Titel : The Singles Collection 1992 - 2003
Artiest : No Doubt
Releasedatum : februari 2004
Genre: Pop / Ska /
Meer info: http://www.nodoubt.comDon't speak was ooit het thema dat een predikant gebruikte in zijn preek over het zevende gebod. De jeugd was sprakeloos en ook ik ben deze preek niet vergeten. In dezelfde tijd waren ook
Ademloos en
Hij maakte mij gek met zijn vingers grote hits en onverbloemd memoreerde de predikant de teksten, zelden is er op vereniging zo nagepraat over het zevende gebod als juist toen. Wellicht daarom dat ik dat nummer van No Doubt nooit vergeten ben. Maar
Don't speak was dan ook een bijzonder nummer dat handelde over een stukgelopen relatie en waar het verdriet en pijn van afdroop. Overigens staat
Don't speak niet model voor de overige nummers van No Doubt. Ooit begonnen als ska-bandje, kwam de grote doorslag wel met eerdergenoemd nummer maar de meeste nummers zijn meer up-tempo en behoren tot de betere in hun soort. Wie dit album beluisterd zal trouwens merken dat No Doubt een echte singles band is. Momenteel scoort No Doubt met het nummer
It's my life een cover van Talk Talk en
Underneath It Alle. Voor de liefhebbers is er momenteel een speciale box beschikbaar met als extra's twee dvd's en een cd met bijzondere nummers. Op dvd 1 staan alle videoclips en op dvd-2 een registratie van een concert dat ze eind jaren negentig gaven.
Overigens
offtopic:ik merk dat ik behoorlijk achterliep met het bespreken van cd's