jezelf niet verraden, want dan verraad je ook God. Ik kan je hierbij helaas niet helpen: je moet streven naar een zo eerlijk mogelijke houding tegenover jezelf, en dan pas luisteren naar de stem van je hart. Neem even afstand van het geloof van al die mensen waarnaar je op lijkt te kijken, en kijk dan eens diep in jezelf: wie is God voor u en hoe wil je Hem in je leven dienen. Pas als je jezelf -op je eigen manier- uit je twijfels hebt gevochten, dan pas ben je klaar om God samen met andere mensen te beleven. Als je dat nu zou doen, zo lijkt me, ga je je geloof niet baseren op je eigen ik, en zal je blijven wankelen. Het zijn niet de anderen die jou God kunnen laten zien, dat kan alleen jij. En niet de anderen hoeven je te vertellen hoe God te dienen, dat kan ook alleen jij.

Ik wens je alleszins veel sterkte en moed om je eigen weg te kunnen gaan. Het kan soms eenzaam lijken en daarom snakken we soms naar de zekerheden die we bij anderen hopen te vinden. Vergeet nooit dat die zekerheden op lange termijn slechts schijn zullen blijken te zijn. Alleen jouw unieke eigen weg zal je brengen waar je zo graag wil zijn: in het gelukkig samensmelten met het leven, in het gelukkig samenzijn met God. Het leven is niet altijd gemakkelijk, maar je moet het niet nog moeilijker maken voor jezelf !!

Veel geluk !!

luna

• Bekijk profiel
verloren.
« Reactie #7 Gepost op: september 19, 2003, 07:43:13 pm »
dank je.
Door beginnen na te denken, te praten en te lezen over geloof, ben ik zelf al heel anders gaan leven. Meer respect voor andere mensen, mezelf en leven op zich, een prachtig geschenk, waar we ieder moment dankbaar voor moeten zijn.
Toch blijf ik me soms fixeren op pijnlijke momenten en gedachten en gevoelens. Soms voel ik me zelfs jaloers op mensen die zich zo volledig aan hem kunnen overgeven. Het klinkt cru, maar is oprecht.
Ik probeer nu echt altijd eerlijk te zijn, moeilijk, vooral tegen jezelf.
ben blij dat ik dit forum vond.

liefs luna