Auteur Topic: Heb jij ook een vlammende passie voor God?  (gelezen 1379 keer)

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
Heb jij ook een vlammende passie voor God?
« Gepost op: oktober 09, 2003, 11:36:20 pm »
Aangegrepen door alles wat er in mijn leven is verandert ben ik dringend op zoek naar Hem Die het me allemaal gaf. Ik heb Zijn stem gehoord, en wil zoals Paulus toen hij schipbreuk leed alles overboord gooien, of zoals de rijke jongeling door alles te verkopen, of zoals de man die een parel vond van grote waarde, en alles wat hij had verkocht, om de parel te kunnen kopen.

Vervolgens hoorde ik het lied:

As the world looks upon me, as I struggle along
They say I have nothing, but they are so wrong
In my heart I’m rejoicing, how I wish they could see
Thank you Lord, for your blessings on me

There’s a roof up above me
I’ve a good place to sleep
There’s food on my table
And shoes on my feet
You gave me your love Lord
And a fine family

Now I know I’m not wealthy, and these clothes , they’re not new
I don’t have much money, but Lord I have you
And to me that’s all that matters, though the world cannot see

.....en werd daardoor zo aangegrepen, dat ik me bewust ben als bovenstaand lied en er naar te jagen, zoals Paulus deed.

Ben jij er ook bereid voor om er naar te jagen?
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 10, 2003, 12:04:26 am »
Ja zeker wel :) :) :D, echt wel ik wil gewoon echt vet graag voor God leven en weetje hoe cool ik heb net een mail van een klasgenoot van me gehad die gewoon van mij een reactie zocht die ik over het geloof had en waar hij op in kon gaan en dat heeft ie gedaan nu ga ik antwoorden maar weet je waarom ik hier blij mee ben, omdat ik op school afentoe beetje getreiterd wordt maar dan niet omwille van God denk ik dan, maar nu is het zo duidelijk en hoe gek het ook klinkt ik ben er blij mee had er zelfs voor gebeden dat ik voor mij geloof mocht uitkomen op school ook al wordt ik onderdrukt want ik las laatst Paulus brief waar staat dayt je er blij mee mag zijn als je onderdrukt wordt... en ik ben er nog blij mee ook :) ga zo ff antwoorden op al zijn argumenten en kritiek poepoe dat wordt leuk!!!!

En ik ga van het weekend ook naar een blijbelstudie kamp waar ik super veel zin in heb :) :) jaja passie voor God is er zeker ook al komt het niet altijd naar boven. wil wel super graag voor Hem leven dus ;)

Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

wijnandmet

• Hoor ons Loflied, OVERAL!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 10, 2003, 06:27:07 pm »
YES ik ga hem ook najagen, daar ben ik mee bezig al vanaf het moment dat... eigenlijk pas echt vanaf de EO-Jongerendag.....

Ikzelf ben met een site bezig (christelijk), met allerlei onderwerpen zoals bidden, bidde in tongen, de HG en nog veel meer. Ik had een oudere versie en daarop heb ik een reactie gehad ... iemand is weer dieper in zijn relatie met God door deze site. WAT PRACHTIG vind ik dat...

Farao, ik ken het gevoel... en ik kan hier heel uitgebreid op in gaan, vooral over mijn (zondige) verleden... Maar dat doe ik niet ..

maar iig, ik heb tegenwoordig niet dat ik wordt getreiterd of zoiets omdat ik Christen ben... en als ze dat doen, maakt dat me niets uit...
Ze moeten wel heeeeel ver gaan om mij omver te gooien want ik weet dat de woorden van paulus waar zijn:

Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem die ons heeft liefgehad. Want ik weet dat noch leven, noch dood ... (ff tig worden overslaan) ... noch enig ander schepsel mij kan scheiden van de liefde Gods, die is in Christus Jezus. (uit mijn hoofd getypt dus het zal er iets anders staan).

Ik vind trouwens het prachtig om voor mijn geloof uit te komen.. en ik hoop dat ik in mijn geloof mag groeien, en dat ik rein (gewassen en genezen door het bloed van Christus) voor God (3-enig) mag staan, en dat Hij me in zijn armen neemt. Wat is het prachtig als iedereen heirvan zou dromen...

greetz,
wijnand

Carl

• ...Gij maakt mij het pad des l
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2003, 11:43:42 pm »

quote:

op 10 Oct 2003 00:04:26 schreef farao:
Ja zeker wel :) :) :D, echt wel ik wil gewoon echt vet graag voor God leven en weetje hoe cool ik heb net een mail van een klasgenoot van me gehad die gewoon van mij een reactie zocht die ik over het geloof had en waar hij op in kon gaan en dat heeft ie gedaan nu ga ik antwoorden maar weet je waarom ik hier blij mee ben, omdat ik op school afentoe beetje getreiterd wordt maar dan niet omwille van God denk ik dan, maar nu is het zo duidelijk en hoe gek het ook klinkt ik ben er blij mee had er zelfs voor gebeden dat ik voor mij geloof mocht uitkomen op school ook al wordt ik onderdrukt want ik las laatst Paulus brief waar staat dayt je er blij mee mag zijn als je onderdrukt wordt... en ik ben er nog blij mee ook :) ga zo ff antwoorden op al zijn argumenten en kritiek poepoe dat wordt leuk!!!!

En ik ga van het weekend ook naar een blijbelstudie kamp waar ik super veel zin in heb :) :) jaja passie voor God is er zeker ook al komt het niet altijd naar boven. wil wel super graag voor Hem leven dus ;)

Gods zegen Harro

Hmmmmm........zin in een bijbelstudie(kamp)
is dat nu passie voor de levende God, of passie voor wat mensen over God dachten en dat in boeken opschreven?

je
Carl
 1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 11, 2003, 02:55:37 am »

quote:

op 10 Oct 2003 00:04:26 schreef farao vol passie over zijn God:
[...] en had Carl daar sarcastisch weer wat op te melden:

is dat nu passie voor de levende God, of passie voor wat mensen over God dachten en dat in boeken opschreven?
En aangezien we niet te hebben te vechten tegen vlees en bloed.... :P ;)
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2003, 08:40:32 am »

quote:

op 10 Oct 2003 00:04:26 schreef farao:

Gods zegen Harro
Graag wil ik even reageren op het volgende. Jij schrijft dat je onderdrukt wordt. Ik vind dit wel erg ver gaan. In andere landen worden christenen vervolgden  gedood. Dan kun je mijns inziens pas spreken over onderdrukking. In jouw geval  vind je het zwaar om voor je geloof uit te komen, en natuurlijk is het niet leuk als je nare reakties krijgt omwille van je geloof. Maar ik weet wel als je voor je geloof uitkomt en je handelen is ook (christelijk) consequent, dan krijg je geen nare opmerkingen, maar dan dwing je respect af! En bidden om voor je geloof op te komen, dat is prima!

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2003, 12:25:42 pm »

quote:

op 12 Oct 2003 08:40:32 schreef jfwolf:
[...]
Graag wil ik even reageren op het volgende. Jij schrijft dat je onderdrukt wordt. Ik vind dit wel erg ver gaan. In andere landen worden christenen vervolgden  gedood.
Alles op Zijn tijd! Gelukkig dat we leven in een vrij land. En waar bepaalde zaken nog niet aan de orde zijn.

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2003, 04:06:57 pm »

quote:

op 12 Oct 2003 12:25:42 schreef fruitbat:
[...]

Alles op Zijn tijd! Gelukkig dat we leven in een vrij land. En waar bepaalde zaken nog niet aan de orde zijn.
???? Wat heeft dat met mijn reaktie het eerste stukje te maken??

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 12, 2003, 04:55:34 pm »

quote:

op 10 Oct 2003 23:43:42 schreef Carl:

Is dat nu een liefdevolle opmerking? :p

Ik ben zelf vaak ook naar Ronduit-weekenden geweest en dat was echt puur uit passie voor God!
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

fruitbat

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2003, 01:23:11 am »

quote:

op 12 Oct 2003 16:06:57 schreef jfwolf:
[...]

???? Wat heeft dat met mijn reaktie het eerste stukje te maken??
Beter lezen... Zijn staat geschreven met een hoofdletter!

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2003, 01:30:29 am »

quote:

op 12 Oct 2003 16:55:34 schreef Zwever:
Ik ben zelf vaak ook naar Ronduit-weekenden geweest en dat was echt puur uit passie voor God!

Dit weekend op het 25+ weekend geweest. De Bijbel, een dikke pil.

In een zin: wat een Passie voor de Bijbel. Wat een schitterende sprekers, wat een waardevolle gesprekken. Als je passie hebt voor God, heb je passie voor de Bijbel! Dan verslind je dat boek, deze liefdesbrief van God aan jou.
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2003, 01:38:16 am door bert »
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)