Auteur Topic: Ouweneel over gebedsgenezing *  (gelezen 14918 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
Ouweneel over gebedsgenezing *
« Reactie #100 Gepost op: april 16, 2004, 11:46:58 pm »

quote:

Promtus schreef op 16 april 2004 om 23:44:
[...]

Dat is waar, maar hoelang is dat vorige boek van hem uit? Beetje snel van mening veranderd dan. voor een professor...

Daarom, A.P. Geelhoed zei ook, 3 stappen vooruit, 2 terug...
Ik hoop echt van harte dat hij 3 stappen terug doet.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: april 16, 2004, 11:47:19 pm »
hihihih sorry, jullie hebben het tegen alfa,

Als dit werkelijk zo is, dan zie ik dat graag paginagroot in alle kranten, als je begrijpt wat ik bedoel.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: april 16, 2004, 11:56:48 pm »
en ik zou ook graag de bron willen weten. alfa

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: april 17, 2004, 12:00:36 am »

quote:

Alfa Tauri schreef op 16 april 2004 om 21:24:
Beste allemaal,

Het is alweer even geleden dat dit een HOT-TOPIC was, toch wil ik het weer even nieuw leven inblazen daar er ontwikkelingen zijn.

Uit zeer betrouwbare bron (mijn eigen ogen) heb ik vernomen dat WJ ouweneeel een brief heeft geschreven aan zijn gemeente waarin hij zegt spijt te hebben van het feit dat hij de zo sterk de genezingsbediening heeft gepredikt de afgelopen tijd, verder geeft hij aan dat hij inmiddels geen contacten meer heeft met nigeria en TB joshua en ook niet meer naar hem zal afreizen.

Verder zegt hij letterlijk enkele bezwaren te hebben tegen zijn genezingsbediening en tegen de persoon TB Joshua.

Graag jullie reactie

Heb er nog niets over gehoord...maar dat zal dan nog wel komen.....
Ben heel verbaasd en ook benieuwd trouwens.....
En inderdaad als hij inziet dat er toch dingen niet kloppen mag hij dat wel eens heel erg in het openbaar nog eens herhalen.....
Op tv en in z'n boek was hij namelijk superpositiwef...en in z'n tegenwoordige lezingen scheen hij het ook altijd nog weer daarover te moeten hebben.....

Dus Alfa Tauri, bedankt voor de info (hoe is het met je...... :) )
Dit zal wel weer de nodige aardverschuivingen met zich meebrengen..... Het is zo jammer dat het zo'n onstabiel verhaal wordt (eerst tegen-toen voor-nu weer een beetje meer tegen...)
Maar z'n dochter zat ook helemaal in het Joshua gebeuren....je zou haast denken dat hij nu toch negatieve ervaringen heeft opgedaan daar in Nigeria.....
'n Zaak om voor te bidden....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: april 17, 2004, 12:02:47 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 17 april 2004 om 00:00:
Heb er nog niets over gehoord...maar dat zal dan nog wel komen.....
Ben heel verbaasd en ook benieuwd trouwens.....
En inderdaad als hij inziet dat er toch dingen niet kloppen mag hij dat wel eens heel erg in het openbaar nog eens herhalen.....
Op tv en in z'n boek was hij namelijk superpositiwef...en in z'n tegenwoordige lezingen scheen hij het ook altijd nog weer daarover te moeten hebben.....

Wacht even hoor: het is nog niet bevestigd. Dus pas alsjeblieft op met het trekken van vroegtijdige conclusies enzo.
« Laatst bewerkt op: april 17, 2004, 12:05:24 am door Harm »
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: april 17, 2004, 12:05:25 am »
de site van de vergadering is ineens niet meer Joshua voor en na zoals een tijdje geleden...
Heeft dit er misschien mee te maken dat Ouweneel zich enigszins hiervan heeft gedistantieerd?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: april 17, 2004, 12:09:09 am »

quote:

Harm schreef op 17 april 2004 om 00:02:

[...]

Wacht even hoor: <span style="font-size: 14px;">het is nog niet bevestigd</span>. Dus pas alsjeblieft op met het trekken van vroegtijdige conclusies enzo.
Alfa Tauri heeft het met eigen ogen gezien ...... en volgens mij kwam hij ook uit die kringen....dus zou dat goed kunnen..........zit zelf ook iets dichter bij het vuur dan de meesten van jullie.....
Ik trek nog geen conclusies hoor, ik zeg te verwachten dat dit dan ook verder bekend gemaakt zal worden.....

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: april 17, 2004, 12:20:20 am »
Tot die tijd lijkt het mij dan verstandig om ons stil te houden. Of hier moet iemand zijn die het kan bevestigen. Maar blijkbaar is die er (op dit moment) niet. We zullen zien.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: april 17, 2004, 12:27:50 am »

quote:

Promtus schreef op 17 april 2004 om 00:20:
Tot die tijd lijkt het mij dan verstandig om ons stil te houden. Of hier moet iemand zijn die het kan bevestigen. Maar blijkbaar is die er (op dit moment) niet. We zullen zien.

dit is toch wel iets wat je niet verzint..lijkt me....
maar ik ben er wel heel blij om eigenlijk :)

wel verstandig om toch af te wachten...inderdaad
« Laatst bewerkt op: april 17, 2004, 10:20:00 am door Priscilla en Aquila »

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: april 17, 2004, 12:33:17 am »

quote:

dit is toch wel iets wat je niet verzint..lijkt me....
Lijkt me ook niet nee,  en juist dáárom is het wel zo handig om duidelijke de bron aan te geven. Je ziet wat zo`n post te weeg brengt....

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: april 17, 2004, 10:19:41 am »

quote:

Promtus schreef op 17 april 2004 om 00:33:
[...]

Lijkt me ook niet nee,  en juist dáárom is het wel zo handig om duidelijke de bron aan te geven. Je ziet wat zo`n post te weeg brengt....
Als alfa tauri het met eigen ogen zag ids dat niet voldoende.....
Een ooggetuige is toch wel anders dan ik hoorde gisteren van die en die etc...

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: april 17, 2004, 10:23:07 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 17 april 2004 om 10:19:
Als alfa tauri het met eigen ogen zag ids dat niet voldoende.....
Een ooggetuige is toch wel anders dan ik hoorde gisteren van die en die etc...
Natuurlijk geloof ik hem, maar WAT heeft hij dan met eigen ogen gezien? Een brief? Ouweneel die zijn "bekentenis" deed? Ik ben ook wel nieuwsgierig, en als O inderdaad terugkomt op zijn verhalen dan mag dat wel heel wat openbaarder omdat hij overal voor grote opschudding heeft gezorgd en bovendien een boek geschreven dat veel mensen hebben gekocht en gelezen.
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: april 17, 2004, 11:18:48 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 17 april 2004 om 00:00:

. je zou haast denken dat hij nu toch negatieve ervaringen heeft opgedaan daar in Nigeria.....  
Misschien bleek Joshua wel een of ander voodoo-stamhoofd in vermomming te zijn.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: april 17, 2004, 12:17:06 pm »
Nou Pleun,

Er zit meer waarheid in je 'geintje' dan je denkt. Hij vermengt namelijk 'christelijke praktijken' met het occulte. Dat was ook het bezwaar van de gezamelijke pinkstergemeenten in Nigeria. En deze hebben meer zich op bepaalde zaken in de geestelijke wereld dan men hier heeft

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: april 17, 2004, 04:40:21 pm »

quote:

tikvah schreef op 17 april 2004 om 12:17:
Nou Pleun,

Er zit meer waarheid in je 'geintje' dan je denkt. Hij vermengt namelijk 'christelijke praktijken' met het occulte. Dat was ook het bezwaar van de gezamelijke pinkstergemeenten in Nigeria. En deze hebben meer zich op bepaalde zaken in de geestelijke wereld dan men hier heeft
En dan denken aan al die mensen die er geweest zijn en die een positieve indruk van hem (Joshua) hadden omdat ze afgaan op dat er vanalles  gebeurt en een gezaghebbende professor gigantisch hiermee aan de weg timmerde..... Wat een invloed heb je dan....je mag je wel tien keer bedenken voordat je achter zo'n dubieus type als Joshua aanloopt..... Voorals als half christelijke Nederland jouw woorden als waar aanneemt.....

Dus ik heb wel waardering voor het feit dat hij nu toegeeft daarin niet goed bezig te zijn geweest..... Nu de rest nog die er achteraanliep.....

Dit laatste klinkt misschien negatief maar ik heb hier echt grote zorgen over.....
Wat betreft het 'geintje van pleun' dat ik ook wel als waarheid zie, hebben al veel mensen zich met deze duistere machten ingelaten..... en wat voor gevolgen heeft dat....
« Laatst bewerkt op: april 17, 2004, 11:14:34 pm door Priscilla en Aquila »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: april 17, 2004, 05:59:24 pm »
Hoi Priscilla en rest,

Mijn voorganger is een van die mensen die er in is getrapt en er in gelooft. Wat je ook zegt, hij denkt dat hij na 1 keer zien de wijsheid in pacht heeft. Ook al zijn er zaken schriftuurlijk aangewezen door zijn eigen oude leraar die niet kloopen. Ik wil jullie vragen om te bidden zodat zijn ogen geopend zullen worden.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: april 17, 2004, 11:13:20 pm »

quote:

tikvah schreef op 17 april 2004 om 17:59:
Hoi Priscilla en rest,

Mijn voorganger is een van die mensen die er in is getrapt en er in gelooft. Wat je ook zegt, hij denkt dat hij na 1 keer zien de wijsheid in pacht heeft. Ook al zijn er zaken schriftuurlijk aangewezen door zijn eigen oude leraar die niet kloopen. Ik wil jullie vragen om te bidden zodat zijn ogen geopend zullen worden.
Zal ik doen... :) en voor alle anderen die alleen maar WJO achterna lopen en nu plotseling weer hun nieuw verworven zekerheden moeten bijstellen.... :|

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: april 18, 2004, 05:47:48 pm »
Thanq Priscilla

Is er bij de weg al meer nieuws over dit onderwerp?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: april 18, 2004, 06:10:08 pm »

quote:

tikvah schreef op 18 april 2004 om 17:47:
Thanq Priscilla

Is er bij de weg al meer nieuws over dit onderwerp?
Bij mij nog niet.......

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: april 18, 2004, 08:55:57 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 17 april 2004 om 16:40:
Wat betreft het 'geintje van pleun' dat ik ook wel als waarheid zie, hebben al veel mensen zich met deze duistere machten ingelaten..... en wat voor gevolgen heeft dat....

Hoe kan iemand nou zo'n beetje de beste preek uit mijn leven houden als hij net een week bij een voodoo-man is geweest?

Ik snap je angst, misschien is die TB ook geen zuivere koffie maar in ieder geval geen totaal bedorven koffie. Jan Zijlstra vind ik ook niet totaal oke maar ook weer geen bedorven koffie, als je begrijpt wat ik bedoel.
« Laatst bewerkt op: april 18, 2004, 08:57:04 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: april 18, 2004, 09:16:13 pm »

quote:

Zwever schreef op 18 april 2004 om 20:55:
[...]

Hoe kan iemand nou zo'n beetje de beste preek uit mijn leven houden als hij net een week bij een voodoo-man is geweest?

Ik snap je angst, misschien is die TB ook geen zuivere koffie maar in ieder geval geen totaal bedorven koffie. Jan Zijlstra vind ik ook niet totaal oke maar ook weer geen bedorven koffie, als je begrijpt wat ik bedoel.

Volgens mij hebben we het hier een keer eerder samen over gehad.....
Jij weet natuurlijk niet hoe hij deze dingen vroeger vanuit de bijbel uitlegde.....
Heeft nu een geheel nieuw gebied ontdekt; echte ervaringen van de geest.....
En als hij daar nu gevoelig voor is omdat hij vroeger misschien wel over-verstandelijk was....
Kun je je daar natuurlijk heel fijn bij voelen.....
En ik zeg ook niet dat hij alleen maar verkeerde dingen verkondigt..... Het is een mengvorm geworden van goed en verkeerd.....
maar omdat hij superintelligent is, een fotografisch geheugen heeft en onnoemelijk veel bijbelkennis.....kan hij wel een aansprekende boodschap brengen....
Alleen vroeger klikte het wat mij betreft...als ik hem hoorde spreken.
Ik heb laatst een toespraak gehoord van hem over dit onderwerp...... Het was voor mij niet meer duidelijk te volgen...vreemde constructies en totaal andere uitleggingen van bijbelteksten waar ik de verbanden niet meer in kon zien.....

Je noemde dit een goede vrucht...zo'n toespraak....
(Bij the passion worden ook mensen bekeert, dus dat zegt niet alles over de toespraak of film zelf, dat die dan automatisch goed zou zijn........) Dan weet je niet wat voor spoor van scheiding en twist hij achter zich heeft gelaten door zijn veranderende inzichten op allerlei terrein... :'(
Dat zijn geen goede vruchten en ik ben in ieder geval heel dankbaar in de eerste plaats voor hemzelf als hij het Joshua-gebeuren achter zich laat..... :)

TB vind ik anders nog wel van een ander kaliber dan Jan Zijlstra..... TB heb ik door iemand die zelf uit de occulte wereld komt en bekeerd is een sjamaan horen noemen....
« Laatst bewerkt op: april 18, 2004, 09:22:21 pm door Priscilla en Aquila »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: april 20, 2004, 08:54:39 pm »
PenA zouden jullie niet meer willen zeggen dat Ouweneel zich gedistancieerd heeft van TB Joshua, of met een authentieke bron komen. Ik krijg namelijk uit betrouwbare bron informatie dat dit niet het geval is, en ik wil een escalatie (als toen in het Zijlstratopic) voorkomen.
Pinkeltjefan

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: april 20, 2004, 10:22:23 pm »
ik heb andere geruchten gehoord :) maarja ik bemoei me er maar niet mee hehehe.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: april 20, 2004, 10:36:53 pm »

quote:

Alfredt schreef op 20 april 2004 om 20:54:
PenA zouden jullie niet meer willen zeggen dat Ouweneel zich gedistancieerd heeft van TB Joshua, of met een authentieke bron komen. Ik krijg namelijk uit betrouwbare bron informatie dat dit niet het geval is, en ik wil een escalatie (als toen in het Zijlstratopic) voorkomen.
Ik zeg alleen maar als zoals iedereen hier.........
Ik heb ook nog geen bevestiging gehoord.....
Dus wacht af..............
Misschien kan Alfa Tauri die dit doorgaf, wat licht op de zaak werpen..... iets meer achtergrond ofzo...of waar.....

Dus ik zeg niet dat hij het heeft gedaan.....maar: als.....
Maar goed om even te waarschuwen.. :)
Ik zou eens te enthausiast hierover worden....
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 10:37:44 pm door Priscilla en Aquila »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: april 20, 2004, 10:39:31 pm »
het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn, dus zal het wel weer niet waar zijn. En als het waar is wacht hij misschien eerst even tot hij over de piek van zijn boekverkoop is

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: april 21, 2004, 12:20:17 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 18 april 2004 om 21:16:
Jij weet natuurlijk niet hoe hij deze dingen vroeger vanuit de bijbel uitlegde.....

Die specifieke dingen niet, maar ik heb hem wel eens vaker horen spreken. Sterker, ik ken wel wat mensen die vrij dicht bij hem stonden.

quote:

... Je noemde dit een goede vrucht...zo'n toespraak.... [knip]
 Dan weet je niet wat voor spoor van scheiding en twist hij achter zich heeft gelaten door ijn veranderende inzichten op allerlei terrein... :'(
[knip]Dat zijn geen goede vruchten

Over het algemeen laat de waarheid dit wel na (kijk maar naar de Bijbel, telkens wanneer de Waarheid vertelt wordt, heb je scheiding en twist). Dus dat zegt mij eigenlijk weinig, sterker nog, het pleit zelfs een beetje vóór Ouweneel.

Als het waar is dat hij géén bewuste scheiding aan brengt, dan ligt het dus aan de mensen en hoe ze daarmee om gaan, ipv aan Ouweneel. Dan zijn wij degene met de slechte vruchten, hij niet.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 12:21:34 am door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: april 21, 2004, 09:20:40 am »
Ik denk dat  je niet weet waar je over praat. Er zijn altijd twee kanten aan de zaak....
In ieder geval was jij niet in de buurt toen dit soort dingen gingen spelen, ik praat dan namelijk over meer dan 10 jaar geleden.

Je zou het zo kunnen vergelijken:
Stel, er is een batistenpredikant die tot het idee komt dat het toch beter is kinderen te gaan dopen, volwassenen door onderdompeling vindt hij absoluut niet meer goed en is 180% gedraaid in zijn overtuiging....
Dat hij andere inzichten krijgt kan je erg vinden, maar is natuurlijk op zich zijn eigen zaak...
Maar hoe gaat hij daar dan verder mee om... Heb je wat mensen om je heen die er ook wel wat in zien, zeg je dan tegen je gemeente: Mensen, mijn inzichten zijn veranderd, ik kan hier in deze gemeenschap geen verantwoordelijkheid meer dragen voor de volwassendoop...
De conclusie is dan dat hij opstapt....

En nu over Ouweneel....
Maar helaas, dit gebeurde niet... De veranderde inzichten heeft hij in laten sluipen in de gemeenschap en bij de jeugd die hij onderwees.... (ook bv. Alfa Tauri kent die weekenden)
Er zijn mensen die dit op een gegeven moment onderkennen: Wat gebeurt hier eigenlijk... Het is namelijk niet iets wat er dik ovenop ligt in het begin, maar een geleidelijk proces.....
Het kan niet goed zijn dat je op die manier jouw eigen geloofsgemeenschap wil omturnen... Zelf zegt hij notabene dat zijn nieuwe opvatting en hoe hij vroeger  erover dacht, de oude opvatting elkaar niet verdragen, absoluut niet samen kunnen gaan.
Houd de eer aan jezelf en vertrek.....
Dat is dus niet gebeurt... Je wil niet weten wat voor impact het heeft als op een geven moment elke gemeente op de kop staat ...hierdoor... "snik"
Dit heeft zelfs (nog steeds) een werldwijde doorwerking....
Hij kan dan zeggen dat het kwam door een halt van de mensen die het er niet mee eens waren....
Maar dat is afschuiven....er was een reden...
Het is natuurlijk zo dat mensen en ikzelf ook, niet altijd op een geestelijke manier met scheiding zijn omgegaan zodat er meer'twist' en scheiding misschien kwam.....
Ik veroordeel absoluut niet de persoon WJO, maar zijn opvattingen en hoe hij dit wilde brengen.....

En ik lees wel iets ander over mensen die scheiding brengen in de gemeente dan jij:

Titus 3
10 Een mens, die scheuring maakt, moet gij, na hem een en andermaal terechtgewezen te hebben, afwijzen; (11 gij weet immers, dat zo iemand het spoor geheel bijster is, )

Vers 11 zet ik tussen haken, als hij zich zou distansieren van TB Joshua, is dat hopelijk nog niet het geval.....
Er zijn  ongetwijfeld veel mensen die het wel prachtig vinden wat hij doet....
Maar dit is mijn kant van het verhaal.....
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 10:03:21 am door Priscilla en Aquila »