Auteur Topic: Ik wil even wat kwijt...  (gelezen 3167 keer)

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Gepost op: september 24, 2003, 02:23:25 pm »
Ik wil even wat zeggen, niet dat ik iets tegen de mensen heb die ik in mijn "betoog" noem maar ik moet het even kwijt.

Ik ben vanaf het begin tegen de aanstelling van de nieuwe administrator  Marloes). Niet om wie ze is, want ik ken haar dus niet. Nee het gaat om het feit dat ik het beleid over hoe zo iemand word gekozen niet rechtvaardig. Dat hebben we allemaal wel eens, niet toch?

De laatste week zie ik opeens een raar iets. Het feit is dat in chatforum Marloes de lakens aan het uidelen is ipv de moderator die verantwoordelijk is voor het chatforum (Tave). Berichten worden zomaar verwijderd en er word niet over gewaarschuwd. Ik dacht dat er veel mocht in chatforum?

Dan is er nog iets. Sinds deze nieuwe adminstrator in dienst is zeg maar zie je haar wederhelft (eelco) ook steeds meer en meer. Het lijkt haast wel of hij ook lakens aan het uitdelen is. Met andere woorden, hij loopt ook adminnetje te spelen. Nu kan je misschien zeggen van: Does, je bent jaloers oid en je ziet
ze vliegen of heb je teveel gedronken.. maar ik zie dat zo.

Eigenlijk heb je met Marloes als administrator dus eigenlijk 2 mensen die als 1 spelen zeg maar. Marloes en Eelco kunnen allebei bij dit recht.

Als je snapt wat ik bedoel.

Dit is nog een reden voor mij om niet blij te zijn met de aanstelling van Marloes als admin.
Live vanuit de luie stoel

Jan Hova

• het geloofteken draag ik op mi
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2003, 02:29:53 pm »
een admin is toch verantwoordelijk voor het hele board en mag zo toch alle sections doen.
je krijgt wat je verdient

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2003, 02:32:11 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 14:29:53 schreef Jan Hova:
een admin is toch verantwoordelijk voor het hele board en mag zo toch alle sections doen.
Goed gezien maar moderators zijn er in eerste instantie voor die dingen. En deze administrator is eigenlijk 2 personen.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2003, 02:42:37 pm »
helemaal mee eens

belangenverstrengeling ten top

Een admin is vaak verantwoordelijk voor de software en instellingen voor een Bulliten Board

Een moderator moet de users en de topics in de gaten houden

Misschien dat Marloes wel niet met de verantwoordelijkheid om kan gaan of is het Eelco die dat niet kan?

Peter

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2003, 02:54:00 pm »
As if anyone cares ...

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2003, 02:55:36 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 14:54:00 schreef Peter:
As if anyone cares ...
duh...

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2003, 02:57:22 pm »
Ik ben het met jullie eens dat Marloes alleen haar eigen subfora moet modereren.

Wat betreft mijn invloed, die is er niet. Marloes overlegt niet met mij over acties die zij onderneemt als Admin. Wel is het zo dat ik sinds haar aanstelling als Admin meer ben gaan posten, maar dat heeft een andere reden. Marloes werd Admin terwijl wij op huwelijksreis waren, weer thuis zat ze vaak op het forum.
Toen overwoog ik de volgende wijze uitspraak: "If you can't beat them, join them." Vandaar dat ik nu zelf ook wat vaker op het forum te vinden ben.

Wanneer het gaat om objectiviteit is het inderdaad maar goed dat Marloes Admin is en niet ik, want ik zou me inderdaad overal mee bemoeien.
Does moet echter niet denken dat hij heer en meester van het chat-forum is, of chat-professional oid. Ook daarom zou ik hier liever geen chat-forum zien, op zulke fora ontstaat zo'n cultuurtje van ons-kent-ons en wij-kennen-jou-niet-jij-lelijke-newbie. Daarvoor kun je inderdaad prima terecht op FOK.

Zacharov

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2003, 03:01:10 pm »
misschein wil marloes hier zelf wel op reageren.........

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2003, 03:03:22 pm »
Een admin is overal mod. dus naast de andere mods. Een admin heeft dus net zoveel modrechten in elk subforum als de 'normale' mods.
Als zij dus iets ziet in het chatforum wat haar niet aanstaat mag ze dat rustig deleten.

Volgens mij staat er ergens in een faq dat er niet gewaarschuwd wordt voor deleteacties. Dus hoeft ze dat verder ook niet te doen. Als jij denkt dat Eelco toegang tot bepaalde functies heeft is dat slechts jouw verbeelding. Je kan het in elk geval niet aannemelijk maken.
Oftewel je ziet ze vliegen ja.
Pinkeltjefan

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #9 Gepost op: september 24, 2003, 03:06:49 pm »
Als we dan toch aan het moddergooien zijn...
Ik vind dat opmerkingen richting mods of over modden thuis horen in de mailbox van de betreffende mod (en zeker niet in lopende discussies)!
Eventueel kan er in 'Feedback' een 'schop een modje'-topic geopend worden voor ontoelaatbare zaken in topics (dus: over posts die zich niet aan de regels houden; niet over het functioneren van mods).

Als een admin ingrijpt omdat een mod het laat afweten, is dat niet meer dan normaal. Dan moet er natuurlijk wel eerst consensus bestaan over wat waar toegestaan is, zodat objectief juist modden mogelijk is.

Tot slot: als er op dit forum anders gemod wordt dan men ergens anders gewend is, dan is het pech voor die persoon. Dit is het GKV-forum, niet een studentenforum, FOK!-forum of tweakerforum.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Marloes

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #10 Gepost op: september 24, 2003, 03:12:12 pm »
Ik sluit me bij zowel Alfredt als Eelco aan.

Ik overleg niets met Eelco, en delete ook zijn berichtjes als dat zo uitkomt (zoals jij Does al hebt opgemerkt in een ander topic). We zijn getrouwd, maar als user op dit forum gelden de regels van dit forum (zoals voor iedere user).

In principe vind ik dat de moderator verantwoordelijk is voor een topic. Dat heb ik pas ook ergens gepost. Gisteravond en vandaag heb ik me wat meer met het chattopic 'bemoeid' omdat moderator Tave in het crewforum had aangegeven dat hij afwezig zou zijn, en vroeg of iemand eea wilde deleten. Dat heb ik dus gedaan.

In het chatforum mag veel, maar niet alles. Ook daar gelden de regels volgens de FAQ. Ik zal het nakijken, maar voor zover ik weet hoeft er niet vooraf gewaarschuwd te worden; berichten die offtopic zijn mogen altijd zo gedelete worden.

Als jullie nog verdere vragen hierover hebben hoor ik dat graag.
[Prediker 7:29]

dingo

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #11 Gepost op: september 24, 2003, 03:32:41 pm »
Does, ik heb je het al eerder verteld, je zeurt teveel! Ik snap dat je het niet leuk vindt dat je geen koninkje van de chat meer kan spelen maar daar hebben wij als andere deelnemers geen boodschap aan. Dus hou op met zeuren en ga weer over tot de orde van de dag.

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #12 Gepost op: september 24, 2003, 04:05:11 pm »

quote:

berichten die offtopic zijn mogen altijd zo gedelete worden

Dan ken jij de regels niet in het chatforum. Blijf er dan weg!

quote:

Does, ik heb je het al eerder verteld, je zeurt teveel! Ik snap dat je het niet leuk vindt dat je geen koninkje van de chat meer kan spelen maar daar hebben wij als andere deelnemers geen boodschap aan. Dus hou op met zeuren en ga weer over tot de orde van de dag.

Dingo ga eens terug in je hok.. woef woef woef!! AF! :)
Dingootje, dingesloerie.. :)

Peter

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #13 Gepost op: september 24, 2003, 04:09:38 pm »
Does, waarom begin je niet zelf een chatforum? Let eens op de geweldige voordelen:
1. Wij hebben niet langer last van jou.
2. Dit forum wordt sneller
3. Je bent dan zelf administrator, moderator en de enige deelnemer.

Ai wat heb ik toch een goeie ideeën.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #14 Gepost op: september 24, 2003, 04:11:34 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 16:09:38 schreef Peter:
Does, waarom begin je niet zelf een chatforum? Let eens op de geweldige voordelen:
4. Maak gelijk een paar klonen aan. Kun je met jezelf chatten.

Eelco

• Sr. Member
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #15 Gepost op: september 24, 2003, 04:12:10 pm »

quote:

Does, waarom begin je niet zelf een chatforum?
5. Ik wil wel een deel van de hosting betalen.

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #16 Gepost op: september 24, 2003, 04:12:51 pm »

quote:

Ai wat heb ik toch een goeie ideeën.
Flamen doe je maar tegen je vrouw..

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #17 Gepost op: september 24, 2003, 04:14:23 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 16:05:11 schreef Does:
Dan ken jij de regels niet in het chatforum. Blijf er dan weg!

Lijkt mij onterechte opmerking Does! Bij de policy wordt de melding gedaan dat, hoewel er niet hard gemod wordt, er grenzen zijn. Over maatregelen wordt niet gerept, dus is het deleten van posts kennelijk een optie. (Als je vindt dat het deleten van de bewuste posts niet valt onder 'niet hard modden' (een rekbaar begrip), dan kun je die persoon er persoonlijk op aanspreken, en is het starten van een hetze niet echt op zijn plek, imho.)

Daarnaast zegt de moderater zelf (bij de policy) dat ook de admin er kan ingrijpen...

Ik snap je punt nu nog minder!

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #18 Gepost op: september 24, 2003, 04:15:09 pm »
Zo, wat een chatforum niveau hangt hier zeg!! :)
Users die me weg willen hebben, wat een zielige mannetjes :)
Jullie gaan trouwens offtopic in feedback, wel serieus mee blijven doen hoor.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #19 Gepost op: september 24, 2003, 04:16:10 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 16:12:51 schreef Does:
[...]

Flamen doe je maar tegen je vrouw..

ga jij het dan op je eigen forum doen?

Verder bepaald de crew wat mag en wat niet.... de crew staat boven de regels zogezegd... vervelend voor je he :P
Maar zo zit het wel!
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #20 Gepost op: september 24, 2003, 04:17:38 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 16:14:23 schreef elle:
[...]

Lijkt mij onterechte opmerking Does! Bij de policy wordt de melding gedaan dat, hoewel er niet hard gemod wordt, er grenzen zijn. Over maatregelen wordt niet gerept, dus is het deleten van posts kennelijk een optie. (Als je vindt dat het deleten van de bewuste posts niet valt onder 'niet hard modden' (een rekbaar begrip), dan kun je die persoon er persoonlijk op aanspreken, en is het starten van een hetze niet echt op zijn plek, imho.)

Daarnaast zegt de moderater zelf (bij de policy) dat ook de admin er kan ingrijpen...

Ik snap je punt nu nog minder!

Chatforum is toch gezellig en slowchat is toch allowed..
Dus mag ik toch offtopic gaan? :|

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #21 Gepost op: september 24, 2003, 04:20:27 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 16:16:10 schreef Alfredt:
[...]

ga jij het dan op je eigen forum doen?
Waar heb jij het over? Die heb ik niet eens!

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #22 Gepost op: september 24, 2003, 04:23:45 pm »
Does, volgens mij is dit niet het probleem maar zit het dieper in meerdere topics voel ik frustraties in je reactie, terwijl deze absoluut nergens op slaan en niet nodig zijn, wat is er?
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #23 Gepost op: september 24, 2003, 04:28:01 pm »

quote:

op 24 Sep 2003 16:23:45 schreef farao:
Does, volgens mij is dit niet het probleem maar zit het dieper in meerdere topics voel ik frustraties in je reactie, terwijl deze absoluut nergens op slaan en niet nodig zijn, wat is er?

Ik word misschien wat frusty van het feit dat er hier mensen zijn die lopen te zagen over het chatforum terwijl ze er nooit geweest zijn. Dat is alles.

Voor de rest wilde ik alleen maar wat aangeven met dit topic naar de crew toe en hun beleid ten aanzien van het zomaar aanstellen van admins en mods zonder er bij na te denken. Ik vind dat ze moeten worden gekozen door users, das veel democratischer.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #24 Gepost op: september 24, 2003, 04:29:22 pm »
Does:
- slowchatten is iets anders dan off-topic gaan; off-topic gaan in een chat-topic is lastig, maar het kan wel (voorbeeld: babbelen in een draad waar alleen plaatjes gepost horen te worden); een moderator kan ervoor kiezen om dat aan te pakken.
- ook in een chatdraad gelden de algemene regels van het forum (zoals: niet op de man spelen, niet Godslasterlijke dingen zeggen).
Dus dat er gemod wordt, valt niet te voorkomen.

Als de moderator er niet is, dan zal iemand anders die taak moeten overnemen.
Als je het met het de ingreep niet eens bent, dan moet je de moderator (of in dit geval de admin) daarop aanspreken en er opheldering over vragen. Als je dat en plein publique doet, op het forum dus, is dat een soort flamen, vinnik, en dus niet netjes. Veel fatsoenliker is om dat via de mail af te handelen (ik wou dat dat een forumregel was).

Afgezien daarvan doe je nog wat vage beschuldigingen in je openingspost (Eelco zou onder Marloes' account kunnen modden). Ook daarbij vind ik dat de personen eerst zelf daarop moeten worden aangesproken. Als je serieuze twijfels hebt aan het functioneren van een mod/admin, moet je klagen bij een hogere instantie (JanW ofzo). Dit forum is geen democratie, dus een topic openen heeft geen zin. Het komt op mij over als pure moddergooierij...

NB: ik doe geen uitspraken over het al dan niet terecht zijn van het deleten van die posts in het chatforum: daar was ik niet bij, en dat is iets voor julie 3en onderling (Does, Marloes en Tave).

Edit: Ik had jouw post nog niet gelezen hoor Does, echnie :). Maar ik vind het dus onjuist om dit forum als een democratie te zien!

Does

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #25 Gepost op: september 24, 2003, 04:33:55 pm »
quote:
Als je het met het de ingreep niet eens bent, dan moet je de moderator (of in dit geval de admin) daarop aanspreken en er opheldering over vragen. Als je dat en plein publique doet, op het forum dus, is dat een soort flamen, vinnik, en dus niet netjes. Veel fatsoenliker is om dat via de mail af te handelen (ik wou dat dat een forumregel was).

Dit topic gaat helemaal niet over dat ik het niet eens ben met een beslissing oid van de desbetreffede admin.

quote:
Als je serieuze twijfels hebt aan het functioneren van een mod/admin, moet je klagen bij een hogere instantie (JanW ofzo). Dit forum is geen democratie, dus een topic openen heeft geen zin. Het komt op mij over als pure moddergooierij...

Ik noem het meer een signaal naar de forumcrew.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #26 Gepost op: september 24, 2003, 04:40:33 pm »
quote:
op 24 Sep 2003 16:33:55 schreef Does:
Dit topic gaat helemaal niet over dat ik het niet eens ben met een beslissing oid van de desbetreffede admin.

Ok... Dan gaat het ten dele over dat de admin heeft gemod terwijl de echte moderator niet aanwezig was.
Wel... Daar kan ik niets fouts in ontdekken, als ik de verschillende policy's lees!

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #27 Gepost op: september 24, 2003, 05:53:34 pm »
Ik ben juist blij dat Marloes het een beetje in de gaten houdt , aangezien ik de komende dagen niet op het forum kan zijn (heb het veel te druk). Ook vandaag heb ik nog niet rond kunnen neuzen, ik reageer alleen op dit topic.

Dus, ik zou zeggen: problem solved
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #28 Gepost op: september 24, 2003, 07:09:21 pm »
Wel tijd voor HC he ?  
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Marloes

• Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #29 Gepost op: september 24, 2003, 07:13:19 pm »
Heidelbergse Catechismus??

Verklaar u nader..
[Prediker 7:29]

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #30 Gepost op: september 24, 2003, 07:34:33 pm »
quote:
op 24 Sep 2003 19:13:19 schreef Marloes:
Heidelbergse Catechismus??

Verklaar u nader..

HC als in HC Eredivisie...  
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Ik wil even wat kwijt...
« Reactie #31 Gepost op: september 25, 2003, 01:46:20 am »
Problem solved, dus deze kan wat mij betreft op slot.

En hou het ook hier een beetje on-topic!
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)